Ateho  Elekma

S60 "Moottorin teho alentunu" ja "moottorin ohj.järjestelmä vaatii huoltoa"

  • 54 Vastauksia
  • 50589 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
20tkm huoltovälin bensavehkeissä 160tkm. 30tkm huoltovälillä varmaankin 150 tai 180tkm.
Itelle ei 150tkm huollossa sitä vielä vaihdettu joten olisko 180tkm :). Huoltomies mulle puhu 60tkm välistä ???.
Ei kahta ilman kolmatta, kakspisteviisteetä.  :) -28C oli meillä mittarissa ja välittömästi käynnistyksen jälkeen 'moottorin teho alentunut', rykivä tyhjäkäynti ja kierroksia otti vain 2000rpm. Sammutin ja käynnistin uudelleen -> kaikki oireet hävisivät.
Oireet on samat kuin mullakin, mutta ei vain lähteny ilman nollausta vika pois. Toivottavasti omakin johtui vain kylmyydestä :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Eli meitä on nyt ollut kolme samana päivänä sama vika. Ja kaikki 2,5 Turboja..  ??? :idiot2:

Poissa Ryde85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
  • www.vrcf.fi
Onko klubilaisilla täällä etelä-Suomessa vikakoodinlukulaitteita?` ???

Lohjalta löytyis BSR:n ppc. Laita yv.:tä, niin katellaan.


Pakkaset kiusaavat :)

Täälläkin T5 hälyytteli matalaa jäähdytysneste pintaa ja käski sammuttaa moottorin, sekä tarkistamaan. Pikkasen minimin yläpuolella oli--> lisätty puoleen väliin. Taitaa olla aika herkkä tuo tasoanturi??

Poissa MaPar

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Eli meitä on nyt ollut kolme samana päivänä sama vika. Ja kaikki 2,5 Turboja..  ??? :idiot2:

Yksi 2,5T ilmoittautuu joukkoon  :). Kahtena talvena tullut muutaman kerran ilmoitus: "Moottorin teho alentunut". Tällöin automaattilaatikolla kierroksia ei saa vaihde päällä nostettua yli 1000 kierroksen, mutta vapaalla tai pysäköintivaihteella saa. Vika on kadonnut kun pysäköintivaihteella on hetken "huudattanut" moottoria isommilla kierroksilla ja sen jälkeen käynnistänyt auton uudelleen. Tämän jälkeen yleensä on tullut ilmoitus "Moottorijärjestelmä vaatii huoltoa", joka on kuitenkin poistunut muutamien käynnistyskertojen jälkeen. Kerran kävin Bilialla ja lukivat vikakoodit. Eivät kuitenkaan päässeet käsiksi vian aiheuttajaan. Jos jollakin olisi hyviä ehdotuksia vian aiheuttajasta, niin otetaan vastaan.

Poissa d6r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
Vikakoodit laskun mukaan viittaavat pako nokka-akselin säätöihin ja kaasuläppävikaan. (ECM-5110, ECM-614B JA ECM-929D).

Lukaistiin omastani koodit ja löytyi lähes samat, ECM-614B Camshaft control, exhaust ja ECM-929C Engine control module.

20tkm huoltovälin bensavehkeissä 160tkm. 30tkm huoltovälillä varmaankin 150 tai 180tkm.

Varmistin tämän oikeasta taulukosta ja vaihtoväli on 180tkm.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
toivottavasti johtui vain esim. virran vähyydestä tai vastaavasta viat.

Mulla ilmotteli viimetalvena että moottorijärjestelmä vaatii huollon, poltteli pakokaasun merkkivaloa sekä ilmoitteli että akkujännite alhainen.

Akunvaihdon jälkeen ei ole ilmoitellut muutakuin tankkaustarpeesta, toistaiseksi.
Volvoton

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Tänä aamuna taas "Moottorin teho alentunut". Onneks olin viisaampi nyt. Uudelleen käynnistys, kaasuttelua P-asennossa niin kierrokset nousi ok ja lopulta viestikin hävisi. MUTTA ei tuo normaalia ole. Tosi huonosti lähti käyntiin, piti sahata tosi pitkään kaksi kertaa. Uudelleen käynnistyksessä lähti sitten ihan normaalisti :idiot2:
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Dodii auto saatu pois huollota. Mitään mekaanista vikaa ei löytyny. Vikakoodit nollattiin ja koeajossa ei vika uusiutunu. Vikakoodit laskun mukaan viittaavat pako nokka-akselin säätöihin ja kaasuläppävikaan. (ECM-5110, ECM-614B JA ECM-929D). Vaikka en usko ihme korjautumisiin niin toivottavasti johtui vain esim. virran vähyydestä tai vastaavasta viat. Onko näissä uudemmissa kuinka yleinen vika tuo kaasuläppä?

Kaasuläppäkoteloita niistä on paljon mennyt.. Koita puhdistaa ensin ja anna volvon ajaa uus softa sinne
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Kysäsin omasta 04:sen samanlaisesta ongelmasta kun olen menossa jakopäärempaan,. sanoivat että 04:ses ja uudemmissa ei pitäis olla enää kaasuläppävikoja. Puhdistuksesta sanoivat sen verran että melkoisella varmuudessa sen saa samalla rikki jos sitä aikoo mennä sörkkimään puhdistaakseen. Jos sinne jotain pas*kaa on kertynyt niin joku falskaa.

Vika ilmeni samalailla , "alentunut teho jne". kovalla pakkasella vuosi stten, jälkeen päin ei samaa ole tullut.. KOP KOP ..

Kun kerran vika on poistunut kuten meikäläisellä niin itse en aio mennä koskemaan en laitteeseen.
« Viimeksi muokattu: 14.03.2011, 14:08:52 kirjoittanut Raid »
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Itselläni ainakin tuli samainen teksti, EGR.än paskaisuuden takia... sen puhdistus, ja imusarjankotelon samalla puhdistin niin ei mitään ongelmia sen jälkeen...
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa Tonto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Kysäsin omasta 04:sen samanlaisesta ongelmasta kun olen menossa jakopäärempaan,. sanoivat että 04:ses ja uudemmissa ei pitäis olla enää kaasuläppävikoja. Puhdistuksesta sanoivat sen verran että melkoisella varmuudessa sen saa samalla rikki jos sitä aikoo mennä sörkkimään puhdistaakseen. Jos sinne jotain pas*kaa on kertynyt niin joku falskaa.

Vika ilmeni samalailla , "alentunut teho jne". kovalla pakkasella vuosi stten, jälkeen päin ei samaa ole tullut.. KOP KOP ..

Kun kerran vika on poistunut kuten meikäläisellä niin itse en aio mennä koskemaan en laitteeseen.

Itse olen niitä ainaki puhdistellu, toiset toimii pari viikkoo, toiset pari vuotta puhdistuksen jälkeen.. Eipä se uusikaan kotelo hirveitä maksa
V70 -06 D5, V70 -98 TDI, 850 T5R -95 (projekti)

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Puhdistuksesta sanoivat sen verran että melkoisella varmuudessa sen saa samalla rikki jos sitä aikoo mennä sörkkimään puhdistaakseen. Jos sinne jotain pas*kaa on kertynyt niin joku falskaa.

Tämä on taas ihan täyttä höpö höpöä...

Olen monia puhdistanut, ja sen jälkeen toiminta on taas normaalia. Huohottimestahan sitä likaa kertyy, ja myös palotilasta tulee tavaraa...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa volvos60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Itse olen niitä ainaki puhdistellu, toiset toimii pari viikkoo, toiset pari vuotta puhdistuksen jälkeen.. Eipä se uusikaan kotelo hirveitä maksa

Omaan 01 S60 maksoi 680€. Tietysti se on suhteellista mikä maksaa hirveesti :)

Poissa Volvo65

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Eli meitä on nyt ollut kolme samana päivänä sama vika. Ja kaikki 2,5 Turboja..  ??? :idiot2:
Moi.
Lueskelin tätä keskustelua, niin tuli mieleen että millä bensalla olette ajaneet, että oletteko käyttänyt
E10 95 okt. bensaa.
itse käytän 98E ja auto 2.4T v70, ei pakkasilla ollut mitään vikoja. :)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Moi.
Lueskelin tätä keskustelua, niin tuli mieleen että millä bensalla olette ajaneet, että oletteko käyttänyt
E10 95 okt. bensaa.
itse käytän 98E ja auto 2.4T v70, ei pakkasilla ollut mitään vikoja. :)
En ole 5 vuoteen muuta bensaa Volvoihin laittanu kuin 98E:tä. Ei uskalla lastutettuun muuta laittaa :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Futurez  Kulkukoira