RallyBaron  Samppasport

Autotalleissa tapahtuu

  • 9166 Vastauksia
  • 2107322 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #1650 : 19.03.2012, 12:33:27 »
Ja tuli mieleeni, että pyyhkijänmoottorit mahtaa arvostaa tuota seinää vastassaan?

Voi olla, ne onkin nyt eliminoituina ja sulat nostettu pänniin rautojen alle. Varret ois kyllä just oikean malliset että jos löytäis sopivalla pyyhkäisyllä pelittävät moottorit. Millaiset luutut jenkkiumpioden kanssa on? Pyyhkiikö niissä sen raon yli sumarille?

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #1651 : 19.03.2012, 12:50:34 »
Pitäisi kesäksi saaha autotalli tyhjennettyä kokonaan, tehdään kuulemma työ/oleskeluhuone sinne  :buck2: Tuo pärläreen vanha rom.. Bertone (262c) vie vaan kaiken tilan  :facepalm:

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #1652 : 19.03.2012, 12:57:47 »
Millaiset luutut jenkkiumpioden kanssa on? Pyyhkiikö niissä sen raon yli sumarille?
Eipä taida olla jenkkimalleissa pyyhkijöitä ollenkaan  ???

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #1653 : 19.03.2012, 13:04:15 »
Eipä taida olla jenkkimalleissa pyyhkijöitä ollenkaan  ???
Eipä ole.. Jenkkimalleissa on ne 2 ruutuiset valot, joten on pyyhkijöiden lähes mahdotonta pyyhkiä niitä  :2funny: Tulipa taas kirjotettua  :idiot2:
E: enpä muuten tiedä, miten niissä toisissa usa-valoissa sitten on asian laita. Sielläkin ollaan käytetty nuita valoja, jotka EU-240:ssa on

« Viimeksi muokattu: 19.03.2012, 13:13:45 kirjoittanut viiksivallu »

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #1654 : 19.03.2012, 13:28:47 »
Eipä ole.. Jenkkimalleissa on ne 2 ruutuiset valot, joten on pyyhkijöiden lähes mahdotonta pyyhkiä niitä  :2funny: Tulipa taas kirjotettua  :idiot2:
E: enpä muuten tiedä, miten niissä toisissa usa-valoissa sitten on asian laita. Sielläkin ollaan käytetty nuita valoja, jotka EU-240:ssa on

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Usa - 940pä onkin aivan erilaiset valot kuin kuvassa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #1655 : 19.03.2012, 13:30:23 »
Usa - 940pä onkin aivan erilaiset valot kuin kuvassa.
Kappas  :o En ole koskaan törmännyt tuollaisiin

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3079
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #1656 : 19.03.2012, 13:39:04 »



Tänää askartelin 9:iin "lisävalomaskin"  :2funny: 
Vanhoista maskinkehyksistä tein ajovalojen päälle täytepalat jottei eteen tulevat lisärit herättäis niin huomiota  C:-)

(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tämän täytyy olla kandelan voimakeula :).

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #1657 : 19.03.2012, 14:20:16 »
Kappas  :o En ole koskaan törmännyt tuollaisiin
Tällaiset

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #1658 : 19.03.2012, 15:36:43 »
Tällaiset

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Juu.., kieltämättä aika karmean näköiset  :D

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #1659 : 19.03.2012, 16:56:08 »
Voi olla, ne onkin nyt eliminoituina ja sulat nostettu pänniin rautojen alle. Varret ois kyllä just oikean malliset että jos löytäis sopivalla pyyhkäisyllä pelittävät moottorit. Millaiset luutut jenkkiumpioden kanssa on? Pyyhkiikö niissä sen raon yli sumarille?
Jenkkivaloista en tiedä, mutta 740 tiilikeulasen pyyhkijänmoottorin liikerata on luokkaa 120 astetta, ja 240 81-> valojen pyyhkijöissä tuo liikerata on suuruusluokkaa 60-70 astetta, se voisi olla aika lähellä? Moottori on kuoriltaan sama kaikissa tapauksissa, johtoja on paria versiota, muistini mukaan 240 on samalla liittimellä kuin 740, eli kaksipinninen ja erillinen maajohto. Nämähän saa yksi johto ja liitinrunko vaihtamalla siis sopimaan alkuperäiseen liittimeen kivasti.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #1660 : 19.03.2012, 17:29:17 »
Jenkkivaloista en tiedä, mutta 740 tiilikeulasen pyyhkijänmoottorin liikerata on luokkaa 120 astetta, ja 240 81-> valojen pyyhkijöissä tuo liikerata on suuruusluokkaa 60-70 astetta, se voisi olla aika lähellä? Moottori on kuoriltaan sama kaikissa tapauksissa, johtoja on paria versiota, muistini mukaan 240 on samalla liittimellä kuin 740, eli kaksipinninen ja erillinen maajohto. Nämähän saa yksi johto ja liitinrunko vaihtamalla siis sopimaan alkuperäiseen liittimeen kivasti.

Tuossapa se ratkaisu taitaakin olla, tai tätä ainakin lähetään kokeileen. Kiitti vinkistä. Seiskan moottorit pitäis löytyäkin varastosta, mut pitää katella jostai nuo kakssatkun vastaavat..

Jenkkivaloissa ei taida tosiaan pyyhkijöitä olla, en ainakaan löytäny yhtään kuvaa sellasista.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #1661 : 19.03.2012, 18:48:25 »
Tuossapa se ratkaisu taitaakin olla, tai tätä ainakin lähetään kokeileen. Kiitti vinkistä. Seiskan moottorit pitäis löytyäkin varastosta, mut pitää katella jostai nuo kakssatkun vastaavat..

Jenkkivaloissa ei taida tosiaan pyyhkijöitä olla, en ainakaan löytäny yhtään kuvaa sellasista.
Kerroppa joskus, mikä sitä ysiä riivas...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #1662 : 20.03.2012, 12:02:44 »
yks 740:n luutumoottori löyty ja sitä tossa just demosin paikoilleen. Eroa 940:n vastaavaan ei ole kuin ehkä 10...20astetta mutta se saattaa tässä tapauksessa olla ihan riittävä.

http://s223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/?action=view&current=pyyhkijavideo.mp4

Varsien vaihtamisella puolelta toiselle näytti olevan myös merkittävä vaikutus. Videossa oikeanpuoleinen varsi on vasemmalla puolella, se salli muuten 20astetta liian suuren pyyhkäisyn pysymään lasilla. Tosin vielä se hakkaa molempiin vasteisiin, eli rajoilla mennään.
Onko tuo sitten käytännössä toimiva, et sulka kääntyy suhteessa varteen joka pyyhkäisyllä? kun vasemmanpuoleisella varrella se ei käätyis mihinkään.

Pitää katella jostain ne 240:n moottorit ja testata niilläkin.
« Viimeksi muokattu: 20.03.2012, 12:08:09 kirjoittanut j_tapio »

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #1663 : 20.03.2012, 12:05:31 »
Tällästä täällä..


Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #1664 : 20.03.2012, 18:41:55 »
yks 740:n luutumoottori löyty ja sitä tossa just demosin paikoilleen. Eroa 940:n vastaavaan ei ole kuin ehkä 10...20astetta mutta se saattaa tässä tapauksessa olla ihan riittävä.

http://s223.photobucket.com/albums/dd14/j_tapio/liitteita%20vrcf/?action=view&current=pyyhkijavideo.mp4

Varsien vaihtamisella puolelta toiselle näytti olevan myös merkittävä vaikutus. Videossa oikeanpuoleinen varsi on vasemmalla puolella, se salli muuten 20astetta liian suuren pyyhkäisyn pysymään lasilla. Tosin vielä se hakkaa molempiin vasteisiin, eli rajoilla mennään.
Onko tuo sitten käytännössä toimiva, et sulka kääntyy suhteessa varteen joka pyyhkäisyllä? kun vasemmanpuoleisella varrella se ei käätyis mihinkään.

Pitää katella jostain ne 240:n moottorit ja testata niilläkin.
Hmm, tuo ero pyyhintäaloissa voi johtua myös erilaisesta varresta, 940 sulkahan alunperin tekee liikkeen vaakatasosta vaakatasoon, mutta koska sulka kiertyy varteen nähden alunperinkin joka liikkeellä, ei varsi tee 180 asteen liikettä. 740:ssä taas sulka ja varsi ovat kiinteästi toisissaan, jolloinka pyyhinala on melko pieni suhteessa astemääräiseen liikkeeseen. Jos tuo ei "väännätä" päin nuita toppareita ääriasennoissa, sanoisin että ei tuo sulan kääntyminen ongelma ole, kääntyyhän se alkuperäiselläänkin joka pyyhkäisyllä varteen nähden ja siksi siellä se kääntönivel on...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Futurez  Kulkukoira