RallyBaron  Samppasport

Mikä bensa-malli olis luotettava, <7000€?

  • 19 Vastauksia
  • 6472 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zamierm

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Mikä bensa-malli olis luotettava, <7000€?
« : 22.10.2017, 20:44:35 »
Tarvii vaihtaa D5 V70 pois ja hankkia bensa-auto tilalle. S60 olen katsonut, mutta hiukan houkuttais joku pienempi kulutuksinen kone kuin tuo 2.4. Olen kuitenkin antanut itselleni ymmärtää, että se olis luotettavin. Takapenkille pitää joskus mahtua 2 lastenistuinta, mutta yleensä auto on vain mun ajossa. V70:stä mulla on kokemusta 250tkm ja sen parempaa autoa ei ole. Ei tarvi ku pitää ja päästää.

Olisko suosituksia S40,S60 tai V50.

S80 on ehkä hiukan suuri, kun pidemmät matkat ajattelin kuitenkin huitaista perheemme toisella V70 dieselillä.  Ajomäärä tulevalla autolla olis noin 10tkm vuodessa.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Mikä bensa-malli olis luotettava, <7000€?
« Vastaus #1 : 22.10.2017, 21:00:43 »
Kyllä noi pikku-Volvot voit melkeen unohtaa kun olet V70 tottunut.
Itse etsisin sinuna S60 manuaalin niin ei vie niin kauheita ja kiihtyykin johonkin tarvittaessa.
Aina parempi jos ois 2.4T tai 2.5T koneella mun makuun.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Mikä bensa-malli olis luotettava, <7000€?
« Vastaus #2 : 22.10.2017, 21:19:10 »
2.5T saattaa olla kulutukseltaa pienempi kuin vapari mallit.

"Kulkee pienemmällä työllä" kun enempi puhtia. :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa vanharatsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä bensa-malli olis luotettava, <7000€?
« Vastaus #3 : 22.10.2017, 21:38:38 »
Jos nimenomaan luotettavaa autoa etsit, niin 125kw vapari. Turbo on tietty aina kiva, mutta samalla myös mahdollisten vikakohteiden määrä lisääntyy. Tuo vaparikin kulkee ihan pirteästi.

Pidät auton hyvässä kunnossa, niin kulkee myös taloudellisesti. Oman s80:n (vapari automaatti) mitattu keskikulutus ollut parhaimmillaan 6.0L/1oo km. Tuommoiseen lukemaan päässyt maantieajossa, enkä ole ollut edes tientukkona  ;) 

Poissa zamierm

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä bensa-malli olis luotettava, <7000€?
« Vastaus #4 : 23.10.2017, 06:46:03 »
Näin vähän oletinkin, että pikkuvolvot saattaa olla vikaherkkiä. S60 on ollut nyt haaveissa, mutta otin myös S80 hakuun. Lueskelin jostain, että 104kw ja 125kw ero on softassa ja sen saa päivitettyä. Eli molemmista saa irti saman tehon tarvittaessa.

Tuo kytkimen ja vauhtipyörän vaihtaminen on jotenkin kummallista manuaalilaatikkoisissa, ja vielä alle 250tkm. Jotenkin olis kuvitellu, että automaatti on vikaherkempi. Mulla automaatit on toiminu aina, toisella on ajettu nyt 440tkm ja vaihtaa edelleen hienosti. Huollot toki pitää tehdä kunnolla, jotta auto pysyy iskussa.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Mikä bensa-malli olis luotettava, <7000€?
« Vastaus #5 : 23.10.2017, 08:39:35 »
Tähän kirjoitan sen saman vinkin, kuin aina jonkun miettiessä varmatoimista käyttöautoa:
Varmistu auton huoltohistoriasta. Nuo S60/S80 vaparibensat ovat huollettuna todella varmatoimisia laitteita, eivätkä ihan pienestä huollon puutteesta hätkähdä. Enempi ajettu voi olla paljonkin edullisempi, vaikka saattaa olla sitä 100tkm kaupungissa hypyytettyä parempikuntoinen. Paljon ajetuissa kannattaa toki miettiä kytkintä, onko jo vaihdettu vai meneekö vaihtoon.

Itse en henk. koht. tykkää S60:sta niin paljoa kuin S80:sta. Onhan se kevyempi ja ketterämpi, mutta takakontti ja takapenkki eo mielestäni riitä edes lapsiperheen kakkosautoksi. Kerran tuommoiseen sovitin lastenistuimet takapenkille ja konttiin kuusi kassia ruokaa. Meneehän ne sinne, mutta mielestäni sisätiloiltaan pieni auto. S40/V50 on saman kokoinen sisältä (inan pienempi), S80 taas vähän väljempi (tosin kattolinja syö takapenkin tiloja).

Samaten kannattaa miettiä, millaisia autoja nuo on ja mihin tarkoitukseen ne on hommattu. S40 on aika selkeä "perheen kakkosauto", jolloin huoltoja voi olla laiminlyöty (tai pesua tai jotain muuta vastaavaa). S80 taas ns. "premium", uutena kallis joten mahdollisesti pidetty paremmin, vaikka kilometrejä olisikin enempi. S60 on taas siitä välistä ja voi periaatteessa kuulua ihan kumpaan hyvänsä kategoriaan.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13389
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Mikä bensa-malli olis luotettava, <7000€?
« Vastaus #6 : 23.10.2017, 12:38:09 »
Yhtyisin tuohon 2.5T kuoroon.

Vaparissa hajoo kaikki samat koiranluut, jouset jne kuin turbollisessa ja ovat yhtä kalliit/halvat molempiin. Turboa on turha pelätä kallina saa sen vaparinkin hajotettua kalliisti. Meillä talouden luotettavin auto on tällä hetkellä 1998 V40 T4 jolla ajettu 350tkm. ja se kuljettaa hyvin paikasta toiseen eikä ole kuin tonnin pommi... 7000€ uskosin saavan aika hyvän S60 2.5T:n tai V70n 2.5T:n kilometrit yleensä on vaan päänsisäinen ongelma.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Mikä bensa-malli olis luotettava, <7000€?
« Vastaus #7 : 23.10.2017, 18:47:55 »
Noista ehdotetuista autoista S60 2.5T koneella. Ei muuta kannata edes harkita. Etutilat siinä yks yhteen V70 mallin kanssa. Takapenkillä matkustaa satunnaisesti lapset helposti. Turbo kone on yhtä taloudellinen taikka juoppo kuin vapari, mutta siinä on voimaa enemmän. Alustan nuppeja noista menee, mutta niitä menee vaparistakin. Turbo ei taida olla kovin herkkä menemään rikki ja ne ei mahdottomia maksa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä bensa-malli olis luotettava, <7000€?
« Vastaus #8 : 23.10.2017, 18:55:55 »
Noista ehdotetuista autoista S60 2.5T koneella. Ei muuta kannata edes harkita. Etutilat siinä yks yhteen V70 mallin kanssa. Takapenkillä matkustaa satunnaisesti lapset helposti. Turbo kone on yhtä taloudellinen taikka juoppo kuin vapari, mutta siinä on voimaa enemmän. Alustan nuppeja noista menee, mutta niitä menee vaparistakin. Turbo ei taida olla kovin herkkä menemään rikki ja ne ei mahdottomia maksa.

Täältä kanssa suositus tuolle kombolle omakohtaisella kokemuksella.  8)
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa zamierm

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä bensa-malli olis luotettava, <7000€?
« Vastaus #9 : 23.10.2017, 19:19:57 »
Mikäs idea tuossa Volvolla on ollu, kun on 2.4 ja 2.5. Olikos volkkarilla jotain yhteistä tuon 2.5:sen kanssa....tms...

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Mikä bensa-malli olis luotettava, <7000€?
« Vastaus #10 : 23.10.2017, 19:28:09 »
Mikäs idea tuossa Volvolla on ollu, kun on 2.4 ja 2.5. Olikos volkkarilla jotain yhteistä tuon 2.5:sen kanssa....tms...
Siis siinä on ideana että kertoo moottorin iskutilavuuden litroiksi pyöristettynä. ;) Ei ole noissa ollu Volkkarilla mitään tekoa. Vapari taisi olla 2.43x ja tuo 2.5T oli 2.51 litrainen.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa zamierm

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä bensa-malli olis luotettava, <7000€?
« Vastaus #11 : 23.10.2017, 21:11:31 »
 ;D
Näin tuotannon optimoinnin ja markkinoinnin näkökulmasta tuota ihmettelin. Miksi tehdä likimain sama. 2.5 näkyis olevan olleen kauan tuotannossa ja olisko 2.4 tullut kulutuksien tiputtamiseksi tms...Olisi mielenkiintoista tietää miksi.

2.5T näkyy kyllä monet kehuvat ulkomaisillakin foorumeilla.

Korjataampa hakuun 2.5T 209hp joko S60 tai S80. Vielä kun löytäis automaatiksi TF 80-SC, niin sitte olis kaikki mitä pitää. :-) Mulla on molemmissa tuo loota. Näkyis löytyvän
- 2006–2009 Volvo S60 2.5T
- 2007–2016 Volvo S80 II

VIN-koodi tätä tyyliä, hiukan vaatii vielä täydentämistä
YV1
(R=S60 tai A= S80 -06<)
S = S40 FWD, S60 FWD, S80 FWD
59 = B5254T2 S80/S60/XC90 2.5T FWD/AWD, V70 2.5T FWD, XC70 AWD
() = Emission Control Equipment
0 = Laatikkokoodi?
() = Vuosimalli (5 = 2005 jne A = 2010 jne)
() = Valmistuspaikka

« Viimeksi muokattu: 25.10.2017, 21:17:38 kirjoittanut zamierm »

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6011
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Mikä bensa-malli olis luotettava, <7000€?
« Vastaus #12 : 23.10.2017, 22:44:16 »
Ei kai nyt mitään matalapaine vehkeitä tueta?
T5 FTW!
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa V O L V O

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä bensa-malli olis luotettava, <7000€?
« Vastaus #13 : 23.10.2017, 23:54:46 »
Kyllähän noista kaikista isommista (S60, V70, S80) Volvoista löytyy vastinetta rahalle kun sopivasti huolletun ja hoidetun yksilön hankkii.
Ja ovat sitten hyvinkin luotettavia.
Kannattaa nähdä vaivaa, että löytää sen oikean ja jos haluaa vaivatonta elämää auton kanssa niin on valmis maksamaan hieman enemmän sellaisesta yksilöstä kuin hoitamattomasta johon menee kättelyssä helposti useampi tonni jotta saa koko homman varmemmalle pohjalle. Jos on jätetty muutaman vuoden ajan kaikki pikku korjaukset ja vähän isommatkin tekemättä niin äkkiä kertyy kuluja. Esim. Molemmat rengaskerrat loppu tai kiinanihmeitä, nelipyöräsuuntaukselle tarve, vanteita soikeana, tuulilasi kulahtanut tai rikki, nahkatuolit hoitamatta ja siksi ennenaikaisesti kuluneet, laatikkoöljyt vaihtamatta ja kaikki valinnaiset huoltotyöt tekemättä, lämmittimen kenno tukossa, jakopää tehtävä välittömästi, jarrulevyt ja palat loppu, joku sylinteri jumissa, kaikki suodattimet vaihtamatta, pakoputki harsittu kasaan, alustassa paukkuu, sähkölaitevikoja korjaamatta, sumuvalojen kiinnikkeet rikki, sisusta pinttyny p******a ja joitain paikkoja repsahtanu,  yms. yms. Ja tuossa ei ollu vielä mitään isoa yksittäistä juttua kuten moottorin tai laatikon ongelmat tai pahin eli korin ruostuminen. Onneksi tämä harvemmin vaivaa näitä isompia Volvoja. Yhden tällaisenkin tietoisesti ostaneena ja tehden siitä jälleen laatuyksilön, osaan arvostaa sitä, että autossa on valmiiksi kaikki huolehdittu ajallaan ja korjattu jos joku paikka menny rikki. Huoltokirja voi olla kuitenkin ok ja ainakin moottori öljyt ajallaan vaihdettu.
Mutta, millä tekniikalla ja millä korilla riippuu tarpeesta ja omista arvostuksista. Itse arvostan hyvää suorituskykyä eli 2.5 T. Jos kilometrit 10 000/ vuosi niin kulutus ei niin oleellinen vaikkakin 2.5 T on about yhtä taloudellinen kuin vapari. Jos budjetti 7000 € niin miettisin tuota automaattia vähintään kaksi kertaa, vaikka se muutoin olisikin ilmiselvä valinta. Venttiilikoneistot saattavat alkaa väsymään kun lähestytään noita 300 tkm lukemia. Jotkut kestää paljon kauemminkin. Riippuen tietenkin huollosta ja myös käyttötavoista, joista viimeksimainitusta ei ole useinkaan tietoa.
Jos lapsia kuskaa usein, voisi integroiduilla lastenistuimilla olla arvoa. Tai jos tarttee vaunuja ja lasten kamoja kuskata niin silloin V70.

Summauksena oma suosikki tuollaiseen budjettiin ja tarpeeseen: noin vm. 2005 (facelift) V70 2.5 T manuaalivaihteistolla, integroidut lastenistuimet takapenkissä. Ja kun arvostan sitä että kaikki on siistiä, kunnossa ja toimii niin arvottaisin asiat siten, että jos ne ei ole niin hinta pitää olla sellainen että ne on varaa laittaa. Jos se ei kiinnosta niin etsii mahdollisimman valmiin yksilön. Yleensä se kuitenkin tulee halvemmaksi ja helpommaksi kuin ostaa tuo halvempi ja laittaa kaikki kuntoon. Riippuu tietenkin paljonko tekee itse.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2017, 23:59:57 kirjoittanut V O L V O »

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Mikä bensa-malli olis luotettava, <7000€?
« Vastaus #14 : 24.10.2017, 07:39:49 »
;D
Näin tuotannon optimoinnin ja markkinoinnin näkökulmasta tuota ihmettelin. Miksi tehdä likimain sama. 2.5 näkyis olevan olleen kauan tuotannossa ja olisko 2.4 tullut kulutuksien tiputtamiseksi tms...Olisi mielenkiintoista tietää miksi.

2.5T näkyy kyllä monet kehuvat ulkomaisillakin foorumeilla.

Korjataampa hakuun 2.5T 209hp joko S60 tai S80. Vielä kun löytäis automaatiksi TF 80-SC, niin sitte olis kaikki mitä pitää. :-) Mulla on molemmissa tuo loota. Näkyis löytyvän
- 2006–2009 Volvo S60 2.5T
- 2007–2016 Volvo S80 II

VIN-koodi tätä tyyliä, hiukan vaatii vielä täydentämistä
YV1
(R=S60 tai A= S80 -06<)
S = S40 FWD, S60 FWD, S80 FWD
59 = B5254T2 S80/S60/XC90 2.5T FWD/AWD, V70 2.5T FWD, XC70 AWD
() = Emission Control Equipment
() = Laatikkokoodi?
() = Vuosimalli (5 = 2005 jne A = 2010 jne)
() = Valmistuspaikka
Tuo 2.5T on tullut myöhemmin kuin 2.4 moottorit. Aikoinaan oli 2.4T mutta moottoria päivittivät monilta osin niin myös iskutilavuus kasvoi. Tuota 2.5T moottoria on saanut TF 80-SC laatikolla ainoastaa 2007-> S80 mallissa ja V70 mallissa 2008->.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Futurez  Kulkukoira