Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: Deekaksnelone - 21.11.2021, 17:03:37
-
Eli kuinka kannattaisi toteuttaa kyseinen operaatio?
-
Eihän siinä muutakun ohittaa nelosvaihteen tunnistin. En tiedä mikä aikomus sulla on, mutta helposti saa rikki ylivaihteen tällä lailla
-
Ei toimi ylivaihde ykkösellä, luistaa kakkosella ja kolmonen ylivaihteella vastaa nelosta.
Ja pakilla särkee vapaakytkimen.
-
Mutta kuinka toi ohitus tapahtuu?
-
Ylivaihdesolenoidiin jatkuva virta ja maadoitus.
Ei kestä laatikko montaa kilsaa ja ei yhtään pakittamista.
Ylivaihde tarvii öljynpaineen joka tulee ulostuloakselin kierroksista siis nopeudesta.
Ykkösellä tulee joku kolminkertainen vääntö jos pyörä pitää, loota ei siitä selviä mitenkään, joku 600 Nm, kun noita laatikoita särjetään jo reilulla 300 Nm.
Mutta jos kerta haluat sen särkeä niin siitä sitten vaan.
-
Tai katkaisin tunnistimen johdot yhteen. Eikö kytke ylivaihdetta?
-
4 vaihteen tunnistimelta johto maihin niin alko toimii. Laatikosta 3 vaihde hävinnyt muutenkin nii lähinnä testimielessä tehty. Hyvin tuntus toimiva 2 vaihteel ainakin toistaseks