Autoracing  KL-varaosat

b200f ---> b230ft

  • 19 Vastauksia
  • 8511 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
b200f ---> b230ft
« : 19.09.2012, 19:24:39 »
Suunniteltiin kevääksi tällaista tekniikan vaihtoa. Eli b200f pitäisi vaihtaa b230ft:en

Onko ihan täysin bolt on?
Vaihdelaatikot on samat (m47).

Moottorin ohjainboksi pitää ainakin vaihtaa. Mitä muuta?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: b200f ---> b230ft
« Vastaus #1 : 19.09.2012, 19:31:40 »
Pari juttua ainakin tuli mieleen

*imm toiselle puolelle
*kaasuläppäanturin johdotukselta piti yksi kaapeli nappasta pois
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: b200f ---> b230ft
« Vastaus #2 : 19.09.2012, 23:03:39 »
Pari juttua ainakin tuli mieleen

*imm toiselle puolelle
*kaasuläppäanturin johdotukselta piti yksi kaapeli nappasta pois

Mikä johto? Eli onko turbon ja vaparin johtosarjassa eroa?
Pitäis tietää kanssa kun asennan tuohon mun 240 K-jetin tilalle LH-jettiä ja ostin johtosarjan niin en tiedä onko vaparista vai turbosta otettu..
« Viimeksi muokattu: 19.09.2012, 23:05:49 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

hevonen

  • Vieras
Vs: b200f ---> b230ft
« Vastaus #3 : 19.09.2012, 23:23:12 »
Mikä johto? Eli onko turbon ja vaparin johtosarjassa eroa?
Pitäis tietää kanssa kun asennan tuohon mun 240 K-jetin tilalle LH-jettiä ja ostin johtosarjan niin en tiedä onko vaparista vai turbosta otettu..
Turbossa ei ole täyskaasuasentotunnistus käytössä, vain kaasu päällä tai joutokäynti. :)

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: b200f ---> b230ft
« Vastaus #4 : 19.09.2012, 23:29:12 »
Turbossa ei ole täyskaasuasentotunnistus käytössä, vain kaasu päällä tai joutokäynti. :)

Eli tunnistan turbon johtosarjan siitä että menee kaasuläppään 1 johto vähemmän?
Onks jollain tietoa minkä värinen on se johto joka katkaistaan 240 volvossa?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

hevonen

  • Vieras
Vs: b200f ---> b230ft
« Vastaus #5 : 20.09.2012, 09:17:19 »
Eli tunnistan turbon johtosarjan siitä että menee kaasuläppään 1 johto vähemmän?
Onks jollain tietoa minkä värinen on se johto joka katkaistaan 240 volvossa?
Sehän on tommonen.



Kato vaikka yleismittarilla mikä pinni antaa kun kierrät läppäkytkimen täysille.
Kolmonen?

Joo, katoin sähkökuvasta, kolmonen ei oo kytketty turbossa. 18 on maa ja 2 menee eculle.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2012, 09:19:58 kirjoittanut hevonen »

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: b200f ---> b230ft
« Vastaus #6 : 20.09.2012, 09:58:39 »
Sehän on tommonen.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Kato vaikka yleismittarilla mikä pinni antaa kun kierrät läppäkytkimen täysille.
Kolmonen?

Joo, katoin sähkökuvasta, kolmonen ei oo kytketty turbossa. 18 on maa ja 2 menee eculle.

Thänks  -H- Tämä selventää jo paljon.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa J0NZA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f ---> b230ft
« Vastaus #7 : 20.09.2012, 10:03:40 »
Jos käyttää matala ohmisia suuttimia kannattaa laittaa suuttimien etu-vastukset. Ette riko ecu boksia.  :nohnoh

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: b200f ---> b230ft
« Vastaus #8 : 20.09.2012, 10:19:31 »
Kaikki neuvot ovat tarpeen!

Emme ole koskaan aikaisemmin vaihtaneet autoon konetta!
Joten kaikkea saa kirjoittaa mitä tulee vain mieleen!

Hyviä kommentteja onkin jo tullut  :)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa jaho

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: b200f ---> b230ft
« Vastaus #9 : 20.09.2012, 10:35:12 »
Vaihdoin kerran asconan 1.9 koneen rekordin 2.0 koneeseen naapurin vanhassa navetassa ELK(ei tosin ollu enää lehmiä). Vuosi oli 1987 ::)

oliko tämä off topic :-\
Papalla oli Duett

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: b200f ---> b230ft
« Vastaus #10 : 20.09.2012, 10:40:40 »
Jos käyttää matala ohmisia suuttimia kannattaa laittaa suuttimien etu-vastukset. Ette riko ecu boksia.  :nohnoh

Tuosta mun pitikin kerran kysyä, eli mihin se vastus liitetään? tiedän että tulee suuttimien johtoihin mutta olisiko tarkempaa tietoja, Etuvastuksessa on 4 vihreää johtoa + 1 muun värinen, ja suuttimien johtoja on 3 per suutin.. Eli mihin johtoihin tarkkaan ottaen noi etuvastuksen johdot menee?

Sori thukka topicin lainaamisesta, mutta hyödyt itekkin mun kysymyksien vastauksista. Mulla nämä neuvot menee mun b230ft koneen asennukseen :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

hevonen

  • Vieras
Vs: b200f ---> b230ft
« Vastaus #11 : 21.09.2012, 07:58:51 »
Eikös sulla ole johtosarjassa valmis liitin tuolle vastuspaketille?
Autossa paikallaan ollessa nuo vastukset löytyy kuskinpuolelta lokarista akun läheltä.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: b200f ---> b230ft
« Vastaus #12 : 21.09.2012, 09:45:12 »
Eikös sulla ole johtosarjassa valmis liitin tuolle vastuspaketille?
Autossa paikallaan ollessa nuo vastukset löytyy kuskinpuolelta lokarista akun läheltä.

Ok, pitää tarkastaa. Tuo johtosarja on vaparista jossa on korkea ohmiset suuttimet, et jos niistä löytyy ni sitten löytyy se liitin :D
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: b200f ---> b230ft
« Vastaus #13 : 21.09.2012, 10:30:23 »
miten tuo eroaa käytössä? eli mullahan projektissa on lh 2.4 -89 b234f:stä ja kaasuläppä b230fb:stä eli löytyy tuo täyskaasu asennontunnistin, mutta ohjaus tulossa turbo tekniikkaan. Eli jos jätän johdon paikalleen mitä käytännön eroja huomaan?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

hevonen

  • Vieras
Vs: b200f ---> b230ft
« Vastaus #14 : 21.09.2012, 15:11:46 »
Ok, pitää tarkastaa. Tuo johtosarja on vaparista jossa on korkea ohmiset suuttimet, et jos niistä löytyy ni sitten löytyy se liitin :D
No ei sit löydy kun on vaparista johdot...
Paat korkeaohmiset tarpeeks isot tai sovellat vastukset suuttimiin.

 

RallyBaron  Samppasport