KL-varaosat  Race.fi

Gs6-37dz b230

  • 19 Vastauksia
  • 11823 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7582
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Gs6-37dz b230
« Vastaus #15 : 31.01.2020, 22:28:25 »
Keskiön boorit on kuluneet itellä koneesta ja laatikosta riippumatta aina jäykällä sintterillä. Nyt englantilaisessa paikallaan oleva Bakaxelilta ostettun levyn keskiö on vaikuttanut kestävämmältä ja se oli myös vähän tiukempi kuin Ojennuksen keskiö.

Vakio bemarin jousittamattoman massalevyn keskiö ei puolestaan kulunut 37DZ kanssa miedomman kutosen perässä. Sekin oli sovitukseltaan selvästi parempi boorille.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 516
  • www.vrcf.fi
Vs: Gs6-37dz b230
« Vastaus #16 : 01.02.2020, 09:29:06 »
Meillä kahdessa laitteessa 37dz. Toisessa 763 ja jäykkä sintteri, tämä satunnaisesti tieliikenteessä. Kyllä tälläkin ajaa ei siinä mitään, näiden askien tiheä 1. vaihde helpottaa elämää sintterillä. Alkuun oli 3.31 joka vaihtui 4.1 välitykseen, tämäkin osaltaan vaikutti myönteisesti liikkeellelähtöihin.

Toisessa tötterössä 765 ja act:n jousitettu 6 lapainen sintteri, hiukan jäykemmästä poljintuntumasta huolimatta tämä huomattavasti mielyttävämpi jousitetun keskiön takia. Toki tässäkin perävälitys helpottaa tilannetta, tässä järjestyksessä lähdettiin koittamaan: 4.1->4.3->4.56

Kummassakaan ei muistaakseni hardykiekkoa vaan jäykällä ristikolla tehty molemmat kardaanit, takimmainen pätkä se paksu jossa taitaa olla jokin kumivaimennus. Etupätkät lyhennelty joistakin riittävän mittaisista isoputkisista. Yksi pikkuputkinen etupätkä joskus kiertyi katki kakkosvaihteella kesken ajon, lajinsa jytistää ennenkuin saa auton stopattua.

Jos ja kun jotakin katutötteröä vielä sepitetään niin ehdottomasti levyksi laadukas jousitettu ja mielellään massalevy, taitaa olla nuo sre väännönsietolukemat alakanttiin ilmoitettu jotta useimmissa tapauksissa pärjää ihan massalevyllä. Sirinöistä ja muusta äänimaailmasta vähän paha sanoa, eristykset puuttuu  kaikkialta ja useimmiten ajetaan luurit korvilla tai kypärä päässä.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7582
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Gs6-37dz b230
« Vastaus #17 : 01.02.2020, 14:19:35 »
Kumivaimennettua takapätkää tulee itsekin käytettyä jäykän levyn kanssa. Hardy-kiekkoa en ole laittanut noihin "tehokkaampiin" ollenkaan. Hyvä olla vähän joustoa jossain kohdassa voimansiirtoa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: Gs6-37dz b230
« Vastaus #18 : 01.02.2020, 14:41:23 »
Massalevyllä pärjää useimmiten. Mulla on ACT jousitettu massalevy Lensulta, T5 jossa 2.7 baria ahtoja. Keskialueella vääntöä ~800 Nm ja pelaa kuin ajatus.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7582
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Gs6-37dz b230
« Vastaus #19 : 01.02.2020, 20:43:03 »
Englantilaisessa ongelmaksi tuli tosiaan se, että jäykkä levy ohuella keskiöllä on ainoa vaihtoehto. Oma laatikko on muistaakseni ensimmäinen Lensun muuttama 53DZ, eikä mitoitusvaiheessa osattu ottaa huomioon vaihteensiirtäjän valupattia joka tulee pitkälle kytkinkopan sisälle. Sen takia joutui teettämään ohuen teräspyörän ja senkin kanssa joutuu käyttämään automaatin pultteja, jottei kannat ota kiinni levyyn. Eli pitäisi teettää uusi laatikon etupää ja vauhtipyörä jos haluaa muuttaa tilannetta. Nykyisellään siinä voisikin kokeilla jousitettua levyä, aiemmin ei olisi oikein uskaltanut luottaa jousien elinikään kun vääntöä saattoi olla yli 900Nm.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Proturbo  Autodiagnoosi