Ateho  Elekma

V70 D5 alhainen polttoaineen paine

  • 77 Vastauksia
  • 56190 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarit84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« : 30.09.2011, 17:18:39 »
Autoni on v70 d5 vm.02. aj. 283000km. Vikakoodi (ECM-2505) herjaa että polttoaine paine liian alhainen (moottori vika tilaan) ja sinisen tietokonekkin sitä näytää paineen mittauksessa. Paine laskee kun auto seisoo jonku tunnin sammuksissa tai ajon aikana kun yrittää kiihdyttää normaalisti, moottori ei kestä kuormitusta. Kulkee kuitenkin tosi varovaisella ajolla sen 120 mut ei voi ajatella ees ohituksia.

Autoon tehty tähän mennessä:

- Polttoaine suodatin vaihdettu
- Suuttimet huollatettu
- Tankin siirtopumppu vaihdettu
- Commonrail pumppu vaihdettu
- Polttoaineen määränsäädin kokeiltu
- Railiputkesta paine anturi ja ylipaine venttiili testattu
- Ahtopaine anturi testattu
- Polttoaine linjat puhdistettu ei tukoksia

Osaiskos kukaan antaa neuvoja kun nostivat sinisellä kädet pystyyn vian suhteen?
Myös suuttimiin jäi huollossa sellanen nakuttava ääni mikähän siihen avuksi? ( ei vaikuta vikaan kun testattu suuttimet ristiin toisesta autosta)
Volvo V70 D5 -02

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #1 : 30.09.2011, 19:29:50 »
Voiko polttoainesuotimen jalka vain yksinkertaisesti vuotaa, et se vetelee ilmoja??? Itsellenin ei kyllä tule muuta mieleen... :S
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa jarit84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #2 : 30.09.2011, 21:10:40 »
pitää tarkastella jalkaa.
Niin ja vika tuli päälle ihan kerrasta eikä millään näytä korjaantuvan
Volvo V70 D5 -02

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #3 : 30.09.2011, 22:25:44 »
Se, että kulkeeko polttoainelinjassa ilmaa selviää niin helposti, että kytkee siihen korkeapainepumpulle tulevan pa-letkun ja pumpun väliin kirkkaan letkun, sitten moottorin käyntiin ja seurailla, kulkeeko ilmaa.

Se tankkipumppu on uusittu..  saako se sähköä? eli toimiiko se?
Jos suodattimen vaihdon jälkeen moottori käynnistyi muutamien kertojen virtojen kytkennän jälkeen, niin sitten se pumppu todennäköisesti toimii, jos pumppu ei toimi, niin sitten joutuu ilmaamisen kanssa kikkailemaan, että saa moottorin käynnistettyä.
(tankkipumppuhan käy virtojen kytkennän jälkeen hetken ja sitten vissiin startatessa ja seuraavan kerran sitten, kun annetaan koneelle enemmän runtua, eli kun polttoainetta tarvitaan enemmän, kuin korkeapainepumpun imupumppu saa imetyä.)

Poissa jarit84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #4 : 01.10.2011, 08:39:16 »
Joo kyllä se pumppu pyörii kun virrat kääntää päälle. Siksi piti vaihtaa kun ei ilmannu viime syksynä itseään kun suodattimen vaihdoin oli pumppu mykkä. Tankkipumppu toimii just noin kun miksu sen kertoi...
Volvo V70 D5 -02

Poissa Uhitteleva Volvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #5 : 23.03.2012, 12:09:48 »
Tuliko auto kuntoon? Missä oli vika? Itsellä juuri samanlainen vika, siksi kiinnostaa..

Poissa jarit84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #6 : 23.03.2012, 18:05:25 »
Joo tuli auto kuntoon syyksi paljastu taas särkynyt polttoaineen siirtopumppu tankissa. Meni sellaseen tilaan että ei saanut vapaa imulla polttoainetta tarpeeksi läpi pumpusta. Aika haastava oli ettiä vika ei antanu vika koodia kun toimi niin kun pitääki kun pisti virrat päälle pumppas hyvin sen aikaa kun se pumppu pyörii.
Volvo V70 D5 -02

Poissa artzi2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #7 : 27.03.2012, 13:44:33 »
minulla sama vika mutta ei auttanut siirtopumpun vaihto... Arvelivat sinisellä että korkeapainepumpussa vika. Miten muilla korjaantunut jos on korjaantunut?
Volvo V70 D5 -03

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5113
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #8 : 04.04.2012, 19:07:39 »
Näköjään täälläkin samaa ongelmaa: sammui ajosta, pyörittää, mutta ei lähde käyntiin..  Testerillä tutkittiin sen verran, että herjaa alhaista polttoaineen painetta.. Voiko joku johtoliitin tehdä tuon vian ?? Sulakkeet tutkittiin, ok. Taitaa tuo pumppu olla morjens.. Kilsoja takana tällä hetkellä 280 tkm..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #9 : 04.04.2012, 21:01:22 »
Näköjään täälläkin samaa ongelmaa: sammui ajosta, pyörittää, mutta ei lähde käyntiin..  Testerillä tutkittiin sen verran, että herjaa alhaista polttoaineen painetta.. Voiko joku johtoliitin tehdä tuon vian ?? Sulakkeet tutkittiin, ok. Taitaa tuo pumppu olla morjens.. Kilsoja takana tällä hetkellä 280 tkm..

Kaada tankkiin polttoainetta ja koita käyntiin, josko mittari valehtelisi, tai polttoaine ei siirry vasemman ja oikean polttoainetankin puoliskon välillä.
Jos sähköinesiirtopumppu tankista on rikki, se ei aiheuta moottorin sammumista kesken ajon, koska korkeapainepumpussa on erillinen siirtopumppu, joka hoitaa polttoaineen siirron.

Jos polttoaine on loppu tankin oikeasta puoliskasta ja lisäksi sähköinen siirtopumppu on rikki, niin polttoaineen lisäämisen jälkeen järjestelmä ei ilmaannu ilman apua, eli moottorin päästä ulkoista imua.
Jos sähköinen siirtopumppu on kuitenkin ehjä, niin järjestelmä ilmaantuu, kun käyttää virrat päällä, antaa olla n. 10sek, ottaa virrat pois, laittaa taas päälle ja antaa olla n. 10sek. ja taas pois..   tätä muutamia kertoja, esim. 10kertaa, niin pitäisi olla varmasti ilmaantunut.

Ilmaamisen jälkeen moottori kuitenkin käynnistyy vaikka sähköinen siirtopumppu olisi rikki.

EVO8

  • Vieras
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #10 : 04.04.2012, 21:07:13 »
Onko dieselissä samanlaiset tankkilaitteet kuin bensamalleissa?

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5113
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #11 : 04.04.2012, 21:08:59 »
Kaada tankkiin polttoainetta ja koita käyntiin, josko mittari valehtelisi, tai polttoaine ei siirry vasemman ja oikean polttoainetankin puoliskon välillä.
Jos sähköinesiirtopumppu tankista on rikki, se ei aiheuta moottorin sammumista kesken ajon, koska korkeapainepumpussa on erillinen siirtopumppu, joka hoitaa polttoaineen siirron.

Jos polttoaine on loppu tankin oikeasta puoliskasta ja lisäksi sähköinen siirtopumppu on rikki, niin polttoaineen lisäämisen jälkeen järjestelmä ei ilmaannu ilman apua, eli moottorin päästä ulkoista imua.
Jos sähköinen siirtopumppu on kuitenkin ehjä, niin järjestelmä ilmaantuu, kun käyttää virrat päällä, antaa olla n. 10sek, ottaa virrat pois, laittaa taas päälle ja antaa olla n. 10sek. ja taas pois..   tätä muutamia kertoja, esim. 10kertaa, niin pitäisi olla varmasti ilmaantunut.

Ilmaamisen jälkeen moottori kuitenkin käynnistyy vaikka sähköinen siirtopumppu olisi rikki.

Tankissa on yli puolen välin polttoainetta mittarin mukaan ( Ajotietokoneen mukaan 930 km jäljellä ) Tämä sammuminen tapahtui sen jälkeen, kun kiihdytin vähän reippaamin..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5113
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #12 : 05.04.2012, 19:41:47 »
Sen verran tutkittu, että pumpulle ei tule virtaa  :buck2: :buck2: , sulakkeet ok, mitä löysin.. Remmi vaihdettu ja tänään tarkastettu öljykorkin reiästä, että nokkaakseli pyörii starttiasennossa. Missä tuo ohjainlaite on ja mitä sieltä pitäisi mitata ??  Ei edes lupaa lähteä käyntiin, vaikka tehtiin tuossa useamman kerran virrat päälle, virrat pois 30 kertaa  :o :o . Jos ei ole tankin pumppu tai ohjainlaite, mistä sitten hakemaan vikaa  ??? ??? .
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #13 : 05.04.2012, 21:02:58 »
Mikäli syystä tai toisesta se tankki-anturi näyttäisi väärin ja polttoaine olisi ollut loppu, se ei tosiaan ilmaannu tankkipumpun toimimattomuuden vuoksi..
Se, miksi tankkipumpulle ei tule sähköä (pitäisi tulla hetken aikaa sen jälkeen, kun sytytysvirta on kytketty) tarvisi sitten selvitellä..
Tämän aihepiirin autojen FAQ osiosta löytyy linkki kytkentäkaavioihin, josta löytyy tähän autoon sopiva kaavio, sen perusteella voisi lähteä tutkimaan pumpun virtakatoa..


(Kai muuten sun auto on myös joko 2005 tai vanhempi, kuten tämän aiheen aloittajalla on, jos on uudempi D5, niin silloin se sähköpumppu on ainut, joka kuljettaa polttoaineen moottorille ja silloin voi ajossakin moottori sammua, jos se pumppu särkyy tai lakkaa toimmasta)

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5113
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: V70 D5 alhainen polttoaineen paine
« Vastaus #14 : 05.04.2012, 21:11:41 »

(Kai muuten sun auto on myös joko 2005 tai vanhempi, kuten tämän aiheen aloittajalla on, jos on uudempi D5, niin silloin se sähköpumppu on ainut, joka kuljettaa polttoaineen moottorille ja silloin voi ajossakin moottori sammua, jos se pumppu särkyy tai lakkaa toimmasta)

Valmistettu 2002..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

 

Proturbo  Autodiagnoosi