Carcom Oy  Ateho

850, S/V70 <-00 ja C70 <-05 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 891 Vastauksia
  • 320221 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Samat stanan jouset löyty auton alta. >:(

13mm langan vahvuus ja 8 kierrosta.

Tarttee kysellä bilteman vietereitä seuraavax.

Mitä tuo 13mm/8kier. oikeestaan vielä kertoo. Vapareissa (ainakin farkuissa) on takana 13mm/8kier., mutta niin on Eibachin -40mm takajousissakin, vapaapituus on vain vähän lyhyempi. Vaikea niitä on silmämääräisesti vertailla ja vasta ajossa huomaa erot.

Paikalla Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3057
Mitä tuo 13mm/8kier. oikeestaan vielä kertoo. Vapareissa (ainakin farkuissa) on takana 13mm/8kier., mutta niin on Eibachin -40mm takajousissakin, vapaapituus on vain vähän lyhyempi. Vaikea niitä on silmämääräisesti vertailla ja vasta ajossa huomaa erot.

Kun vaihdoin -40mm lesjön madallusjouset tuohon V70:een niin ne takajouset mitkä otin alta pois olivat muutaman sentin vain pidemmät kuin ne madallusjouset. Olivat aika kuoleentuneet :D.
 Ja ne etujouset mitkä otin alta pois olivat taas melkein kymmenen senttiä pidemmät kuin ne madallusjouset.
Oli vissiin joku vaihtanut ne allaolevat alkuperäiset jouset jossain välissä uusiin kun ne olivat kuin uudet ja ruostetttomat. Kyllä muuten auto keuli silloin, harmi kun en ottanut kuvaa.
 Eli pointti siis oli, että kuten j_tapiokin sanoi, niin ei varmaan kannata verrata vanhoihin.



Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5878
Eihän niitä voikkaan verrata.
Vapaa pituus oli kutakuinkin sama, mikä oli autossa ja noissa uusissa, oisko ehkä sentti ollut eroa.

Ja autossa olleet ei kauhean vanhoilta näyttänyt, eli voisi olettaa olevan samaa tavaraa.
Kuorman kantoa kun on hakusessa, niin en viitsinyt kokeilla edes, tuskin suurta eroa olisi ollut.

Biltemaan soittelin ja niiden vieterit on 14mm langanpaksuusdella, pituutta en kysynyt.
Muttei nekään ole progresiiviset.

e: motonetin ns vakkari jousi on myös 8kier, mut 12mm lanka.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2759.0 <-- Tuolla on kuvia monista madallusvaihtoehdoista.
onko lesjöforsit ne motonetin jouset?
V70 2.0T -98

hevonen

  • Vieras
Tiskiltä saa madallusjousia pareittain.
No jumankauta! Takapään saan asialliseksi ihan itekin., mitäs noi etumadallukset sitten sinisellä maksais, ja mihin asti menee vakioiskareilla?

Toiseksi, onko kukaan kokeillut noita slamitin alustasarjoja?

Kysytty. Volvon alustasarjaan etujouset 131€ pari (s70). Madaltaa mallista ja varusteista riippuen 9-28mm. Vaparibensaa varmaan sen maksimin, apaut.
« Viimeksi muokattu: 06.04.2011, 17:53:11 kirjoittanut hevonen »

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
onko lesjöforsit ne motonetin jouset?
Kyllä ovat.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
No jumankauta! Takapään saan asialliseksi ihan itekin., mitäs noi etumadallukset sitten sinisellä maksais, ja mihin asti menee vakioiskareilla?

Toiseksi, onko kukaan kokeillut noita slamitin alustasarjoja?

Kysytty. Volvon alustasarjaan etujouset 131€ pari (s70). Madaltaa mallista ja varusteista riippuen 9-28mm. Vaparibensaa varmaan sen maksimin, apaut.
Tosiaan 20 mm on puhuttu.   :)

hevonen

  • Vieras
Sain tänään aikaiseksi vetästä R:n etujouset alle tuohon 20V vapariin.
Madallus oli 20mm ja huomattavasti jäykempi. Langanpaksuus jousissa oli sama, samoin kierrokset mutta nuo ärrän vieterit olivat vapaanakin jo ainakin sen 20mm matalammat. Kierteet ovat siis tiheämmässä.
Ennen:



Jälkeen:



On se nyt paljon inhimillisemmän oloinen, ei keuli niin pahasti, nyt vaan takapää on löysempi mutta kokeilen sinne huomenissa ärrän jousia, josko tasaantuis... :D
Kertoilen kuulumisia operaatiosta vaikka tässä.


Tsädäm! Laitoin taaksekin ärrän jouset, iskarit pidin vanhat vaikka ärränkin iskarit on jemmassa. Ei tunnu niin merkittävää eroa olevan, jotain pientä.
Nyt on tasapainoisen tuntuinen tuokin sämpylä, riittää mulle. On ihan ilo cruisata vrt alkup. jousiin. Ihmeen hyvät nuo ärräläiset jouset vaikka on ihan volvokamaa. Kaikenmaailman madallusjousilla on tullut ajeltua, eikä noi sitä kyllä häpeä. Matalammanhan siitä vielä saisi mutta ei ole tarvis.

Nuo takajouset ärräläisinä on tehty samalla kaavalla kuin etujouset. Lanka on sama ja kierrokset mutta ovat vapaapituisena jo vähän matalammat---> jäykemmät.
« Viimeksi muokattu: 22.04.2011, 15:03:45 kirjoittanut hevonen »

Poissa Kasipätkä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1272
  • www.vrcf.fi
Olishan toi pitänyt arvata kun arvuuteltiin millä noihin tuo ero on tehty.

Volvon tuntien mahdollisimman monella erolla ja pitkän kaavan mukaan. Painetaan samat vieterit vaan enemmän länään :2funny:

Hurri on kyl tavallaan aika viisas, joskin yksinkertainen.

hevonen

  • Vieras
Olishan toi pitänyt arvata kun arvuuteltiin millä noihin tuo ero on tehty.

Volvon tuntien mahdollisimman monella erolla ja pitkän kaavan mukaan. Painetaan samat vieterit vaan enemmän länään :2funny:

Hurri on kyl tavallaan aika viisas, joskin yksinkertainen.
Joo kato kustannuskysymys. Samasta tangosta kaikki vieterit, vähän lämpöö ja länään. Ei oo häpee olla säästäväinen kun resepti kerran toimii... ;)

Poissa hazaa

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Tervehdys kanssa volvoilijat.

Pitäisi tuohon omaan katiskaan eli matalapaine S70 vaihtaa iskarit.
Talvi teki tuhojaan ja vaihto olisi nyt aiheellista.

Autossa on tehtaalla asennettu Volvon sport-alusta.
Varmaan noin 20 mm normia matalampi. Osaako kukaan kertoa mitkä iskarit tuohon pakettiin on tullut?

Säädettäviä iskareita en taida haluta, eli Konit putoaa vaihtoehdoista kai pois?
Bilstein B6 alleko vai mikä? Budjettina pidän 500 euroa ja koetan myöskin pysyä siinä.

Sitten toinenkin kysymys liittyen polyuretaanipusliin.
Löysin netistä tuon tuotteen:
http://www.modificars.fi/tuotteet/polyuretaanipuslat-powerflex

Onko noista oikeasti iloa muille, kun myyjille?
Katiskalla on ajettu nyt 200.000 ja seuraavassa huollossa voisi nuo puslatkin vaihdattaa uusiin.
Eli onko järkee vai ei. Löytyykö muilta valmistajilta vastavia?

Ja lopuksi, mistä kaupasta noita iskareita/puslia kannatta alkaa kyselemään?

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!

Poissa R-to

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Onko kellään kokemuksia miten hyvin 850:n alusta soveltuu S70:iin? Nyt meinaan siis iskareita ja jousia.. Tarkotus olis laittaa tohon omaan coiloverit, harmi vaan ettei D2:lta saa coilovereita muutaku kasipätkään. Eli siis passaisko sama sarja tuohon seitenkymppiseen?

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Onko kellään kokemuksia miten hyvin 850:n alusta soveltuu S70:iin? Nyt meinaan siis iskareita ja jousia.. Tarkotus olis laittaa tohon omaan coiloverit, harmi vaan ettei D2:lta saa coilovereita muutaku kasipätkään. Eli siis passaisko sama sarja tuohon seitenkymppiseen?

Eihän niissä oo iskareiden ja jousien osalta mitään eroa. Uskoisin sopivan.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Alkaa vahvistua uskomus siitä että itellä on eteen vaihdettava iskarit, tuli toisesta jo hieman öljyä pihalle kun kuopaan onnistuin sen pohjaamaan >:( Itsellä nimittäin keula yhtäkorkeala kuin Hevosella noilla ärrän jousilla...

Sanokaan mikäs se on sellainen huokea ja kestävä iskari pari tuohon etupäähän, jotka kestäisi olla -40mm jousi sarjan kanssa?

Ja sitten mikä olisi sellainen jämäkkä muttei pintakova madallus jousi pari tuohon keulalle?

Niin ja pitäis olla vielä sellaset joista ois kaikki liput ja laput kunnossa jotta ei tule sitte jälkipuheita.

Kyseessä siis -97 V70 tdi


 

Autodiagnoosi  Carcom Oy