RallyBaron  Samppasport

Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti (auto maalarilla )

  • 195 Vastauksia
  • 79742 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #60 : 17.11.2011, 22:05:13 »
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa Sebbe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #61 : 18.11.2011, 16:32:08 »
Pari havaintoa tuosta pitkästä jorinasta. Olihan siellä jotain hyvää, mutta mentiin siinä metsäänkin. Lohkon sisäpuolen kiillotus on aivan turhaa puuhaa. Kampura ei todellakaan parane kiillottelusta, korkeintaan heikkenee. Kiina H-profiilit ovat kyllä erittäin hyviä, havereista ei juuri kuule, riittää kun tarkastaa kankien pesien mitat ja pyöreydet. Ahtoputkien koko ei vaikuta mitään viiveeseen, sen tajuaa kun vähän laskee ilmämääriä jotka moottorissa aikayksikköä kohden liikkuu. Sama pätee plenariin.
TL22 -58, L370 -61, Satellite -68, LM218TD -64, V70 -99

Niin pientä hintaa ei ole olemassakaan, etteikö volvoharrastaja siitä koettaisi tinkiä

Poissa Peetu

  • 829
  • Kunniajäsen
  • Grand Touring
  • *****
  • Viestejä: 1610
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #62 : 18.11.2011, 17:05:06 »
Pari havaintoa tuosta pitkästä jorinasta. Olihan siellä jotain hyvää, mutta mentiin siinä metsäänkin. Lohkon sisäpuolen kiillotus on aivan turhaa puuhaa. Kampura ei todellakaan parane kiillottelusta, korkeintaan heikkenee. Kiina H-profiilit ovat kyllä erittäin hyviä, havereista ei juuri kuule, riittää kun tarkastaa kankien pesien mitat ja pyöreydet. Ahtoputkien koko ei vaikuta mitään viiveeseen, sen tajuaa kun vähän laskee ilmämääriä jotka moottorissa aikayksikköä kohden liikkuu. Sama pätee plenariin.

Kiitos näistä, aina on kaikki vinkit ja ajatukset tervetulleita -H-. Kyllä tämän auton pannu spm veiveillä kasataan, eli enemmän tai vähemmän kiinaveiveillä :)
Recycle Racing #06
Bmw X3 -13 & M3 Cab dkg -08

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #63 : 18.11.2011, 18:33:24 »
Ja me asiasta kiinnostuneet (lue ymmärtämättömät) seuraamme herkeämättä!
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Tuke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #64 : 18.11.2011, 20:15:37 »
Peetu, oletko muuten tutustunut roadsportin sääntöihin? Ilmoitetuilla spekselillä autosta tulisi sääntöjen mukaan melkoinen tonnikeiju ja sitä myöten melko hidas kyseissä sarjassa(A). Time attack puolella voisi olla ihan kilpailu kykyinen. Toisaalta, jos autosta tulee pelkästään hauskapitolaite niin ei noilla ole merkitystä.

Poissa Peetu

  • 829
  • Kunniajäsen
  • Grand Touring
  • *****
  • Viestejä: 1610
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #65 : 18.11.2011, 20:20:49 »
Peetu, oletko muuten tutustunut roadsportin sääntöihin? Ilmoitetuilla spekselillä autosta tulisi sääntöjen mukaan melkoinen tonnikeiju ja sitä myöten melko hidas kyseissä sarjassa(A). Time attack puolella voisi olla ihan kilpailu kykyinen. Toisaalta, jos autosta tulee pelkästään hauskapitolaite niin ei noilla ole merkitystä.

Öö, mihin viittaat tonnikeijulla? Olen tutustunut sääntöihin ja olen tietoinen että A kutsuu.
Recycle Racing #06
Bmw X3 -13 & M3 Cab dkg -08

Poissa Tuke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #66 : 18.11.2011, 20:41:00 »
Öö, mihin viittaat tonnikeijulla? Olen tutustunut sääntöihin ja olen tietoinen että A kutsuu.

Moottorin spekseillä ja laskennallisella teholla ja parhaalla tehopaino-suhteella tulisi silti melko painava verrattuna sarjassa oleviin ja menestyviin autoihin. Säännöt omien näkemysten mukaan suosii hieman vapareita suomen hitaillla radoilla.

Poissa Peetu

  • 829
  • Kunniajäsen
  • Grand Touring
  • *****
  • Viestejä: 1610
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #67 : 18.11.2011, 22:14:02 »
Moottorin spekseillä ja laskennallisella teholla ja parhaalla tehopaino-suhteella tulisi silti melko painava verrattuna sarjassa oleviin ja menestyviin autoihin. Säännöt omien näkemysten mukaan suosii hieman vapareita suomen hitaillla radoilla.

Jaa sä menestystä mietit, siitä ei kannata murehtii  ;D. No, katotaan ny paljo tää loppujen lopuks jää painamaan, mut tosiaan edelleen pääasiallinen hauskanpitolaite
Recycle Racing #06
Bmw X3 -13 & M3 Cab dkg -08

Poissa Tuke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #68 : 18.11.2011, 22:30:49 »
Jaa sä menestystä mietit, siitä ei kannata murehtii  ;D. No, katotaan ny paljo tää loppujen lopuks jää painamaan, mut tosiaan edelleen pääasiallinen hauskanpitolaite

No juu, tulee ajateltua monesti parhaan mahdollisen menestymis mahdollisuuden mukaan. Oma hauskanpito on tärkeintä ja on ilo nähdä lisää kalustoa roadsporteissa. ;)

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #69 : 19.11.2011, 12:36:52 »
No juu, tulee ajateltua monesti parhaan mahdollisen menestymis mahdollisuuden mukaan. Oma hauskanpito on tärkeintä ja on ilo nähdä lisää kalustoa roadsporteissa. ;)
Tärkeintä ei ole voitto, vaan hyvät palkinnot ;)
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #70 : 19.11.2011, 18:38:21 »
Tärkeintä ei ole voitto, vaan hyvät palkinnot ;)

Tai: "Täsrkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan täydellinen nöyryyttäminen"  :2funny:
V70 TDI

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #71 : 20.11.2011, 11:43:50 »
Tai: "Täsrkeintä ei ole voitto, vaan vastustajan täydellinen nöyryyttäminen"  :2funny:
Juu se tehdään podiumilla. ;D
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa JJL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #72 : 25.11.2011, 11:28:42 »
Kiinassa valmistetaan paljon edullista hyvää  ;) hyvä jos ahtoputkien halkasiat ja välijäähdyttimien koot sekä blenumin koko ei vaikuta mitään turboviiveisiin  ::) enempiä häirittemäti erittäin hieno upee projekti ja toivottavasti Volvon legendaarisilla rata race värityksillä. Toivottavasti monet asiantuntiat ja asioista tietävät tekee upeita nopeita laitteita  :hello:

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #73 : 25.11.2011, 14:26:22 »
Kiinassa valmistetaan paljon edullista hyvää  ;) hyvä jos ahtoputkien halkasiat ja välijäähdyttimien koot sekä blenumin koko ei vaikuta mitään turboviiveisiin  ::) enempiä häirittemäti erittäin hieno upee projekti ja toivottavasti Volvon legendaarisilla rata race värityksillä. Toivottavasti monet asiantuntiat ja asioista tietävät tekee upeita nopeita laitteita  :hello:

Kiinassa valmistetaan paljon hyvää ja paljon paskaa ihan niinkuin monissa muissakin maissa. Kaikkea ei kannata leimata heti huonoksi, vaikka se Kiinassa olisikin tehty.

Kuten Sebbe tuossa jo tokaisikin, ahtoputkien ja imusarjan plenumin koko ei juuri ahtoviiveeseen vaikuta, juurikin noiden koneeseen menevien ilmamäärien kautta laskettuna. Ero näissä määrissä jollain 3" ja 2.5" putken välillä on hyvin pieni, varsinkin kun putket ovat yleensä melko lyhyet.

Plenumin kokoa en lähtisi myöskään mitoittamaan mahdollisimman pieneksi viiveen takia, vaan pyrkisin optimoimaan sen mm. koneen iskutilavuuden ja muiden vaikuttavien parametrien suhteen. Huomiota kannattaa kiinnittää enemmänkin muotoon kuin tilavuuden minimoimiseen.

Tuota viimeistä heittoasi en oikein ymmärtänyt. Mutta kyllä Suomessakin monet asiantuntijat tekevät paljon upeita ja nopeita laitteita, mm. MAT ja Valtonen esimerkiksi.

Poissa Peetu

  • 829
  • Kunniajäsen
  • Grand Touring
  • *****
  • Viestejä: 1610
Vs: Team Recycle Racing Finland- Volvo 242 Rata objekti
« Vastaus #74 : 26.11.2011, 19:35:19 »
Tänään tuli piipahdettua hetken tallissa. Cooleri löysi paikkansa ja mallasin vähän pataa paikalle. Vielä vähän muita osia tuohon ympärille niin sehän on ihan kohta valmis  :)



Recycle Racing #06
Bmw X3 -13 & M3 Cab dkg -08

 

KL-varaosat  Race.fi