Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Customer - 05.08.2011, 23:57:18

Otsikko: PV Custom
Kirjoitti: Customer - 05.08.2011, 23:57:18
Moro moro :hello:

Pistetään taas aihe pystyyn, veteraani ollu omistuksessa jo vuoden ja foorumikin vaihtunut välissä. Pikkusen taas kerkesin puuhasteleen PV:tä muiden autojen jälkeen. Varmaan olisi kerennyt enemmänkin tekemään tätä, mutta kesä on mennyt töissä ja ilmajäähdytteisen volkkarin vesiongelmien kanssa pelleilessä.

Isommat specsit autosta ja edelliset jutustelut löytyy vanhalta foorumilta:
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=64072.0 (http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=64072.0)

Tästä pääset katselemaan kuvia tästä patenttipesäkkeestä:
http://s950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Volvo%20PV544%20Custom%20Project/#!cpZZ1QQtppZZ32 (http://s950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/Volvo%20PV544%20Custom%20Project/#!cpZZ1QQtppZZ32)

Pikkuisen tapahtui taas 4.8.2011. Massoja kaavittu pois, tavotteena ois saaha auto hiekkapuhallukseen vielä tämän vuoden lopulla. Massojen alta löyty lisää lahoa.
Kuvat puhdistelusta:http://s950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/ (http://s950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/)
Siellä on Kulmamiehellekkin hupia kun katselee vanhoja paikkauksia ;D Aika kovahan tuo on edestä kun 80-luvulla(?) paikattu, mutta sen verran rujoa jälkeä että taidan silotella kaikki uudelleen.

Projektiinhan on jo hommattu olennaisimmat osat mitä tarvitaan alkumetreillä
-Kone B200ET sähköineen kaikkineen. Niinno kytkin puuttuu vielä, jos jollain on niin turbon kytkintä kaivataan.
-Taka-akseli levyjarruineen 240:stä
-Amazonin etulevyjarrukamat
-Kardaani, sen tukipalkit sun muut 240:stä.

-Korjauspellit takakaariin tuli tuossa muutama viikko sitten hommattua VP osapalvelusta. Kaaret on asialliset, +0.9mm käsityönä muotoiltua peltiä. Sopivuus täysi 10. Hintaa oli zipaleella 80e. Joten tämä investointi nosti projektin nykyset kustannukset hiukan yli 3tonniin :))
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Customer - 07.08.2011, 20:34:23
Etulattia on nyt lähes putsattu massoista. Pitäisi kehitellä joku hyvä taipuisa muovikaavin nuiden pienten jäänteiden poistoon. Katkaistua limupulloa kokeilin, mutta nykyekomuovit sulaa pikku hiljaa lämpimän pellin vaikutuksesta.
(http://i10.aijaa.com/b/00863/8441021.jpg) (http://aijaa.com/v.php?i=008638441021.jpg)

Tässä olisi sitten se kone mikä pitäisi tuonne sovittaa ja saada leimattuakkin. B200ET. Motronicci ohjaa ruiskua. Kertokaapa onko se huuhaata että tarvisi muka luovuttaja-auton virtalukon että saa pelaan? Totta se nyt pörähtää suoraan käyntiin kun kytkee kaikki vakio anturit ja ohjausboxit sun muut?
(http://i7.aijaa.com/b/00484/8440996.jpg) (http://aijaa.com/v.php?i=004848440996.jpg)

http://s950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/ (http://s950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/)
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: InlineFour - 07.08.2011, 20:44:07
Ei näissä vanhoissa systeemeissä virtalukoissa vielä mitään
ohjainlaitekohtaisesti ohjelmoituja "äly"virtalukkoja ole.
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Customer - 07.08.2011, 20:49:36
No sitähän minäkin :)
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: TopiK - 07.08.2011, 21:18:15
Ei siinä ole mitään muuta huomioitavaa, kuin ettei auto sammuta virtoja sytytykseltä/bensapumpuilta, kun starttaat autoa.
240 volvossa on kahta eri virtalukon pohjaa, joista toinen pitää virtoja päällä, kun sarttaa,ja toinen ottaa kaikki muut paitti puolan pois pelistä. ;)
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Customer - 11.09.2011, 21:54:34
Tässä on nyt useampana päivän poisteltu massaa. Tänään ehti tehä useamman tunnin. Alkaa näyttää jo hyvältä, enään olisi kontinpohja ja takakaaret. Kardanitunnelinkin rappailin puhtaaksi. Kaikki massat tullut kerättyä pahvilaatikkoon jotta näkisi kuinka monta kiloa sitä irtoaa pohjasta. Nyt vaaka näytti 6,5kg. ::)

(http://i950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/DSC_0569.jpg)

Selvisi myös käsijarrun toimimattomuus vivustoa irrottaessa kardanitunnelista. Systeemi oli umpiruosteessa alkeellisen saranoinnin takia. Lekaa sai käyttää että irtosi.
Saapa nähdä minkä vekottimen käsijarrun tuohon virittelee vai pysytäänkö sen kohdalla vakiossa, riippuu tietysti siitäkin kuinka paljon tarvii tehdä tilaa tuolle tulevalle laatikolle. Modernit polkusimetkin pitäisi jostain vehkeestä ottaa. Hammastanko-ohjauksen voisi ajatella ottavansa esim takaveto Kadetista, erinomainen tuntuma.

Täältä isommat ja useammat kuvat: http://s950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/ (http://s950.photobucket.com/albums/ad343/Customer_9/)
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Customer - 05.10.2011, 20:52:31
Olisi tiedossa hyvään hintaan Holsetin HX35 ahdin. Onkohan tuommosta järki pistää tuohon B200ET:seen? Mitään himovirityksiä ei ole tarkotus tehdä, kunhan vaan aloin miettiin kannattaako tuo hommata tuon vakioturbon tilalle, jos meinaa tehoa saada esim haarukassa 170hp-250hp? Tehtaantällissähän tuossa koneessa on se 150hp.

Se mikä eniten mietityttää niin mistä sen nyt tiedän onko koneessa kestävät vai ei kestävät kanget paikallaan? Jos kestävemmät niin minkäverran paineita kärsii ottaa tuommosesta vakioturbosta? Ja jos laihat kanget niin ei tieten yli kilon paineita suositella? Pystyykö tehoja ylipäätänsä ottamaan vakiota enempää vakiosytkäjärjestelmällä?

Kone on jostain 80-luvun lopun 740:stä. Jakaja on kannen takapäässä, motronicin ohjausboxi.

Kopasta on massat rappailtu pois. Muutamia lahoja laikattu pois. Nyt alotteilla koripukki 2, jolla viedä koppa painepesulle ja sitten hiekkapuhallukseen.
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: räkänokka - 06.10.2011, 10:34:48
Eihän tuo HX35 kerkee ees "heräämään" sellaisilla paineilla et olis joku 250hp
Ite sain B200ET koneesta TO3/O4 ahtimella 202hp 0,65bar ahdoilla ja vääntöä oli 310nm..
Ja kyllä noilla tehoilla lukoton 740 pyöri paskistaki..
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: The_OttoB - 06.10.2011, 11:51:16
Selvisi myös käsijarrun toimimattomuus vivustoa irrottaessa kardanitunnelista. Systeemi oli umpiruosteessa alkeellisen saranoinnin takia. Lekaa sai käyttää että irtosi.
Saapa nähdä minkä vekottimen käsijarrun tuohon virittelee vai pysytäänkö sen kohdalla vakiossa, riippuu tietysti siitäkin kuinka paljon tarvii tehdä tilaa tuolle tulevalle laatikolle. Modernit polkusimetkin pitäisi jostain vehkeestä ottaa.


Amazonin poljinkotelo on menee sopivasti, ja mahtuu jopa tehostimen kanssa.  Voi sitten valkata ottaako hydrauli- tai vaijerivälitteisen kytkimen. Ai niin, lämmityslaite tulee eteen, No akku taakse ja suora tulipelti niin voi asentaa lämppärin koejetaulun alle.

PV:n vetoakselit on aika heikot, kannattaa harkita 240 taka-akselia, ja siinä käsijarrukahva on sellainen näppärästi kardaanitunneliin kiinniruuvattava yksikkö.

Kardaanin tukilaakerikisi 700-sarjan ratkaisu.

E: Sulla on moottorissa todennäköisesti ne heikot kiertokanget. Vahvoja on näkynyt vasta vuosimalleissa 90.

Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Kulmamies - 06.10.2011, 12:09:15
Tällä foorumilla muutenkin on tapana kyseenalaistaa aina projektien katsastushommat, niin jatketaan samalla linjalla ;) Miten aiot katsastaa tuon, jos moottori on n. 150hv B200ET? Tuleeko kenties vaparin lohkolla, vai saako lohko rälläkkää ;D
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Customer - 06.10.2011, 16:48:48
Eli ei suositella HX35:sta vielä tehoalueelle 170-250hp? katsoinkin myöhään illalla jälleenmyyjän sivuilta että riittää 300-350hp. No jos tuohon kanget vaihtaa vahvempiin, niin saako muuten vakiopalikoilla sen ajatellaan vaikka 280-300hp? Ilman että alkaa rajottaan vakiosytkät, suuttimet, imusarja jne? Aika rajoilla tieten mennään? Mikään virittäjä en siis ole joten kyselen vähän ostaakko vaiko eikö. Konevaihdot on enemmän se mun juttu. Liikkuuhan tuo PV tuolla 150hv:lla jo iloseen, kunhan vaan mietiskelen :P

Katsurit sano että "jaa se on niin vanha auto, no eihän siinä ku teet vaan." Mites se olikaan, PV:ssä sai olla 108hp. Nuita turbokoneen tehoja pitää jotenkin vähän hillitä, sitten perhetuttavalta penkkipaperit. Katsuri sano vain että ei muutako penkkilappu ja esim wetteriltä hakia mallisarjan tehokkaimman tiedot joihin verrata penkkilappua. Että eikai siinä kuin pistää paikalleen. Eli vihreää näyttivät kunhan muistat seurata että prosentit pysyy aisoissa.

Mulla on tähän jo 240 levyjarrullinen timmi taka-akseli, ja tukevampi kardaani, tukilaakeria ei tainnut vielä muuten olla, mutta muuten on kaikki kardaanintukipalkit sun muut. Kardaani taisi myös olla 240:stä jos en väärin muista. Eteen on amazonin levykamat. Kaikki on uusia/vähän käytettyjä.

Kardaani pitäisi vielä jotenkin lyhentää että saa passaan tuonne pv:n alle 5-lootan kanssa.

Taka-akselin ajattelin kiinnittää linkeillä jotta helppo katsoa sitten suuntauslaitteella justiin.

Etuakseli näillä näkymin pysyy vakiona. Mietein myös 140 etuakselia, mutta turhan leveä. Kertokaa toki parempia ideoita jos on. Ohjausvaihde tulee tieten C-Kadetista.

Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: mista - 06.10.2011, 17:21:08
Jos käytät kokonaista moottoria eli orkkis turbomoottoria niin sitä ei saa alitehotettua edes penkkilapulla. Näin ainakin nykykäytäntö. Se onko katsurit tosta perillä on toinen asia..
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Customer - 06.10.2011, 22:22:43
Mikä se sellainen käytäntö on ja millon tullut voimaan? Tästä ainakaan ennen kukaan ole ilmoittanut vaikka infoa on haettukkin.
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: juhnu-79 - 06.10.2011, 23:32:54
niinpä eli tuleeko vaparin lohko vai annatko rälläkkää ;D
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: The_OttoB - 07.10.2011, 09:50:10
Ainakin yksi 140 Turbo on katsastettu AKEn poikkeusluvalla, perusteluina siinä käytettiin Volvon 180 hp:n lupalappua.

PV jossa on tehty paljon parannuksia jarruihin ja alustaan saattaisi mennä myös läpi jopa teho/painosuhteella.

Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: mista - 07.10.2011, 10:09:56
Soitin äsken asiasta tietävälle katsastusmiehelle ja niin on, että moottorikokonaisuus (ei pelkkä lohko) määrittelee sen koneen tehon. Eli tässäkin tapauksessa koneen teho on tuo jonka valmistaja on kertontut ja sitä ei saa alitehottaa vaikka olisi millaiset teholaput. Niin radikaalia muutosta et saa muuten kuin ottamalla turbon pois. Muuten tuo kulkee nimenomaan kokonaisuutena ja laillisesti sitä ei kilpiin saa.

Samalla selvisi omaa farkkuamaa koskeva asia eli ei onnistu mun laittaa 5cyl turbokonetta amazoniin. Projekti siis haudattu niiltä osin..
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Ribbe - 07.10.2011, 10:24:56
Samalla selvisi omaa farkkuamaa koskeva asia eli ei onnistu mun laittaa 5cyl turbokonetta amazoniin. Projekti siis haudattu niiltä osin..
Eikö edes jos turbottaa vaparilohkon?
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Customer - 07.10.2011, 19:00:52
No voi sanonko mikä? Eipä tämmösiä ollut vielä konetta hankkiessa. Mitähän h******* sitä seuraavaksi. Kone jätelavalle?
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: mikkis83 - 07.10.2011, 20:44:43
Eikö edes jos turbottaa vaparilohkon?

Joskus on isot pojat haastaneet, että juurikin näin pitäisi edetä. Tiedä sit ::)
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: mista - 07.10.2011, 20:50:35
Eikö edes jos turbottaa vaparilohkon?

Ei ainakaan tuo katsuri luvannut leimata jos vaparilohkolla on tehoa 126hp niin 129hp turbokoneeksi.. Ei kuulemma kuulosta uskottavalta..
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Volvomies89 - 07.10.2011, 22:08:15
Ei ainakaan tuo katsuri luvannut leimata jos vaparilohkolla on tehoa 126hp niin 129hp turbokoneeksi.. Ei kuulemma kuulosta uskottavalta..
Sama se miltä se kuulostaa, fakta on lapulla ja se ei pysty sitä kieltämään pelkällä olettamuksella tai persdynolla  ::)
Eli vaihda katsuria ja sano tuolle edelliselle että viritys on onnistunut jos teho ei laske alkuperäisestä 20%  :2funny:
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: TjjR - 07.10.2011, 22:37:42
Kylläpä on nähty lappuja joissa on penkitetty pari heppaa vähemmän mitä alkuperänen kone on antanut irti.. läpi ovat inssille menneet.. omavalmistetta vain kehiin..  faktat on paperilla. perioid... toki sehän on ihan katsuristakin kiinni..
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Jani O. - 07.10.2011, 22:38:22
Ja jos sillä turbon asennuksella ei haetakkaan tehoa vaan vaan äänien takia, mitä se katsastaja on vaatimaan kuinka hyvin pitäisi saada tehot nousemaan. Jos ei vaan osaa niin ei osaa...  ::)
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: TVS - 07.10.2011, 23:48:42
Kylläpä on nähty lappuja joissa on penkitetty pari heppaa vähemmän mitä alkuperänen kone on antanut irti.. läpi ovat inssille menneet.. omavalmistetta vain kehiin..  faktat on paperilla. perioid... toki sehän on ihan katsuristakin kiinni..
Jep, kyllä nuita on katsastettu että ahtimella on lähteny parikytä heppaa poies ja huipputeho saatu @3xxx rpm. "Se nyt vaan on tyhmää olla liikaa" ;D
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Customer - 09.10.2011, 11:58:32
Meinaatte siis että turbomosa keulille ja alkuperäsellä suunnitelmalla? Käydä huomenna kysäseen konttorilta kun käyn 740 pistään nimille.
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: TjjR - 09.10.2011, 13:08:18
Meinaatte siis että turbomosa keulille ja alkuperäsellä suunnitelmalla? Käydä huomenna kysäseen konttorilta kun käyn 740 pistään nimille.

Itse ainakin tekisin  :D mutta päätöshän on hyvinpitkälti oma :)
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Customer - 10.10.2011, 21:27:40
Joo kyllä ne tuumas että ei pysty :-\ Kuka on halukas ostamaan koneen pois nurkista? n. 350tkm ajettu.

Konekysymys on siis auki, eikä tässä oikeen tiiä mitä tekisi.
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: The_OttoB - 11.10.2011, 10:45:55
B17 turbomosa?
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: TVS - 11.10.2011, 11:13:20
B200K lohko aihioksi, luulis saavan parillakympillä ellei ilmaseks?
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: lassii - 11.10.2011, 11:51:47
B200K lohko aihioksi, luulis saavan parillakympillä ellei ilmaseks?

No mulla on noita 2kpl ihan turhana joten eikun hakee vaan.
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Customer - 11.10.2011, 17:47:51
Kyllä se tekisi turbokone mieli pistää tuohon. Nykynen käyttis 2.3tic 740:kin kulkee niin ilosesti.

No jos tuon K-lohkon pistäisi, siihen sitten pelkän vapariruutan tuosta turbokoneesta katastukseen? K-vinokoneessahan on se 103hp kaasarilla, mutta menis tieten teholapulla ruiskunakin, sanoo vielä että varmatoimisuus ja pienempi kulutus ollut ruiskun asennuksella etsinnässä.

Meneekö K-lohkoon ET:n alakerran palikat suoraan? Kansihan menee ja ruutat sun muut siinä samoten, mutta joutuuko esim mäntiä vaihtaan? Mites sitten se seikka, kun turbosta otetaan turbo pois, pelaako ollenkaan tuolla vakio motronicilla. Pitäisikin katsoa tekniset tiedot tarkemmin että osaavat osaa neuvoa.

Jos ja kun sen saa kilpiin tuolla K:n lohkolla ja vapariruutana, voisi sitten tehdä siihen pikakiinnitykset turbolle ::) väh 150hp tässä hopassa olisi oltava.
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Teukka - 11.10.2011, 18:00:54
Eikös sen K-lohkon turbottaminen ja istuttaminen tuohon koppaan laillisesti sitten ole mitenkään mahdollista, koska eikös siitä saada penkitettyä sopiva lappu ja pelata niillä katsurin sulle aikasemmin antamilla ohjeilla..? Tässä on käyty keskustelua valmiin turbokoneen tehojen laskemisesta koppaan sallituille luvuille ja todettu se nykyään mahdottomaksi keinoksi. Mutta jos K-lohkosta lähtee tekemään turbopataa, saako sen sillon penkitettyä oikeille luvuille ihan laillisesti ???
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: TVS - 11.10.2011, 18:25:02
Voithan tehdä 101hp alunperin omaavaan moottoriin ei-niin-onnistuneen omavalmisteturbotuksen, jossa käytät kaikki osat tuosta ET:stä paitsi lohkon, mutta valitettavasti saat siitä hx35 puhaltimella ja keulan kokosella välijäähyllä 124hp, jos ei onnistu niin ei onnistu ::)
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Timo-M - 11.10.2011, 18:32:13
Tee vaparikone vaan sinne keulille, saa siitäkin nuo tehot keposesti;) Tarviiko se aina kaikilla saaha se fööni sinne lohkon kylkeen:)Ja ääniähän pakoäänetkin on makeemmat vaparilla.
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Eluk - 11.10.2011, 21:26:08
Ihan vaan tyhmänä kysymyksenä... Erottaakohan se katsuri noita lohkoja toisistaan. En toki kehota epärehellisyyteen..
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Elk - 11.10.2011, 21:31:38
Ihan vaan tyhmänä kysymyksenä... Erottaakohan se katsuri noita lohkoja toisistaan. En toki kehota epärehellisyyteen..
Ei erota kun ei siinä B200ET:n lohkossakaan lue kuin B200.
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Eluk - 11.10.2011, 22:01:33
Tuotapa juuri ajoin takaa.
 
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Customer - 11.10.2011, 23:11:34
Pitäskö tuosta sitten ottaa ahdin vaan poies katsastuksen ajaksi. Sovitaan että se on 200K jonka tehoista paperit esim volvolta, ja sitten kaveriksi penkkilappu mitä tehot on ruiskulla varustettuna V:>

Toki tappikoneessakin olisi sitten ihan omaa taikaa.
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Elk - 11.10.2011, 23:14:21
Pitäskö tuosta sitten ottaa ahdin vaan poies katsastuksen ajaksi. Sovitaan että se on 200K jonka tehoista paperit esim volvolta, ja sitten kaveriksi penkkilappu mitä tehot on ruiskulla varustettuna V:>

Toki tappikoneessakin olisi sitten ihan omaa taikaa.
B200K on 103hp ja mikäli muuta ei ole osoittaa, katsotaan ruiskun nostaneen tehoa 10%.
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Customer - 11.10.2011, 23:20:56
Kylläpä se nostaisi ihmisten hyvinvointia kun saisi edes pikkuisen harrastaa auton tekniikkaakin. Taitaapa olla tuo 200k+ruuta sekin sitten pois suljettu vaihtoehto.
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Elk - 11.10.2011, 23:27:40
Kylläpä se nostaisi ihmisten hyvinvointia kun saisi edes pikkuisen harrastaa auton tekniikkaakin. Taitaapa olla tuo 200k+ruuta sekin sitten pois suljettu vaihtoehto.
Paljonko se tehoraja on? Kyllä mä sulle jonkun ässän kaivan hihasta... ;)
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Customer - 11.10.2011, 23:29:23
Tehokkaimpaan kun verrataan, eli PV Sport, 90hv +20% -> 108hv max.
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Elk - 11.10.2011, 23:40:03
Tehokkaimpaan kun verrataan, eli PV Sport, 90hv +20% -> 108hv max.
Haa. B19A ja MegaSquirt. 97hv + 10% = 106,7hv :)
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: o_j - 11.10.2011, 23:45:04
Toki tappikoneessakin olisi sitten ihan omaa taikaa.

Täältä ääni turbotappikoneelle! 8)

B200K on 103hp ja mikäli muuta ei ole osoittaa, katsotaan ruiskun nostaneen tehoa 10%.

No jos tuon K-lohkon pistäisi, siihen sitten pelkän vapariruutan tuosta turbokoneesta katastukseen? K-vinokoneessahan on se 103hp kaasarilla, mutta menis tieten teholapulla ruiskunakin, sanoo vielä että varmatoimisuus ja pienempi kulutus ollut ruiskun asennuksella etsinnässä.

En näe myöskään tässä vaihtoehdossa mitään ongelmaa? Osoitetaan vaan teholapulla ettei teho ole noussut ruiskun asentamisen myötä?

Pahoittelen viestin sisällöttömyyttä, keskustelu on niin mielenkiintoista että pakko kuitata seurantaan.
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: JuHaU - 11.10.2011, 23:47:41
B20A 82 hp + siihen ahdin, niin eikös se olisi oiva paketti. Puristukset koneessa alunperinkin 8.7:1, niin valmista pataa ahdetuksi.
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Customer - 12.10.2011, 00:11:03
Täytynee zoomailla. Turbotappi olisi kyllä kiva myös 8)  Onko tuo B20A ruiskulla, vai mahtoko nuoita tappeja vielä ollakkaan ruiskulla?
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: JuHaU - 12.10.2011, 00:12:18
Täytynee zoomailla. Turbotappi olisi kyllä kiva myös 8)  Onko tuo B20A ruiskulla, vai mahtoko nuoita tappeja vielä ollakkaan ruiskulla?

B20A on yksi kaasuttiminen moottori. B20E oli sähköruiskullinen malli.
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Elk - 12.10.2011, 00:12:53
Täytynee zoomailla. Turbotappi olisi kyllä kiva myös 8)  Onko tuo B20A ruiskulla, vai mahtoko nuoita tappeja vielä ollakkaan ruiskulla?
Onhan noita B20E ja B20F. B20A on yhdellä muuttuvakurkkuisella kaasarilla, yleensä Stromberg.
Otsikko: Vs: PV Custom
Kirjoitti: Customer - 13.10.2011, 22:31:12
Nyt on todennäkösesti tulossa koneeksi B20. Siihen otetaan voimansiirto, ruisku osittain ja turbo tuosta B200ET:stä.