Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Renkaat ja Vanteet => Aiheen aloitti: adrock - 13.02.2011, 23:17:38
-
Jos vuoden 1997 etuvetoisessa vapari V70:ssa olisi toiset renkaat 205/55/16 ja toiset 205/50/16, niin tulisiko ongelmia ja jos tulisi, niin minkä suhteen?
-
Jos vuoden 1997 etuvetoisessa vapari V70:ssa olisi toiset renkaat 205/55/16 ja toiset 205/50/16, niin tulisiko ongelmia ja jos tulisi, niin minkä suhteen?
Ei mulle tuu muuta mieleen kuin näkö ongelma jos 50 sarjalaiset takana. ;D
-
Ei mulle tuu muuta mieleen kuin näkö ongelma jos 50 sarjalaiset takana. ;D
Sekin kävi mielessä, että minkänäköinen.... :-\
-
Sekin kävi mielessä, että minkänäköinen.... :-\
Nolon! :idiot2:
-
Nolon! :idiot2:
Onko muka niin iso heitto? Auto on kuitenkin pitkä :P
edit: 1 cm? -kö? Eli tuleeko siitä sit 1+1 vai miten noi menee...
-
Onko muka niin iso heitto? Auto on kuitenkin pitkä :P
Katoin laskurilla niin parisen senttiä olis korkeus eroo. Riippuu paljon renkaista itsestään.
-
Katoin laskurilla niin parisen senttiä olis korkeus eroo. Riippuu paljon renkaista itsestään.
Tähän päädyin joo itekin. Hittolainen ku näkis jonkun kuvan....
-
Tähän päädyin joo itekin. Hittolainen ku näkis jonkun kuvan....
Jos sulla on mahdollista laittaa ne vierekkäin niin sillon sen näkee.
Millanen juttu tässä nyt kyseessä?
-
Jos sulla on mahdollista laittaa ne vierekkäin niin sillon sen näkee.
Millanen juttu tässä nyt kyseessä?
Ei ole mahdollista.
Sellainen juttu, että itselläni edellisen omistajan toimesta kustut renkaat, eli kaksi vaihtokunnossa ja kahdessa pintaa hyvin. Noi 55-profiiliset. Renkaissa vanteet, joista en liiemmin pidä. SJS:n kaveri olisi myymässä Persuksia, joissa toiset renkaat käyttökelpoiset, mutta 50-profiili...
Haluaisin siis vaihtaa vanteet, mutta ei ole isoa rahaa laittaa. Eli tyydynkö noihin omiin tyhmin (tähän väliin teinityttömäinen suutahdus) ja ostan vaan pari uutta Nokian nakkia... Tai sitten ostan Persukset ja niihin pari uutta Nokian nakkia. Vaimo vaan olisi ensimmäisen kannalla... :P
-
Onko muka niin iso heitto? Auto on kuitenkin pitkä :P
Niin mikä auto? En oo kovin pitkiä Volovoja nähny muita ku limot... ::)
-
Ei ole mahdollista.
Eli tyydynkö noihin omiin tyhmin (tähän väliin teinityttömäinen suutahdus) ja ostan vaan pari uutta Nokian nakkia... Tai sitten ostan Persukset ja niihin pari uutta Nokian nakkia. Vaimo vaan olisi ensimmäisen kannalla... :P
:-\
Jos laittaa ne 50 sarjaset sitten eteen niin kyllä se menee.
-
(http://farm3.static.flickr.com/2471/3542318558_a7686c37c7.jpg)
Kui en nyt osannu tota kuvaa linkittää tekstiin.. :idiot2:
:-\
Jos laittaa ne 50 sarjaset sitten eteen niin kyllä se menee.
No kai sinne eteen voi kummat vaan laittaa... Noh, täytyy tuumata.... :(
edit: vissiin unessa olen ollut, kun olen halunnut laittaa tekstiin kuvan.. :buck2: mutta noi kuvan vanteet siis nyt kesäisin.
-
No kai sinne eteen voi kummat vaan laittaa... Noh, täytyy tuumata.... :(
Sillon se ei näytä nololta vaikka koko eroa onkin. Toisinpäin näyttää.
-
Katoin laskurilla niin parisen senttiä olis korkeus eroo. Riippuu paljon renkaista itsestään.
Sellainen pieni juttu että vierintäkehä muuttuu, eli kuljettu matka jos nämä toiset ovat anturiakselilla niin nopeusmittarin näyttämä muuttuu hieman, so mittarivirhe kasvaa jompaankumpaan suuntaan siitä riippuen suureneeko vai pieneneekö halkaisija. Jälkimmäisessä mittari näyttää enemmän.
-
Oli mullakin joskus takavetoauton rengassarja etuvetokikkareen alla, profiilieroa taisi olla peräti 10 (60/70), eikä näyttänyt oikeestaan yhtään pöllömmältä. Ja siis luonnollisesti niin että isommat fillarit oli takana. :nuhtelu
-
Liikaa kun tulee eroa niin voi abs, luistonestot, ajonvakautukset yms. alkaa kiukuttelemaan, niiden silmissä takapää ja etupää kulkevat eritahtia eivätkä oikein ymmärrä miten moinen on mahdollista :idiot2: Abs kyllä sietää aika isojakin eroja mutta joissain uudemmissa autoissa nuo ajonvakautukset saattavat olla hyvinkin herkkiä.
-
Liikaa kun tulee eroa niin voi abs, luistonestot, ajonvakautukset yms. alkaa kiukuttelemaan, niiden silmissä takapää ja etupää kulkevat eritahtia eivätkä oikein ymmärrä miten moinen on mahdollista :idiot2: Abs kyllä sietää aika isojakin eroja mutta joissain uudemmissa autoissa nuo ajonvakautukset saattavat olla hyvinkin herkkiä.
Absit on. Luistonesto on tuo TRACS. Kyllä sekin joskus rutisee, mutta eikai sen kummemmin luistonesto ole. Mitään ajonvakautuksia ei ole noin vanhassa...
-
Absit on. Luistonesto on tuo TRACS. Kyllä sekin joskus rutisee, mutta eikai sen kummemmin luistonesto ole. Mitään ajonvakautuksia ei ole noin vanhassa...
Noilla ei oo merkitystä tässä asiassa. :)
-
Noilla ei oo merkitystä tässä asiassa. :)
Varma kans? :)
Nimittäin sitten se hankaloittaa taas asiaa..
Pitäisi käydä omaa rengasta potkimassa ja katsomassa, minkänäköinen osa se 1+1 cm siinä näyttäisi...
-
Varma kans? :)
Nimittäin sitten se hankaloittaa taas asiaa..
Pitäisi käydä omaa rengasta potkimassa ja katsomassa, minkänäköinen osa se 1+1 cm siinä näyttäisi...
Uskoisin näin. Tärkeempi se että samalla akselilla saman kokoset.
Jos olis awd niin sitten eri asia. Mutta sullahan on vaan etuveto?
-
Uskoisin näin. Tärkeempi se että samalla akselilla saman kokoset.
Jos olis awd niin sitten eri asia. Mutta sullahan on vaan etuveto?
Ehdottomasti niin että samalla akselilla samankokoiset renkaat.
Nelikko on aina tarkka renkaista. Joissakin autoissa jopa muutaman millin kulutuspintaerot etu- ja takapään kesken saattavat tehdä nelivedolle kiusaa, jopa rikkoa sen.