Proturbo  Autodiagnoosi

B230E tyhjäkäynti vaeltaa ja ei vastaa kaasuun

  • 0 Vastauksia
  • 2074 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Harri94

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Autona 740 -88 B230E koneella. Käyntivaivat alkoivat kun lisäilma luistin letku lähti imusarjasta irti. Letkut laitettiin takaisin klemmarien kera ja auto toimi normaalisti n.20km. Seuraavaksi viaksi paljastui imusarjan tiiviste, se vaihdettiin uuteen. Tämän jälkeen auto toimi ok. n. 10km. Sitten alkoi vaeltava tyhjäkäynti ja kaasuun vastaamattomuus. Käy tyhjää välillä ok. n.1000rpm ja välillä voi olla että laskee jopa 500rpm ja sillä välillä. Joskus menee niin alas että auto melkein sammuu, ja välillä sammuu ja lähtee väärinpäin käymään hetkeksi. Vaikka tyhjäkäynti olisi normaali niin ei vastaa kaasuun kun painaa tallan pohjaan vaan empii hetken ja lähtee sitten nousemaan tai sammuu. suuttimien tiivisteistä ei ainakaan pilotilla kokeiltuna vedä ilmaa välistä,eikä mistään muualtakaan. voiko vanha k-jet olla jo loppu kun autolla on kuitenkin jo ajettu reilu 400tkm.

 

Samppasport  Futurez