Autoracing  KL-varaosat

Volvo 240 GL -87/245 GL -89/940 GLT -91

  • 73 Vastauksia
  • 38378 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87 + 240 GLE -90 projekti
« Vastaus #15 : 02.01.2011, 12:59:14 »
Vähän kuvia tosta -90  projektista:



Toinen vakaaja pitäs vielä askarrella taakse.

Konetta:


Tulevaa sisustaa:



Tuunasin vähän etuvilkkua  :2funny::
« Viimeksi muokattu: 06.01.2011, 19:52:54 kirjoittanut TopiK »
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87 + 240 GLE -90 projekti
« Vastaus #16 : 09.01.2011, 17:01:00 »
Nousi kone farkusta:




Ja kerkesin sitä jo purkamaankin. Vielä pitäs maalata





Hain vähän osia auton koneen kasausta varten: :happy:


Ja konehan oli niin hyvässä kunnossa kuin myyjä lupasi, eli 100tkm ajettu. Pakko oli vaan tarkistaa, kun lohko oli aivan öljyssä ja laturin hihnat melkein poikki. Mutta kuinka ollakaan sylintereissä näky hoonausjäljen ja männissä ei ollut "välystä". Venttiilin pään- ja varrenkumit pitäs vielä vaihtaa, kun oli päässy kovettumaan. :happy:

Tänään kävin erottamassa autosta ruiskun johtosarjan pätkän kojelaudan alta. Tuloksena oikeasta kädestä 3 rystystä auki, sekä johtosarja selvitetty, irroitettu ja merkattu.
Huomenna jos sais hankittua sitä maalia, niin sais lohkon punaiseksi. Volvolta pitäs myös käydä tilaamassa ne venttiilin vaimennin kumit, niin vois sen kannen huoltaa.
Koneesta löytyi purettaessa A nokka. On joku vähän "virittäny"   ;D
Mutta tehot hävittää lähemmäs 20 kiloa painava vauhtipyörä... No ainakin alavääntö on kohdillaan  ::)

9 viikon päästä ois "hiihtoloma", niin silloin olis tarkotus kone laittaa tuohon vaaleansiniseen. Siinä on B200E luovuttamassa. syö öljyä ja juuri vaihdetut öljyt ovat jo nyt aivan mustat. Bensaakin menee reilusti yli 10l/100km.  :(
« Viimeksi muokattu: 10.01.2011, 17:29:11 kirjoittanut TopiK »
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87 + 240 GLE -90 projekti
« Vastaus #17 : 25.01.2011, 21:03:11 »
Nyt on käyttiksen tuleva moottori maalattu, kasattu ja odottaa asentamista. Maalasin myös tulipellin palan, sekä korjasin mittariston, Mittariston vaihdan, jotta saan lambda valon varoittamaan vioista.




Kuva vanhasta koneesta, joka on vielä kiinni autossa:


Ja tästä jatketaan... ;) Katotaan mitä vielä keksin tehdä. ohjaustehostin olis ainaki vielä irroitettava varaosa laitoksesta.  :)
« Viimeksi muokattu: 25.01.2011, 21:17:02 kirjoittanut TopiK »
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87 + 240 GLE -90 projekti
« Vastaus #18 : 08.02.2011, 21:35:56 »
Hieman taas "tapahtunu"
Turbo kone tulossa käytikseen, siksi kysynkin, että kone on ahdettu b200f vakio hiluilla. kone jysäyttää saamarinmoisen liekin putkesta, kun kaasun päästää. Jostain olin lukevinani että jotkin johdot pitäs nappasta poikki kaasuläpältä. koska aikaistavat sytytystä. Mitkä johdot sieltä pitää katkasta/muuttaa että toi liekin lyöminen loppuis?  ???

Lähtis varmaan villat aika hyvin liikkeelle äänenvaimentimesta tuollaisella paukauksella mitä toi nyt pitää.
nimim. melkein sain sydärin :D :buck2:

Toinen vika mikä autossa on, on sellainen että auto sammuu kun ensin kiihdytät ja sitten painat tehokkaasti jarrua, Mistäköhän johtus?
Ite aattelin että olis takaiskuventtiili rikki, ettei pidä painetta jarrutehostajassa. ???
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87 + 240 GLE -90 projekti
« Vastaus #19 : 13.02.2011, 18:32:25 »
Turbo hajosi tuosta -90. Akselissa päittäisvälystä n.3mm :(. No ei sit muuta, kuin muutos takaisin vapariksi.
Etitään myöhemmin raha tilanteen salliessa uusi turbo.

12.02.2011:

Kone nostettu pois -90 ja öljypohja irroitettu. hain motonetistä öljypohjan tiivisteen, sekä pakosarjan tiivisteet. Jos vaikka auto liikkuis taas illalla. Koneen nostamiseen meni noin 1 1/2 tuntia. :)

Kone starttasi toisella öljypohjalla, vaparina ja ilmamassamittarin johdot modattuna takasin vakio paikkaan klo 20.00. Ei siinä näköjään yli päivää kestä irroittaa volvosta kone, tehdä tarvittavat muutokset ja asentaa uudelleen paikalleen.

13.02.2011

Aamulla ajoin autolla testilenkin. Kone toimi niinkuin pitääkin eikä vuoda mitään nesteitä.
Aika suuri vaikutus tolla katalysaattorilla ton f konnee tehoihin. >:(

2viikon päästä ois taas koneen irroitusta ja asennusta tiedossa, kun käyttikseen vaihdetaan b200f kone. Sekä veljen 242:seen toi Käyttiksen b200E.  :)
« Viimeksi muokattu: 15.02.2011, 20:00:02 kirjoittanut TopiK »
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87 + 240 GLE -90 projekti
« Vastaus #20 : 16.02.2011, 22:10:45 »
Tänään tuli huomattua, että käyttiksen helmat alkaa ruostua, kun on tullut niin paljon kiveniskuja. Enkä viisaana ihmisenä laittanut kiveniskusuojaa helmoihin, kun ne tuli alkujaan maalattua. Tyhmyydesä sakotetaan. Sen takia joutuu tekemään helmat uusiksi. Vielä kun kelit lämpenis sen verran, että maali kuivais.  >:(
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87 + 240 GLE -90 projekti
« Vastaus #21 : 06.03.2011, 12:03:13 »
Onkos kukaan tietoinen, saako 240 volvon takatukivarsiin tehdä vaijerista stopparit, niin sais jousista laikattua vähän pois. Onko toi vaijeri laillinen? (vanhoissa saabeissa ainakin oli niitä kumilenkkejä jotka esti taka-akselia putoamasta) Vai saisiko jostain lyhyempiä iskareita taakse , Esim. jostain muusta autosta kuin volvosta? Eteen pitää teetättää lisää kierrettä iskareihin, niin saa etujouset lopettamaan pyörimisen, mutta miten ootte ton takapään toteuttanu? Meina noi madallusjouset ihan vakionakin pudota tuoltaa yläkupista, kun autoa nostaa. Tulipa paljon kymysyksiä, toivottavasti joku jaksaa vastata.  :)
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87 + 240 GLE -90 projekti
« Vastaus #22 : 09.03.2011, 20:38:20 »
Viimeksi tehtyä:

Vetokoukun maalaus:



projektiauton kone:



Sisustan koekasausta. Jos joltakulta löytyy mieluiten päijät-hämeen alueelta ton sisustan mukaista takapenkkiä (koko kangas), takaniskatukia, hattuhyllyä ja turvavyökoteloita sopivaan hintaan, voi yrittää kaupata ne mulle.  ;)



Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87 + 240 GLE -90 projekti
« Vastaus #23 : 21.03.2011, 22:02:48 »
Laitetaas nyt kun puhelimesta löysin kesäisiä kuvia tosta käyttis 240:sestä. Kuvat viime kesältä.
Jos vaikka kesä tulis nopeemmin...  :D


Ikkunat ja takaluukku tyylikkäästi auki, jotta musa kuuluu.  ;)
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: Volvo 240 GL -87 + 240 GLE -90 projekti
« Vastaus #24 : 16.08.2011, 14:21:35 »
-

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87 + 240 GLE -90 projekti
« Vastaus #25 : 16.08.2011, 14:32:42 »
Oho, tuli ensin läheteltyä veljen tunnuksilla... ::)

Eli Projekti autoa on saatu vähän kasaan ja se näyttää nyt tältä:


 Vielä puuttuu volvon alkuperäiset alumiinivanteet, niin on sitten hyvä.
Eihän siitä puutu enään kuin hyvä/erikoinen moottori valinta. Katsotaan mitä sille sitten keksii, kunhan auton saisi ensin katsastettua tolla b200f:llä.
Automaatti vaihteisto olisi kyllä tosi hyvä. Tässähän on alkujaan ollut automaatti, mutta joku on sen vaihtanut pois, en kyllä tiedä mitä silläkin on saavutettu.  ;D

Edit: 16.8.2011

Autoon ostettu alumiinivanteet, eli volvon alkuperäiset virgot. (kiitokset Lankulle, vanteet oli semmoiset, kuin oli sanonutkin)
Ja heti piti käydä ostamassa renkaat, jotta sai laitettua vanteet alle. ei ollu heittoa vanteissa juuri ollenkaan, pääsi tosi pienillä vastapainoilla. :D


 
« Viimeksi muokattu: 17.08.2011, 17:09:50 kirjoittanut TopiK »
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87 + 240 GLE -90 projekti
« Vastaus #26 : 26.08.2011, 19:20:02 »
No niin nyt olis toi kattoluukullinen volvo katsastettu, joten piti käydä ottamassa "jälkeen" kuva tuolla samassa paikassa, jossa auto oli kuvattu ostopäivänä:

Ennen:



Jälkeen:
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 GL -87 + 240 GLE -90 projekti
« Vastaus #27 : 26.08.2011, 22:36:51 »
Aikamoinen ero P>.

Oli muuten aika hyvä idea tuo ennen ja jälkeen kuva. O0
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 GL -87 + 240 GLE -90 projekti
« Vastaus #28 : 26.08.2011, 23:05:50 »
Näitä ei pitäisi laskea, mutta paljonko tunteja ja euroja kuvien välissä? Saa pitää salaisuutena :) Komeaa jälkeä.

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87 + 240 GLE -90 projekti
« Vastaus #29 : 26.08.2011, 23:15:03 »
Näitä ei pitäisi laskea, mutta paljonko tunteja ja euroja kuvien välissä? Saa pitää salaisuutena :) Komeaa jälkeä.

No tunteja on menny aika paljon, kun kaikki kuluvat osat on vaihdettu uusiin, ja pelti töitä, sekä pohja ja maalaustöitä tehtiin aika kauan. kuvien erotus on toukokuu 2010/elokuu 2011, ja joka iltahan sitä tuli ainakin parituntia tehtyä...
Ja euroja on menny se ~3000€.  :idiot2:

« Viimeksi muokattu: 10.09.2011, 17:54:35 kirjoittanut TopiK »
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo