Carcom Oy  Elekma

242 -77 talvironttonen, myyty.

  • 131 Vastauksia
  • 42864 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #105 : 02.01.2012, 22:53:07 »
Nonii! Kyllähän se hyvin hönkii :)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #106 : 05.01.2012, 20:41:42 »
Onhan se ihan ok :)

Eilen töiden jälkeen puuhailin vähän aikaa ja sain A-nokan vaihdettua kahta säätöpalaa lukuunottamatta. Ajoituksen jätin vähän myöhäiselle. Aamulla ennen töitä kävin hakemassa puuttuvat, laitoin paikoilleen ja pyöräytin tulille. Töiden jälkeen katselin perussäädöt takaisin siihen jossa olivat VX:llä ja passailin siitä sitten sinnepäin. Käynti ja toiminta alipainealueella on kyllä ihan eri maata kuin hiotulla oli. Ahtopuolesta ei pysty mitään sanomaan näillä keleillä, jos sunnuntaina sit penkissä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #107 : 08.01.2012, 19:08:45 »
Noniin, nyt on taas rengasta ja moottoria pyöritelty penkissä. Penkissä ei ilmeisesti tuolla Boschin ohjelmistolla ole mahdollisuutta käyttää tehonmittauksessa kuin inertiaa ja ajosimuloinnista ei sitten saa käppyröitä pihalle ::) Vitosella sai sen verran hitaamman kierrostennousun, että paine nousi täyteen enää noin 300rpm myöhemmin kuin pitäisi.
Notta semmonen siitä nyt sit tuli. Kai se on mielenkiinnosta käytävä samoilla asetuksilla muuallakin taas :idiot2: Penkittäjä sanoi lopettaneensa vedon vitosella tuossa vedossa hieman aikaisemin joten siitä käyrän jyrkkä lasku. Ehtii sillä edelleen, jäi ainakin tuon lapun mukaan se vääntöpiikki pois joka vakioajoituksella olleella VX:llä tuli.

Eilen ja tänään yön jälkeen mappiarvo näytti jotain ihan hurjia kun meinasin käynnistää. Eilen tinasin mappianturin liitokset uudestaan jos siitä johtuisi mutta se ei tilanteeseen auttanut. Lämpö korjasi tilanteen molemmilla kerroilla. Mittasin anturin lämpimässä ja kylmässä sekä lämmitin kaikki levyn juotokset uusiksi muutenkin. Lopuksi letku irti anturilta ja siellähän oli vettä. Ihmekö tuo jos näyttää väärin kun vesi on jäässä. Kuivailin ja eiköhän se siitä.
« Viimeksi muokattu: 10.11.2019, 00:49:44 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #108 : 09.01.2012, 21:47:29 »
Sähköhommien puolelle meni tänään enimmäkseen. Vetokoukulle laitoin johtosarjan, kytkin huomiovalot toimintaan, toisista lisävaloista otin xenonit pois ja tein halogeeneille johdotukset sekä poistin pakopainemittarin käytöstä tulppaamalla nipan pakosarjasta. Noiden lisävalojen ja huomiovalojen releet kaipaavat vielä pohjia. Nyt vois sanoa, että alkaa olemaan relettä(6kpl) ja johtoa ihan tarpeeksi vasemman ajovalon takana. Ja H4 lisävaloille löytyy toki omat nappulansa jotta voi pitää päällä kuten halajaa.

Sekin vielä, että vaihdoin öljyt koneeseen kans.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2012, 21:01:04 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #109 : 24.01.2012, 20:19:06 »
Eipä sen kummempaa päiviteltävää, kuin että muuta en ole oikeastaan tehnyt kuin ajanut ja tankannut. Toissa lauantaina kävin nykäisemässä traileria muutaman sata kilometriä tyhjänä/kuormattuna ja keskikulutus oli noin 14,3l/100km eli normaali. Se reissu mukaanlukien on sen jälkeen tullut ajettua noin 1350km. Vähän eri pintakaasuseoksia on tullut kokeiltua ja kokeilu jatkuu edelleen jos sais haeskeltua millä toimii pienimmällä matkakulutuksella.


Tässä välissä on joutessaan tullut puuhailtua viimeisimmän hankinnan kanssa, josta viime viikonloppuna noin 11h pintapuolisessa ehostuksessa.
Tästä lähdettiin:


Ja parin pienen välivaiheen kautta


tähän päädyttiin:

Yläpuolisko pinttynyt ja muutenkin likainen, joten väriero pienenee aika paljon vielä.

Jälleen hyvä olla väleissä sellaisten tilojen haltijan kanssa jossa saa näitä lyhkäsiä versioita ylös ja pajotettua :)
« Viimeksi muokattu: 10.11.2019, 01:02:12 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #110 : 24.01.2012, 20:46:58 »
mukava seurata näitä erikoisia projekteja :)

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #111 : 24.01.2012, 21:36:10 »
Sairaan hieno tuo ambulanssi  O0 Eikös tuollainen ollu jossakin telkkari mainoksessakin? Tuleekos bulanssiinkin 3 litran kutonen, tai jotain muuta yhtä eksoottista?  ::)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #112 : 24.01.2012, 21:59:45 »
eikös tällä voorumilla ollu jollain muullakin tommonen ambulanssi

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #113 : 24.01.2012, 22:28:34 »
coolowerilla on 960 lanssi ja eräällä jäsenellä vaiheeseen jämähtänyt 240 lanssi PRV:llä jota ei ole täällä esiteltykään. Tämähän on D24:llä joka on palvelusaikana turbotettu, eikä ole katsastettu vielä palveluksesta poistumisen jälkeen. Pakuksi menee halvemman ylläpidon takia ja tekniikka pysyy ainakin perustaltaan toistaiseksi sellaisena kuin on. Onhan tuolla menty mittarin mukaan "jo" 263tkm. Enkä voi sanoa, että 3l kutosessa ois oikein eksoottista enää mitään, kuitenkin tinakutonen on tullut kolmeen autoon istutettua ;) Tekniikan vaihto kyllä muhii taustalla, D24 ei perusluonteeltaan sovellu mun luonteeseen...
« Viimeksi muokattu: 24.01.2012, 22:30:28 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #114 : 24.01.2012, 23:22:51 »
Alkaa olla olosuhteisiin sopiva gamoväritys. :) Hieno laite!

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #115 : 14.02.2012, 22:18:20 »
Lanssi koki katsastuksen hyväksytysti 1. päivä ja sen jälkeen tullutkin eilistä ja tätä päivää lukuunottamatta ajettua sillä vain noin 1800km.

242:lle ei kummoisia ole tapahtunut. Tänään käytin turbon ja pakosarjan irti. Aiemmin kaksi turbon pulttia pakosarjaan oli löystynyt, kiristin ne silloin mutta jäi pikkaisen vuotamaan vielä ja pakosarjasta vuoti nyt ykköspytyn tiivisteen välistä. Tiivisteet olivat vielä ehjät, joten kevyt kerros pakoputkitahnaa pintoihin ja nippuun.
Moottorin sivutuki ois tehtävä kun vaan sais aikaiseksi, kone heiluu sen verran paljon eri tilanteissa, että pakopesän nurkka, johon hukkaportinkello alunperin kiinnittyy, hakkaa koriin. Onhan siinä toista senttiä rakoa sentäs ::) Nyt kun on suora verrokki käytettävissä niin tuli todettua, että M90:ssä on huomattavasti lyhemmät vaihdevälit samanlaista keppiä käyttämällä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #116 : 25.02.2012, 00:02:09 »
Pientä puuhaa piti saada illankuluksi ja vaihdoin perään sisälle Truetracin. Sain sopivat ulosvetimet lainaan, siirsin poskilaakerit shimmeineen vanhasta perästä, tarkastin tussilla hammaskosketuksen, näyttäis olevan siinä missä pitääkin ja laitoin synteettiset peräöljyt sisään. Parikymmentä kilsaa koeajoa/kiusausta takana, eikä pidä ylimääräistä elämöintiä ja lukko tuntuu pelaavan kuten pitää. Tosin eipä voi sanoa että ois pitoakaan renkaalla kummoisesti ::) Hyvä se on viedä nyt kumminkin.
Tuolla kuvat.

Viime viikon torstaina kävin hakemassa Mondeon 16x6,5" pellit. Ihan vaan siitä syystä, että Volvon vanteet tuntuvat olevan tiukassa vaikka niitä autojen alla näkyy. Sunnuntaina tuttu sorvasi keskireiät oikean kokoisiksi, maanantaina porasin kehät irti ja hitsasin kiinni niin, että ET on 26 paikkeilla. Hetki meni heppaillessa ulkokehältä reikiä umpeen. Keskiviikkona sutasin hitsattuihin kohtiin epoksin päälle varmistamaan tiiveyden ja torstaina käänsin päälle käytetyt piikkipyörät jotka hommasin tutulta. Pullottaahan ne joo, mutta kun ei kapeampaakaan vannetta ole parillakympillä tiedossa. Sunnuntaina vois päästä koettamaan jäädytetylle jokkisradalle piikkipyörillä ajamisen alkeita. Jos nyt sais edes muutaman valon keulasta rikki?  :P
« Viimeksi muokattu: 10.11.2019, 01:03:06 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #117 : 26.02.2012, 19:32:52 »
Eilen menin ja heitin paikoilleen "uuden" lämppärinkennon ja puhaltimen. Loppui glykolinhaju ja hiljalleen voimistunut ulina.

Tänään tuli käytyä kiusaamassa autoa ja piikkipyöriä kevyesti lumipeitteisellä jäädytetyllä radalla. Ei voi sanoa että ois liikaa pitoa ollut, mutta alkoi sentäs saamaan vähän tuntumaa pyörien käytökseen. Ahtopainetta ois voinu tietysti pikkasen tiputtaa jotta ois saanu paremmin pitoa takapyörille ::) Kalustovaurioita tuli sen verran, että oikeanpuoleisen huomiovalon jätin yhden tiukan sisämutkan penkkaan ja dp ratkesi turbonlaipan hitsauksen vierestä osittain. Kone heiluu liikaa siihen nähden miten tiukasti putki on kiinni korissa eli pitäis tehdä se sivutuki. Halkeaman sain hitsattua yläpuolelta melkein kokonaan, alapuolelle jäi vielä äänestä päätellen vuotoa ja korjaan sen töissä.

Sivusta kuvatut videontyngät tuo hyvin ilmi miten kovat äänet on ;D
1 ja 2.

Jos nyt vielä tänä talvena pääsis kunnolla jäällekin vähän väljempiin olosuhteisiin ja sais vaikka incaria.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Mjt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #118 : 27.02.2012, 20:09:52 »
Voi kyllä olla että tuota väljempiä ratoja ei ihan lähialueilta löydy.
Hirvensalmen ratakin on näköjään aika tyyris, 50e/2h piikkirenkailla, jos ei oo seuran jäsen.
http://www.hauinfo.net/
Mut kunhan nyt käyt tutustumassa meijän lammen syheröihin.. sen jälkeen tuollanen rata on kuin lentokentällä ajelis..

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #119 : 27.02.2012, 20:51:57 »
Onhan siinä hintaa sit turhan paljon siihen nähden mikä oli epäilys.

Hitsasin pakoputken loppuun ja laitoin koneelle sivutuen. Käytin sinisessä 242:ssa ollutta tukea pohjana, taivuttelin vaan tangon kiertämään öljynpaluun ja korinpäähän tein erilaisen kiinnityksen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Samppasport  Futurez