Elekma  Autoracing

Juken mamman V40 T4 -01

  • 2 Vastauksia
  • 3629 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Juken mamman V40 T4 -01
« : 20.07.2012, 09:29:14 »
Keväällä hommattiin mammalle käyttikseksi tuollainen pikkuvikainen ja hieman puuhattu 2001 vuosimallin Volvo V40 T4 manuaali. Ostaessa mittariin oli kertynyt 217tkm.

Varusteita pikkulolvossa oli seuraavasti:
-Automaatti ilmastointi
-Vakionopeudensäädin
-Ajotietokone
-DSA
-Sport nahkaratti
-Puolinahkapenkit
-Penkinlämmittimet
-Graniitti paneelit sisustassa
-Sähkölasit edessä
-Sähköpeilit
-Tummat lasit
-Vetokoukku
-Sumuvalot
-Lohkolämmitin


Edelliset omistajat olivat puuhanneet seuraavaa.
-Pikimustiksi sävytetyt takavalot ja äärivalot
-3" rosteriputkisto ilman kattia
-Hainevä antenni
-Blaupunkt erillissarja edessä
-Pioneer koaksiaalit takana
-JVC DVD-soitin
-K.A.W -40mm alustasarja

Auto oli ostaessa HELVETIN paskainen niin ulkoa kuin sisältäkin mutta muuten ihan kunnostamisen arvoinen auto. Autoon oli vaihdettu viime kesänä uusi tuulilasi, toinen puola, takajarrusatulat, uudet renkaat sekä vanteet ja ilmastointi oli huollatettu mutta ei puhaltanut kylmää. Takapuskuri oli halki kuskinpuolelta ja autoa piti hieman sahata käyntiin.

Ihan ensimmäiseksi aloitettiin mamman kanssa sisustan pesusta jossa menikin sitten kolmatta tuntia aikaa että sai priimakuntoon ja raikkaaksi. Pesussa käytettiin Kärscherin höyryimuria ja kaiken näköisiä myrkkyjä. Kaverin hallilla kävin sitten antamassa Volvolle kunnon liuotin pesun ulkokuoreen ja konehuoneeseen. Näiden operaatioiden jälkeen olisi voinut auton jo myydä voitolla eteenpäin  ;D

Käynnistys häiriöitä lähdin korjaamaan uudella moottorinlämpötila-anturilla ja samalla vaihdoin uuden termostaatin. Vika ei kuitenkaan vielä korjaantunut kokonaan näillä mutta helpotti hieman eli siis tilattiin uusi polttoaineenpaineensäädin jolla ongelma sitten katosi. Autoon vaihdettiin myös öljyt ja kaikki suodattimet.

Ilmastoinnin otin työnalle ja totesin että sisäilman haistelija oli todella paskainen joten sen puhdistuksella ilmastointi rupesi pelaamaan moitteettomasti. Automaatti asennossa puhaltimen teho hieman aaltoilee ja siihen ongelmaan tilasin uuden puhaltimen transistorin.

Radio ei oikeen pelannut ja autoon asennettu JVC:n mankkakin oli aivan p*ska, nämä viat korjaantuivat uudella Pioneerin soittimella ja alkuperäisen antennin asennuksella helvetin ruman, amis antennien kuninkaan, hainevä antennin tilalle. Muuten autossa olleet kaijutin asennukset olivat ihan hyvät ja toimivat joten ne saivat jäädä.

Rosterinen katiton pakoputki jonka edellinen omistaja oli ihan itse hitsaillut kasaan oli rasittava kovaäänisyytensä ja koriin kolahtelun vuoksi. Oulusta löytyi sitten halvalla alkuperäinen T4 putkisto turbolta loppuunsaakka ja näin auto saatiin hiljaiseksi ja vähemmän laittomaksi katin myötä.

Samalta hepulta jolta putkiston lunastin löytyi myös alkuperäiset työkalut, tunkki sekä vararengas jotka olivat hukkuneet ilmeisesti joidenkin subwoofer asennnuksien myötä ex-omistajalla.

Koiria kun löytyy taloudesta kaksi ja niiden olisi suotavaa pysyä kontissa ajon aikana niin niitä varten hommattiin alkuperäinen koiraverkko kiinnikkeineen sekä kontin likaantumista estämään löytyi alkuperäinen kaukalomatto kontinpohjalle. Kaukalomatto sarja hommattiin myös Primeran mattojen tilalle jotka autossa olivat ostaessa.  ;D

Joulukuussa tulevaa perheenlisäystä silmälläpitäen tilasin Saksasta Volvo Genuine ISOFIX setin jonka jo asentelin paikalleen vänkärin penkin taakse. S*

Tuninkiakin piti sen verran hommata että tilasin kolmesta eri paikasta kaikki kolme Piano Black spoilerin osaa ja näiden osiem maalauksen yhteydessä ajateltiin vetäistä helmat ja listat myös korinväriin. Etuvalojen kehykset maalasin mustaksi, vilkut vaihdoin mustiin ja maski vaihtui XC-malliseen. Takapäästä poistettiin kaikki merkit ja samalla saivat kyytiä myös takalasin- ja etuvalojenpyyhkijät. 8)

Auton katsastin 13.7 ja muuten tuli puhtaat paperit paitsi takavaloista ja äärivaloista tuli sanomista tummennuksien vuoksi. Katsastusreissulla kävin hakemassa tinneriä, jolla hankasin valot puhtaiksi ja Motonetistä tilasin smoke äärivalot.

Siinäpä tärkeimmät tähän mennessä.

Ostokunnossa:


Pienten fixien jälkeen:






Tuolta auto tällähetkellä näyttää paitsi että äärivalot vaihtuivat haaleampiin.
« Viimeksi muokattu: 21.07.2012, 07:20:24 kirjoittanut Juke-Maza »

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Juken mamman V40 T4 -01
« Vastaus #1 : 21.07.2012, 18:39:58 »


Tänään sapui vasemman puolen Piano Black spoilerin puolikas ja nyt olisi maalausta vaille. Sininen puolikas on uusi ja löytyi Englannista, keskimmäinen on myös uusi ja löytyi X40Fin foorumin kautta ja musta puolikas on käytetty joka löytyi tältä foorumilta.

Nyt kun löytäisi vielä huokeasti ehjä takapuskuri niin alkaisi olla maalattavaa palikkaa sopivasti.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Juken mamman V40 T4 -01
« Vastaus #2 : 25.07.2012, 08:41:55 »
Rupes tympii nuo kromiset pystyrimat maskissa ja FK:n huono laatu niin suihkaisin ritiläosan mustaksi. Kuvassa teipit vielä kromireunojen päällä.


 

Kulkukoira  Proturbo