Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidut autot ja uusi laki
« Uusin viesti kirjoittanut TOK tänään kello 11:39:05 »
Ihmeellistä turhaa pelleilyä valtiolta vai liekkö ilmastomuutos pellet vauhissa rankaisemassa ihmisiä mitä vihaavat.

Saastelaitteilla ei ole merkitystä ilmastopäästöihin. Nämä ohjelmistomuutokset lisäävät hiukkas- ja typpioksidipäästöjä jotka ovat terveydelle haitallisia hengitysilmassa.
22
V40/V40CC (vm. 13-19) / Vs: V40:een digimittaristo
« Uusin viesti kirjoittanut eetuolli tänään kello 11:35:19 »
Eiköhän tuossa se Sensus ole ja kojelaudan keskellä pienen pieni noin 5" näyttö :)
Vai voiko tuon V40 2014 mallivuodessa ollakaan ilman.

Tuollaisessa sivustossa tarkasteltaessa https://d5t5.com/helpdesk/create/ticket/pin
oli hintana DIM TFT retrofit for Sensus-based cars 144 € (mikä vaatii PIN-koodin purun 8-24 tuntia kesto).
Aika posketon hinta  :o
Ja vaatii lisäksi kait: Tuo Volvon Dice tai vastaava, Vdash -ohjelman asennuksen koneelle, vakaan nettiyhteyden, noin 10 A laturin koodin purun ajaksi...jne.
On kyllä tehty Volvon retrofittaus työlääksi hankintojen osalta kun vertaa Audin ja BMW modifiointiin ihan home userina  >:(
23
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V60 / V90 harkinnassa
« Uusin viesti kirjoittanut hessu80 tänään kello 11:12:41 »
Muistatko/havaitsiko, että mikä Webaston toiminnan lopetti? Hyytyikö polttoaine linjastoon, iskikö virransäästötila päälle vai...?
Akku menee niin huonoksi kylmässä, että virranhallinta puuttuu peliin. Ja oli pari päivää vanha AGM kyseessä. Eli tarvittaisiin akun lämmitin. Pelkkä ylläpitolaturi ei auttanut, kun laturin mielestä akku oli täysi.

Siinä on muuten vitsit vähissä, kun pakkasta on liki 40 astetta ja auto ilmoittaa jotain, että "lisälämmitintä ei voida käynnistää, akun varaus matala, käynnistä moottori". Ja sitten moottori ei käynnisty.
24
Showroom / Vs: Volvo 240 GL 1988 ja Volvo V70 2,5T geartronic 2007 huoltomuistion tapainen..
« Uusin viesti kirjoittanut anssi68 tänään kello 10:56:34 »
Vapaapäivän kunniaksi aamusta tallille ja V70:sen huoltoa..

Vaihtoon meni:
-Moottoriöljyt ja öljynsuodatin.
-Moottorin ilmansuodatin.
-Raitisilmansuodatin.
-Sytytystulpat.

Sekä sisustan pesua ja penkkien hoitoa, nyt kelpaa ajella..

Vielä olis pesut ja vahaukset edessä..
25
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: V60 D5 AWD tehot katoaa
« Uusin viesti kirjoittanut ttheme tänään kello 10:38:50 »
Vähän kyllä kuulostas tmap tai map amturivialta. Jos uutta vaihdat niin kannattaa se volvon logolla oleva sinne vaihtaa. Mulla ei tarvikeanturit toiminu.
26
Myydään varaosat / XC60 automaatti laatikko
« Uusin viesti kirjoittanut paavo72 tänään kello 10:31:04 »
2012 neliveto D5 laatikko. Toimivana lähti vaihtoon kun kuskin puolen vetari ei suostunut irtoamaan.
Laatikko löytyy Liedosta ja hintaa Sandels 24 laatikon verran
Nolla neli neli 5559403









27
Itselleni vastaus ja kuten Korpilla kahvassa tai mikrokytkimessä vika. Uusi kahva vaihdettu. Käyttöautosta 245,50€ pelkkä kahva.
28
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Ohjelmoidun auton myynti
« Uusin viesti kirjoittanut Jule tänään kello 09:32:26 »
Se katsastuksen päästömittaushan on suunniteltu vian löytämiseen, eikä tarkoituksellisen manipuloinnin paljastamiseen. Jos moottorissa on jotain vikaa se paljastuu yksinkertaisella testillä, joka samalla indikoi sitä että muutkaan saasteet ei ole ruodussa.
29
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Volvo V70 TDI 1997 vikakoodi 715
« Uusin viesti kirjoittanut 940 TURBO tänään kello 09:14:41 »
Luotettava työjuhta alkoi juonitella :-\ On nyt pari kertaa tehnyt niin että hiljaisessa (n50-60 km/h ) ajossa alkanut käymään kuin kävisi laihalla, veto on ponnetonta ja nykii hieman, Tuntuu ettei uskalla löysätä tyhjäkäynnille. (automaatti ). Tyhjäkäynti on hieman ontuvaa, ravistaa. Kun antoi runtua ja päästi tyhjäkäynnille niin sammui. Lähti heti käyntiin avaimesta ja toimi taas ihan normaalisti, otti jenkaa ja kävi tyhjää nätisti. Kerran teki sen että sammui liikennevaloihin kun tein lähtöä, käynnistyi kyllä normaalsiti mutta laihalla kävi taas. Kävin äsken ajelemassa ja toimi ihan normaalisti. Otin vikakoodin fcr-ohjelmalla, antoi 715-fuel regulation ??? ??? En löytänyt googlella apuja siihen mistä koodi kielii. Moottorilla ajettu 520 tkm, ei viritetty, ei tietoa onko pumppua avattu /huollettu koskaan.  Pumpun ajoitus oli tehtaan arvoissa -0,0-0,2 väliä keikkui. Mikä neuvoksi :-[
30
Yleinen keskustelu / Vs: T8/T6 hybridin kulutus
« Uusin viesti kirjoittanut rospos tänään kello 09:08:06 »
Anteeksi. Täysin OT. Mutta mitä ihmettä! Mikäs helevetin hyöty ja järki näissä hybrideissä on kun kulutukset on noin karmeita....? :idiot2:

Eihän noilla kukaan mitään säästä kun ovatten niin järjettömän hintasiakin ja arvo tippuu ihan älyttömästi.

Vielä kerran, anteeksi, mutta kyllä nyt pomppasi minulla..... :2funny:

Idea taitaa olla siinä, että sitä sähkömoottoria käytetään. Eli akkua jaksetaan ladata. Se laskee sitten isojen bensamoottorien isot kulutukset järkeville tasoille. Ennenhän se oli ihan normaalia, että kulutukset huiteli 8-12L/100 km ihan "perus" autoissakin. Sähkö kun on mukana, niin tippuu jopa puoleen, ja tietysti pelkällä sähköllä vielä siitäkin alemmas. Ja kaupungeissahan ainakin helposti nämä päivittäiset ajomatkat jää usein niin pieniksi, että se onnistuu sillä sähköllä ajaminen lähes koko ajan.

Mutta jos akkua ei tosiaan jakseta latailla, niin sitten ihmettelet kyllä ihan oikein...

(nämä kommentit siis näille plug-in hybrideille)
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Race.fi  Puotilan autokorjaamo