KL-varaosat  Race.fi

Volvo 240 GL -87/245 GL -89/940 GLT -91

  • 73 Vastauksia
  • 38380 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87/245 GL -89
« Vastaus #60 : 02.02.2012, 21:31:15 »
Joku apulaite pitää jättää pakosarjan alle että vespumpalle saat hihnat järkevästi. Alunperin tuossa versiossa tehostimen pumppu on pakosarjan alla ja laturi ja kompura imusatsin puolella...
Mitenpäin toi suodattimen siirtojalka sit tuolla on vakiona? onko se suodatin taaksepäin vai?? Jos tulee noinpäin, joutuu ahtimen öljynpaluun muuttaamaan jotenkin toisella tavalla.  :buck2:

Ja onko kellään tietoa miten sen suodattimen kiinnitys pultin saa irti? laitanko vaan kaksi mutteria peräkkäin, vai onko joku helpompi keino? Mieluiten ehjänä se pultti pitäs irti saada.
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: Volvo 240 GL -87/245 GL -89
« Vastaus #61 : 02.02.2012, 21:44:33 »
Mitenpäin toi suodattimen siirtojalka sit tuolla on vakiona? onko se suodatin taaksepäin vai??
On taaksepäin ja tais olla ihan pikkasen alaspäin, esimerkkikuva.

Poissa arestes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 GL -87/245 GL -89
« Vastaus #62 : 07.02.2012, 21:34:42 »
No mitä tuumasivat katsarilla siitä turbo koneen muutoskatsastuksesta?
Volvo 240 GL -87 b230ft

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87/245 GL -89
« Vastaus #63 : 08.02.2012, 19:18:25 »
No mitä tuumasivat katsarilla siitä turbo koneen muutoskatsastuksesta?
Että mun auto on ainakin sen verran vanha, ettei tarvi katalysaattoria, (Käyttöönotto 25.06.1987) ja että jos kone on suoraan jostakin muusta volvosta, kuten esim. 940, ei tarvi hankkia kuin vertailu laput alustan osista, ja vaihtaa ne osat joissa on eroavaisuutta mallisarjan tehokkaimpaan, eli 240 turboon. Sitten jos se kone on jotain muuta kuin alkuperäinen turbo tarvitaan noiden alustan eroavaisuus lappujen lisäksi teholappu. Ja teho ei saa ylittää mallisarjan tehokkainta + 20%. Ja toksi alustan osien vertailu lapuksi riittää kuulemma ihan varaosa listat...

Eli ihan samaa juttua, mitä tuolla turbon muutoskatsastus topicissa on puitu yli sataan kertaan. ;)
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa arestes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 GL -87/245 GL -89
« Vastaus #64 : 08.02.2012, 21:43:04 »
Juu, mulle tuumaili katsuri että pitäs olla joku Volvon kirjoittama lausunto autojen eroavaisuuksista.

Kun kysyin että eikö varaosa listat/numerot kelpaa, niin en oikein saanut mitään vastausta.
Volvo 240 GL -87 b230ft

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87/245 GL -89
« Vastaus #65 : 09.02.2012, 14:50:12 »
Tänään käyty ostamassa VDO:n ahtopaine ja öljynpainemittarit, mallisarjasta vision. yksi mittaripaikka ois volvossa vielä vapaana, ja siihen suunnittelin laittavani jossain vaiheessa PLX (tai vastaavan) seossuhde mittarin. ;)

Tänään olis myös tarkoitus saada toi b200f nostettua pois tuolta konehuoneesta, sekä irroittaa tuo lh-johtosarja koneesta ja muokata se sopimaan turboon, eli lisätä suuttimien vastukset ja siirtää IMM johdot toiselle puolelle sekä ottaa kaasuläpästä kärjet pois käytöstä. Olikos muuten se täyskaasu kärkien johto tuo sininen valkoisella viivalla, siis se johto joka tulee nastaan 3? Sitä ei ainakaan ole turbon kytkentäkaaviossa kytketty.

Jos viikonlopun aikana saisi vaikkapa ton "uuden" koneen paikalleen konehuoneeseen... ::)
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87/245 GL -89
« Vastaus #66 : 12.02.2012, 22:03:54 »
Tältä näytti talissa, kun sieltä lähdin. Syyläri ja välijäähy on vain malliksi paikallaan, lähtee irti ens kerralla uudestaan, koska pitäis välijäähy pestä sisältä, sekä asennella laturia sun muuta pientä.





Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87/245 GL -89
« Vastaus #67 : 05.04.2012, 23:04:36 »
Auto tänään leimattu Turbo koneelle. seuraavalla kokoonpanolla, muutosprosentit 16%: ;)

Huomenna pitäs käydä pakoputkea hiukan hienosäätämässä, ottaa kiinni taka-akseliin, kun ajaa syvään monttuun. On toi kyllä tehokkaan tuntuinen kone sen b200 koneen jälkeen.
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87/245 GL -89
« Vastaus #68 : 22.04.2012, 22:38:02 »
Autolla ajettu koe ajoa n.1000km, ja rupes häiritsemään öljynkäry joka tuosta lähti vähän pidemmän matkan ajossa, joten nostin koneen autosta ylös, ja lisäsin siirtojalan öljynsuodattimelle, jossa lähtö myös öljynjäähdyttimelle. Jäähdytin tulee postissa mahdollisesti ensi viikolla, jonka jälkeen pääsee taas koeajamaan. Samassa rytäkässä kun kone oli ylhäällä vaihdoin dieselin moottorin tukikumit, jos vaikka kone nyt heiluis vähemmän. Aikaisemmin tuli nokka akseliksi vaihdettua sopivasti hyllystä löytynyt A, jolla ahdin alkaa mukavasti heräämään jo 2500 kierroksessa. :)

Mistäköhän sitä täällä lahden alueella sais edukkaasti hydrauliikka letkut teetätettyä tolle öljynjäähdyttimelle? Olen aikaisemmin hakenut yhdestä nimeltä mainitsemattomasta puljusta, jossa letku on ihan saamarin kallista. ostin sieltä ahtimelle menevän letkun, johon tuli paineanturi väliin, eli 2 pätkää toinen 40cm ja toinen 50cm pitkiä, ja molemmissa prässätyt päät. hintaa tuli 57€ ja letku kestää lämpöä "vain" 87°C. Ja nyt tarvis sitten 2 pätkää, molempien pituus olisi 120cm ja prässätyt päät kumpaankin päähän molempiin pätkiin. Luulenpa ettei satanen riitä kyseisiin letkun pätkiin.... >:(

Tehojahan tuossa koneessa näyttäis olevan ainakin sen verran, että vakio turbon kytkin luistaa paikaltaan lähtiessä, niin paljon, ettei sillä oikein viivoja saa piirrettyä katuun. Pitänee hankkia pitävämpi kytkin. luulenpa että mulle tuo sacsh:in SRE asetelma ja vakio kytkinlevy olisi ihan riittävä, kun tehoa ei kuitenkan ihan hirveitä vielä ole...

Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87/245 GL -89
« Vastaus #69 : 27.04.2012, 23:40:21 »
Nyt on autossa öljyn jäähdytin paikallaan, ja huomattavasti vähemmän enään öljyt käryää, kun autolla ajelee. Tuli myös huomattua, ettei tuo nopeusanturikehä toimi leikattuna. mulla ainakin katoaa nopeustieto 120-130km/h välillä. Pitää vissiin jostakin hankkia se leveämpi "hampainen" nopeusanturi kehä ja anturikansi. Sopiikohan 1030 kansi + anturikehä tähän 1041 perään? Lähinnä onko sisuskaluilla jotain koko eroa? Vähän on nyt arsesta ajella motarilla, kun välillä katoaa nopeustieto, ja mittari painuu nollille, ja sitten kun vähän päästät kaasua mittari hyppää sinne 120 nurkille.

Ja sitten tuon toisen auton onkelmana on sellainen jurina/tärinä kiihdyttäessä ja jarruttaessa. auto tärisee niin paljon , että romut lentelee lokeroistaan. Omituisinta on, että tulee aina tietyillä nopeuksilla: 20, 40, 60 vauhdessa käy semmonen tärinä hetken ettei mitään rajaa. Tarkistin jo perän laakerit, ja niissä ei ole väljää, eikä ne kanita. Huomenna pitää kyllä tarkistamassa kardaani. jos se on ehjä, niin epäilen viaksi tuota japanilaisten toijotan osaa eli vaihdelaatikkoa. ja tarkemmin turbiinin epätasapainoa.
Tätä farkkua pitäs kanssa alkaa hitsailemaan ja maalailemaan. tarkoitus olisi maalata koko auto uudelleen. Väri säilyy kylläkin samana, pari ruskeaa kauneus kukkasta vain poistuu kylkiä koristamasta. samoin kuin mädätyslistat ovista. Helmalistan ajattelin tällä kerta jättää paikalleen, syystä ettei tuuli suhise ovien välistä ja ettei kaikki irtokivet mene ovien väliin. pysyypähän kyljetkin puhtaampina. Maanantaina taidan käydä kyselemässä maalia, ja ostamassa vähän peltiä, niin saa auton korjata ensi talvea varten edustus kuntoon.
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87/245 GL -89
« Vastaus #70 : 29.04.2012, 23:15:44 »
Nyt on aloitettu joka kesäinen homma, eli volvon hitsaus & ympärimaalaus. :idiot2: (joka kesä tosin eri volvo)
Tälläkertaa oli "talvikäyttis" farkun vuoro. autosta on purettu nyt sisusta ja muita osia, jotka haittaavat ylimaalausta. Tässä kuva, kun ajoin auton "hitsaus hallille", Kuvassa on tosin vielä puskurit ja valot kiinni. Nekin irtos heti kun auto siirty sisäpuolelle hallia. Huomenna hakemaan peltiä & muita tarvikkeita, sekä käydä samalla vähän kyselemässa midnight blue:n hintaa.
Jostain pitäs myös löytää m47 ja keppiteline + lh vauhtis + poljin häsmäke. Koska kliinisten tutkimusten tuloksena sain selville että turbiini on jurinan lähde.  :)



Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87/245 GL -89
« Vastaus #71 : 31.05.2012, 19:44:45 »
Nyt ois talvi auto hisattu ja maalattu ja massattu, sekä "harraste" autoon asennettu BROSS:ia kiinni. tulossa vielä helmat ja volvo orginal takaspoileri. takapuskurin alapalaa ei saa laitettua Brossilaista johtuen alkuperäisen lipan kiinnitys rei'istä.
 Tässäpä yhteis kuvaa laitoksista:

 

ja sit farkku yksinään:




siinä vähän vertailu kuvaa, eli ostokunnossa:
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87 Brossin helmat paikallaan
« Vastaus #72 : 08.06.2012, 22:16:04 »
Nyt olis brossin helmamuovit paikallaan, sekä volvon orkkis takaspoileri löysi tiensä kontin päälle, joten auto näyttää nyt tältä, takapuskurin alamuovi pitäs vielä vetää korin väriin, ja  uudet vanteet siihen kylläkin pitäs myös saada, noi kopio virgot ei oo kyllä mistään komeimmasta päästä. :D:


Vähän on huono kuva, mutta kyllä siitä selvän saa... kai. ::)
Tänään ihmettelin myös omituista kolinaa ja väljyyttä etupäässä, syyksi selvis täysin väljä raidetangon ulkopää, sekä löystynyt tukivarren takapuslan mutteri, molemmat siis kuskin puolella. Tuon tukivarren mutterin kylläkin olin kiristävinäni kunnolla parivuotta sitten, kun sinne eteen puslat, jouset ja iskarit vaihdoin. Mutta silti oli päässy omituisesti löystymään.

Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87/245 GL -89/940 GLT -91
« Vastaus #73 : 17.03.2013, 19:21:07 »
Lisätään tänne nyt kuvat tuosta vahatusta talvikulkineesta, eli 940 GLT -91.
Ostin auton joulukuussa 2012 , autoon olen itse tehnyt  aikaisemmin (edellisen omistajan omistuksessa) jakopää remontin, ym. perus käyttökorjauksia.
Heti kun auton sain omaan pihaan, oli siihen tietysti vaihdettava Classic mallin takaluukun kahva, sekä takalasit tummentaa.
Nyt piti auto vahata, koska sain jo kuulla kuittailua auton likaisuudesta.  :D





Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

 

Proturbo  Autodiagnoosi