Samppasport  Futurez

Vetarin ruuvi

  • 10 Vastauksia
  • 1685 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vetarin ruuvi
« : 26.06.2018, 07:48:31 »
Millä tuon vetarin ruuvin saa irti. Ruuvin kanta näköjään pyöristynyt. Meinasin vaihtaa pallonivelen, ja ottaa akselin irti. ::)
« Viimeksi muokattu: 26.06.2018, 10:47:11 kirjoittanut paku97 »
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Valmet-20

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 313
  • www.vrcf.fi
Vs: Veterin ruuvi
« Vastaus #1 : 26.06.2018, 09:27:19 »
Alapallon vaihtoa varten vetaria ei ole pakko irrottaa. Toki se sitä helpottaa. Jos hylsyllä ei saa kiinni pultista, vastakierretappi tai vastaavat irrotustyökalut auttaa. Vai löytyykö joku tuumainen hylsy, jonka voi hakata kiinni.

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Veterin ruuvi
« Vastaus #2 : 26.06.2018, 10:43:17 »
Yksi konsti olisi kokeilla uudenmallin hylsyllä, jonka nimeä en muista, mutta muistuttaa malliltaan torxia. Ite en enää muita käytäkkään. Ne ei lyö koskaan yli, koska "veto" tapahtuu mutterin kanttien väliltä ja näin saattas toimia sinunkin tapauksessa.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetarin ruuvi
« Vastaus #3 : 26.06.2018, 10:58:21 »
Vetivät korjaamolla hakkurilla kiinni, ite yritin vanhalla hylsyllä, missä monta pientä pykälää, pyörähti ympäri. Tuumasia kyllä on(vanha jenkillä kilpailija). Noita uusia holkkeja pitäis löytää. Näin kyllä videosta, että pallonivelen vois saada irti irroittamatta akselia,MUTTA jos..... :-\
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetarin ruuvi
« Vastaus #4 : 26.06.2018, 11:41:04 »
Aivan, se "jos". Kannattaa laittaa vetoa koneeseenpäin vaikka narunpätkällä vetarista, että sisäpää ei luiskahda ulos. Saahan sen takaisin, mutta teettää hieman ylimääräistä duunia ja on aika sotkuhomma.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetarin ruuvi
« Vastaus #5 : 26.06.2018, 12:35:41 »
Näin just, se vielä kun pitää lattialla vanhuken toimia.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa vikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetarin ruuvi
« Vastaus #6 : 26.06.2018, 12:54:39 »
Ylipäätäänkään koskaan ei muuta kannata käyttää kuin 6-kulmahylsyjä. Tosiaankin, ei tarvi vetaria välttämättä irrottaa, kunhan vetää sen kiinni että ei karkaa. Muista hioa ylimääräiset pykälät uudesta että menee helpommin paikalleen, muuten vaan taipuu korvakkeet ja saattaa jäädä väärään asentoonkin, joten joutuu ottamaan uudelleen ulos ja rasvaa väliin.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetarin ruuvi
« Vastaus #7 : 26.06.2018, 13:56:42 »
Jep, vaihdoin tänään etuiskarit, yläpään laakerit, jousituet. no, jos huomenna pallonivelet, tiedä ny onko niissä vikaa, mutta tuli hommattua. ;)
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Vetarin ruuvi
« Vastaus #8 : 27.06.2018, 08:40:52 »
Niitä pultteja on sitten 13mm ja 14mm kannalla, itsekin olen parikertaa nylvässy ensiksi 14mm hylsyllä ja sitten vasta tajunnu ottaa 13mm hylsyn  ;)
Jos on 13mm nylvätty kanta niin 1/2" 6-kanttinen päälle hakaten ja pitäs lähtee.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Vetarin ruuvi
« Vastaus #9 : 27.06.2018, 12:08:47 »
Niitä pultteja on sitten 13mm ja 14mm kannalla, itsekin olen parikertaa nylvässy ensiksi 14mm hylsyllä ja sitten vasta tajunnu ottaa 13mm hylsyn  ;)
Jos on 13mm nylvätty kanta niin 1/2" 6-kanttinen päälle hakaten ja pitäs lähtee.
Noniin, puolellatuumalla aukes, lujaa piti hylsyn lyödä pultin kantaan. Sitten YLLÄTYS, Made in Germany pallonivelien mukana tuli vetoakselin uudet pultin.   Niiden kannat oli 1/2 tuumaset, ei ollu 12mm, 12millinen hylsy ei menny kantaan. Pallonivel oli Swag.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Vetarin ruuvi
« Vastaus #10 : 27.06.2018, 12:17:06 »
Ylipäätäänkään koskaan ei muuta kannata käyttää kuin 6-kulmahylsyjä.

Jep. Pettymys oli suuri kun Bahco sarjan mukana tulleista hylsyistä iso osa oli niitä huonompia. Niitä joissa sen seitsemäntoista kulmaa vai mitä lie. Varsinkin pienempien pulttien kannat saa niillä tehokkaasti p*skaksi
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Autoracing  KL-varaosat