pistänpä tähän mielenkiintoisen jutun, tuossa edellisellä sivulla tuskailin tuon srs valon kanssa. alatukivarren pusla oli myös vaihdettava, joten vaihdoin koko alatukivarren.
tänään kuitenkin löysin ostamani uuden alatukivarren vielä takapenkin jalkatilasta, ja ihmettelin että hetkinen, autohan oli korjaamolla jossa tämä piti vaihtaa. vaimoni oli hakemassa autoa korjaamolta ja unohti täysin mainita että sitä ei vaihdettu.
seuraavana pitkä tarina mutta tällaisen palautteen lähetin katsastuskonttorille. voin kertoa mikä konttori on kyseessä jos jotain kiinnostaa tietää mitä konttoria kannattaa välttää.
Nyt pitää antaa negatiivista palautetta. Olin katsastamassa autoani, ja kaverinne löysi väljyyttä vasemman puolen alatukivarren puslasta, tai niin hän lappuun merkitsi asian. Asia häiritsi minua heti katsastuksen jälkeen, koska mielestäni olimme oikealla puolen autoa kun hän väljyyttä löysi.
No ajattelin olevani väärässä ja hain kokonaan uuden vasemman alatukivarren niinkuin lappuun oli merkattu, koska yksittäistä puslaa on hankalaa ja ajallisesti pidempi vaihtaa se kuin koko alatukivarsi, jolloin on samanhintaista vaihtaa kokoalatukivarsi samantien.
No, korjaamolla sitten oli sanottu että emme nähneet oikein järkeväksi vaihtaa uutta osaa uuteen, autossa ollut alatukivarsi näet oli vuoden vanha, eikä puslassa ollut mitään väljyyttä. Auton papereiden joukossa sattui olemaan myös kuitti vuoden takaa josta kävi ilmi että vasemmalle puolelle on vaihdettu alkuperäinen alatukivarsi vuosi sitten.
Tulin eilen vieläpä jälkitarkastukseen, enkä silloin vielä tiennyt että autoon ei edes ollut vaihdettu sitä "viallista" alatukivartta, koska vaimoni oli auton vienyt korjaamooon ja hänelle asia oli kerrottu ja hän vasta tuon jälkitarkastuksen jälkeen minulle muisti asiasta mainita.
Jälkitarkastus ensinnäkin oli lähestulkoon uusi katsastus lukuunottamatta jarru, iskari, pakokaasu testejä jota vähän ihmettelin koska kyseessähän on mainittujen vikojen jälkitarkastus,siltikään kaverinne ei löytänyt kummaltakaan puolelta alatukivarren puslista mitään väljyyttä, vaikka helvetisti autoa hetkutteli nosturilla edestakaisin ja molemmat puolet katsoi. Ja varsinaisessa katsastuksessa on löydetty vika, jota ei toinen katsastusmies ei enää kuitenkaan löydä, niin kyllä vähän ihmettelen, onko ammattitaidossa puutteita, huolimattomuutta, vai mistä tämä johtuu.
Tulee väkisinkin mieleen että jokin korvaus on paikallaan tällaisessa tilanteessa, koska olen ostanut uuden osan turhaan jossa ei todellisuudessa ole ollut mitään vikaa.
No se siitä, autoni on nyt ajokiellossa toisen asian takia jota en pystynyt annetussa ajassa korjaamaan, airbag valo ei syty virrat päälle laitettaessa. Kuitenkin olen katsonut auton omasta vikadiagnostiikasta, että järjestelmä TOIMII ja vikoja ei ole.
Teidän määritelmienne mukaan kuitenkaan airbag järjestelmällä ei ole edellytyksiä toimia. Ette tietenkään voi tälle asialle mitään, ohjeet on ohjeita ja niiden mukaan toimitte, mutta tapauskohtaisesti kyllä voisi myös maalaisjärkeä käyttää, että muuten täydessä iskussa olevalla autolla ei saa/voi ajaa kun yksi lamppu ei pala muutamaa sekuntia kojetaulussa.
Yritin myös ystävällisesti yllämainittua asiaa selittää katsastusmiehellenne ja pyytää ymmärrystä asiassa, mutta vittumaisesti vain virnuili ja naureskeli asialle.
Vika on mittarin piirilevyssä, josta on yksi elektroniikan komponentti irti. En ole saanut tai pystynyt sitä korjaamaan annetussa ajassa, koska tuohon TURHAAN alatukivarsi sähläykseen meni jo jälkitarkastusaikaa 3 viikkoa, ensinnäkin että saan rahaa sellaiseen operaatioon, ja toiseksi että saan ajan korjaamolle.
Todennäköisesti olisin tuon airbag valon saanut kuukaudessa kuntoon, jos tuota teidän virheestä johtuvaa ajanhukkaa ei olisi tullut.
Sen verran kuitenkin teidän katsastusmiehenne oli järkevä, että antoi päivän ajoaikaa umpeen menneen jälkitarkastusajan päälle, ja tarjosi uutta katsastusta 17e hintaan.
Mutta voin kertoa, että en tule yhtään ainutta autoa tuomaan sinne vaikka ilmaiseksi saisi katsastaa.
Vaadin nyt jonkinlaista selitystä tuohon alatukivarsi sotkuun. Herää jo kysymyksiä, pitäisikö ottaa kuluttaja-asiamieheen yhteyttä, vai voimmeko keskenämme selvittää asian jotenkin.