KL-varaosat  Race.fi

Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport/ Projekti myyty eteenpäin.

  • 52 Vastauksia
  • 23310 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #45 : 05.08.2011, 19:47:16 »
noilla männillä on b21a moottorissa vissiin lähemmäs 10:1 puristukset menee vuosimallin mukaan, joten

todennäköistä että nakuttanut ainakin näyttäis niinku juhakin katto.

miulla oli vielä niin vanha b21a että siinä oli purisukset 8.5:1 ja männässä oli muistaakseni 2.2-2.5mm

kuoppa :)

tuohon voisi vaihtaa et koneen männät jolla puristus tippuu johonkin 7.5:1

Joo oikeessa taidatte olla :)

Mahtaako nuo olla ihan hyödyttömät vai voikohan noita vielä käyttää jos vie ne johonkin lovetettavaksi? jos ei niin pitää kattoa jos jostain löytäisi b21a/et männät.
« Viimeksi muokattu: 05.08.2011, 19:50:30 kirjoittanut miksu01 »
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #46 : 05.08.2011, 19:55:20 »
Mikäs on muuten turbolle suositeltu maksimipuristus jonka yli ei kannata mennä?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #47 : 06.08.2011, 08:07:10 »
Eilen sain tehtyä virabelit pois ja kerkesin vähän volvoakin laittamaan.
Eli lohkoa pistin vähän kasaan, vesipumppu ja joitain vesiputkia tuli laitettua kiinni.

Imusarjaa laittelin letkuja ja suuttimia kiinni.
Tuossa kuva tyhjästä ja maalatusta imusarjasta


Huomenna sunnuntaina menen taas jatkamaan hommia, suunnitelmissa olis laittaa lohko moottoripukkiin ja ottaa öljypohja ja männät ym. pois...
Sekä olis tarkotus alkaa laittamaan ruiskun johtosarjaa.

Sunnuntaina käyn myös hakemassa uuden volvon jonka sain palkkioksi kun hitsasin yhtä escorttia, Ei tuu volvolle kauheasti hintaa (hitsasin escorttiin 2 paikkaa ja vaihdoin lampdan)
Se on volvo 240 GL b200k -85 ja se on ulkoa, sisältä ja konehuoneesta hyväkuntoinen ja pohja siinä on kunnossa koska olen sen ite joskus hitsannu :) saa siitä talviauton itelleni :D
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #48 : 06.08.2011, 09:33:50 »
Mikäs on muuten turbolle suositeltu maksimipuristus jonka yli ei kannata mennä?

Näissä kotivirityksissä varmaan kannattaa pitää rajana noin 9:1 puristuksia. Tiedän että korkeammillakin pelittää, mutta siihen vaikuttaa moni muukin asia mm moottorinohjaus...

Esimerkkejä:
B230FT/FK 8.7:1
B230FB 9.3:1 (vapari joita on ahdettu menestyksekkäästi LH:lla)

B21ET 7.5:1

Tuohon väliin kun asettuu, niin ei pitäisi mennä pieleen puristuksien puolesta.
« Viimeksi muokattu: 06.08.2011, 09:35:49 kirjoittanut JuHaU »

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #49 : 16.08.2011, 18:02:37 »
Onko m45 kestävempi kuin m47 laatikko?

Olen jostain kuullut että 4-vaihteinen olisi kestävempi, jos pitää paikkansa niin voisin harkita sen asentamista ku talviautosta löytyy m45.

Projektissa on siis paikalla m47 laatikko ja talviautossa on m45 ni pystyisi helposti vaihtamaan keskenään, ja talviautolla ajetaan varmaan enemmän pitkiä matkoja, ku tuo projekti ei oo kauhean taloudellinen pitkillä matkoilla :)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #50 : 21.08.2011, 21:59:32 »
Ei ole vähään aikaa saanu mitään aikaseks. moottori odottelee tiivisteitä että pääsis kasaamaan.

Tänään tuli imusarjaa koottua hiukan, muuten en tehny sille mitään.
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #51 : 22.08.2011, 23:23:18 »
ou jeah. Pitkän etsinnän jälkeen sain kuulla että projektiin tarvittavat osat saatavilla  :) Ei muuta ku rahat kasaan ja ostoksille :) Kohta auto taitaa jopa rullata  :2funny:
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 923
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 244 Gle 2.1 Turbo -82 R-sport
« Vastaus #52 : 12.12.2011, 13:09:28 »
ou jeah. Pitkän etsinnän jälkeen sain kuulla että projektiin tarvittavat osat saatavilla  :) Ei muuta ku rahat kasaan ja ostoksille :) Kohta auto taitaa jopa rullata  :2funny:
Joko rullaa?  :pomo:

 

Futurez  Kulkukoira