Samppasport  Futurez

242 -77 talvironttonen, myyty.

  • 131 Vastauksia
  • 42853 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8961
  • Teiden tukko
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty uudestaan
« Vastaus #90 : 09.12.2011, 13:15:15 »
Onpas Hämeenlinnassa väkeviä jarrunesteitä :) Eihän jarruneste muualla Suomessa ole pahasta muuta kuin maalipinnalle. Kaikkien letkujen sitä pitäisi kestää.

Enpäs huomioinut sitä letkua. Onhan se pöljän näköinen, jos se letku kiertää turhaan sellaisen pitkän lenkin.

Ei se jarruneste Hämeenlinnassa sen väkevämpää ole. :facepalm:  :D

Bensaletkua siinä oli aikoinaan mutta jarruneste hikoilee siitä läpi.  ??? Miksi se niin tekee, ei ole hajuakaan.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty uudestaan
« Vastaus #91 : 09.12.2011, 20:17:15 »
Jarrunesteelle pitää tosiaan olla omanlaisensa kumia, epdm tms. kestää mutta nitriilikumi ei kauaa. Vastaavasti tuo epdm taas ei tykkää öljystä.
Onpas Hämeenlinnassa väkeviä jarrunesteitä :) Eihän jarruneste muualla Suomessa ole pahasta muuta kuin maalipinnalle. Kaikkien letkujen sitä pitäisi kestää.

Enpäs huomioinut sitä letkua. Onhan se pöljän näköinen, jos se letku kiertää turhaan sellaisen pitkän lenkin.



Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8961
  • Teiden tukko
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty uudestaan
« Vastaus #92 : 09.12.2011, 21:25:47 »
Jarrunesteelle pitää tosiaan olla omanlaisensa kumia, epdm tms. kestää mutta nitriilikumi ei kauaa. Vastaavasti tuo epdm taas ei tykkää öljystä.

Tämmönen käsitys mullakin oli mutta en ollut ihan varma.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty uudestaan
« Vastaus #93 : 10.12.2011, 00:42:11 »
Enpäs huomioinut sitä letkua. Onhan se pöljän näköinen, jos se letku kiertää turhaan sellaisen pitkän lenkin.
Niin on, varsinkin kun tuollakin seikkailee kaikenlaista piuhaa ja letkua ihan tarpeeksi nytkin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #94 : 10.12.2011, 16:49:50 »
näppärän näkönen laite mutta mistä noi tummat ajovalot on peräsin O.o

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #95 : 10.12.2011, 16:51:04 »
Mainittu pariin kertaan aiemmin jo :)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #96 : 11.12.2011, 16:28:15 »
Taisit tulla tänään puolen päivän maita Juvan alapuolella tällä vastaan? Tuskin kovin montaa samanlaista niillä kulmilla liikkuu. Erottui hyvin joukosta ;)
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #97 : 11.12.2011, 21:41:33 »
Niihin aikoihin olin liikenteessä. Eipä tätä ikäluokkaa pahemmin ole (talvi)liikenteessä täälläpäin. Voihan se olla, että erottuu varsinkin lisävalojen takia ::)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8961
  • Teiden tukko
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #98 : 14.12.2011, 12:08:07 »
Jos joskus olet myymässä noita ajovaloja niin paiskaa privalla.  :pomo:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #99 : 14.12.2011, 12:17:35 »
nyt kun jaksoon kattella muutkin sivut niin mistä golffista nua valot on peräsin?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8961
  • Teiden tukko
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #100 : 14.12.2011, 12:20:12 »
nyt kun jaksoon kattella muutkin sivut niin mistä golffista nua valot on peräsin?

:juhau:

Halogeeneille ovat, 1-korisen Golfin tummaoptiikat Saksan Ebaysta, E-hyväksyntä on jne. Valokuviossa ois tosin parantamisen varaa, joten sen puoleen menis paljon paremmin kesäautossa, mutta olkoot nyt. Korjataan puutteet hyvillä vanhanajan H4 lisävaloilla.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #101 : 14.12.2011, 12:24:12 »
:juhau:
ai siälä oli tarkennus jossain kohtaa (sokia) :facepalm:

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #102 : 16.12.2011, 23:50:14 »
Nokka-akselinvaihdon aloitin eilen, aamulla hain puuttuvat säätöpalat ja iltasella laittelin kuntoon. Nokka oli aikaisemmin sinisen 242:n vaparikoneessa. Arvot on seuraavanlaiset, nosto 10,67mm, 250° millistä milliin ja 107° nokkakulma, auki YKK:ssa 3mm. Ajoitukselle en tehnyt vielä mitään. Venttiilivarrenjatkeet tulivat 2-milliset, 1,2-1,4mm ois ollu aika hyvä, nyt joutui laittamaan hyvin ohuet säätöpalat ja vähän operoimaan ettei nokka ota kiinni paininkupin reunaan. Koetettava vissiin hommata jostain em. paksuiset palikat. Vaihdon jälkeen kävi huonosti ja ensimmäisenä oli mielessä tulpanjohdot. Niinhän se oli että kahdessa oli ääretön vastus, yhdessä satunnaisesti 10k-ääretön ja yhdessä 4kohm. Kaivelin työpaikan romulaarista jonkinlaisilla arvoilla olevat johdot. Uusia kaipais, eikä lämpösuojaus pakopesältä ja -sarjalta ois pahitteeksi.

Eihän tuo mahdottoman aikaisin herää nyt, mutta nokka on varmaan jonkun verran myöhäisellä. Kulkua tuli "täys"paineelle perstuntumalla reilusti lisää ja vetää hyvin yläkierroksilla toisin kuin VX:llä. Siitäkin huolimatta että seos on kympin pintaan ::) Osansa teki ennakon lisäys koko ahtoalueelle 3 asteella, lisääkin vois varmaan laittaa. Kunhan tässä nyt aikansa säätelee taas.

Keulille tuli lisää valovoimaa ;D Boschien kaveriksi ruuvasin Cibien Bi-Oscarit joissa siis sumari ja pitkä. Boscheihin lykkäsin testimielessä xenonit sisään, lähivalolla hajavalo on turhan reilu mutta pitkillä näyttää hyvin. Tällä kombinaatiolla otin auton ajovalot pois käytöstä toistaiseksi koska en tehnyt kytkentää vielä loppuun asti.

Turbo tarttee vissiin aukaista ja tarkastaa öljyrenkaan tilanne, tuprauttelee/käryää hieman.
« Viimeksi muokattu: 10.11.2019, 01:04:58 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #103 : 19.12.2011, 23:55:11 »
Otin nokalta ohjurisokan pois ja kokeilin paria eri asentoa. Nyt on noin varttihammas aikaisellaan ja alas löytyi paremmin vetoa eikä paineilla yläpää kärsinyt äkkiseltään kovin. Penkissähän se ois vissiin käytävä vaihtelun vuoksi jotta näkis millaiseksi käppyrät muovautuivat. Pieni tuntuma ois, että kytkimen suhteen aletaan olemaan rajoilla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen
« Vastaus #104 : 02.01.2012, 22:41:05 »
Kummosia ajoja ole tullut, mutta ei tuo nokka tunnu kovin hääviltä ratkaisulta kokonaisuudessaan. Tuntus olevan vähän joko-tai. Joko joutokäynti ja pintakaasutoiminta huonoa ja yläkierroksilla vetoa enemmän, joutokäynti ja pintakaasu hyvä ja yläkierroksilla samaa luokkaa perstuntumalla kuin VX:llä tai sitten nykynen säätö eli ylhäällä suht ok ja alhaalla vähän sinnepäin. Nokan meinasin vaihtaa huomenna, vaikka oma valikoima onkin vain A, V ja VX. Todennäköisesti laitan toistaiseksi A:n kunnes jotain parempaa sattuu löytymään. Vaikka ahdoilla todennäköisesti hävitään niin saapa eniten käytetyn alueen toimimaan kunnolla.

Tänään kävin penkissä, samassa jossa viimeksi paineennousu oli heikkoa ja sama tulos ahtopaineen suhteen oli nytkin. 800-1000rpm myöhemmin nousi kunnolla paine kuin kadulla, vaikka penkkiin laittoi lisää vastusta. Sunnuntaina koetetaan höylätä ja hakea kiinnitystä paremmaksi jos johtuu siitä, että lähtee nousemaan etummaista rullaa pitkin(?) vaikka penkki ei luistosta ilmoitakaan. Tuloksista sen verran, että saman penkin edelliseen lappuun verrattuna tehoa tuli lisää 347 @ 5300 -> 368 @ 5580 ja vääntöä 477 @ 4910 -> 499 @ 5130. Vääntöhuippu jää todennäköisesti taas sille alueelle jossa painetta ei vielä kunnolla tullut. Molemmat käyrät ovat korkeammalla koko alalta paineilla kuin edellisessä.
Pakopainemittarin laitoin perjantaina ja otin sen käyttäytymisestä videota vetojen aikana. Näyttäisi pysyvän alle ahtopaineen.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2012, 00:31:41 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron