Elekma  Autoracing

S80 Nivåmaticin korvaava iskunvaimennin?

  • 3 Vastauksia
  • 2130 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
S80 Nivåmaticin korvaava iskunvaimennin?
« : 16.09.2011, 13:59:01 »
S80 on muutamaa viikkoa vaille 8 vuotta ja noin 170.000 km ajettu ja tehtaalla uuteen autoon tilatut Nivåmaticit alkavat olla finaalissa.

Onko tehtaalta Nivåilla tilattuun autoon pakko asentaa jatkossakin samanlaiset (kalliit) iskarit, vai voinko vaihtaa joko suoraan tai järjellisen muutostyön turvin tavalliset iskunvaimentimet?

Auto on yksi ensimmäisiä facelift-malleja, eli syksyllä 2003 rekisteröity 2004 vuosimalli.

Tasonsäätöä ei Kasikymppiin enää tarvita, koska roudaus tapahtuu nykyisin farmariauton turvin.
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa john_anthony

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Volvo S80 T6 -01
Vs: S80 Nivåmaticin korvaava iskunvaimennin?
« Vastaus #1 : 16.09.2011, 14:40:30 »
Saahan noihin laitettua ihan tavallisetkin iskarit, mutta sitten pitänee kai vaihtaa jousetkin samalla.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: S80 Nivåmaticin korvaava iskunvaimennin?
« Vastaus #2 : 16.09.2011, 22:16:40 »
S80 on muutamaa viikkoa vaille 8 vuotta ja noin 170.000 km ajettu ja tehtaalla uuteen autoon tilatut Nivåmaticit alkavat olla finaalissa.

Onko tehtaalta Nivåilla tilattuun autoon pakko asentaa jatkossakin samanlaiset (kalliit) iskarit, vai voinko vaihtaa joko suoraan tai järjellisen muutostyön turvin tavalliset iskunvaimentimet?

Auto on yksi ensimmäisiä facelift-malleja, eli syksyllä 2003 rekisteröity 2004 vuosimalli.

Tasonsäätöä ei Kasikymppiin enää tarvita, koska roudaus tapahtuu nykyisin farmariauton turvin.
Laita tavalliset hyvät iskarit, mutta tosiaan jouset pitää kanssa vaihtaa, koska Nivojen jouset ovat kierrepaksuudeltaan ohuemmat ( Nivot kantavat osan jousiin kohdistuvasta kuormasta )
Myös iskarien yläpään kiinnitykset kannattaa vaihtaa, koska Nivon akseli on paksumpi kun vakioiden, joten voi alkaa helposti muuten kolisemaan.
Vaihdon hintaluokka on varmaan suurinpiirtein niin, että molemmin puolin ostetut vakiolelut on noin yhden Nivon hinta,,,,,,no nykyhintaa en tarkkaan tiedä, mutta joskun oli.
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: S80 Nivåmaticin korvaava iskunvaimennin?
« Vastaus #3 : 26.10.2011, 20:47:22 »
Lesjöforsin vakiojouset, Sachsin vaimentimet ja yläpään kiinnityssilmukat hankittu, kaikki uutena ja lasku tähän mennessä 330 €.

Nyt pitäisi vielä saada nuo hilut paikalleen.

Kysyin varalta alkuperäistenin hinnan ja nyt kun isot saksalaiset ovat siirtyneet ilmajousitukseen, ei Nivåmatic vaimentimia enää tunnu saavan kuin entistä kalliimmalla. Varaosahinta yli 1200 / pari. Hieman halvemmalla olisi löytynyt muunnossarja jossa on mukana jouset ja tasonsäätövaimentimet.

Minusta tuossa on suunnitteluvirhe, koska nimenomaan vakiojousien kanssa ne tasonsäätövaimentimet kannattaisi mielestäni asentaakin  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 26.10.2011, 20:50:13 kirjoittanut 740 GLE »
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

 

Autoracing  KL-varaosat