Proturbo  Autodiagnoosi

b230 männät kummin päin?

  • 8 Vastauksia
  • 6564 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bastard

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
b230 männät kummin päin?
« : 03.10.2013, 23:25:17 »
joo eli kummin päin nuo männät tulee? alapuolen tasanen puoli eteen vai taakse päin? toisin sanoen kun männäntappi on toisessa reunassa niin tuleeko se reuna kummassa se on enemmän panepuolelle ettei kolisisi  vai toiselle puolelle paremman kampikulman takia?

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: b230 männät kummin päin?
« Vastaus #1 : 03.10.2013, 23:57:46 »
Männissä on nuolet, nuolet jakopäähän päin.

Muistaakseni niin että se reuna jossa männäntappi on, tulee imupuolelle. Tappihan ei ole täysin keskellä, vaan olisiko millin verran toisella kantilla, ja sillä kantilla jolla se on ni MUISTAAKSENI imupuolelle, koska sielläpäin on puristustahdin paine.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa bastard

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 männät kummin päin?
« Vastaus #2 : 04.10.2013, 00:01:32 »
no nuo on sorvattu nuo männät kun ovat b23 lohkoon menossa nii ei näy nuolia enää mut niin päin ne tuli jo laitettuu aattelin vielä varmistella asiaa.

Poissa bastard

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 männät kummin päin?
« Vastaus #3 : 04.10.2013, 00:10:51 »
eikun vitut jost toisin päinhän ne tuli no pitää huomenna tarkistaa. mutta siisi kanki pitäisi jäädä yläpäästä edestä katsottuna oikealle vinoon yläällä vai? melkein kaikki mitä oon koittanu netistä ettiä väitttäs että se tulee painepuolelle eli vasemmalle kun kone pyörii myötäpäivää ja selitys on ollut että mäntä olisi helmasta jo valmiiksi kallellaan painepuolen seinää vasten eikä silloin kolisisi.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: b230 männät kummin päin?
« Vastaus #4 : 04.10.2013, 00:19:10 »
En nyt todellakaan mene noita hommeleita takaamaan mitä kirjoitin muutakun tota järkeilyä että tukisi painepuolelta, paras että joku vahvistaa asian tarkistamalla.

Mun järkeilyn mukaan siis männäntapin pitäis olla enemmän vasemmalla, eli sori pakopuolella päin, eli jakopäästäpäin katsottuna taaksepäin vasemmallapäin. EI siis oikealla.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 männät kummin päin?
« Vastaus #5 : 04.10.2013, 01:10:41 »
Kyllä sanosin et se kolo tulee kuskin puolelle, eli vasemmalle. Eikös sillä puolella oo paikat öljyruiskullekkin?
V70 TDI

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: b230 männät kummin päin?
« Vastaus #6 : 04.10.2013, 10:37:10 »
Alapuolen tasainen kohta taaksepäin. Samanlainen yhdistelmä työnalla ja ennen mäntien sorvausta katsoin tuon tasaisen kohdan juurikin sitä varten, että osaa muistaa laittaa männät oikeinpäin.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa bastard

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: b230 männät kummin päin?
« Vastaus #7 : 04.10.2013, 20:07:14 »
no sit on männät oikein novat päin paikallaan. eli se männäntappi tulee enemmän painepuolelle eli vasemmalle. kyselin jo muiltakin ja sanovat että juurikin se tasanen puoli taaksepäin. kanget meni vissiin väärinpäin kyllä mutta sillä tuskin on suurta merkitystä kun ovat symmetriset.

Poissa Pyssy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 352
  • :p
    • Oldsmobile Club of Finland ry.
Vs: b230 männät kummin päin?
« Vastaus #8 : 12.10.2013, 17:11:08 »
Männäntappi on hieman sivussa, jotta mäntä menisi yläkuolokohdassa ensin vinoon, sitten nojaamaan sylinterin toista kylkeä.  Eikä yhtä aikaa männän ylä- ja alapää.  Kaksi pientä kolahdusta on parempi kuin yksi iso.

Kampiakseli ei ole sylinterien keskitason kohdalla, vaan hiukan sivussa siten, että työtahdin aikana kiertokanki on "pystymmässä" kuin puristustahdin aikana.  Väärin päin pyörimään muunnettu moottori kuluu nopeammin.  Kaksimoottorisissa veneissä toisen moottorin pyörimissuunta joskus siitä huolimatta vaihdetaan.

Vinokoneen "pystyssä" on vinossa.
Etuvetoiset ei ole Volvoja
Nelitahtiset ei ole Saabeja
Vesijäähdytteiset ei ole Porscheja
Alle 11-sylinteriset ei ole Ferrareja

 

Autoracing  KL-varaosat