Race.fi  Puotilan autokorjaamo

AW-laatikon momentinmuunnin

  • 5 Vastauksia
  • 3849 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Aakari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
AW-laatikon momentinmuunnin
« : 17.07.2011, 10:50:33 »
Täyttyykö turbiini öljyllä, kun laatikkoon laitetaan öljyt? Vai olenko tehnyt peruuttamattoman tyhmyyden irrottaessani sen? 

??jussi


TÄMÄ TULI NYT VÄÄRÄLLE TOPICILLE saa poistaa.
« Viimeksi muokattu: 17.07.2011, 10:58:36 kirjoittanut Aakari »

Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: AW-laatikon momentinmuunnin
« Vastaus #1 : 17.07.2011, 11:05:31 »
Täyttyykö turbiini öljyllä, kun laatikkoon laitetaan öljyt? Vai olenko tehnyt peruuttamattoman tyhmyyden irrottaessani sen? 

En usko että sinne täyttäessä menee öljyä, mutta käynnistyksen jälkeen tuskin kestää kauaa, että se on taas piripinnassa.

Valutitko sieltä siis suurimmat vaakatasossa ulos?

Joko asensit sen takaisin paikoilleen? Jos et, niin mielenrauhan vuoksi voit lorotella sinne öljyä sisään. Kun asennet sitä paikoilleen, ole varovainen ettei se tiiviste hajoa. Hiljaksiin pyöritelleen ja varovasti painaen akselit lupsahtelevat sinne momentinmuuntimen vastakappaleisiin ja ura pumppuun. Muunnin on pohjassa kun vetolevyn vastepinnat on 16-19mm syvyydessä kotelon reunasta.
« Viimeksi muokattu: 17.07.2011, 11:13:04 kirjoittanut googe 2.0 »

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: AW-laatikon momentinmuunnin
« Vastaus #2 : 11.08.2011, 08:25:47 »
Kyllä sitä öljyä sinne menee. Jenkkimiesten keskuudessa ihan validi tapa laatikon öljynvaihtoon on pudottaa aski ja turbiini pois, valutella kaikki irtoava atf pihalle, kasata kuivana ja täyttää.
Jatkuvastihan siellä on kohtuullisen kova kierto päällä. Kunhan pumpulla vaan on öljyä mitä kierrättää, ilmaantuu varmasti hyvin
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: AW-laatikon momentinmuunnin
« Vastaus #3 : 19.08.2011, 12:04:45 »
Sehän on ihan hyvä lorotella tyhjäksi, saa laatikko uutta marjapuuroa! Nimim. taksimiehen mustat laatikkoöljyt
940 classic

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: AW-laatikon momentinmuunnin
« Vastaus #4 : 19.09.2011, 11:03:30 »
Sen turbiinin oikeasti tyhjäksi lorotteleminen ei ole mikään helppo juttu. Sinne menee ihan uskomattomia määriä öljyä sisään, ja kun vähän kääntää tai heilauttaa, niin tulee vielä toinen mokoma ulos, ja useampaan kertaan.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: AW-laatikon momentinmuunnin
« Vastaus #5 : 19.09.2011, 17:24:57 »
Sen turbiinin oikeasti tyhjäksi lorotteleminen ei ole mikään helppo juttu. Sinne menee ihan uskomattomia määriä öljyä sisään, ja kun vähän kääntää tai heilauttaa, niin tulee vielä toinen mokoma ulos, ja useampaan kertaan.

Imuvaihtajan pilli sinne pohjalle ja käsissä muutaman asteen kallistelua edestakaisin, saa aika nopsaan tyhjäksi.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo