Carcom Oy  Ateho

Volvo 240 GL -87/245 GL -89/940 GLT -91

  • 73 Vastauksia
  • 38458 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87
« Vastaus #45 : 22.11.2011, 17:51:46 »
Tuli tuossa viikonloppuna vaihdettua tohon talviautoon toi sisusta tosta varaosa autosta. Lisäksi tuli asennettua sähköikkunat ja sähköpeilit.
Kuvat ennen ja jälkeen operaation.
Ennen:



Jälkeen:



Varaosa autosta tuli myös purettua moottori, vaihdelaatiko, kardaani, johtosarjat, kojelauta ja sen kiinnityspalkit, sekä ohjaustehostin. Perän kaikki kiinnityspultit on myös löysätty, ja perä on vielä paikallaan, koska pitää tota romua vielä siirtää, ettei ole talvella edessä. Mutta jos ensiviikonloppuna vois perän pudottaa pois ja tutkia mikä se on.
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 240 GL -87
« Vastaus #46 : 22.11.2011, 22:20:27 »

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tuohan on plyyshiä, eikös? Jos oli, onko tuo valkoinen ''tahra'' hometta vaiko mitä? Plyyshihän kuulemma homehtuu  ???

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 240 GL -87
« Vastaus #47 : 22.11.2011, 22:22:13 »
Joo no on se papereiden mukaan -82, mutta oikea vuosimalli on -89 ;)
Mikäköhän kömmähdys o käyny ku 7 vuotta heittää  :2funny:

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87
« Vastaus #48 : 22.11.2011, 22:29:29 »
Tuohan on plyyshiä, eikös? Jos oli, onko tuo valkoinen ''tahra'' hometta vaiko mitä? Plyyshihän kuulemma homehtuu  ???
Ei oo hometta, on vaan hankautunu tollaseksi kiiltäväksi. :)
Mikäköhän kömmähdys o käyny ku 7 vuotta heittää  :2funny:
On kato muutoskatsastettu vähäpäästöseen autoon aikanaan diesel kone. Ja on sitten uudelleen muutettu bensa myllylle. ;)
Ja siitä voi sitten päätellä mitä on tehty... :buck2:
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87/perä&kone kuvia
« Vastaus #49 : 24.11.2011, 16:47:13 »
Eli tänään tuli irroitettua taka akseli tosta purku autosta. Ja Ekana rupesin ihmettelemään alumiinista perän kantta. Kannen kun avasi perän sisältä löytyi liikkeellelähtö lukko. 3.54 välityksellä.






Ja laitetaan vielä keulakuva autotallissa olevasta volvosta.

« Viimeksi muokattu: 03.04.2012, 19:23:23 kirjoittanut TopiK »
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87
« Vastaus #50 : 25.11.2011, 13:29:00 »
Jatketaan yksinpuhelua...
Eilen vaihdoin perään sisääntuloakselin stefan. Sekä pienen vahingon takia kävin tänään noutamassa n.2l täys synteettistä peräöljyä. Huomiseksi on myös tilattu perän isot puslat. Jos tänään vähän näyttäis teräsharjaa tolle akselille, ja huomenna vaihtais puslat, sekä pohjamaalais akselin. Sitten jos sunnuntaina saiskin jo maalailla punasta ja mustaa. :P
Sitten jäisikin enään perän vaihto autoon...
Ajattelin, jos olisin ottanut samalla tuplavakaajan pois tuolta takaa, mutta kattoo nyt mitä sen kanssa tekee. Onhan se sentään katsastus sedän hyväksymä ;)

Edit 26.11.2011
Kävin tänään hakemassa puslat, sekä asennettiin ne tuossa ison rälläkän ja vasaran avustuksella paikalleen. Perä on nyt pohjamaalissa odottamassa huomista pintamaalausta. jos sen sais vaikka ensiviikolla asennettua paikalleen.

« Viimeksi muokattu: 03.04.2012, 19:23:48 kirjoittanut TopiK »
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87/ Ongelma perän kanssa
« Vastaus #51 : 03.12.2011, 20:29:48 »
Eli perä asennettu eilen paikalleen, mutta tulikin ongelma vastaan.
Toi perä on peräisin Abs:ät omaavasta autosta ja nopeustiedon anturikehähän on mallia tiuha ja alkuperäinen abs auton nopeusmittari on rikki (piirikortti vamma).  :(
Joten jos mä vetäsen sieltä pois niitä "hampaita" sen verran, että jätän joka neljännen, niin eikö tuon harvan anturikehän mittariston pitäis toimia oikein??

Eli tossa alkuperäisessä  (harvan anturikehän nopeusmittari) on k arvo 6091
Ja tuossa Abs:ät omaavan auton mittarissa 24364.

Eli tasan neljä kertaa isompi.
Ja tuo k arvohan tarkoittaa nykäystä/signaalia per kilometri, eli pitäs toimia kaiken päättelyn mukaan leikkelemällä?

Nyt olis kiva saada tietoa tähän juttuun, onko kukaan tehny vastaavaa, vai pitääkö mun olla se kokeilija. :D
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo 240 GL -87/ Ongelma perän kanssa
« Vastaus #52 : 03.12.2011, 21:54:17 »
Eli perä asennettu eilen paikalleen, mutta tulikin ongelma vastaan.
Toi perä on peräisin Abs:ät omaavasta autosta ja nopeustiedon anturikehähän on mallia tiuha ja alkuperäinen abs auton nopeusmittari on rikki (piirikortti vamma).  :(
Joten jos mä vetäsen sieltä pois niitä "hampaita" sen verran, että jätän joka neljännen, niin eikö tuon harvan anturikehän mittariston pitäis toimia oikein??
Niin minä tein. Ei kyllä ole koekäytetty vielä, mutta en keksi syytä miksi tuo ei toimisi..

242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87/ Ongelma perän kanssa
« Vastaus #53 : 03.12.2011, 22:17:15 »
Niin minä tein. Ei kyllä ole koekäytetty vielä, mutta en keksi syytä miksi tuo ei toimisi..

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Huomenna sen näkee toimiiko, kun käyn tosta omasta leikkelemässä pois noita ylimääräisiä...
Jos vaikka mittari näyttäis edes vähän lähemmäs totuutta, toi nelinkertainen lukema oli vähän liikaa ;D
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87
« Vastaus #54 : 04.12.2011, 21:51:22 »
Tänään tein tuon mainitun leikkuu operaation tuolle anturikehälle, ja perhana sehän toimii, ainakin sen mitä pihatiellä testasin. Mittari virheen sitten näkee mahdollisesti ensi kesänä.
Menihän siihen perän muokkaukseen koko päivä, koska jouduin sen avaamaan parikin kertaa erinäisten vikojen ratkaisun takia. Mutta nyt toimii.

Samalla tli huomattua, että sähköflektin anturi hajosi syyläristä ja auto meinasi keittää, Onneksi on pakkosyöttö. Taidan poistaa koko sähköflektin ja asentaa alkuperäisen visko takaisin, niin on toiminta varmuus taattu. :)

« Viimeksi muokattu: 03.04.2012, 19:24:25 kirjoittanut TopiK »
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87
« Vastaus #55 : 24.12.2011, 23:31:32 »
Tullut tehtyä muutamia huoltoja talviautoon, eli:
-Penkin kiskon ja penkin välisten pulttien muoviholkit jouduin vaihtamaan väljyyden takia
-Bensa linjaston paluuputki oli poikki  taka akselin kohdalta, ja se roiski kaiken suutin kiskolta palaavan bensan pitkin katua
-Iskarin yläpään korjaus, iskarin yläpään mutteri ei kiristynyt tarpeeksi.

Saamalla tuli huomattua, että automaatti aski oli kadottanut öljyjä lisäsin uutta vain 1l verran. Vika on paikallistettu vuotavaan turbiinin stefaan. Pitää vaihtaa sitten, kun se alkaa vaivata pahemmin. Eihän siinä kyllä kauaa kestä että sen vaihtais, mutta laiskuus iskee.

« Viimeksi muokattu: 03.04.2012, 19:24:42 kirjoittanut TopiK »
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87/// Turbo koneen kasaus
« Vastaus #56 : 27.01.2012, 23:01:01 »
Konetta vähän kasattu jo, tiivistesarjoiksi hankin victor reinz:in alapään tiivistesarjan, sekä elring:in yläpään tiivistesarjan. Lohko on nyt pukissa maalattuna, ja viikonlopun aikana niputan sen verran kuin kerkeän..
« Viimeksi muokattu: 03.04.2012, 19:25:20 kirjoittanut TopiK »
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87
« Vastaus #57 : 30.01.2012, 21:32:35 »
Konetta kasattuna,
Ostin myös hihnan, mutta se oli väärää "vanhempaa" mallia, eli olis pitäny olla pyöreä hampainen.
Mutta tässä koneesta muutama kuva:




Farkusta en ole saanut vielä otettua esittely kelpoista kuvaa, miltä se nyt näyttää madallettuna, mutta kaippa mää sen tässä jossakin vaiheessa saan päivällä kuvattua. :)

Joitakin voi vähän häiritä nämä mun epäselvät viittaukset, kun on useampi auto samassa aiheessa, mutta yritetään pärjätä näin...  :(
« Viimeksi muokattu: 03.04.2012, 19:25:56 kirjoittanut TopiK »
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 240 GL -87
« Vastaus #58 : 02.02.2012, 15:44:31 »
No niin... Tässäpä kuvaa tuosta farmarista nyky kuosissa, eli madallettuna.



Huomenna olisi valean sinisen leimaus edessä, joten pitänee samalla kysellä turbo koneen muutoskatsastuksesta. :)
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 240 GL -87/245 GL -89
« Vastaus #59 : 02.02.2012, 19:54:22 »
Joku apulaite pitää jättää pakosarjan alle että vespumpalle saat hihnat järkevästi. Alunperin tuossa versiossa tehostimen pumppu on pakosarjan alla ja laturi ja kompura imusatsin puolella...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Autoracing  KL-varaosat