Carcom Oy  Ateho

Jussin AirRide b230 16v Kakkosnelonen - koritöitä-

  • 175 Vastauksia
  • 56241 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen
« Vastaus #30 : 04.09.2016, 20:31:45 »
Käyppäs kylässä, eiköhän me joku mottipaketti saada siulle  ;)


Meinasitko muuten sisätiloille tehä jotain? Aika pappalook

Ollaanpa yhteyksissä :) Tarkotus on siihen paneutua sitten viimeiseksi. Korkeintaan lyhyen ajan sisään voisi harkita pienempää rattia ja tukevampia etupenkkejä + kaikki mahdolliset mittarit. Itse tykkään tosta orkkis pappalookista kun se on säilynyt hyvänä, aika tietysti näyttää.


Tää on ihan kiva ja vielä parempi kunhan tähän saa jonkun tekniikan. Yks asia mikä ittee harmittaa on se, että pusseilla ei jäykän taka-akselin kans oikein saa mitenkään kivaa fitmenttiä

Sepä se vähän harmittaa. En oo mitannut mutta säkit tyhjänä ei montaa milliä tilaa ole takana. Sitten nostaessa on typerän näköinen kun etupäässä on hyvä fitment ja takaset jää typerästi sisään

Bongasinko tämän venetsiadriftingin aikaan kokkolassa? ??? Törkeän hieno laitos.

En oo koskaan käyny kokkolassa :D hehe, tallissa tämä on mököttänyt jo pari viikkoa
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen
« Vastaus #31 : 04.09.2016, 20:37:09 »

Meneekö nuo etupään tolpat leimasta läpi? Takapäässähän ei pitäisi olla mitään ongelmaa, sielä on vain jousi korvattu palkeella?

Aina ei varma voi olla ennen kuin on leima papereissa, mutta näin vanhassa autossa ei tarvitse tuv-papereita riittää että katsurin mielestä ne on rakennettu hyvin ja palkeista on tekniset tiedot mukana akselimassan suhteen. Onhan se sinne eteenkin laitettu vain jousen tilalle siihen tolpan ympärille
Drop it, pop it and burn em!

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: AirRide kakkosnelonen
« Vastaus #32 : 04.09.2016, 23:49:35 »
Yks vaihtoehto ois tietysti nostaa takakaaria?   V:>
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen
« Vastaus #33 : 05.09.2016, 08:53:15 »
Yks vaihtoehto ois tietysti nostaa takakaaria?   V:>

Sukellus on hyvä  ::)
Drop it, pop it and burn em!

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: AirRide kakkosnelonen
« Vastaus #34 : 05.09.2016, 10:29:38 »
Yks vaihtoehto ois tietysti nostaa takakaaria?   V:>

Tälle ääni.

Ärsytti jo silloin kun itsellä oli takavetoja (ai niin onhan mulla yks vieläkin) tuo kaarien asento toisiinsa nähden. Auto vaaterissa niin takarengas on reilusti lähempänä kaaren reunaa ja jos taas laskee kaaret samalle tasolle renkaaseen nähden niin järjetön etukeno. Vähiten huono ratkaisu tuntui löytyvän yleensä jostain näiden välimaastosta. :idiot2:
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen
« Vastaus #35 : 27.10.2016, 22:13:59 »
Mistä tai keneltä halvalla T-5 tekniikka? Kokonainen autokin käy, vaikka kolaroitu! Avklla oli ja meni hyvin nopeasti
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen
« Vastaus #36 : 06.12.2016, 21:23:56 »
Hellurei!

Kaiken pohdinnan ja arvuuttelun jälkeen tuli ostettua hämeenlinnan suunnalta 900 sarjalaisessa kiinni ollut tekniikka ja sen kaikki sähköt sulakerasioineen. Homma on vielä aika alkuvaiheessa joten paljon on vielä tehtävää ennen kuin päästään sitä starttailemaan. Homman nimi on b230 8v alakerralla, 16v kannella, eatonin remmiahtimella ja LH 2.4 ohjauksella. Paketti oli foorumilla myynnissä ja totesin kokonaisuuden siisteydenkin myötä sen toimivaksi aihioiksi ja mahdolliseksi jatkojalostaa. Mutta mutta, virranjakaja on mallia pääty, eikä lohkon kylkeen tuleva jakaja mahdu remmiahtimen takia (ellei sitä ala siirtämään?) joten pitääkö tässä alkaa tulipeltiin tilaa tekemään? en tiiä. kuvasta näkee mitä tarkoitan



Kysymys kuuluu!! Onko "järkevin" vaihtaa mukaan tulleet 900 johtosarjat ja repiä vanhat pois, vai alkaako naittamaan LH 2.4 ohjausta vanhojen piuhojen kanssa? motivaatiota eikä tietoa sähköhommista ole. Tähänkin hommaan voi joku innokas tarjoutua

Tässä vielä kaikkia osia haalitaan kasaan. Nyt on tarttunut ahtoputkia, peltipakosarja ja m47. Jostain pitäisi vielä löytää 1031 perä ja kytkin paketti. Vauhtipyörän pitäisi käydä vanhasta. Aikaa kun löydän niin aloitetaan vanhan paskan irroittamisella ja siistitään konehuone + maalaus.

PS. vanteet olis myynnissä, ellen kerkee mittatilaustyönä tilaamaan paria leveempää lippaa  ;) ;)
« Viimeksi muokattu: 06.12.2016, 21:54:13 kirjoittanut juipp1 »
Drop it, pop it and burn em!

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #37 : 06.12.2016, 21:38:13 »
Hukkakipinämodi EZK:hon niin voit jättää jakajan poies kokonaan.

Johtosarjan suhteen joko käytät 7/9 johtosarjasta LH/EZK osuuden ja jätät muut vanhaa, tai sitten etsit 240 LH-sarjan ja muokkaat sitä hiukan, ei varmaan tartte muuta kon kaasuläppäanturin johtoja jatkaa ja ehkä immun johtoja.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #38 : 06.12.2016, 21:50:54 »

Hukkakipinämodi EZK:hon niin voit jättää jakajan poies kokonaan.

etsit 240 LH-sarjan ja muokkaat sitä hiukan, ei varmaan tartte muuta kon kaasuläppäanturin johtoja jatkaa ja ehkä immun johtoja.

Joo elikkäs, nyt menee mulle hepreaksi :D

ja kerkesin tossa jo kysellä löytämääni 240 tarkoitettua LH johtosarjaa :) Sama sytkä ja bensapurkki niissä on
Drop it, pop it and burn em!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #39 : 14.02.2017, 23:27:42 »
Täällä homma nytkähtänyt eteenpäin. Jostain syystä ei nyt kuvia onnistu lisäämään, joten kokeillaan myöhemmin.

Osia on haalittu pikkuhiljaa kasaan ja vanha moottori on irrotettu. Pitäs alkaa kaikki ylimääränen ottamaan konehuoneesta pois ja aloittaa preppaus maalausta varten sekä näprätä uusi bensapumppu tuonne säiliöön vakiotelineeseen niin saan ilma-alustan kamat takas paikalleen, jotta auton voisi vaikka nosturilta liikuttaa tarpeen tullen. Puuttuvia osia olisi ens hätään ohjaustehostin ja hammastanko, vauhtipyörä (littu vai potta?) ja kytkin paketti jommalle kummalle. Sitten pääsisi asentamaan laatikon moottoriin kiinni. Vaihdelaatikkoon sai pientä huoltoa samalla, uudet öljyt, stefat ja tiiviste Tonilta tulossa sytkäpuolelle hukkakipinä modi ja sille pitäs puola vielä löytää( löytynyt)

Injectorin kanssa tässä kauppaa käyty ja uudet ovet pitäisi hakea. Tarkotuksena olisi myös auto yliteipata by myself ::) mutta siitä lisää myöhemmin.

Turbon mittaristoa olisin kipeästi vailla, tai pelkkää kierrosluku taulua jos joltain myyntiin löytyy
« Viimeksi muokattu: 16.02.2017, 22:32:29 kirjoittanut juipp1 »
Drop it, pop it and burn em!

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1039
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #40 : 15.02.2017, 23:24:58 »
Tarkotuksena olisi myös auto yliteipata by myself ::) mutta siitä lisää myöhemmin.

Näin yhden auton yksin teipanneena, halvemmanluokan teipillä, ekaa kertaa, suosittelen hommaamaan jotain laadukasta tavaraa suoraan, helpottaa kummasti hommaa...

Nyt vasta huomasin että remmiä tulossa, propsit siitä(kin).

Hyvä siitä tulee!

Poissa juipp1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #41 : 16.02.2017, 22:30:42 »
Näin yhden auton yksin teipanneena, halvemmanluokan teipillä, ekaa kertaa, suosittelen hommaamaan jotain laadukasta tavaraa suoraan, helpottaa kummasti hommaa...


Kaikki mustat osat ulkopuolelta olen jo teipannut mitä kuvista näkee. Kohtuu suoraa peltiä on enää loppu auto joten uskon sen menevän parilla magneetilla ja saksalaisten valmistamalla teipillä kivuttomasti. Siis teippi tulee kaverin teippausfirmalta merkkiä Hexis kuten kaikki muu jo laitettu! En uskaltas lähteä ees kokeilemaan halppis kamalla joka ei veny tai on äärettömän ohutta ilman huokosia.
Drop it, pop it and burn em!

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1039
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #42 : 17.02.2017, 09:19:05 »
Kaikki mustat osat ulkopuolelta olen jo teipannut mitä kuvista näkee. Kohtuu suoraa peltiä on enää loppu auto joten uskon sen menevän parilla magneetilla ja saksalaisten valmistamalla teipillä kivuttomasti. Siis teippi tulee kaverin teippausfirmalta merkkiä Hexis kuten kaikki muu jo laitettu! En uskaltas lähteä ees kokeilemaan halppis kamalla joka ei veny tai on äärettömän ohutta ilman huokosia.

Jep, Hexis ihan jees.

Oli tossa halpiskalvossakin ilmakanavat ja veny ihan ok, mutta kokeiltuani 3M, Quartz, Scotch ja tuo Hexis niin paluuta halpaan ei ole  ;D

Carcarstyleonline.comista tuli halvat silloin 4 vuotta sitten.

Ei muutakuin teippaamaan, kevät tulee nopeasti  ;)

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #43 : 17.02.2017, 18:01:00 »
Puuttuvia osia olisi ens hätään ohjaustehostin ja hammastanko....

Meillä seisoo tallin pihalla yks purku-240 jossa olisi tehostettu hammastanko. Ja taitaa muuten löytyä vielä myös tuo tehostimen pumppu.

Poissa nostokurki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • Volvo 240. Probably the best car in the world.
    • Kuvasivustoni
Vs: AirRide kakkosnelonen goes supercharged
« Vastaus #44 : 18.02.2017, 09:11:19 »
Perhana, tämähän on komia peli. Ja lähisukulainen omalleni, rekkarin kirjaimetkin samassa järjestyksessä ;D otetaan jossain vaiheessa yhteiskuva, viimeistään kesällä kun tulee enemmän kiuruvedellä pyörittyä mökkeilyn merkeissä?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo