Autoracing  KL-varaosat

Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport/ Projekti myyty eteenpäin.

  • 52 Vastauksia
  • 23270 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #15 : 25.07.2011, 08:20:31 »

Näinhän se on tehtaaltakin tullut. Eka ilmastointi, sit cooleri ja syyläri. Mitä vikaa siinä?

Joo varmasti toimii, mutta haluan että kuuleri saa kunnollla ilmaa.
No jos jätetään tämä aihe ja siirrytään alkuperäiseen eli projektiin.

Tänään olis tarkotus mennä irroittamaan 244 moottori ja maalata konehuone, ja alkaa suunnittelemaan sähköjä jne. niin paljon kuin kerkeää :)

Laitan kuvia taas.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #16 : 25.07.2011, 16:22:55 »
Hei rakas päiväkirja  :2funny:

Tänään tuli taas autoa laitettua pikkasen kuten nokka irroitettua 244:sta (ja selvis että on A-nokka, eli ei tarvii nokkaa vaihtaa) ja joitakin osia sain maalattua sekä 360:stä ruiskun irroitettua :)

Ruiskun johdotusten kanssa tuli pieniä ongelmia mun tietämättömyyden takia.
johdotus on helppo ottaa pois jos voisi irroittaa 2 liitintä jotka menevät releelle ja yhdistää ne mun autoon johonkin,

Tuossa kuva niistä 2 johdosta, siinä näkyy se liitin joka jäisi sitten pois.



 mutta sitten siitä jäisi pois, lampda johdot, 1 "puolalle" menevä liitin (mikä mahtaa olla tuoko se puolalle sen tarvitseman virran?, voisiko sen korvata jotenkin?) joka taas menee paksuun johtonippuun ja se nippu menee sulakerasiaan. eli pitääkö mun ottaa myös sulakerasia mukaan tohon 244:seen?

Mikä tuo on ,sihen tuli sytytykseltä jotain johtoja? se pitää kanssa vissiin ottaa mukaan vai onko mun 244:ssa sellanen valmiiksi?


Toinen asia on että pitääkö mun ottaa se kärjetön jakaja 360:sta vai voinko jättää 244:sen kärjellisen paikalle?

Kuvia ruiskusta.



imusarja irroitettuna


Suuttimet hyvässä hapessa  :D


Ruiskun sytytys


Tuollanen boksi löyty keskikonsolin takaa (Onko tässä ruiskussa omat boksit sytytykselle ja ruiskulle?)


ilmanmassamittari?


3 viimistä numeroa on 096 (anteeks epäselväkuva)


Maski tuli maalattua


"tumma optiikka" valot (ois pitäny tuon lasin alaosa maalata myös ni ois ollu paljon tummempi.


Tuosta ohjaustehostimesta näkee miltä tulee näyttämään ku on hihnapyörät maalattuna



Siinä se suuren keskustelun aihe, ilmastoinninkenno. tonne pitäis cooleri jotenkin saada mahtumaan
 

coolerin paikan suunnittelua


244 nokka irroitettu oli kuin olikin A-nokka, seuraavaksi kansi pois


Seuraavaks olis sitten edessä 244:sen koneen nosto pois, jotta saa lohkon pestyä ja maalattua sekä ruiskun vauhtipyörän asennettua.
Samalla konehuone saa mustan maalipinnan koska on järkevää maalata se ku kone on poissa.
 
Tänään ei ikävä kyllä kerenny olemaan autojen kimpussa kuin se 3 tuntia, kerkes siinä myös hiukan putsaamaan konehuonetta, otin lampunpesimet kokonaan pois, otin mekaanisen bensapumpun pois ja asensin tilalle 360:stä otettu tulppa. tuo r-sportin mekaaninen bensapumppu olis kaupan   :)

Projekti jatkuu taas varmaankin huomenna :)





« Viimeksi muokattu: 25.07.2011, 16:30:07 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Pozoy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #17 : 25.07.2011, 19:02:34 »
Eikös tämän ikäisessä pitäisi olla metallinen öljyn lisäys korkki, vai muistanko väärin?

240 GLT Minttu 1983/85 I 740 GL Mansikka 1985 I 850 GLE 1993         Korpilahti

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #18 : 25.07.2011, 21:04:58 »
Eikös tämän ikäisessä pitäisi olla metallinen öljyn lisäys korkki, vai muistanko väärin?
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tuo kuva on 360 vuosimalli 90 muovikorkki siinä on.

Tossa mun 244 on metallikorkki ja vuosimalli on 82
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #19 : 25.07.2011, 23:20:03 »
pöljä kysymys? onko tuo imm tuosta 360 volvosta? mikä tämä ruisku on tyypiltään? kun näyttää ihan motronicin määrämittarilta ja käsittääkseni on lh jetissä aina lankamallin MASSAmittari?
LH&ostrich

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #20 : 25.07.2011, 23:29:05 »
On toi ihan 360 originaali..
Se on vähän erikoinen vehje muutenkin.. Toshan on tollanen kjet tyhjäkäyntimoottorikin  :D

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #21 : 25.07.2011, 23:30:42 »
jaa? ihme härveli.. eikai tuo ruisku sitten ole se regina härveli mitä oli jossai vuosimallissa? tuo ei oikeen mahda perustaa turbosta nuillansa...
LH&ostrich

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #22 : 25.07.2011, 23:48:24 »
jaa? ihme härveli.. eikai tuo ruisku sitten ole se regina härveli mitä oli jossai vuosimallissa? tuo ei oikeen mahda perustaa turbosta nuillansa...

Joo oon kans miettiny et hankkisin 240/740/940 sähköruiskun.

Munki mielestä toi ilmamassamittari on ihan utopinen.. Tyhjäkäyntimoottorin voi kyllä korvata jollain muulla mutta mahtaakohan ton massamittarin pystyä?

Vaikee sanoo että toimiiko turbon kanssa? toivottavasti :D
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #23 : 25.07.2011, 23:55:18 »
löyty mielenkiintoinen sivu joka saattaa auttaa ruisku asiassa

http://360.haubits.net/index.php?dir=VolvoRacing.se%2F
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #24 : 25.07.2011, 23:58:47 »
kyllä tämä mahtaa olla juurikin se renix/regina härveli, en aamenella sano mutta oudolta näyttää.
LH&ostrich

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #25 : 26.07.2011, 13:47:54 »
Tietääkö joku sopiiko tämä b21 koneeseen? johon olis tulee 530 kansi?

http://www.blocket.se/stockholm/JBR__H__profil_vevstakar_Volvo_vitmotor_24226984.htm?ca=12&w=3
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #26 : 26.07.2011, 14:19:47 »
Eikös nuo kanget ole ns. uudempiin tinakoneisiin?

Katso tuolta vinokoneiden tietoutta-topiceista yms. oikeat mitat.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #27 : 26.07.2011, 14:56:42 »
Eikös nuo kanget ole ns. uudempiin tinakoneisiin?

Katso tuolta vinokoneiden tietoutta-topiceista yms. oikeat mitat.

ok. ei muuta ku tutkimaan :D
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #28 : 26.07.2011, 14:57:52 »
pöljä kysymys? onko tuo imm tuosta 360 volvosta? mikä tämä ruisku on tyypiltään? kun näyttää ihan motronicin määrämittarilta ja käsittääkseni on lh jetissä aina lankamallin MASSAmittari?
360ssä on muistaakseni LU-jetronic, ei reginasysteemi eikä LH-jetronic.

Miksu se pieni musta rasia on lisäSULAKErasia, et tarvitse sitä.
Sytkä on ihan normaali RENIX, et voi käyttää MITÄÄN sen sytkän osia josset saa asentoanturia vauhtipyörälle.

Eli kertauksena 360tekniikasta:
Sytytys on RENIX
Ruisku on LU-jetronic.

Ja noi vitmotor kanget on tosiaan alumoottoreihin, eli s40, 850 yms etuvetopaskeisiin.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #29 : 26.07.2011, 15:56:46 »
b21 vakio kanget kestää niin paljon (350hv ainakin) ettet niitä lelu jeteillä paskaks saa eli täysin turhaa vaihtaa kankia.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy