Carcom Oy  Ateho

D5 suuttimet

  • 79 Vastauksia
  • 56060 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #30 : 08.04.2014, 09:54:54 »
Olisi hyvä, että suuttimen kiristinpantakin vaihdetaan. Merkkiliikkeen tiskillä semmoinen pussi missä on kiinnitystauta ja kuparitiiviste maksaa noin parikymppiä.

Vanhalla kiinnikkeellä suutin saattaa jäädä vuotamaan. Avk:lla näkee välillä volvoja joissa panta on katkennut ja nokkapellissä on yhden sylinterin kohdalla palanut paikka ;).

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #31 : 11.04.2014, 10:14:56 »
Eikös kupari tiivisteet voi löijätä?

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #32 : 11.04.2014, 11:26:47 »
Voi oikeastaan mutta ei siitä konkurssia tule vaikka vaihtaisikin. Puhtaus on tärkeää kun suuttimen laittaa takaisin. Mulla on tapana koputella kiristetty suutin paineputken kohdalta tylsällä hakkuutaltalla ja isolla vasaralla. Tuleepa tiiveys varmistettua. Pienenpientä vuotoa kun ei välttämättä edes heti huomaa.

Poissa jm-team

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #33 : 13.05.2014, 21:02:35 »
Semmonen tuli vastaan kun uudet suuttimet hankin että ei ole sitä "mittatarkkuus" numeroa ilmoitettu ollenkaan? Vanhat oli: (2) mutta uusissa ei ympyrää eikä numeroa sisällä????

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #34 : 15.05.2014, 19:48:20 »
Semmonen tuli vastaan kun uudet suuttimet hankin että ei ole sitä "mittatarkkuus" numeroa ilmoitettu ollenkaan? Vanhat oli: (2) mutta uusissa ei ympyrää eikä numeroa sisällä????
Tuosta ohje suutinmallin tunnistukseen.
https://www.icloud.com/photostream/fi-fi/#AB5ON9t3vKoCf;A1559A9D-A81C-40E9-912B-BF7EA5A1A931

Uudessa suutinmallissa ei ole sitä ympyröityä luokitusta vaan numerosarjasta otetaan viimeinen luku. Luokka 4 suuttimia voi tuon ohjeen perusteella vaihtaa yksitellenkin vaikka vanhat olisi 2-luokkaa.
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

Poissa jm-team

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #35 : 20.05.2014, 18:27:01 »
30777314 on tuo luku ja yhen oon vaihtanu... vika korjaantu mutta kyseisen suuttimen kohdalla korjausarvo on vieläkin jotain 33.?? lienee kuitenkin syytä vaihtaa kaikki ja käydä piuhanpäässä...

Poissa renek

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 97
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #36 : 14.08.2014, 23:42:39 »
Ojasta allikkoon ja allikosta mettään... nooh olihan se tiedossa kun auton meni niin halvalla ostamaan että jotain remppaa täytyykin löytyä  ::) Eli auto on -02 vuoden D5 S60 joka kiihdyttäessä pitää eräänlaista "säpsätystä" tai "tikitystä" tai muuta sellaista ääntä kun reippaamin kiihdyttää eli kysyy vähän voimia, oikeastaan kun ahdot alkavat nousemaan alkaa tikityskin, tosin ei lopu vaikka ahdot laskee, eli lienee polttoainepuolella. 1500-3000rpm kuuluu erityisen hyvin. Savutus on myös melko rajun oloista, pahentunut viimeaikoina! Itsellä olisi pieni veikkaus näihin suuttimiin, mitenhän tilannetta lähtis tutkimaan ja hutkimaan sillain järjellä? Suuttimet irti ja testiin?  Onko tietoa Satakunnan tai E-pohjanmaan alueeella moisia pajoja ?  :-\

Lainataan Mkorkalon videota hieman, eli ääni on aikalailla samanlainen http://www.youtube.com/watch?v=v6hAQFF1Ils
kaksoismassa ja kytkin paketti ehjätty sieltä ääni ei tule, lisäksi aika rankka savutus, koitan huomenna ottaa videon pätkän.

Edit: Kävin tänään paikallisella volvo pajalla kuunteluttamassa ja vastaukseksi sain että todennäköisesti joku suutin alkaa olla ehtoopuolella, Kuitenkin kun irroitin hehkuja ja katselin niin kaikki oli ihan kuivia joten vuoto ei liene mitää aivan valtavaa ?  ???
« Viimeksi muokattu: 15.08.2014, 22:13:18 kirjoittanut renek »
Volvo S80 Momentum Aut. 2.4D -09 & Volvo V70 Classic AWD Aut. D5 -07 & Volvo S60 D5 -02

Poissa D5S60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #37 : 09.06.2016, 21:25:07 »
Tähän ketjuun vaan yleisenä kommenttina oma kokemus.

Omassa on ollut samaa,että reilussa kiihdytyksessä kuuluu lievä tikitys,ei mikään hillittömän voimakkaan kuuloinen. Kuuntelin stetoskoopilla suuttimia ja tuntui,että jotkut suuttimet ei pelanneet normaalisti. Vedot tuntui olevan tallella,ei savuttanut kyllä yhtään ja tyhjäkäynnillä koneen äänet normaalit. Käynnistyy myös normaalisti. Aiemmin on vaihdettu yksi suutin selkeän ohivuodon takia.

Noh,tänään Tammer Dieseliin pajalle ja suuttimien penkityksen tulos oli se,että neljä suutinta ehtoopuolella. Päälle 1500€ sinne sitten hujahti kertaheitolla :P

Vaikka lompakkoon kirpaisee tuollainen kivasti,eikä oireet vielä olleet edes pahoja,niin varmaan parempi ne suuttimet on uusia ennen kun ne oireet on todella pahoja. Moottori tuskin tykkää nakutus ilmiöstä..

Luulisi,että vetoja rupee löytymään lisää,kun kaikki suuttimet on kunnossa,vaikka ihan hyvin tuo nytkin kyllä vetää :O

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #38 : 10.06.2016, 07:25:07 »
Tähän ketjuun vaan yleisenä kommenttina oma kokemus.

Omassa on ollut samaa,että reilussa kiihdytyksessä kuuluu lievä tikitys,ei mikään hillittömän voimakkaan kuuloinen. Kuuntelin stetoskoopilla suuttimia ja tuntui,että jotkut suuttimet ei pelanneet normaalisti. Vedot tuntui olevan tallella,ei savuttanut kyllä yhtään ja tyhjäkäynnillä koneen äänet normaalit. Käynnistyy myös normaalisti. Aiemmin on vaihdettu yksi suutin selkeän ohivuodon takia.

Noh,tänään Tammer Dieseliin pajalle ja suuttimien penkityksen tulos oli se,että neljä suutinta ehtoopuolella. Päälle 1500€ sinne sitten hujahti kertaheitolla :P

Vaikka lompakkoon kirpaisee tuollainen kivasti,eikä oireet vielä olleet edes pahoja,niin varmaan parempi ne suuttimet on uusia ennen kun ne oireet on todella pahoja. Moottori tuskin tykkää nakutus ilmiöstä..

Luulisi,että vetoja rupee löytymään lisää,kun kaikki suuttimet on kunnossa,vaikka ihan hyvin tuo nytkin kyllä vetää :O
Luultavasti tulet huomaamaan korjatut suuttimet pienempänä kulutuksena 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #39 : 10.06.2016, 08:34:03 »
Luultavasti tulet huomaamaan korjatut suuttimet pienempänä kulutuksena 8)
Ja ajotietokone näyttää kulutuksen litran lähempänä todellista, kun ei ruiki tiivisteiden välistä ylimäärästä :)
Savutusarvo oli myös n. puolet aiemmasta katsastuksesta.
Nyt on ajettu 80tkm suuttimien vaihdon jälkeen ja tikitykset ym ei ole tulleet takaisin.
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

Poissa D5S60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #40 : 10.06.2016, 10:26:47 »
Tänään hain auton korjaamolta ja eipä tuo tosiaan enää tikittele kun antaa reilusti kaasua. Hitusen vikkelämpi ehkä kiihtymään mutta ei nyt mitään älytöntä eroa. Neljästä suuttimesta,mitkä uusittiin,1-2 suutinta oli vähän lähempänä normaaliarvoja,kun lueskeltiin mittausarvoja paperista. Loput kaksi suutinta oli kaukana normaaleista arvoista,se tietty vaikuttaa jo melko paljon moottoriin. Lähinnä kovalla kaasulla tuli liikaa polttoainetta sylinteriin ja siitä tikitys,ainakin näin voisi tulkita paperista luettujen arvojen perusteella. Kulutus suht samaa mitä ennenkin äkkiseltään seurattuna. Eiköhän nuo suuttimet pelaa nyt pitkän aikaa,sitä en epäile :) Ja kyllä nuo suuttimet kannattaa kuntoon laittaan kenen tahansa,moottorille ei hirveän hyvää nakutus tee..




Poissa suden silmät

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 251
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #41 : 10.06.2016, 11:23:53 »
Ja kyllä nuo suuttimet kannattaa kuntoon laittaan kenen tahansa,moottorille ei hirveän hyvää nakutus tee..

130 tkm olen nyt ajellut tikittävillä suuttimilla itse. Koko vehkeellä on surffattu 470 tkm. Osaatko sanoa missä vaiheessa koko mosa räjähtää ja mikä paikka antaa ekana periksi?

Poissa D5S60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #42 : 10.06.2016, 23:08:07 »
Minähän en mikään moottoritekniikan asiantuntija ole,mutta olen käsittänyt että jos suutin vuotaa niin palotilaan vuotaa dieseliä,joka sitten paineesta syttyy liian aikaisin. Tämäntyyppinen vuoto kuormittaa moottoria ja on voinut aiheuttaa moottoriin vaurioita. Kyllä sun kilsoilla,varsinkin jos suuttimia ei ole ikinä vaihdettu,suutin/suuttimet voi olla loppu. Naputteleeko sulla kone lähinnä sillon,kun antaa kaasua?

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #43 : 10.06.2016, 23:37:54 »

Poissa mkorkalo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 suuttimet
« Vastaus #44 : 11.06.2016, 00:13:43 »
130 tkm olen nyt ajellut tikittävillä suuttimilla itse. Koko vehkeellä on surffattu 470 tkm. Osaatko sanoa missä vaiheessa koko mosa räjähtää ja mikä paikka antaa ekana periksi?
Kannattaa vaihtaa, itellä vuoti useampikin suutin vaikka ei ollut kuin ~260 tkm ajettu.
Vaihdoin huonoimmat suuttimen ensin, äänet tai käynnistysongelmat ei poistuneet kokonaan. Sitten vaihdoin loputkin suuttimet ja kaikki ongelmat poistuivat.
Melko lopussa on suuttimet varmasti noilla kilsoilla.
S60 D5 man. -02
Muita leluja: Suzuki GSX1300R Hayabusa K5,  Ski-Doo Summit Everest 600 H.O. E-TEC 2009

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron