Elekma  Autoracing

Käyttiskertomuksia

  • 168 Vastauksia
  • 51052 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Käyttiskertomuksia, Karvalakin huoltoa, jakoketju + moniura
« Vastaus #45 : 04.03.2017, 10:51:41 »
Niin mutta kun mersumiehet luulevat että ketju kestää ajaa sillä varmalla W124 200D dieselillä sen miljoonan, eikä tarvitse vaihtaa ollenkaan. Kyllähän se varmaan saattaa kestääkin, mutta miten paljon se on sitten venynyt ja raklattaa varmaan aika kivasti.

Kuuleman mukaan bemareistakin on jakoketjuja katkennut.
No kyllähän se 200D kestää ja kukkuu ikuisesti, mutta ei sillä silti perille asti ehdi...  :2funny:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia, Karvalakin huoltoa, jakoketju + moniura
« Vastaus #46 : 04.03.2017, 11:26:19 »
Loppuunsa tuommoinen parin sadan euron jakoremppa reilun viiden vuoden välein johonkin deevitoseen ei ole ollenkaan paha.  :)

Eikä mihinkään muuhunkaan laitteeseen. :) Tälläkin nyt ikää 8v ja mittarissa 165tkm. Osat oli 239e ja nesteet + suodattimet 60e eli rapea 300e remppa.

Liikenteessä omat havainnot rempat jälkeen on, että kone ei nykäise vaihteen vaihdossa enää ollenkaan ja vetää tasaisemmin. Suorituskyky on ennallaan, ehkä jopa hieman parempikin, mutta sellainen ryntäyspiikki ennen 2000rpm:ää loistaa poissaolollaan joka tekee ajamisesta mukavampaa. Moottorin äänikään ei kantaudu kabiiniin samalla lailla :)

Poissa Mepi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 714
  • www.vrcf.fi
Vs: Käyttiskertomuksia, Karvalakin huoltoa, jakoketju + moniura
« Vastaus #47 : 04.03.2017, 12:13:39 »
Tätä autoa pidetään niin hyvin että joku saa joskus hyvän pelin tuhottavaksi. Jos maltat ikinä myydä  :)
Volvo XC60 2016 D3 - (150hp 350Nm) 230hp 500Nm
Ex. Volvo V70 2013 Summum D5 AWD Rica 275hp
Ex. Volvo V70 2007 Classic 2.5T AWD Rica +180kW # Ex. S40 T4

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia, Karvalakin huoltoa, jakoketju + moniura
« Vastaus #48 : 04.03.2017, 13:11:41 »
Tätä autoa pidetään niin hyvin että joku saa joskus hyvän pelin tuhottavaksi. Jos maltat ikinä myydä  :)

Tattista! :) mukava tietää, että hyvänä pito näkyy, sillä yritys on ainakin kova :D sellainen ajatus on ollut, että auto on käytössä niin kauan kunnes tekniikka tai pelti tekniikan ympäriltä loppuu, mutta toisaalta peltiä saa liimattua aina lisää ja suunnitelmat kuitenkin kaiken osalta hieman elää. Käyttökulujen puolesta tätä ei kannata hävittää; dieselvero vuodessa 58e, sekalainen kulutus on 4.8l todellista ja vakuutuksetkin vain halpenee vuosi vuodelta kun tulee lisää bonuksia :)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Käyttiskertomuksia, Karvalakin huoltoa, jakoketju + moniura
« Vastaus #49 : 09.03.2017, 20:16:22 »
Oon tasan kerran nähnyt tolla moottorilla olevan auton, sillonkin kattelin sitä suht paljon pidempään kun 4 mäntää halki, laakerit loppu ja suuttimet ohivuos. Kaipa sillä taas toiset 150tkm pääsee. :D

Toivottavasti nää kaikki ei ole yhtä susia.  ???
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Käyttiskertomuksia, Karvalakin huoltoa, jakoketju + moniura
« Vastaus #50 : 09.03.2017, 20:33:15 »
Oon tasan kerran nähnyt tolla moottorilla olevan auton, sillonkin kattelin sitä suht paljon pidempään kun 4 mäntää halki, laakerit loppu ja suuttimet ohivuos. Kaipa sillä taas toiset 150tkm pääsee. :D

Toivottavasti nää kaikki ei ole yhtä susia.  ???
Kai ne yhen maanantaikappaleenkin tekee jolla elo on helpompaa ku kuvailemas  :D
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia, Karvalakin huoltoa, jakoketju + moniura
« Vastaus #51 : 10.03.2017, 07:56:20 »
Oon tasan kerran nähnyt tolla moottorilla olevan auton, sillonkin kattelin sitä suht paljon pidempään kun 4 mäntää halki, laakerit loppu ja suuttimet ohivuos. Kaipa sillä taas toiset 150tkm pääsee. :D

Toivottavasti nää kaikki ei ole yhtä susia.  ???

Jösses :o mitä mahtaa olla kohdeautossa metrejä takana?

Tässä ei yllä kuvattuja oireita toistaiseksi ole esiintynyt *koputtaa puuta* tosin kuulon perusteella hankala tehdä päätöstä muutakuin jos suuttimet vuotaa. Sen kuulee aika selkeästi  :D

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia, Lisävalot
« Vastaus #52 : 02.04.2017, 23:21:55 »
Poden hieman huonoa omaatuntoa kun tälle tapahtuu enemmän kun projektiautolle :D

No kumminkin;

Pitemmän aikaa on ollut suunnitelmissa puhaltaa kesävanteet ja maalata ne uudestaan valkoiseksi kunnon maaleilla. Viimeistä vannetta puhaltaessa huomasin vanteessa halkeaman ja kaiken kukkuraksi vanne oli kiero. Tuli tehtyä tiedustelua ja vanteen korjaus olisi ollut reilu 80e. Jäin itsekseni miettimään että ei paljoa kiinnosta kun reiluun 100e saa vannesarjoja, mutta niissäkin saattaa olla tuollaisia pieniä kivoja ylläreitä..

Joten, nettiä tutkimaan josko löytyisi jotakin kivoja vaihtoehtoja ja Bingo! Yhdestä Kajaanilaisen firman alekorista löytyi Corsan aidot, uudet 17" vanteet S* Joten ei tarvinnut paljoa miettiä tilatakko ne vai ei, kun vanteet oli 70% alennuksella alkuperäisestä hinnasta :D

Vanteet tuli perjantaina ja lauantaina meni tuttavan rengasvehkeessä alle









No sitten illan mittaan tuli autoa ihmeteltyä lisää ja totesin, että nuo Lazerin lisäpitkät ei ole kivat noin kun ne nyt on, eli näin;








Joten auto rampille ja työkalut käteen :D












Jemmasta ruostumatonta 5mm levyä ja reiät sopivalle kohtaa;












Tuli ihan hiton hyvä ja näyttää pimeällä samalla lailla, kuin olisivat kilven päällä 8) sopii paljon paremmin auton ilmeeseen ja nuo on aika hyvin tuolla suojassa kiveniskuilta ja esim ilkivallalta


No sitten tuli paneuduttua pieneen itse aiheutettuun ongelmaan. Viime kesänä kun hoonasin saastelaitteet rautakangella niin siitä lähtien auto on pörissyt ärsyttävästi kun saastelaitteista tuli ns. kaikukopat. Joten motonetistä 45mm äänenvaimennin ja eikun liimaamaan.

Vanhasta pöntöstä laippa talteen;


















Lisäksi tuli asennetuksi hiukan järeämmät kuralätkät, kun ei jaksaisi joka kesä korjata samoja ruostepaikkoja kiveniskujen takia. Leikkelin motonetistä ostettusta 5mm kuramattoaihiosta sopivan kokoiset palaset ja vedin ne pop-niiteillä kiinni original kuralätkään. Ensitestit vaikuttaa aika lupaavilta, ei roiski oviinkaan niin paljoa hiekkaa kuin ennen. Pitemmällä aikavälillä eron huomaa paremmin, joten kovaa ajoa vaan  :sundaydriver:











Tällaista tällä kertaa :)
« Viimeksi muokattu: 10.07.2017, 19:20:27 kirjoittanut razori »

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: Käyttiskertomuksia, Lisävalot
« Vastaus #53 : 04.04.2017, 14:28:44 »
Suomen olosuhteissa tuon (väli?)jäähdyttimen peittäminen lisävaloilla ei liene ongelma.
Samalla tavallahan tuon asennuksen olisi tehnyt n.s. ylöspäinkin, tosin tuolla alhaalla ovat todella huomaamattomasti kun eivät ole käytössä.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia, Lisävalot
« Vastaus #54 : 04.04.2017, 15:17:59 »
Suomen olosuhteissa tuon (väli?)jäähdyttimen peittäminen lisävaloilla ei liene ongelma.
Samalla tavallahan tuon asennuksen olisi tehnyt n.s. ylöspäinkin, tosin tuolla alhaalla ovat todella huomaamattomasti kun eivät ole käytössä.

Ei ole vielä ilmennyt ongelmia, vaikka nuo valot tuon välijäähyn edessä onkin. Kai se ilma siellä sen verran pyörteilee, että löytää välijäähylle asti :D Aluksi tutkin juuri tuota ylämaskin taakse asentamista, mutta kun maski tekee lievän V -kuvion, niin osa ledeistä jäi pahasti piiloon eikä valoa tullut maskin takaa pihalle juuri yhtään. Tästä syystä valot piti asentaa tuolle paikalle, missä ne nyt on :)

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: Käyttiskertomuksia, Lisävalot
« Vastaus #55 : 04.04.2017, 17:40:54 »
Asiallista auton huoltamista  O0
Mulla on tällä hetkellä työn alla samanlainen moottori, tosin fiiatin keulalta. Siinä ei jäänyt muuta vanhaa osaa kuin 3 mäntää, raaka lohko, nokka-akselit, sylinterikansi ja apulaitteet. Oli öljyt ruikannut pihalle viime talvena ja ilmeisesti ajettu niin pitkään että rupes käymään kolmella  :D

Onko tässä muuten kampiakselin pultti myös vääränkätisellä jengalla?

Vetokoukkuasiasta, jos semmosen meinaat laittaa niin ei siihen tarvitse mitään lappuja leimalla näyttää. Jos kuitenkin sattuu että inssi vaatii jotain näytettäväksi niin koukkusarjan mukana tulee aina paperit josta selviää koukun soveltuvuus kyseiseen autoon. Sen lapun kun laittaa auton papereiden sekaan niin saa mielenrauhan  :)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia, Lisävalot
« Vastaus #56 : 04.04.2017, 18:06:00 »
Asiallista auton huoltamista  O0
Mulla on tällä hetkellä työn alla samanlainen moottori, tosin fiiatin keulalta. Siinä ei jäänyt muuta vanhaa osaa kuin 3 mäntää, raaka lohko, nokka-akselit, sylinterikansi ja apulaitteet. Oli öljyt ruikannut pihalle viime talvena ja ilmeisesti ajettu niin pitkään että rupes käymään kolmella  :D

Onko tässä muuten kampiakselin pultti myös vääränkätisellä jengalla?

Kiitosta vain  :)

Ai että kun kasvattaa kivasti luottoa ja luulotauteja tällaiset kertomukset tuota konetta kohtaan :D

Joo, kampiakselin pultti on vasurin kierteellä, mutta nokka-akselin pultti on taas oikeankätisellä kierteellä jostakin kumman syystä. 

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
  • www.vrcf.fi
Vs: Käyttiskertomuksia, Lisävalot
« Vastaus #57 : 04.04.2017, 20:32:27 »
Ei kai noita murehtia kannata  ;D Ei vaan, kun huoltaa hyvin ja ajelee talvella välillä kunnolla lämpimäksi niin tuskin tulee ongelmia kovinkaan helposti. Tuossa hiivatissa oli tehnyt paineen alakertaan ja kampuran takapään stefan kautta öljyt pihalle. Huohottimen letkut yms. kannattaa jossain vaiheessa liotella puhtaaksi.  :)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Käyttiskertomuksia, Lisävalot
« Vastaus #58 : 04.04.2017, 20:51:48 »
Ylläri :facepalm: Näissä kun tuo huohotussysteemi kerää vettä ja talvella jäätyy.. Voi vaan mielikuvitusta käyttää mihin tuo jääklunssi mahdollisesti sitten voipi päätyä kun se päättää lähteä liikkeelle  ::)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Käyttiskertomuksia, Lisävalot
« Vastaus #59 : 04.04.2017, 21:51:19 »
Ei sentään ole vesiä moottoriin tislaavaa välijäähdytintä, kuten joissain VAG-rojuissa. Niissähän käy talvella niin että se koneeseen mennyt vesi jäätyy sylinteriin ja käynnistäessä on kone entinen. VAG on myös tehnyt noita jäätyviä huohottimia, minkä seurauksena niistäkin tulee öljyt mäelle.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo