Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: S_Kaulaote - 14.10.2011, 22:39:51
-
Tommottinen rakennelma on valmistumassa Kouvolan suunnalla.
(http://i64.photobucket.com/albums/h170/skaulaote/E21%20Rojekti/juu160-1.jpg)
Tuossa kuosissa vedettiin parivuotta Bmw:n omalla "legendaarisella" M10 moottorilla.. ihan ok pannu ja voimaa tuli kyllä kivasti.
Tuosta se ajatus sitten lähti:
(http://i64.photobucket.com/albums/h170/skaulaote/E21%20Rojekti/img_1150.jpg)
Moottori vaihtui Volvon 16V pitkän harkinnan jälkeen..toinen (kallis) vaihtoehto oli M3 S14
Nyt on duunattu sen minkä lompakko antaa myöten.
Tavoite on saada ensi kesänä viivalle koklaa miten liikahtaa.
Tämmöstä:
(http://i64.photobucket.com/albums/h170/skaulaote/E21%20Rojekti/P4050021-1.jpg)
(http://i64.photobucket.com/albums/h170/skaulaote/E21%20Rojekti/DSC00256.jpg)
(http://i64.photobucket.com/albums/h170/skaulaote/E21%20Rojekti/img_1172.jpg)
(http://i64.photobucket.com/albums/h170/skaulaote/E21%20Rojekti/Nallenjhytin3.jpg)
Nytten on jo kopasta leikattu kaikki keulapellit hittoon ja sen myötä myös pakosarja menee uusiksi.
Kytkinkoppaan tuli osia JetSteel Oy Kouvola jotta saadaan Pg istutettua patin perään.
Ja tosiaan laipat tulee paksummasta materiaalista mitä kuvassa. :pomo:
(http://i64.photobucket.com/albums/h170/skaulaote/E21%20Rojekti/E21kytkinkoppa2.jpg)
Eli koppana toimii Bmw E21
Moottori: B2xx
Kansi:16 naulaa jossa kyllä käytetty Bmw M3 osia
Turbo:Hx50 67/72 22# By: Turbotekniikka
Vaihteisto: Powerglide
Perä: Chevrolet 12-Bolt Strangen hiluilla (Joku sano että ei tule kestämään mutta kokeillaa)
Lähes kaikki teräsmateriaalit tulee duunista ja ite heppaillaan kasaan..muutenkin tämä auto kyllä tehdään niin pienellä rahalla kun mahdollista..eli käytännössä ite tehdään mitä pystytään. 8)
Laitellaan lisää kuvia tarinaa kun projektissa jotain näkyvää tapahtuu.
Tuolla kaikki kuvatukset mitä olen laitellu jakoon laitteesta:
http://s64.photobucket.com/albums/h170/skaulaote/E21%20Rojekti/
Kommentteja saa laittaa olkoon ne sitten +/-
-Saku-
-
Tervetuloa projektiosioon mielenkiintoisen oloinen laite ja varsinkin moottorivalinta on hyvä.
-
Taas uudenlaista verta foorumille. Hienoa ja kerro toki lisää! :)
-
Joo uutta verta ja opiskellaan näistä Volvoista jotain uutta.
Eli näin Vrcf mielessä ei oikein muuta tällähetkellä ole mainittavaa.
Vanha kokoonpano oli ihan kiva kyllä mutta koskaan sitä voimaa en saanut tiehen ja en jaksannut hakata päätä seinään enää Bmw tekniikan kanssa.
Tuossa vähän täältäkin tuttujen jannujen testiä vielä omalla tekniikalla:
http://www.youtube.com/watch?v=7_FRZf3Z1_k
http://www.youtube.com/watch?v=-9WcmMi_oTI
http://www.youtube.com/watch?v=PI2Jgkn4FFw&feature=relmfu
Nyt on siis kaavana enemmän voimanpaskaa ja lisää pitoa!! :pomo:
-
o-ho, komee rojekti. Tervetuloa ja tämä projeti tulee mun seurantaan ilman muuta :)
-
Äärimmäisen mielenkiintoisen oloinen projekti. Mikä tuo kytkinkoppa-aihio on alunperin, vai onko ihan omien kätten tuotoksia?
O0
-
mitä toi vanha tekniikka sisällään piti? aika hyvin näytti potkua olevan silläkin ::)
komee projekti O0
-
onnea ja menestystä projektille vaan täältäkin :hello:
-
tätä seurataan :)
mitä m3:sen osia olet kannessa käyttänyt ?
-
Vanha kone:
M10 2.1L
Schrik 304 vakio kannella
Holset HX40 Superi
Prospark 1000cc suuttimilla
Itse duunattu pako/imusarja
Kyllä siiinä ihan hienosti oli voimaa..
Säätäjä (Esa Mylläri) Sano että 400hv liikaa näille ajo ominaisuuksille! :2funny:
Ahtopainemittari kun alko menee jo reilusti toista kierrosta niin alko laulaa!!
Toi kytkinkoppa aihio on putkiosa mitä me käytetään töissä...supistus Dn300/200