Samppasport  Futurez

Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)

  • 62 Vastauksia
  • 20569 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janondo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
« : 26.04.2012, 20:33:03 »
Joo, elikkäs kaverin kehotuksesta arvelin tämän tänne laittaa.

Elikkäs auto on tosiaan 850 2.0 t-5 vm.94 ja rullailtu on siihen 313tkm pintaan ja tällähetkellä vakio, auto on minulla pari kuukautta ollut ja virittämäänhän sitä pitää päästä, vaikka isot pojat sanoo ettei tuo kaksilitranen mikään maailman paras viritys aihio ole (+tämä paljon puhuttu vetovammaisuus) niin uhmaampa sitten viisaitten puhetta ja nähtäväksi jää saadaanko kasipätkän kumit sutimaan  ;)!

Kesän tavoite olisi autoon saada ainakin se 300hevosta, joko ontuvaa tai koviakin kilpuripolleja, mutta ainakin se kolmesataa, katotaan nyt miten käy jääkö se vaan toiveajatteluksi :).


auton tulevasa päivityksestä sen verran että ainakin:
-H-profiili veivit
-kytkinpaketti uusi
-vähän kireämmät nokat
-550cc suuttimet
-ahdin Holset HX35FR
-putkisto
-pakosarja
-cooleri
-ahtoputket
-ja ehkäpä jotain muuta pientä kivaa jos rahatilanne sallii  ;)

neuvoa saa ja pitääkin koska ensimmäinen turbo-projekti tämä auto on :)
« Viimeksi muokattu: 12.07.2012, 15:55:10 kirjoittanut janondo »
Volvo 940 2.0 t-5 ''950''
Volvo PV 544 2.0 V6
Volvo 240 b200k --> b230 turbo
-Team Karvavako Racing-

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13507
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
« Vastaus #1 : 26.04.2012, 20:42:29 »
ja olikohan kun heität toisen kampiakselin niin sulla on 2,3 T-5 käsissä... käsittääkseni noissa on sama poraus noissa 2,0 ja 2,3 lohkoissa. viisaammat korjaa minun virheellisen höpötyksen.
« Viimeksi muokattu: 26.04.2012, 21:03:22 kirjoittanut Ristus »
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa janondo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
« Vastaus #2 : 26.04.2012, 20:47:13 »
Joo, sekin on ollut harkinnan alla ja tottahan se on, mutta ei ole löytynyt yhtään ja sitten minkä hintaisia nuo kampurat on, sitäkään en osaa edes arvailla, mutta vinkkejä voi antaa jos jollain ylimääräinen on tai tietää mistä semmoinen mahtaisi löytyä :)!
Volvo 940 2.0 t-5 ''950''
Volvo PV 544 2.0 V6
Volvo 240 b200k --> b230 turbo
-Team Karvavako Racing-

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
« Vastaus #3 : 26.04.2012, 21:01:08 »
ja olikohan kun heität toisen kiertokangen niin sulla on 2,3 T-5 käsissä... käsittääkseni noissa on sama poraus noissa 2,0 ja 2,3 lohkoissa. viisaammat korjaa minun virheellisen höpötyksen.

Ei ole kyllä mahdollista. Jos männän halkaisija on sama kuin 2.3 niin silloin iskutilavuutta on pienennetty iskulla. Kiertokankien vaihto ei vaikuta iskutilavuuteen.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13507
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
« Vastaus #4 : 26.04.2012, 21:02:54 »
äh siis minä seko tarkotin kampiakselia sitä se teettää kun valvoo 36 tuntia putkeen :facepalm: :facepalm:
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa janondo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
« Vastaus #5 : 26.04.2012, 21:03:47 »
hups! luin vähän väärin itsekkin tuon, siis kampiakselia vaihtamalla kuulemma onnistuu muuttamaan 2.0 --> 2.3  ;D
Volvo 940 2.0 t-5 ''950''
Volvo PV 544 2.0 V6
Volvo 240 b200k --> b230 turbo
-Team Karvavako Racing-

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
« Vastaus #6 : 26.04.2012, 21:04:39 »
Tähän threadiin tarvii muuten kuvia. ;)
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
« Vastaus #7 : 26.04.2012, 21:06:00 »
äh siis minä seko tarkotin kampiakselia sitä se teettää kun valvoo 36 tuntia putkeen :facepalm: :facepalm:
Just meinasin korjata, mutta seivasit komeasti :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
« Vastaus #8 : 26.04.2012, 21:06:22 »
hups! luin vähän väärin itsekkin tuon, siis kampiakselia vaihtamalla kuulemma onnistuu muuttamaan 2.0 --> 2.3  ;D

Minä en nuita koneita tunne kovin tarkasti, mutta tod.näk joutuu vaihtaa ainakin männätkin vielä samantien. Ja sitten kannattaa myös ottaa selvää onko kanget eri mittaiset 2.0 ja 2.3 koneissa.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa janondo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
« Vastaus #9 : 26.04.2012, 21:08:04 »
sen verran tiedän että kanget on samanmittaiset ja männät kyllä pitää vaihtaa, vaihtoon ne on jokatapauksessa menossa :)
Volvo 940 2.0 t-5 ''950''
Volvo PV 544 2.0 V6
Volvo 240 b200k --> b230 turbo
-Team Karvavako Racing-

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
« Vastaus #10 : 26.04.2012, 21:09:35 »
sen verran tiedän että kanget on samanmittaiset ja männät kyllä pitää vaihtaa, vaihtoon ne on jokatapauksessa menossa :)
Onnee rojektiin. Yritetään olla apuna tarvittaessa :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
« Vastaus #11 : 26.04.2012, 21:10:17 »
sen verran tiedän että kanget on samanmittaiset ja männät kyllä pitää vaihtaa, vaihtoon ne on jokatapauksessa menossa :)

Kanget saattas olla sit hyvinki samaa tavaraa jos on saman mittaset.
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa janondo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
« Vastaus #12 : 26.04.2012, 21:13:21 »
Kanget saattas olla sit hyvinki samaa tavaraa jos on saman mittaset.
joo ihan täysin samat on kanget.
Volvo 940 2.0 t-5 ''950''
Volvo PV 544 2.0 V6
Volvo 240 b200k --> b230 turbo
-Team Karvavako Racing-

Poissa janondo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
« Vastaus #13 : 26.04.2012, 21:15:29 »













no siinäpä ois muutama kuva autosta :)
« Viimeksi muokattu: 26.04.2012, 21:33:15 kirjoittanut janondo »
Volvo 940 2.0 t-5 ''950''
Volvo PV 544 2.0 V6
Volvo 240 b200k --> b230 turbo
-Team Karvavako Racing-

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: Volvo 850 2.0 t-5 (huom. eka projekti)
« Vastaus #14 : 27.04.2012, 16:57:02 »
2.3 ja 2.0 eroa vain kampiakseli ja purkaamoltakin saa käytetyn alle 300e
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

 

Elekma  Autoracing