Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: janondo - 26.04.2012, 20:33:03

Otsikko: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 26.04.2012, 20:33:03
Joo, elikkäs kaverin kehotuksesta arvelin tämän tänne laittaa.

Elikkäs auto on tosiaan 850 2.0 t-5 vm.94 ja rullailtu on siihen 313tkm pintaan ja tällähetkellä vakio, auto on minulla pari kuukautta ollut ja virittämäänhän sitä pitää päästä, vaikka isot pojat sanoo ettei tuo kaksilitranen mikään maailman paras viritys aihio ole (+tämä paljon puhuttu vetovammaisuus) niin uhmaampa sitten viisaitten puhetta ja nähtäväksi jää saadaanko kasipätkän kumit sutimaan  ;)!

Kesän tavoite olisi autoon saada ainakin se 300hevosta, joko ontuvaa tai koviakin kilpuripolleja, mutta ainakin se kolmesataa, katotaan nyt miten käy jääkö se vaan toiveajatteluksi :).


auton tulevasa päivityksestä sen verran että ainakin:
-H-profiili veivit
-kytkinpaketti uusi
-vähän kireämmät nokat
-550cc suuttimet
-ahdin Holset HX35FR
-putkisto
-pakosarja
-cooleri
-ahtoputket
-ja ehkäpä jotain muuta pientä kivaa jos rahatilanne sallii  ;)

neuvoa saa ja pitääkin koska ensimmäinen turbo-projekti tämä auto on :)
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: Ristus - 26.04.2012, 20:42:29
ja olikohan kun heität toisen kampiakselin niin sulla on 2,3 T-5 käsissä... käsittääkseni noissa on sama poraus noissa 2,0 ja 2,3 lohkoissa. viisaammat korjaa minun virheellisen höpötyksen.
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 26.04.2012, 20:47:13
Joo, sekin on ollut harkinnan alla ja tottahan se on, mutta ei ole löytynyt yhtään ja sitten minkä hintaisia nuo kampurat on, sitäkään en osaa edes arvailla, mutta vinkkejä voi antaa jos jollain ylimääräinen on tai tietää mistä semmoinen mahtaisi löytyä :)!
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: ÄRRRÄ - 26.04.2012, 21:01:08
ja olikohan kun heität toisen kiertokangen niin sulla on 2,3 T-5 käsissä... käsittääkseni noissa on sama poraus noissa 2,0 ja 2,3 lohkoissa. viisaammat korjaa minun virheellisen höpötyksen.

Ei ole kyllä mahdollista. Jos männän halkaisija on sama kuin 2.3 niin silloin iskutilavuutta on pienennetty iskulla. Kiertokankien vaihto ei vaikuta iskutilavuuteen.
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: Ristus - 26.04.2012, 21:02:54
äh siis minä seko tarkotin kampiakselia sitä se teettää kun valvoo 36 tuntia putkeen :facepalm: :facepalm:
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 26.04.2012, 21:03:47
hups! luin vähän väärin itsekkin tuon, siis kampiakselia vaihtamalla kuulemma onnistuu muuttamaan 2.0 --> 2.3  ;D
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: ÄRRRÄ - 26.04.2012, 21:04:39
Tähän threadiin tarvii muuten kuvia. ;)
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: Hegeh - 26.04.2012, 21:06:00
äh siis minä seko tarkotin kampiakselia sitä se teettää kun valvoo 36 tuntia putkeen :facepalm: :facepalm:
Just meinasin korjata, mutta seivasit komeasti :D
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: ÄRRRÄ - 26.04.2012, 21:06:22
hups! luin vähän väärin itsekkin tuon, siis kampiakselia vaihtamalla kuulemma onnistuu muuttamaan 2.0 --> 2.3  ;D

Minä en nuita koneita tunne kovin tarkasti, mutta tod.näk joutuu vaihtaa ainakin männätkin vielä samantien. Ja sitten kannattaa myös ottaa selvää onko kanget eri mittaiset 2.0 ja 2.3 koneissa.
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 26.04.2012, 21:08:04
sen verran tiedän että kanget on samanmittaiset ja männät kyllä pitää vaihtaa, vaihtoon ne on jokatapauksessa menossa :)
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: Hegeh - 26.04.2012, 21:09:35
sen verran tiedän että kanget on samanmittaiset ja männät kyllä pitää vaihtaa, vaihtoon ne on jokatapauksessa menossa :)
Onnee rojektiin. Yritetään olla apuna tarvittaessa :)
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: ÄRRRÄ - 26.04.2012, 21:10:17
sen verran tiedän että kanget on samanmittaiset ja männät kyllä pitää vaihtaa, vaihtoon ne on jokatapauksessa menossa :)

Kanget saattas olla sit hyvinki samaa tavaraa jos on saman mittaset.
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 26.04.2012, 21:13:21
Kanget saattas olla sit hyvinki samaa tavaraa jos on saman mittaset.
joo ihan täysin samat on kanget.
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 26.04.2012, 21:15:29
(http://i1060.photobucket.com/albums/t452/janondo/17042012555.jpg)

(http://i1060.photobucket.com/albums/t452/janondo/08032012544.jpg)

(http://i1060.photobucket.com/albums/t452/janondo/08032012543.jpg)

(http://i1060.photobucket.com/albums/t452/janondo/05032012538.jpg)

(http://i1060.photobucket.com/albums/t452/janondo/05032012536.jpg)

(http://i1060.photobucket.com/albums/t452/janondo/04032012532.jpg)


no siinäpä ois muutama kuva autosta :)
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: Makru - 27.04.2012, 16:57:02
2.3 ja 2.0 eroa vain kampiakseli ja purkaamoltakin saa käytetyn alle 300e
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 27.04.2012, 17:12:40
2.3 ja 2.0 eroa vain kampiakseli ja purkaamoltakin saa käytetyn alle 300e
Joo yritetty ehtiä muttei ole löytynyt, en ehkä ole tarpeeksi ahkera tuon etsimisen suhteen :D
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: Hegeh - 27.04.2012, 20:29:57
2.3 ja 2.0 eroa vain kampiakseli ja purkaamoltakin saa käytetyn alle 300e
Noissahan on valmistajan mukaan alle 15heppaa tehoeroa. Kannattaako tuota nyt sitten vaihtaa, jos ei kestävyyseroa? Pienempi kone ahtoa enemmän :O
Toisaalta tietysti sama laittaa, jos sattuu vastaan tulemaan, kaikkihan on kotiinpäin ja noinkin iso toimenpide tulossa. Pitää myöntää, että pidin tuota kakslitrasta huomattavasti huonompana lähtökohtana ja ajattelin eroja 2,3litraseen verrattuna olevan enemmän.
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 27.04.2012, 21:02:44
nii, en minä ainakaa oo mistään löytäny mitään muuta eroa nuista koneista kun iskunpituus :D
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: ÄRRRÄ - 28.04.2012, 09:08:19
Laita koneen ylempi kallistumisen estävä tuki kuntoon hetipitäen. Sulla on lähteny isompi hela vaeltamaan ulos sieltä, näkyy ed. sivun kuvasta. Ite tuki hankaa siihen moottorin puolen telineeseen ja koneen heiluessa se kauluksesta ulos vaeltanu hela levittää sen kauluksen reunan. Itellä lähti kans vaeltamaan juuri tuo hela, hain samppasportista siihen uuden uretaanin (älytön oikari, en muista sen valmistajan nimeä vaikka niitä on tullu vaihdeltua joka toiseen autoon).

Ite homma on helppo eikä siinä tarvi mitään ihmeellistä, varmaan arvasitkin.  :)
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 29.04.2012, 11:41:20
pitää fiksailla, jos ymmärsin oikein neuvosi, mutta kyllä minä ehkä suurinpiirtein muista kuvista kattelemalla eron hoksasin, mutta kiitos neuvosta :)!
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: ÄRRRÄ - 29.04.2012, 18:02:18
Ja se uretaanien valmistajahan oli sitten Powerflex. Powerflexin sivuilta saat katottua suoraan tuotenumeron ja sillä numerolla tilaamaan. itelle ostin sekä sen ison että pienen puslan, maksoi muistaakseni yht. noin 60e. Sitä pienempää puslaa on kahdella eri halkaisijalla, eli mittaa se ensin.
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 30.04.2012, 17:54:03
selvä, niinhän tuo oli vähä jo kerinnyt levitä kun katsoin sen :(, no enpä olis tuotakaan huomannut ilman neuvoa, kiitokset tästä :D
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 30.04.2012, 17:55:47
Tänään tuli lambda ja 550cc suuttimia 4kpl kiitokset hegeh ;), vielä pitää yksi suutin tilata ja kytkinpakettikin oli näköjään jo postiin jörnähtänyt, rahat kun vielä siihen kekkuloisi ...  >:(
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: Hegeh - 30.04.2012, 19:25:25
 ;)
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: Maxell - 02.05.2012, 13:27:51
kerro sitten kun tilailet h-profiili veivejä, niin täällä olisi yksi kuka niitä myöskin tarvisi  ;)
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 02.05.2012, 21:47:25
kerro sitten kun tilailet h-profiili veivejä, niin täällä olisi yksi kuka niitä myöskin tarvisi  ;)
Jos oli kimppatilaus mielessä ulkomailta niin kyllä ihan suomestakin löytyy eikä varmasti ole niin kallis rahti/posti että pitäisi kimppaan tilata :)
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 03.05.2012, 18:15:44
Nonii, eli tuli vähä suunnitelmiin muutoksia ja männät pysyy vakioina, koska niitä turha on vaihtamaan kuulemma mennä ellei yli 500heppaa ole tulossa, eikä näillänäkymin olekkaan  :). Rengastaa pitää kyllä, säästimpä siinäkin hommassa taas pitkän pennin :). Veivit kyllä muuttuu h-profiileiksi siitä en uskalla tinkiä :D. Kyllähän tuo jo kutkuttelisi vähän päästä autoa laittamaan, mutta on tuo rahtilanne aika heikko >:(..
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: JoonasH - 03.05.2012, 19:15:49
h-profiilit on ihan hyvä valinta  O0 itellä vanhan omistajan jäljilta allekirjotuksen autossa 300++ hp ja ei oo mitää varmuutta siitä et onko koneessa h-profiileita ni pien pelko persiissä pitää ajela  :hello:
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 03.05.2012, 19:52:16
h-profiilit on ihan hyvä valinta  O0 itellä vanhan omistajan jäljilta allekirjotuksen autossa 300++ hp ja ei oo mitää varmuutta siitä et onko koneessa h-profiileita ni pien pelko persiissä pitää ajela  :hello:
Noh, tuolta kun lueskelin nii oli että jotkut kuulemma vakioilla virittänyt 400hp asti mutta joillakin taas alle 300hp tehoilla antautunut, se on ihan itsestä kiinni uskallatko riskiä ottaa, tuskin ne miksikään vielä menee tuossa 300hujakoilla, mutta jos on vara nii ainahan kannattaa varmanpäälle pelata ettei sitten tarvitse kirota että ''olisi pitänyt..'' :D.
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 07.05.2012, 17:18:22
joojoo, elikkäs ahtimeksi taitaa sitten tulla tuo holsetin HX35 FR, tehotavoite nousikin siihen 400heppaan, ei kylläkään omasta mielijohteesta :D. Kohta kun auto on leimalla käytetty ja muutto suoritettu niin pääsee auton purkamaan vaikkei mitenkään hurjasti nuita viriosiakaan ole, muttakun korttia ei ole niin mitäpä minä autollakaan tekemään :D, leimallekkin on vielä vähä laittoa kun tuo ABS merkkivalo palaa, en ole vielä jaksanut tutkia, käsijarru ei toimi ja sitten kallistuksen vakaaja on poikki :O
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 07.05.2012, 21:56:47
Johan tämä volvoilu äityy kummalliseksi, ensimmäistä ei oo vielä alotettukaan nii jo pitäs toinen käydä pois hakemassa (takavetoinen) ja ruveta sitä laittamaan  ;D, ainii ja sit ois vielä se PV volvo mikä pitäs ajoon saada myös :P... No jos sitä kerran harrastamaan ruvetaan niin tehään se sitte kunnolla, heihei vapaa aika  :D.
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 08.05.2012, 12:54:07
Nyt on kytkinpaketti käyty noutamassa postista, sinne meni omat ja varastetut rahat :D. mutta jos tuo nyt sitten kestäisi vähän paremmin :)
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: Makru - 08.05.2012, 20:47:37
Ihan vakio kytkytinpaketti?
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 08.05.2012, 22:37:43
Ihan vakio kytkytinpaketti?
Eiku SRE asetelma dieselin levyllä :D
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 10.05.2012, 15:08:19
nyt on pakosarjaakin ruotsinpuolelta kysytty koska ei meinaa oikeen suomesta löytyä >:/. saapi hihkasta jos on ylimääräisenä vähän virtaavampaa kun tuo vakio :D
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: Tonto - 12.05.2012, 12:24:57
nii, en minä ainakaa oo mistään löytäny mitään muuta eroa nuista koneista kun iskunpituus :D

Kokemuksia tosta 2.0 litrasesta sen verran et itellä kesti vakiokanget 2bar ahtoo ja about 500hp ilman ongelmia, 1.4 baarin ahdolla ajeltiin vielä 70 tkm ja nyt meni vaihtoon uuden ahtimen ansiosta.. Pointtina se että kannattaako kasvattaa kampikulmaa sen muutaman hevosen takia mikä rikkoo moottorin helpommin?
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 12.05.2012, 19:41:15
Kokemuksia tosta 2.0 litrasesta sen verran et itellä kesti vakiokanget 2bar ahtoo ja about 500hp ilman ongelmia, 1.4 baarin ahdolla ajeltiin vielä 70 tkm ja nyt meni vaihtoon uuden ahtimen ansiosta.. Pointtina se että kannattaako kasvattaa kampikulmaa sen muutaman hevosen takia mikä rikkoo moottorin helpommin?
Onko näin? minä oon kuullu että kyllä ne kestää mutta joillain on antautunu alle 300hepanki. kakslitraseks tuo kone jääpi jokatapauksessa. ja mites tuo ahtimen vaihto sitten asiaan liittyy? enemmän hait tehoja kun se 500hp?
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: Hegeh - 13.05.2012, 02:07:18
Onko näin? minä oon kuullu että kyllä ne kestää mutta joillain on antautunu alle 300hepanki. kakslitraseks tuo kone jääpi jokatapauksessa. ja mites tuo ahtimen vaihto sitten asiaan liittyy? enemmän hait tehoja kun se 500hp?
Oisko se, että kaikki teho tulee kovempana piikkinä?
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: Tee-Viisi - 13.05.2012, 12:07:44
nii, en minä ainakaa oo mistään löytäny mitään muuta eroa nuista koneista kun iskunpituus :D

Eroa on juuri mainitsemasi iskunpituus ja 2.0l:n männät ovat hieman korkeammat. Omassa oli myös takomaton kampiakseli vm -95.
Vaihda vaan suosiolla kiertokanget omassa vääntyivät 300hp 400nm tehoilla vaikka alhalta väännätystä välttelin.
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 13.05.2012, 14:06:21
eli vaihtoon :D
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 13.05.2012, 20:58:36
Nyt alkaa näyttää tilanne huonolta, näinköhän saadaan projekti tämänvuoden puolella vietyä loppuun kun tuo rahatilanne on niin heikko ja pitäs vielä riittää raha elämiseen  :-\. katsotaan nyt, kerätään niin paljon osia kun mahdollista ja sitten vasta ruvetaan miettimään että saadaanko uusi kokoonpano valmiiksi ennen elokuuta kun kortin saa :D. en viitsisi talvella laittaa kun toista autoa ei ole + sitten kesäksi taas purkaa ja laittaa vakio-osat tilalle kun vie leimalle paitsi että joutuuhan sen jokatapauksessa tekemään aina kun leimalle vie, mutta tuo koulu on esteenä ettei rahaa oikein ylimääräistä ole kun ei töissä oikein voi talvella sitten käydä... vai olisiko vaihtoehto b sitten parempi? eli sen 940volvon laittasin ja jätän tämän ''käyttikseks''? mutta siinä on vain se kun ei ole moottoria siinä autossa että se sitten pitäisi ostaa ja auto täytyy maalata ja laittaa oikeastaan kokonaan uusiksi, eli se olisi sitten vähän pitemmän kaavan projekti.. no, katsotaan ja ihmetellään, talvi taitaa mennä muutenkin tuon PV volvon laittamisessa (isin auto isi maksaa, minä laitan :D).
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: Tonto - 14.05.2012, 14:40:34
Oisko se, että kaikki teho tulee kovempana piikkinä?

Sitä tarkotin ettei mun mielestä oo järkee kasvattaa moottorin kokoa 2.3 litraiseksi sen muutama hevosen takia koska toi 2.0 kestää varmasti paremmin.. Tehoa ruvettiin hakemaan sieltä 700hp korvilta niin kaikki menee taas uusiks, onneks ei oo ku 20 tuhatta vasta kuitteja moottoriin :D Mutta ilman muuta siis kannattaa vaihtaa kanget heti kun vaihtaa jotain muutakin kun putkiston ja ohjelman
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: Hegeh - 14.05.2012, 18:02:51
Sitä tarkotin ettei mun mielestä oo järkee kasvattaa moottorin kokoa 2.3 litraiseksi sen muutama hevosen takia koska toi 2.0 kestää varmasti paremmin.. Tehoa ruvettiin hakemaan sieltä 700hp korvilta niin kaikki menee taas uusiks, onneks ei oo ku 20 tuhatta vasta kuitteja moottoriin :D Mutta ilman muuta siis kannattaa vaihtaa kanget heti kun vaihtaa jotain muutakin kun putkiston ja ohjelman
Tämä selkis!  :buck2:
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 18.05.2012, 17:39:38
Projekti ei nyt edisty tällähetkellä nii päivitelläämpäs vähän hifipuolta. Eli kontissa on 15'' SPL Dynamics XTR Helixin dark blue digilankulla, kotelo on 77l yhdellä 4'' aeroportilla, kyllä on pakko sanoa että ei tuolla vaasan ykkösradiolla oikein palvelu pelaa kun parisen kuukautta sitten tilasin poppikset ja kuukausi meni että nuo muut romppeet tuli, mutta se 2F konkka ja 50mm2 kaapelit ei tullu, no siellä sanovat että viikon päästä tulee ne siitä kun nuo muut tavarat tuli, eipä oo ilmotellu, piti jo vihasta sähköpostia laittaa että jumankekka ku minä oon ne maksanu ja ei silti ala näkyä >:(...
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: Hiltsu - 19.05.2012, 22:36:23
Suattaapi ahistaa toi 4" Jotain korvausta viivästymisestä? Noi ois esim tullu vastaavista firmoista 2-3päivän aikana, edellyttäen että tavaraa hyllyssä.
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: AUH - 20.05.2012, 12:45:58
Tuli tuossa talvella aika urakalla asioitua noissa hivi liikkeissä ku ruoppaus rajalla asuin. Ja ainaki hifikonex:ilta ja Powersetistä sai hyvää palvelua! Powersetistä ku jotain tilasi niin parissa päivässä oli paketti perillä.
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 20.05.2012, 15:49:30
Suattaapi ahistaa toi 4" Jotain korvausta viivästymisestä? Noi ois esim tullu vastaavista firmoista 2-3päivän aikana, edellyttäen että tavaraa hyllyssä.
Joo kyllä minä arvelin laittaa toisen 4'' sinne tai sitten yhellä 6'', joo kaupantekiäisiksi antoivat yhen 250A sulakkeen -.-....
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: Hegeh - 20.05.2012, 16:00:38
Joo kyllä minä arvelin laittaa toisen 4'' sinne tai sitten yhellä 6'', joo kaupantekiäisiksi antoivat yhen 250A sulakkeen -.-....
Sanot niille, että puskaradio kyllä toimii tämän jälkeen.. :D
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 20.05.2012, 18:00:58
Joo-o, en kyllä suosittele kenellekkään tuota vaasan ykkösradiota ainakaan tämän kokemuksen perusteella, viikon päästä kuulemma tulee konkka ja johdot, jos tulee  >:(
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 22.05.2012, 12:55:32
Nyt on turbo noudettu ja työtkin alkavat ensiviikolla, eli pääsee rojektiin käsiksi pikkuhiljaa :)
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 30.05.2012, 23:23:24
Tässä on taas hiukka rahallista ongelmaa niin ei projekti edisty, no vähän muita asioita sitten päivitelläämpäs, isäukko oli hyvällä tuulella ja lahjotti PV volvonsa minulle :D. noh, pitää tässä joku päivä hakea se hallille ja alkaa hiukan päivittelemään sitäkin rojektia tänne  ;). sen verran ainakin siitä että 2.8 v6 mylly istutetaan sen 2.0 tilalle :)
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: Elk - 30.05.2012, 23:27:25
Tässä on taas hiukka rahallista ongelmaa niin ei projekti edisty, no vähän muita asioita sitten päivitelläämpäs, isäukko oli hyvällä tuulella ja lahjotti PV volvonsa minulle :D. noh, pitää tässä joku päivä hakea se hallille ja alkaa hiukan päivittelemään sitäkin rojektia tänne  ;). sen verran ainakin siitä että 2.8 v6 mylly istutetaan sen 2.0 tilalle :)
Miksei suosiolla heti nelilitrasta Colognea, ei se katsastusinssi mitään erota... ;)
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 30.05.2012, 23:44:14
Miksei suosiolla heti nelilitrasta Colognea, ei se katsastusinssi mitään erota... ;)
Koska jos olet topiccia lukenut niin tiedät että taloudellinen tilanne ei ole mikään päätähuimaava + on 2autoa laitettavana ja kolmas tulossa tässä kesänmittään, siksi ei suosiolla, olishan tossa ideaa, katotaan sit joskus :D. ja tuo 2.8 kun ei maksa mitään ku tuosta taunuksesta sen otan :)
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 13.06.2012, 21:16:15
autoa laitettu koko ilta kun huomenna leima loppuu, kallistuksen vakaajan kanssa on jeesus savotta kun ei oikein irti meinaa lähteä  >:(.. jos jollain on joku protip siihen niin saapi neuvoa :D. eikun irroittelemaan.. kädet on taas ihan palaneet kun on autoa tässä illanmittaan myös hitsaillut, ei onneksi kuitenkaan omaa :D
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 13.06.2012, 21:17:57
en kerenny ku tänne kirjottaa nii sehä lähti että heilahti :D
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 16.06.2012, 18:56:26
nyt on taas jotain hirmumystistä mitä pienen ihmislapsen mieli ei käsitä... tööttiin tulee liittimille asti virta, töötti toimii kun kokeilee suoralla virralla akulta, mutta kun liittimet laittaa kiinni nii ei toimi  :idiot2:. kerran se pörähti jo mutta ei taas toiminu sen jälkee
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: Ari E - 16.06.2012, 21:07:38
nyt on taas jotain hirmumystistä mitä pienen ihmislapsen mieli ei käsitä... tööttiin tulee liittimille asti virta, töötti toimii kun kokeilee suoralla virralla akulta, mutta kun liittimet laittaa kiinni nii ei toimi  :idiot2:. kerran se pörähti jo mutta ei taas toiminu sen jälkee
onko korroosiota liittimissä, johto lähes poikki tai se töötin napa hapettunu niin pieneks etei se töötin liitin ota kunnolla siihen
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 17.06.2012, 17:59:08
kyllä näytti kaikki ihan kunnossa olevan, pitää taas maanantaina ihmetellä, ja abs on toinen mysteeri kun ne toimi aikasemmin, sitten hävisi yhenäkin ja ''tracks'' merkkivalo paloi kanssa mutta hävisi kun pissapojan nestettä laittoi kun siinä paloi merkkivalo :D. vikakoodiakaan ei abseille antanut  ???
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: ÄRRRÄ - 22.06.2012, 11:22:10
kyllä näytti kaikki ihan kunnossa olevan, pitää taas maanantaina ihmetellä, ja abs on toinen mysteeri kun ne toimi aikasemmin, sitten hävisi yhenäkin ja ''tracks'' merkkivalo paloi kanssa mutta hävisi kun pissapojan nestettä laittoi kun siinä paloi merkkivalo :D. vikakoodiakaan ei abseille antanut  ???

Olisko virtalukon pohja? Ollut "tyyppivika" näissä vanhemmiten. Eli seuraavan kerran ku abs tracs valot jää palamaan niin heiluttele avainta virtalukossa ja kato sammuuko valot sen jälkeen.
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 23.06.2012, 16:40:09
kiitos neuvosta, pitää kokeilla :)
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 29.06.2012, 15:52:21
ABS vika olikin sitten hydrauliyksikön pumppu  :-\, minkähintanen sekin lie..
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: ÄRRRÄ - 29.06.2012, 20:12:22
Joku jossaki just kirjotteli että ilmoittelee juurikin jotain tollasta jos boksin tinaukset on murentunu. Selaile, boksin tinauksella on kai jostain tuollasesta eroon päästy.
Otsikko: Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
Kirjoitti: janondo - 01.07.2012, 15:26:47
okei pitää kattella :D