Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

240 GL -90 Titanium

  • 78 Vastauksia
  • 29973 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 240 GL -90 Titanium
« Vastaus #15 : 26.06.2011, 17:24:30 »
Elä madalla!

Passeli just tuollasena.
Hyvä kun tulee vasta-argumenttiakin.  :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 240 GL -90 Titanium
« Vastaus #16 : 26.06.2011, 18:15:18 »
Hyvä kun tulee vasta-argumenttiakin.  :)
Täältä myötäargumenttia, tonttiin vaan  :P
BMW M5
Volvo 740

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 240 GL -90 Titanium
« Vastaus #17 : 23.07.2011, 22:39:15 »
Tästäki on tulossa pikkuhiljaa melkonen projekti...
Tuli tuossa asenneltua keskuslukko ja sähköikkunat. Samalla ovipahvit päivittyi hienompiin GLE-mallisiin ja kojelaudan sisälle vaihtui uus lämppärin hana- ja moottori.
Keskuslukko täydennetään myöhemmin kaukosäätöseks.

Viimesin niitti hommalle oli kuitenki kun tuli haettua lomareissulla Espoon kaimalta ft-alakerta. :D
« Viimeksi muokattu: 23.07.2011, 22:41:14 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 240 GL -90 Titanium
« Vastaus #18 : 28.07.2011, 00:47:08 »
Hetken mielijohteesta tuli tehtyä "usa"-vilkut, eli leikkelin risasta vilkunlasista sopivat palaset tuonne etuvilkkujen sisälle.
http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/usablinkers1.jpg

Tuliko siitä nyt yhtään paremman näkönen...no empä tiiä.  :P
http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/usablinkers2.jpg

Hitto ku näyttää taas korkeelta, ehkäpä se turbokone hilppeineen painaa keulaa vähä alemmas tulevaisuudessa...
« Viimeksi muokattu: 28.07.2011, 00:50:53 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: 240 GL -90 Titanium
« Vastaus #19 : 28.07.2011, 18:55:43 »

Tuliko siitä nyt yhtään paremman näkönen...no empä tiiä.  :P
http://i575.photobucket.com/albums/ss191/242tic84/240GL/usablinkers2.jpg
Ei toi tarvii enää ku usamallin vilkunlasit, niin on paremman näkönen.

usamallissa on heijastimen kohdalla "ikkuna"
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 240 GL -90 Titanium
« Vastaus #20 : 28.07.2011, 19:15:37 »
Ei toi tarvii enää ku usamallin vilkunlasit, niin on paremman näkönen.

usamallissa on heijastimen kohdalla "ikkuna"
Mulla on olemas kirkkaat orkkis usa-vilkkujen lasit, mutta eivät jostain syystä passaa noihin. Kiinnitysreiät tais olla vähän eri kohin.  :-\

En nyt äkkiseltään muista onko nuo mun vilkut volvo vai djauto.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2011, 19:17:26 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 GL -90 Titanium
« Vastaus #21 : 28.07.2011, 23:57:13 »
Usalasissa on sivulla oleva kiinnitysruuvi ylempänä kuin porkkanavilkussa.

http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/Projekti%20244%20Turbo%20-85/DSC02638.jpg
« Viimeksi muokattu: 28.07.2011, 23:59:27 kirjoittanut Kisko »
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 240 GL -90 Titanium
« Vastaus #22 : 29.07.2011, 00:14:23 »
Usalasissa on sivulla oleva kiinnitysruuvi ylempänä kuin porkkanavilkussa.

http://i5.photobucket.com/albums/y194/eodhesus/Projekti%20244%20Turbo%20-85/DSC02638.jpg
Niinhän se olikin, kiitos tarkennuksesta.  :)

Tuskin mistään saa "usa"-laseja, jotka sopii näihin normi porkkanavilkkuihin?
Tuo aito jenkkivilkku on vaan malliltaankin jo paljo paremman näkönen. Vilkun jakava ripa on ylempänä ja lasi yhtenäinen ilman tuota keski "saumaa".
« Viimeksi muokattu: 29.07.2011, 00:29:49 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 GL -90 Titanium
« Vastaus #23 : 29.07.2011, 12:38:14 »
Ite tein samanlaiset omaan lankkuun keväällä. Koitin irtonaisella vanhalla vilkunlasilla että saisko tuon ''rihlauksen'' hiottua pois, mutta ei ollu sopivaa terää. Dremelillä vois onnistuakin  :P
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 240 GL -90 Titanium
« Vastaus #24 : 29.07.2011, 15:14:32 »
Ite tein samanlaiset omaan lankkuun keväällä. Koitin irtonaisella vanhalla vilkunlasilla että saisko tuon ''rihlauksen'' hiottua pois, mutta ei ollu sopivaa terää. Dremelillä vois onnistuakin  :P
Voishan se onnistuakin, aikaan ja vaivaan nähden en tiiä jaksaako.  :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Maukki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • www.vrcf.fi
    • Galleria
Vs: 240 GL -90 'talvidrifteri'
« Vastaus #25 : 29.07.2011, 16:20:55 »
Kiitoksia.

Ei ne ihan suoraan passaa, tein tuommoset kannakkeet. Ja väliin vähä sopivia muoviholkkeja niin sai sen etu-ja takapään korkeussäädön toimimaan kuten alkuperäsessä.

Takapää ois tarkotus joskus laittaa kans, kuhan löytäs sedan-mallisen takapenkin oikealla verhoilulla ja soppeliin hintaan.  :)
Ei varmasti mee lähellekkään heittämällä...
Pitikö autosta leikata peltiä tai tehdä uusia kiinnityspisteitä että sai hyvälle kohtaa? Joskus mallailtiin samanlaisia penkkejä mutta todettiin että olisi pitänyt rälläköidä siitä penkin kohdalta korista peltiä että olisi saanut istuin korkeuden samaksi kuin alkuperäisellä..
940 Stw Classic
242 2.3 tic -75

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 240 GL -90 'talvidrifteri'
« Vastaus #26 : 29.07.2011, 20:35:02 »
Pitikö autosta leikata peltiä tai tehdä uusia kiinnityspisteitä että sai hyvälle kohtaa? Joskus mallailtiin samanlaisia penkkejä mutta todettiin että olisi pitänyt rälläköidä siitä penkin kohdalta korista peltiä että olisi saanut istuin korkeuden samaksi kuin alkuperäisellä..
Ei tartte leikata peltiä eikä tehä uusia reikiä mihinkään, ainut että leikkaa penkkien sisäsivusta sen törmäyspalkin lyhemmäks. Osuu muuten keskikonsoliin.

Mulla on 240n kiskot, joissa nuo kannakkeet ja penkit sit niissä kiinni. Istumakorkeus alimmassa asennossa on muistaakseni sama tai vähä matalempi ku 240n orkkispenkeissä. Kummiski ihan takuulla tarpeeks matala.  :D

Vois huomenna vihdoin kytkeä nuo penkinlämppärit toimimaan...
« Viimeksi muokattu: 29.07.2011, 20:42:53 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: 240 GL -90 'talvidrifteri'
« Vastaus #27 : 31.07.2011, 00:15:19 »
Ei tartte leikata peltiä eikä tehä uusia reikiä mihinkään, ainut että leikkaa penkkien sisäsivusta sen törmäyspalkin lyhemmäks. Osuu muuten keskikonsoliin.

Mulla on 240n kiskot, joissa nuo kannakkeet ja penkit sit niissä kiinni. Istumakorkeus alimmassa asennossa on muistaakseni sama tai vähä matalempi ku 240n orkkispenkeissä. Kummiski ihan takuulla tarpeeks matala.  :D

Vois huomenna vihdoin kytkeä nuo penkinlämppärit toimimaan...

Laitahan sitten vähän kuvitusta niin saan minäkin joskus kytkettyä omani  :hello: tai pakkohan ei ole tietenkään  ::)
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 240 GL -90 'talvidrifteri'
« Vastaus #28 : 31.07.2011, 01:10:38 »
Laitahan sitten vähän kuvitusta niin saan minäkin joskus kytkettyä omani  :hello: tai pakkohan ei ole tietenkään  ::)
Ei tullu räpsittyä kuvia, mutta voinhan mä tuonne könytä vielä huomenna.  :)
Pistin ylimääräsen 10A sulakkeen vielä sinne penkin alle kun noista 850:n penkinlämppäreistä on syttyny paloja ennenkin...

Pikaisella testillä kuskinpenkistä lämpes perse ja selkä, vänkärinpenkistä ainaki persaus. Oli vieläki vähä turhan lämmin testailla.
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240 GL -90 'talvidrifteri'
« Vastaus #29 : 31.07.2011, 19:44:01 »
Ei tartte leikata peltiä eikä tehä uusia reikiä mihinkään, ainut että leikkaa penkkien sisäsivusta sen törmäyspalkin lyhemmäks. Osuu muuten keskikonsoliin.

Mulla on 240n kiskot, joissa nuo kannakkeet ja penkit sit niissä kiinni. Istumakorkeus alimmassa asennossa on muistaakseni sama tai vähä matalempi ku 240n orkkispenkeissä. Kummiski ihan takuulla tarpeeks matala.  :D

Vois huomenna vihdoin kytkeä nuo penkinlämppärit toimimaan...
Hmmm, tulitko mitanneeksi tuota korkeutta 240 penkin istuinosan pinnasta johonkin vertailupisteeseen? Ite oon suunnitellu jääautoon penkinvaihtoa jo aika kauan, ja ehdottomasti tarttis saada alaspäin tuota kun vakiona sen saa melko ylös, tosi korkeelle tai kattoon... Ja kun istuinosan kannatinromppeetkin on korjattu niin se ei retkotakaan niin ei tahdo kypärä päässä mahtua ajamaan. ::)
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Futurez  Kulkukoira