Samppasport  Futurez

XC 90 Keskuslukitus ei toimi avaimenperästä ja akun irroitus

  • 7 Vastauksia
  • 3697 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Amazon-70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Keskuslukko ei mene päälle, tai jos sitten 5 minuutin napin painelemisen jälkeen meneekin, auto ei tahdo aueta avaimenperän painikkeilla
On joskus tehnyt sitä, ettei ole toiminut esimmäisellä painalluksella, mutta nyt  saa kokeilla 50 kertaa. Sama juttu kummallakin avaimella. Kuskin oven lukosta menee avaimella kyllä päälle ja pois. maallikko siis sanoisi, ettei vastaanota signaalia tai sitten ei välitä sitä eteenpäin lukoille. (mikään ovi ei näytössä herjaa että olisi auki, vaikuttaako  mahdolisesti konepelti?)

Mistähän sitä voisi lähteä vikaa etsimään. Ja jos vastaanottimen saisikin AVK:sta, niin ei tada ymmärtää miekäläisen avaimia...

Ovea kait kannata lähteä räpläämään akku kiinni, eli

Toinen juttu on, miten akku oikeasti irroitetaan ilman että tulee mitään SRS -halvausta. Ohjeet riippuu mistä lukee. Vaunu on Belgiasta tuotu XC 90 vm. 2004 D5 koneella ja automaatti. Akun irroituksesta näytään olevan aika samaa mieltä, eli  avain 0-asennossa tai pois autosta ja 10 min odottelu. Sitten  akun piuha irti ja 5 min odottelu ja sitten saa alkaa ropaamaan. Tästä onkin sitten jo eri neuvoja eli  + vaiko - irti?.  Takaisin kytkettäessä joidenkin ohjeiden mukaan avaimen tulee olla II asennossa (sytytysvirta kytkettynä). Miksi? Auton ohjekirjassa ei avaimen asennosta mielestäni sanota akunvaihdon yhteydessä mitään (tosin tuo ranska ei oikein taivu)

Lauri

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Mites kaukiksen patterit?
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Amazon-70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Täytyy kokeilla vaihtaa, mutta kun ei toimi kumpikaan... voihan tuo olla että sattuivat loppumaan samaan aikaan :o

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5133
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Jos purkuauton osia käyttää, niin muistaakseni pitää koodata autoon sopivaksi.

Akun irroituksessa ei mitään mullistavaa, vanha irti ja uusi paikalleen.
Ei tee mitään herjoja irroittaessa..

Kaukosäätimen patterit taitaa olla död, jos ei avaa kauempaa.
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa mcnobody

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
(mikään ovi ei näytössä herjaa että olisi auki, vaikuttaako  mahdolisesti konepelti?)

Konepelti vaikuttaa vain hälyihin. Omassa XC90 -07:ssa ainakin keskuslukot surahtaa kiinni jos konepelti on auki. Hälyt ei kuitenkaan mene päälle eikä siten vilkut välähdä ennen kuin sulkee konepellinkin.

Takaisin kytkettäessä joidenkin ohjeiden mukaan avaimen tulee olla II asennossa (sytytysvirta kytkettynä). Miksi?

Sen takia, että jos sattuu jotain vikaa sähköissä ja airbag pamahtaa auki siinä akkua kiinnittäessä, eikä silloin on itse siinä kuskin penkillä vääntämässä ensimmäistä kertaa avainta II asentoon... Tämä tosiaan koskee lähinnä huoltoja ja korjauksia, eikä pelkkää akun vaihtoa.

Täällä ohjekirja XC90 -04:ään suomeksi:
http://support.volvocars.com/fi/cars/Pages/manuals.aspx?mc=p28&my=2004&sw=03w46
XC90 D5 aut. -07

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Enpä ole koskaan kuullut tuollaista ohjetta että pitäisi olla sytytysvirta päällä kun akkua kytketään. Päinvastoin, olen ajatellut että vähiten ottavat sähkölaitteet itseensä kun virta ei ole tuolloin päällä.

Poissa Amazon-70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Niin merkilliseltä kuin se kuulostaakin, taisi sitten kaukosäätimien paristot olla kumpikin loppu yhtä aikaa. Vaihdoin paristot ja avot... menee lukkoon ja aukeaa kuin enne vanhaan, eli "vika" korjattu.

Tuo vihje tuosta avaimen II -asennosta korjauksen jälkeen kuulosti järkeen käyvältä. Pikku korjauksissa siis uskaltaa ottaa akun sellaisenaan irti ilman avaintemppuja kunhan odottelee boksit lepotilaan. Mihinkäs sitä  tee-se-itse asentajalla kiire olisi.

Seuraavaksi täytyy kaivaa tuo "hälytysjärjestelmä vaatii huollon" mötikkä tuolta etupyörän päältä ja katsella selviäisikö akunvaihdolla. Jos ei vaikka vanha olisikaan vuotanut vielä piirilevylle. :)

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13598
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Niin merkilliseltä kuin se kuulostaakin, taisi sitten kaukosäätimien paristot olla kumpikin loppu yhtä aikaa. Vaihdoin paristot ja avot... menee lukkoon ja aukeaa kuin enne vanhaan, eli "vika" korjattu.

Tuo vihje tuosta avaimen II -asennosta korjauksen jälkeen kuulosti järkeen käyvältä. Pikku korjauksissa siis uskaltaa ottaa akun sellaisenaan irti ilman avaintemppuja kunhan odottelee boksit lepotilaan. Mihinkäs sitä  tee-se-itse asentajalla kiire olisi.

Seuraavaksi täytyy kaivaa tuo "hälytysjärjestelmä vaatii huollon" mötikkä tuolta etupyörän päältä ja katsella selviäisikö akunvaihdolla. Jos ei vaikka vanha olisikaan vuotanut vielä piirilevylle. :)
omassa näytti että ei olis vuotanut mutta oli sitten kuitenkin eikä toimi...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

 

Kulkukoira  Proturbo