Elekma  Autoracing

Juiken 945

  • 101 Vastauksia
  • 35426 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #90 : 28.05.2014, 02:58:59 »
Tämäkin ollut ajossa hyvän aikaa, 15G hajosi kolmannella "testilenkillä", kun mutteri pääsi irti. Ei kuitenkaan mennyt koneeseen, vaan jäi ahtimen imuputkeen, josta sitten löytyi. Nyt paikallaan isompi putkisto, 531 ja vakioahdin, ehjällä pakosarjalla. Isompi turbo hakusessa, saa nähdä löytyykö ennen armeijaa. Vanteetkin pitäis hommata joskus.






Uudet tulpanjohdot tuli vaihdettua, mutta nykiminen ei auttanut. Tällä hetkellä valkoisesta vaparista IMM paikallaan, valkoinen alkoi selvästi nykimään kun tästä IMMun vaihto siihen, mutta se olikin likainen.



Tällä hetkellä siis tämän näköinen kulkine






Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #91 : 31.05.2014, 00:05:11 »
Myin vanhan subin ja kotelon pois, ostin tilalle Rainbowin SL-S10 subin ja sille tuli värkättyä tommonen pieni suljettu kotelo. Valkonen vapari tuli leimattua, heittämällä läpi, taas! Leimalle en tehnyt muuta kuin otin lisävalot pois.



Jarrujen erot oli tosiaan nollat, ennen viime katsastusta vaihdoin palat ja levyt joka nurkkaan, mutta tänä vuonna oli paremmat arvot 8)



Tämmönen kotelo tuli omaan värkättyä.



Tästä alemmasta klikkaamalla avautuu video, tämmönen on "kylmäkäynnistys" joka kerta. Ei väliä onko +22 vai nollassa. Kaasuun ei koskettu missään välissä, imuvuotoja etsitty moneen kertaan. Saa ja PITÄÄ antaa vinkkejä missä häikkää. TK-moottorin ja kaasuläppäkotelon putsasin bräkleenillä, paskaa lähti jonkun verran ja käynti tuntui paremmalta vähän aikaa, en tiedä paraniko oikeasti, nyt kuitenkin käy taas huonosti, ja pätkii kiihdyttäessä ~nolla paineilla, yli 3500 rpm toimii kuin unelma ja vetoja on.

Alavääntöjä ei ollenkaan, ja pätkii.

e. Ei se pätki, vaan nykii. Kierroslukumittarissa ei juurikaan huomaa, mutta ajossa todellakin huomaa. Kylmänä pahempi, mutta aina nykii.



Vaparin immua koitettu myös putsattuna, ei eroa vakioon, putsattunakaan. Tulpat on nuo Denson iridiumit, löytyy jostain aiemmista viesteistä tarkka malli, on puhtaat ja kunnossa. Vasta vaihdettu Boschin tulpanjohdot, kuten edellisestä viestistä näkyy. Puristuspaineet kunnossa yms. Ei huvittaisi puolaa/sytkämoduulia huvikseenkaan ostaa, mittausten mukaan puola sekä sen jännite on OK.

e. Lambdana uusi PLX:n laajakaista, josta kapeakaista ohjaus ECUlle. Ei eroa vanhaan. Kuuluuko sopat ollu nuin paksulla kylmäkäynnistyksessä?
« Viimeksi muokattu: 31.05.2014, 00:25:19 kirjoittanut Juike »

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #92 : 27.06.2014, 23:08:15 »
Eikö tätä kukaan lue vai eikö kellään ole tietämystä tuossa pätkimisasiassa? :'( Kovasti vaikuttais samanlaiselta kuin tuossa Slerbahuulen ysissä, mullakin tuli sen kansirempan aikaisen pitkän seisomisen jälkeen tuo pätkiminen.

Noh, kytkinremppa tuli tehtyä, eli sinne meni pottapyörä, -763 SRE asetelma, tdic massalevy ja uus painelaakeri. Puola uusittu myös. Nämä poislukien on vaan pesty ja puunattu.





















Semmosta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Juiken 945
« Vastaus #93 : 27.06.2014, 23:13:32 »
No, sullon turbo, mullon vapari...

...mutta tuli mieleen, voisikohan olla kulunut kaasuläppäanturi? Siis se mötikkä mikä on kaasuläppäakselilla?

Oletko bensapaineita tarkastanut? Minulla menee seuraavaksi ne tarkastukseen. Oma nykiminen on ikäänkuin "PÄTK" ihan kunnon nykäys ja taas mennään tasaisesti. Välillä tasaista pientä nykimistä, välillä yksi iso sillointällöin.


Hieno merikontti muuten! O0

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Juiken 945
« Vastaus #94 : 27.06.2014, 23:21:37 »
omassa merikontissa painuu ne sopat sinne 12 tuntumaan ja joskus alle kylmäkäynnistyksessä ja itellä ompi kanssa tuota tyhjäkäynti humppaa koneen käyntilämmöstä riippumatta, tosin ei nouse nuin ylös vaan pyörii siinä 600-900 välillä. tässä on 1,5 vuotta/30000km yritetty ajaa vikaa ulos mutta ku muuten toimii nii ei riitä oma inspirtio sitä tutkia.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #95 : 27.06.2014, 23:29:37 »
No, sullon turbo, mullon vapari...

...mutta tuli mieleen, voisikohan olla kulunut kaasuläppäanturi? Siis se mötikkä mikä on kaasuläppäakselilla?

Oletko bensapaineita tarkastanut? Minulla menee seuraavaksi ne tarkastukseen. Oma nykiminen on ikäänkuin "PÄTK" ihan kunnon nykäys ja taas mennään tasaisesti. Välillä tasaista pientä nykimistä, välillä yksi iso sillointällöin.


Hieno merikontti muuten! O0

Kiitos! No, sama moottorinohjaus kuitenkin :buck2: En ole bensanpaineita vieläkään mitannut, mullakin ne menee seuraavaksi tarkastettavaksi. Just samanlaista mullakin, kylmänä aika järkyttävää. Kylmänä ensimmäisessä liikkeellelähdössää käyttää aika laihalla siinä pätkäsyssä, muuten laajakaistan käyrässä ei ole mitään maata kaatavaa pätkäsyiden kohdalla. Mulle painuu ihan kymppiin sopat kylmäkäynnistyksessä ja tosiaan humppaa jonku 5-10 sekuntia käynnistyksen jälkeen. Lämpösenäkin nykii ärsyttävästi, silloin sitä ei mun mielestä näy seosmittarissa, sitä perus 14-15 afr käyrää tekee.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Juiken 945
« Vastaus #96 : 29.06.2014, 12:21:39 »
En tiedä onko teillä ihan pätkimistä pätkimistä vai semmosta, että tavallaan nykäsee pari kertaa. Oma seiska teki sitä, että kylmänä kun lähdit ajamaan, niin ekan kilometrin aikana se aina nykäisi pari kertaa jos et ajanut nätisti (kierrokset alle 300rpm). Vika korjaantui kun ruiskupurkista poistettiin kylmäjuotokset ja lämpöanturi meni vaihtoon. En sitten tiedä oliko turha tuo anturin vaihto, mutta tulipahan tehtyä.

Tämä on kyllä komea ysi. Omaan silmään tuo vanne on vaan liian "halpamainen". Jotain vähän alkuperäisempää kuin saisi alle, niin olis hunajaa.  S*

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #97 : 29.06.2014, 15:39:33 »
En tiedä onko teillä ihan pätkimistä pätkimistä vai semmosta, että tavallaan nykäsee pari kertaa. Oma seiska teki sitä, että kylmänä kun lähdit ajamaan, niin ekan kilometrin aikana se aina nykäisi pari kertaa jos et ajanut nätisti (kierrokset alle 300rpm). Vika korjaantui kun ruiskupurkista poistettiin kylmäjuotokset ja lämpöanturi meni vaihtoon. En sitten tiedä oliko turha tuo anturin vaihto, mutta tulipahan tehtyä.

Tämä on kyllä komea ysi. Omaan silmään tuo vanne on vaan liian "halpamainen". Jotain vähän alkuperäisempää kuin saisi alle, niin olis hunajaa.  S*

Ei se oikeastaan pätkimistä ole, vaan juurikin nykimistä. Ajossa harvoin huomaa kiekkamittarista mitään, mutta kyllä sen tuntee. Kylmänä pahempi, mutta lämpösenäkin tekee. Mulla yli 3500rpm toimii oikein hienosti eikä mitään vikaa, tehojakin löytyy. Mutta alle tuon kierrosluvun on nykimistä, mitä alemmilla kierroksilla kovempaa koittaa käyttää alavääntöä hyväksi niin pahemmin nykii, esim ylämäissä. Inttiin tulee lähtö 7.7. ja sen aikana vois sitten käyttää ecun pöydällä ja tutkailla sitä. Uus lämpöanturikin mulla ois hyllyssä mutta se on joku "merkitön"...

Kiitos. Juu niinhän se vähän on, nämä tuli auton mukana kun ostin, ja päällä on nokian hakka i3:set joissa pintaa yli 6mm. Ja ne 17" hajos viime syksynä... Nyt on löytynyt kyllä erittäin hyvin omaa silmää miellyttävät vanteet, muttei raaski vielä ostaa kun tuo intti... Noh, pitää katella kun tulee lopputili ja lomarahat että miltä tili näyttää sitten heinäkuun loppupuolella. ::)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Juiken 945
« Vastaus #98 : 29.06.2014, 17:02:20 »
Nyt kun mainitsit niin tuollaistahan se oli. Täyskaasua ei kestänyt ollenkaan, vaan silloin juuri nyki kun tarjosi poljinta pohjaan. Kiekkamittari ei oireillut mitenkään nykiessä mullakaan.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #99 : 29.06.2014, 19:34:49 »
Nyt kun mainitsit niin tuollaistahan se oli. Täyskaasua ei kestänyt ollenkaan, vaan silloin juuri nyki kun tarjosi poljinta pohjaan. Kiekkamittari ei oireillut mitenkään nykiessä mullakaan.

Juu. Pitää vaihtaa vaikka ensin se tarvikeanturi ja kattoa muuttuuko mihinkään suuntaan. Oliko boksissa ihan näkyviä kylmiä juotoksia vai kävitkö vaan läpi niitä randomisti/kaikki?

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Juiken 945
« Vastaus #100 : 29.06.2014, 20:09:34 »
Itse kävin vain epäilyttävimmät läpi, mutta sitten tuttu halusi auttaa ja hoiti sähköpajassa ilmeisesti kaikki mitkä mittarilla katsoi "epäkelvoiksi". Liittimestä puhallettiin myös pölyt pois ja sähkömallin CRC:t väliin.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Juiken 945
« Vastaus #101 : 30.06.2014, 00:13:03 »
Itse kävin vain epäilyttävimmät läpi, mutta sitten tuttu halusi auttaa ja hoiti sähköpajassa ilmeisesti kaikki mitkä mittarilla katsoi "epäkelvoiksi". Liittimestä puhallettiin myös pölyt pois ja sähkömallin CRC:t väliin.

OK, kiitoksia vinkistä, pitää ottaa työn alle! Tilasin oikean Boschilaisen lämpöanturin, vaihdan sen sitten kun saapuu. Ollut jo kauan aikaa hyllyssä tuo joku tarvikeanturi pahan päivän varalle, mutta siinä antoi ~20c lämpötilassa hieman eri arvoa kumpikin pinni mitattuna anturin runkoon... :buck2: kumpikin oli FAQ osion ohjeen mukaan samalla hehtaarilla mutta silti hieman epäilyttää... Oliko tässä nyt siis tuosta anturista mittari+ECU, vai oliko mittarille se toinen anturi siinä helpommassa paikassa, edempänä koneessa?

e. nyt nuo vanteet on perus 6,5" leveät, et25. Takana on 30mm spacerit, eli melkein tulee kaaren tasalle, et -5. Jatkuvasti raapii. Ihan vaan tiedoks kaikille että jos ei meinaa jotaki överi venykumia laittaa niin kannattaa olla ihan plussan puolella ET.... Näkyny näitä yli 8" leveitä jotka jopa miinus ET:llä, on varmasti tosi kiva ajaa motarilla ja hidasteissa kun aina raapii pikku heitossa... Vähän säälin näitä joilla tulee kaaren yli, ei tuo jäykkäperänen oikein sovellu moiseen.... Nuo 17" oli 8" leveät 205/50/17 kumilla ET 35, edessä 20mm ja takana 30mm spacerit. Sillonkin takana otti kaareen. Vakio kaaret + sisälokarit paikallaan, mutta tuskin kaikki niitä alakaa pilkkomaan sen takia että saa vannetta ulospäin jolloin raapii silti kovemmassa vauhdissa jos heittoa tiessä...
« Viimeksi muokattu: 30.06.2014, 01:33:05 kirjoittanut Juike »

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy