Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: ratkori - 25.07.2019, 22:41:57
-
Kyseessä V70 -o3 D5. Miten asennetaan moottorin ylätukikumi vai pitääkö kumin päästä vapaasti elämään hahlossaan ?
-
Taitaa olla yksinkertaisin vaihtaa koko rauta jossa kumi on. Poikittaistuki pois, sitten vain tuen pultit auki, uusi rauta ja pultit kiinni. Siihen on joku vaihtanut pelkän kumin, mutta voi tulla hiki - itse vaihdoin 850:en kauan sitten eikä uusi tukikumi meinannut millään mennä siihen reikään. S60 vaihdoin koko raudan ja se oli helppoa.
Kyse on siis tästä:
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/183374/630468?ajoneuvo=1334
-
Kumi ei ole kiinni rungossa ja sen kuuluu liikkua jonkin verran jos ylätuki on samanlainen kuin Motonetin kuvassa.
-
Vaihdoin tällaisen kumin yläpäähän Englannista. Siinä lukee made in Sweden. Kestää varmasti auton iän.
https://www.ebay.com/itm/Volvo-V70-II-inc-XC-00-04-Petrol-Polyurethane-Upper-Engine-Mount-Bush/283449295652?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649
-
Eikö jurise kun jäykempi?
-
Eikö jurise kun jäykempi?
Startatessa vähän jyrähtää, mutta ajossa ei jurise. 8)