Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: nallepuh - 23.01.2011, 18:10:51

Otsikko: S80Ta -00 2.0->2.3x Turbotec, putkisto,IPD, ahtoputket
Kirjoitti: nallepuh - 23.01.2011, 18:10:51
.


 
Otsikko: Vs: S80 T -00 "italianjob" 2.0->2.3
Kirjoitti: nallepuh - 05.02.2011, 22:09:02
no niin tänään otettu ekat savut irti autosta, hyvin tuntus käyvän.  :)
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: nallepuh - 09.02.2011, 17:03:15
jatketaan yksinpuhelua:

uudemman mallin peilit tuli tänään ja koppien väri sattu olemaan juuri sama kuin korinkin, toki nuihin saisi helposti kromikuoret näpättyä.
kaikki samat toiminnot pelaa kuten vanhoissaki, eli myös taitto sivulle kojetaulun napista ja saattovalot kaukosäätimestä.

tuon helpompaa päivytystä ei kyllä ole olemassa, passaa heittämällä paikoilleen  8)


nyt sitten metsästetään T5-R turboa tuon vanhan tilalle, ei toimi mielestäni oikein tuo paikollaan oleva.

TD04HL16T taitaa olla malli jonka pitäs mennä heittämällä tuon oman tilalle?
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: Blomberg - 10.02.2011, 20:36:41
Kuulostaa tolkun hommalta, laita ihmeessä kuvia ihmeteltäväks
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: Kinsky - 11.02.2011, 13:22:00
Mielenkiintoinen projekti  :)

Seurataan mielenkiinnolla...

Toi B5204T5-moottorinen Volvo kiinnostais kans itseeni... Onko näin, että tämä kone oli vain tarkoitettu Italian markkinoille ??

-Jussi-
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: nallepuh - 12.02.2011, 13:30:35
tuossa ensimmäisessä viestissäni on linkki kuviin photopukettiin, siellä on aika kattavasti kuvia tuo projektin tiimoilta

tässä vielä linkki uusiksi http://s1181.photobucket.com/albums/x427/nallepuh2/volvo%20s80/ (http://s1181.photobucket.com/albums/x427/nallepuh2/volvo%20s80/)

Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: nallepuh - 12.02.2011, 13:38:04
Mielenkiintoinen projekti  :)

Seurataan mielenkiinnolla...

Toi B5204T5-moottorinen Volvo kiinnostais kans itseeni... Onko näin, että tämä kone oli vain tarkoitettu Italian markkinoille ??

-Jussi-

Jees, isompaa turboa metsästelen ja jos sitten jollekkin asiantuntevalle moottorinohjaus sepälle saisi vierailu ajan :)

Löysin osia metsästellessäni yhden englannin kielisen jutun jossa tuosta moottorin tilavuus asiasta oli kerrottu ja sen meni jotenkin niin että tuolla litratilavuuden pienentämisellä on saatu hintaa hiilattua alas ja saatu ympättyä kaikki lisävarusteet mitä T5:sessa on.  Yritän kaivaa sen jutun ja laittelen tähän jos sen vielä löydän.

Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: Blomberg - 12.02.2011, 16:08:16
Pitää opetella lukemaa tai tai sitte seuraava vahvuus on opaskoira  ;D
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: Mika - 12.02.2011, 17:58:40
nyt sitten metsästetään T5-R turboa tuon vanhan tilalle, ei toimi mielestäni oikein tuo paikollaan oleva.

TD04HL16T taitaa olla malli jonka pitäs mennä heittämällä tuon oman tilalle?


Laita ennemmin 19T, siihen kaveriksi ärrän vihreät suuttimet ja karalan kautta kotiin niin saat voimaakin vähän enemmän  ;)
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: nallepuh - 13.02.2011, 09:24:32
Laita ennemmin 19T, siihen kaveriksi ärrän vihreät suuttimet ja karalan kautta kotiin niin saat voimaakin vähän enemmän  ;)

tuonhan pitäisi olla myös vinolla lähdöllä jos on volvoon tarkoitettu ja menee bolt on tuohon orkkis pakosarjaan, nestekierto ja öljykierto liitännät sopii suoraan oletettavasti?

osaatko sanoa missä hinnoissa nuo suuttimet//turbot  on pyöriny suomessa? 
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: Mika - 13.02.2011, 18:09:06
osaatko sanoa missä hinnoissa nuo suuttimet//turbot  on pyöriny suomessa?

Kysyppä hinnoista www.samppasport.fi
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: nallepuh - 15.02.2011, 15:56:30
sähköistä postia heitelty  ;)
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: nallepuh - 16.02.2011, 20:27:01
tarjouksia on uusista turboista tullut ja suutin kauppaa hierottu.

alkuperäinen turbo lähtee näillä näkymin muutokselle 19T:ksi.

auto kun ei ole ajossa niin on sama ottaa turbo irti ja laittaa huoltoon, samalla reissulla tulee päivitys 19T:ksi tehtyä. :)

Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: JuHaU - 17.02.2011, 07:40:15
Paljonko huolto ja muutostyökustantaa? Jääkö paljoa eroa jos myy vanhan pois ja ostaa kokonaan uuden aidon 19T:n.
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: nallepuh - 17.02.2011, 20:40:08
halvin uus 19T tarjous n.950eken nurkilla, turbon huolto ja päivitys annettu maksimi hinta 650ekeä. pelkkä huolto 300. 

s80 ei ole minulla ajossa kun on nuita kulkineita useampia niin ei ole ongelma ottaa tuota turboa irti ja pukata huoltoon. toki muutos ja huoltokin kestää vain 2 työpäivää.
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: nallepuh - 19.02.2011, 19:41:53
nälkä kasvaa syödessä... olisi samaan hintaan 600cc suuttimet kuin nuo ärrän vihreät jotka on siinä 440cc tienoilla   8)

pitääköhän polttoainepumppua isontaa nuille 600cc suuttimille?
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: Make - 19.02.2011, 20:10:16
nälkä kasvaa syödessä... olisi samaan hintaan 600cc suuttimet kuin nuo ärrän vihreät jotka on siinä 440cc tienoilla   8)

pitääköhän polttoainepumppua isontaa nuille 600cc suuttimille?
Jos et laita 19T:tä isompaa tuebo et saa noille isommille suuttimille mitään lisäarvoa.
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: Mika - 20.02.2011, 20:14:26
Eli sit...

600 suuttimet+ahdin 3071+putkisto+laatikon vahvistus siekkisellä+karalan kautta kotiin

 ;)
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: nallepuh - 20.02.2011, 22:07:40
Eli sit...

600 suuttimet+ahdin 3071+putkisto+laatikon vahvistus siekkisellä+karalan kautta kotiin

 ;)

siinäpä ois reseptiä kerrakseen :) 

täytyy nähtävästi tässä vaiheessa tyytyä nuihin pienempiin muutoksiin ja kerätä nuihin "päivityksiin" sukanvarteen tuohta....

onko tietoa mitä siekkinen tekee laatikolle? laitetaaanko paremmat kitkapinnat ja muutetaan turbiinin stallspeediä?

itse olen takaveto automaatteja korjaillut muutamia ja tuohon aw55xx laatikon sielunelämään en vielä ole tutustunut tarkemmin, sen olen kysynyt että saksasta huoltosarja oli laatikkoon noin 300eken huiteilla kun kysyin joku puolivuotta sitten...
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: Mika - 20.02.2011, 22:15:07
onko tietoa mitä siekkinen tekee laatikolle? laitetaaanko paremmat kitkapinnat ja muutetaan turbiinin stallspeediä?

Mulla ei ole tietoa miten toteuttaa, mutta soitappa sinne niin saat suoraan vastauksen ja budjetin.
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: nallepuh - 21.02.2011, 19:46:21
pitääpäs kysellä siekkiseltä hinta haitaria ja mitä muutoksia ovat näihin tehneet.

tänään sain vihdoin ja viimein turbon irti ja paketoitua lähetystä varten.

hyvällä säkällä jo torstaina tai perjantaina turbo takaisin.



Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: nallepuh - 25.02.2011, 19:35:36
turbo ei ehtinyt tulla ennen viikonloppua,
en kerennyt soitella että onko tulollaan vai eivätkö saaneet valmiiksi ajallaan, nooh eipä tässä jäniksen selässä olla ja ei ole vielä uutta turbon ja pakosarjan välistä tiivistettäkään tullut hankittua.

5kpl uusia -968:ja laitettu tänään tilaukseen  8)
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: nallepuh - 28.02.2011, 22:38:56
turbo tuli tänään, laitoin pari kuvaa sittä tuonne photopuketiin.
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: Tonto - 18.03.2011, 22:39:58
Onko tuo kampikulman kasvattaminen kuitenkaan kovin järkevää jos meinaat isompia tehoja joskus hakea? Onko penkkiluvuissa kauheesti eroa 2.0 ja 2.3:sen välillä, kun mietitään että kakslitranen varmasti kestää paremmin?
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: nallepuh - 20.03.2011, 15:08:59
Onko tuo kampikulman kasvattaminen kuitenkaan kovin järkevää jos meinaat isompia tehoja joskus hakea? Onko penkkiluvuissa kauheesti eroa 2.0 ja 2.3:sen välillä, kun mietitään että kakslitranen varmasti kestää paremmin?

muutos 2.3:ksi on jo tehty, nuita pitempi iskuisia kampeja löytyy muutenkin helpommin(huomasin sen kun metsästin osia)
samalla laitoin h-veivit paikoilleen. 

katotaan mitä sieltä lähtee vai lentääkö romut pellolle, sitten tehään uuestaan  ;D
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: nallepuh - 20.03.2011, 15:10:57
turbo tuli tänään, laitoin pari kuvaa sittä tuonne photopuketiin.

turbo on ollut jo useita viikkoja paikoillaan, projekti viettänyt hieman hiljaiseloa kun tuli perheen lisäystä taloon... Toinen isäntä :)

Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: Make - 20.03.2011, 15:15:52
turbo on ollut jo useita viikkoja paikoillaan, projekti viettänyt hieman hiljaiseloa kun tuli perheen lisäystä taloon... Toinen isäntä :)
Onneksi olkoon. Onhan sitä muunkiin kimpussa keritty olemaan kuin Volvon. ;)
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: nallepuh - 20.03.2011, 17:59:41
Onneksi olkoon. Onhan sitä muunkiin kimpussa keritty olemaan kuin Volvon. ;)

Kiitos kiitos!  Joo kyllä sitä välillä muutaki kerkiää tekeen ku Volvoa rassaan :)

Asiaan: Turbo oli kyllä melko huonossa kunnossa laakeroinnin osalta ja ei ois kauan kestänyt kun sivet ois rämähtäny rikki..
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: nallepuh - 12.04.2011, 15:43:37
lumet sulaa ja kelkka on jo viety kesäsäilöön joten nyt alkaa auto jutut.. :)

otan ensi viikolla 80:n ajoon kun vielä tällä viikolla vaihdan uuden jäähdyttimen vuotavan tilalle, tuossa pienissä koeajoissa osoittautui että ylävesiletkun lähtö on haljennut melkein irti ja alkaa vuotamaan hieman kun moottori on käytilämpötilassa.

koeajoissa osoittautunut myös että etuiskarin yläpää kolisee oikealla puolella, tänään jos saisi purettua ja vaihdettua sinne uudet osat jotka on jo valmiina odottamassa.

uusi jäähdytin tulee huomenna joten jos ehdin niin tänään jo näppään tuon vuotavan pois keulalta.

Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: alces - 12.04.2011, 15:55:58
hyvältä ja asialliselta vaikuttaa  8)
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: nallepuh - 13.04.2011, 21:35:59
hiljaa hyvä tulee :)

jäähdytin melkein paikallaan, vaihdelaatikon öljynkierron putken lukitus kappaletta vaille valmis, meni jo irrottaessa palasiksi ja eipä kerenny uutta vielä vollelta hakia, samalla pitää kyllä uudet o-renkaat molempiin liitäntöihin laittaa.

ylätukikumista oli holkki irronnut vulkanoinnista joten sekän ei oo ku nappaa uuen kans takaisin kasaan.
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3
Kirjoitti: nallepuh - 15.04.2011, 21:54:49
yli 30 km kylälenkki käyty onnituneesti ässällä  :pomo:

auto siis nyt liikenteessä, pitää ajella osia sisään ja vaihtaa öljyt kohta mottiin uudelleen, yhdesti jo tuli tuossa piha testejen käyttelyjen aikana vaihdettua.

sit ku näyttä että ässä pelaa oikein lähetään ecu tohtorilla käymään.  :hello:

Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3x Otettu liikenteeseen 15.4
Kirjoitti: nallepuh - 17.04.2011, 21:09:26
Kyllä kiiltelee  :)


(http://i1181.photobucket.com/albums/x427/nallepuh2/volvo%20s80/ulkoa.jpg)

nuille samoille vanteille tulee kesärenkaat, nyt on jotku nastat joiden merkkiä en muista, vokisee kyllä mukavasti nyt karhealla asfaltilla.  :P
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3x Otettu liikenteeseen 15.4
Kirjoitti: nallepuh - 08.05.2011, 22:01:51
kesärenkaatkin on jo väännelty nuille vanteille tällä viikolla, tähän kakkos autoon tuli vähä edullisemmat kumit alle kuin tuohon dieseliin jolla rullataan enemmän..

soittelin turbotecille ohjelmoinnista ja kovasti on jonoa, syys-lokakuulle lupaili tuommosen custom softan tekemiseen aikoja, ottaa ainaki yhden(tai 2) päivän ku penkissä revitään ja säädellään niin menee "normilastutus" aikoja useita tuossa ajassa...
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3x Custom ohjelmointi tehty
Kirjoitti: nallepuh - 14.11.2011, 20:17:30
Tämäkin on nyt ohjelmoitu, kauan se ottikin että sai kaikki aikataulut sopimaan  :)

kyllä luonne on eri ässällä nyt, mutta vähän on tutkittavaa että saa kaiken "ilon" irti motista.
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3x ohjelmoitu
Kirjoitti: nallepuh - 25.11.2011, 09:20:36
pakoputkisto tehty katilta taakse 2,5" kahdella läpivirtaavalla vaimentimella, kohtuu mukavat pörinät tuli  :)

IPD:n HD TCV hommattu, turbon bypassiin tuli jäykempi jousi ja hukkaportin kello myös jäykempi.

Downpipe ja katti asia on vielä vaiheessa, taitaa katalysaattori ahistaa kun ei oikeen tehoja saatu ulos.

 200cell kisakatti oin noin 90 ekee saksassa ja siihen toimituskulut, täytyy tieten näpätä semmoinen jos ei löydy kotimaasta
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3x Turbotec, putkistoa, IPD
Kirjoitti: Juke-Maza - 25.11.2011, 11:55:29
Katin saa eBayn kautta ameriikasta vielä pari-kolmekymppiä halvemmalla toimitettuna.
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3x Turbotec, putkistoa, IPD
Kirjoitti: volvos70 - 25.11.2011, 12:16:43
Suomesta http://www.racersplace.fi löytyy katteja 83e en tosin tiedä mikä cell lukema niissä on.
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3x Turbotec, putkistoa, IPD
Kirjoitti: Make - 25.11.2011, 12:51:40
Virtala racingilta saa magnaflowin 3" pyöreää racekattia 200€ hintaan. Riittää ainakin 350hv asti.
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3x Turbotec, putkistoa, IPD
Kirjoitti: Juke-Maza - 25.11.2011, 12:58:14
Virtala racingilta saa magnaflowin 3" pyöreää racekattia 200€ hintaan. Riittää ainakin 350hv asti.
Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa. Pikaisella eBay etsinnällä 3" Magnaflow:n pyöreä racekatti 87,4€ toimitettuna.
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3x Turbotec, putkistoa, IPD
Kirjoitti: nallepuh - 25.11.2011, 13:03:27
racersplacen suomen hinta alkaa jo olla hyvällä hollilla, pitääpä sieltä kysellä mitä mallia se on ennen kun laitan ulkomaan tilauksen taas vetämään, 3" lähdöillä se pitää olla kuitenkin.

lambdan johtohan pitää sitten jatkaa, näkyy valmiita jatkopätkiä olevan myynnissä.
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3x Turbotec, putkistoa, IPD
Kirjoitti: VT86 - 25.11.2011, 13:10:54
Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa. Pikaisella eBay etsinnällä 3" Magnaflow:n pyöreä racekatti 87,4€ toimitettuna.

Tullaan taas siihen että mikä versio kyseessä, duunistakin löytyy magnaflow:n 3" hintahaitarilla 84e-265e suoraan hyllystä eli tyhmää maksaa liikaa totta mutta tällaisissa vertailuissa ehkä se katin malli olisi fiksu olla esillä, että tietää edes puhutaanko samasta mallistakaan ?

(Lähinnä jo uteliaisuudesta)




Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3x Turbotec, putkistoa, IPD
Kirjoitti: Juke-Maza - 25.11.2011, 13:46:22
Tuskin on sama malli. Ei kyllä mitään hajua minkä mallinen tuo Virtalan 200€ katti on. Ebayhyn vaan kirjoitin Magnaflow catalytic converter high flow niin tulee vaikka mitä malleja. Aika jännä hintahaitari on kyllä, en ikinä uskonut että noissakin high flow kateissa on hirveästi eroja, toki niihin en ole perehtynyt juuri ollenkaan. Vai vaikuttaako materiaali hintaan noinkin rankasti?
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3x Turbotec, putkistoa, IPD
Kirjoitti: Make - 25.11.2011, 14:08:42
Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa. Pikaisella eBay etsinnällä 3" Magnaflow:n pyöreä racekatti 87,4€ toimitettuna.
Joo niin se on ostat halvimman mahdollisen missä lukee katalysaattori ja jatkaa tehojen puuttumisen ihmettelyä... ::)
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3x Turbotec, putkistoa, IPD
Kirjoitti: Juke-Maza - 25.11.2011, 15:28:13
Joo niin se on ostat halvimman mahdollisen missä lukee katalysaattori ja jatkaa tehojen puuttumisen ihmettelyä... ::)
Joo näin meillä on ollut tapana tehdä.
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3x Turbotec, putkistoa, IPD
Kirjoitti: nallepuh - 25.11.2011, 17:10:07
no niin täällähän on saatu keskustelua aikaiseksi, hyvä niin 8)

katinhan pitää olla jalometalli kennolla että kestää kunnolla ja 200cell on nähtävästi semmoinen jolla menee päästöistä läpi.

100cell:isellä voi tulla ongelmia, onko näin?

eli hintaan vaikutta se että onko katti keraaminen vaiko jalometallinen.
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3x Turbotec, putkistoa, IPD
Kirjoitti: JONE^ - 25.11.2011, 18:15:56
no niin täällähän on saatu keskustelua aikaiseksi, hyvä niin 8)

katinhan pitää olla jalometalli kennolla että kestää kunnolla ja 200cell on nähtävästi semmoinen jolla menee päästöistä läpi.

100cell:isellä voi tulla ongelmia, onko näin?

eli hintaan vaikutta se että onko katti keraaminen vaiko jalometallinen.

jotenkin noin se menee, mutta isoin hintaero tulee siitä onko katti e-hyväksytty vai ei.
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3x Turbotec, putkistoa, IPD
Kirjoitti: nallepuh - 03.12.2011, 11:12:14
tilasin tuossa viikolla 3" 200cell metallikatin kotimaiselta race osia myyvätä kauppiaalta ja tänään aamulla kävin sen postista lunastamassa, kotia ku pääsin niin avasin paketin ja ylläri ylläri siellähän oli joku muun dumpventtiili ja hukkaportti  :nohnoh

tais olla viimene kotimaan tilaus ku aina joku vastustaa kun täältä koto suomesta tilaa jotaki.
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3x Turbotec, putkistoa, IPD
Kirjoitti: nallepuh - 18.12.2011, 20:38:43
Nyt ois uus katti paikallaan, muttuihna nuo äänetkin hieman kun virtaa paremmin...

http://i1181.photobucket.com/albums/x427/nallepuh2/20111218_009.jpg
Otsikko: Vs: S80 Ta -00 2.0->2.3x Turbotec, putkistoa, IPD
Kirjoitti: nallepuh - 24.05.2012, 21:04:01
Ahtoputki sarja tuli asenneltua ja samalla jäykempi hukkaportin kello, nyt pysyy ahdot paremmin.
 
Täytyy melkein käydä dynossa jossakin vaiheessa uudelleen niin tulisi varmaankin paremmat lukemat...  :)