Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: kaitsu - 27.04.2016, 08:37:51
-
Moro! Nyt antautui vänkärin puolen etuiskari volvo v70 2.5T -04 Blacksapphiresta. Mikä iskari kannattaa tilalle laittaa? Alkuperäisellä on hintaa 240,69e joten sitä ei ainakaan tule. :-\ Onko näissä joku "sport" alusta vai onko tehtaalta sama alusta kaikissa mk2 korisissa?
-
Sachs super touring käsittääkseni vastaa alkuperäistä? Itse sitä miettinyt, kun ajankohtaiseksi tulee... T5 taisi olla jäykempi, muut versiot normeja.
-
Ite vaihdoin super touringit viime kesänä eikä valittamista. Sparetosta saa molemmat 175e +postit.
-
Takana sachsit ei kestä huonostikaan. Toivottavasti etuiskarit parempia
-
Ostin Eestistä iskarit + laakerit + kumit. 218 euroa koko läjä. En muista merkkiä, ei ollut tunnettu. Jospa nuo kestäisi taas 200 tkm kuten edelliset.
-
Bilstein B4 mallia 395€ kierros fiksuksella
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=44476.420
-
Pitää varmaan kokeilla sachseja miten kestää. On nuilla marmori osilla sen verran jämäkkä hinta.
-
Pari vuotta sitten kun vaihdoin iskarit niin Super touringit siellä alla oli. Ja käsittääkseni ne oli alkuperäiset. Takaset oksenti öljyt pihalle pakkasilla ja mittarissa oli ~170-180tkm. Tilalle laitoin Sachsin Advantaget ja eteen sitten kelien lämmettyä. No viime jouluna takaiskarit antautu totaallisesti kun kilometrejä autossa snadi vajaa 300tkm. Tialle laitoin Bilstenin B6:set. Etupää tuntuu tosi löysältä nyt ja taitaa joutua taas kesälomalla iskariremppaan etupään osalta...
-
Mä vaihdoin s80:iin super touringit eteen. Ihan vakuuttunut en kyllä ole noista sachseista, etupää tuntuu tärskyttävän aika pahasti poikkisaumoissa (kuitenkin isoissa heitoissa löysä) ja välillä iskarit tuntuis kipsaavan.
Täytyy varmaan kesällä purkaa tolpat ja kattoo menikö asennuksessa jotain vikaan. Vanhat iskarit oli boget.
-
Kuulostaa tutulle. Sellanen munkin Volga oli ja on. Eli pintakova, mutta silti löysä isoissa heitoissa.
-
Kuulostaa tutulle. Sellanen munkin Volga oli ja on. Eli pintakova, mutta silti löysä isoissa heitoissa.
Samma här. Eikö tuo liene Volvon tavaramerkki
-
Takana sachsit ei kestä huonostikaan. Toivottavasti etuiskarit parempia
Paikallisessa tarvikeliikkeessä väittivät että monet sachsit (takaiskarit) on tuhottu sillä että iskari on kiristetty paikoilleen kun auto on ollu nosturilla tms ja iskari taittuu banaanille.. Kuulemma sitten kun auto on renkaillaan saisi vasta tehdä lopullisen kiristyksen.
Itse en oo takaiskareita vaihtanu niin siirrän vastuun lukijalle mutta vaihtaessa varmaan kannattaa tätäkin miettiä. *taavih-> Sori OT
-
Paikallisessa tarvikeliikkeessä väittivät että monet sachsit (takaiskarit) on tuhottu sillä että iskari on kiristetty paikoilleen kun auto on ollu nosturilla tms ja iskari taittuu banaanille.. Kuulemma sitten kun auto on renkaillaan saisi vasta tehdä lopullisen kiristyksen.
Itse en oo takaiskareita vaihtanu niin siirrän vastuun lukijalle mutta vaihtaessa varmaan kannattaa tätäkin miettiä. *taavih-> Sori OT
Joo, saman olen kuullut kahdelta eri asentajalta. Siltäkin jotka sachsit asensi. Mutta oikeasta asennuksesta huolimatta eivät kestäneet huonostikaan. Olen antanut itselleni kertoa että sachs ei enää tarjoaisi tätä surullisen kuuluisaa iskaria Volvoon. Vissiin palautusprosentti niin suuri.
-
Eilen tuli alle Skruvatilta trw iskarit, laakerit ja kumit eteen. Samalla tuli tukivarret uretaanipuslilla, alapallot, koiranluut myös taakse. Ja tietysti moottorin tukikumi. Loppu kolinat ja vetelyt. Iskarit toimii tosi hyvin ja keula on jämäkkä.
Katsotaan kestääkö trw:t kilsoja.
muoviämpäri että olikin edellinen omistaja ajanu volvon alustan loppuun.
-
Miten se mahtuu banaanille menemään, kun alhaalla on jokseekin liikkuva pusla ja ylhäälläkin ylätuessa on kumi, joka joustaa. Tuolla logiikalla iskarin pitäisi katketa/taipua ekassa montussa.
Noh, itse olen aina vaihtanut nuo pyörä maassa.
-
Käsijarrua näperrellessä huomasin että taas vuotaa oikea takaiskari :facepalm: tällä kertaa bilstein