Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: miksu01 - 26.04.2013, 21:55:06

Otsikko: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 26.04.2013, 21:55:06
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/volvo-360-5533973_b_f2258a269752581e_zps3cfda891.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/miksu01/media/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/volvo-360-5533973_b_f2258a269752581e_zps3cfda891.jpg.html)(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/28042013325_zps84a285f7.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/miksu01/media/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/28042013325_zps84a285f7.jpg.html)(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/28042013327_zps09b51226.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/miksu01/media/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/28042013327_zps09b51226.jpg.html)(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/28042013328_zps4831aa8a.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/miksu01/media/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/28042013328_zps4831aa8a.jpg.html)(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/28042013330_zpsc9f52761.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/miksu01/media/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/28042013330_zpsc9f52761.jpg.html)(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/28042013331_zps87e2c160.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/miksu01/media/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/28042013331_zps87e2c160.jpg.html)(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/28042013333_zpsd2c8217a.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/miksu01/media/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/28042013333_zpsd2c8217a.jpg.html)(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/28042013332_zpscc999648.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/miksu01/media/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/28042013332_zpscc999648.jpg.html)(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/22042013322_zpsf67cd8d5.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/miksu01/media/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/22042013322_zpsf67cd8d5.jpg.html)(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/28042013329_zpsc9d4a4d7.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/miksu01/media/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/28042013329_zpsc9d4a4d7.jpg.html)

Elikkä ostin tuollaisen volvo 360 -89 3-ovinen jossa on paikalla b200k kone ja 5 -vaihteinen laatikko. Autossa on leimaa syyskuuhun asti mutta vein sen silti tallille pukkien päälle jotta saa laitettua kunnolla kuntoon ennen kuin viitsii ajella.. ja samalla rakentelen b230 irtokonetta joka laitetaan jossain kohtaa paikalleen, Sen lisäksi olisi tarkoitus muuttaa auto ruiskuksi ja ehkä turbottaa :)

Tällä hetkellä ei huvita ajella tällä autolla kauheasti ja syy on että:

1: Joku on tehny "tuning" putkiston joka pitää sellaista ääntä että ihan kuin ajais pelkällä pakosarjalla, joten asennan "DIY" 2.5" putken tilalle (Hankittu ja tehty)

2: Autoon on laitettu "Räikkälukko" perä joka on mielestäni ihan järkyttävä ajaa kaupunki ajossa, Joten asennan vakio perän (Hankkimatta)

3: Autoon on asennettu Kuppipenkit joissa ei ole taittuvaa selkä nojaa, ja mun pitäis saada lapsetkin kyytiin jotenkin :) noiden tilalle asennan vakio penkit Hankittu seat ibiza sxi penkit

Mutta tosiaan ensi alkuu olisi tarkoitus laittaa nuo 3 vikaa kuntoon ja sen jälkeen ottaa auto ajoon ja aina ajan salliessa laittaa / tuunata autoa parempaan kuntoon.

Tarkoitus olisi tehdä myös autoon moottorin vaihto b230 koneeseen, sekö muuttaa tuo auto ruiskuksi ( auto on luultavasti olun perinkin ollut ruisku) sitten turbottaa.

Autolla ajellaan tällä b200k koneella kunnes tuo b230 kone on saatu kasattua, niin sitten olisi tarkoitus vaihtaa se viikonlopussa paikalle.

b230 koneeseen tehään ainakin seuraavat asiat

- 1,5mm Laskettu kansi, kanavat siistitty / muotoiltu (Hankittu ja tehty)
-V nokka (Hankittu, asennusta vailla)
-B230 Lohko, joka huolletaan täydellisesti (Hankittu
-2.5" Tehoputkisto (hankittu ja asennettu)
-Peltisarja (Hankkimatta)
-Sähköflekti (Hankittu)
-Ruisku kaasarin tilalle Hankittu

Kyllä noilla varmaan hiukan pirteemmäksi auton saa ja noilla mennään nyt aluksi ja ehkä tulevaisuudessa enemmän  ;)
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin ehostus ja koneen vaihto b230 Ruiskuksi + piristys
Kirjoitti: miksu01 - 26.04.2013, 22:01:42
Hei nyt kaikki 300 tietäjät jeesatkaa??

Eli syötin tuon auton rekisteritunnuksen autokorjaamon Örum tietokantaan ja siellä olevissa tiedoissa luki että koneen tyyppi B200f / b200e, eli sen mukaan autossa olisi ruisku kone alunperin?? Vanha omistaja ei tuntunu tietävän autosta mitään ja epäilen että autoon on asennettu kaasari ruiskun tilalle.. Örumissa kaikki muut auton tiedot täsmäsi. Ja niille jotka ei tiedä mikä on örum niin se on autokorjaamoiden käyttämä ohjelma johon syötetään auton rekisteritunnus ja sieltä saa kyseisen auton kaikki tekniset tiedot ja korjaus tietoja mm momentit jne jne..

Osaako joku kertoa mistä näkisin parhaiten että onko auto ollut ruisku / onko autossa ruisku valmius jo valmiiksi?

Pitäisikö katsoa että löytyykö esim: Bensapumpun rele, bensapumpun sähköt jne jne?? Mikä olisi sellainen varmin paikka josta tunnistaa että onko tuo muutos tehty?

Lukeeko esim tyyppikilvessä jotain moottoriin liittyvää?
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin ehostus ja koneen vaihto b230 Ruiskuksi + piristys
Kirjoitti: Customer - 28.04.2013, 02:32:07
Paljon mahollista kun vuosimalli on 89. En tosin tiedä onko sillon saanut vielä kaasarikoneella olevia vai onko kaikki ollut jo ruiskuja.

Jos otat kuskinpuolelta sen lattiamaton palasen pois, mikä tulee siihen kardaanikotelon kylkeen, joka menee keskikonsolin alle. Niin sen takana jos näkyy iso lattaliitin ja
moottorinohjausboxin alareunaa niin tiedät mistä on kyse. Ohjausboxi on radion takana kojelaudan sisällä ja sen liitin näkyy selvästi kun nyppäsee tuon matonpalasen pois.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin ehostus ja koneen vaihto b230 Ruiskuksi + piristys
Kirjoitti: miksu01 - 28.04.2013, 07:12:56
Paljon mahollista kun vuosimalli on 89. En tosin tiedä onko sillon saanut vielä kaasarikoneella olevia vai onko kaikki ollut jo ruiskuja.

Jos otat kuskinpuolelta sen lattiamaton palasen pois, mikä tulee siihen kardaanikotelon kylkeen, joka menee keskikonsolin alle. Niin sen takana jos näkyy iso lattaliitin ja
moottorinohjausboxin alareunaa niin tiedät mistä on kyse. Ohjausboxi on radion takana kojelaudan sisällä ja sen liitin näkyy selvästi kun nyppäsee tuon matonpalasen pois.

Täytyy tarkastaa :)

Juu mäkin ihmettelin ku kattelin varaosia ruotsalaisesta liikkeestä niin sielläkin oli että b200K olisi tehty vain -87 asti.. Luultavasti on koneen vaihto tehty mikä ois hyvä juttu koska sittenhän tää on helpompi muuttaa ruiskuksi takaisin :)
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin ehostus ja koneen vaihto b230 Ruiskuksi + piristys
Kirjoitti: miksu01 - 28.04.2013, 07:14:36
Eilen sain kasattua pakoputkiston, putki jäi n. 10cm takapuskurin sisään että pitää varmaan laittaa joku putkenpää niin tulee ulos sopivasti.

Samalla eilen huomasin että perä tiputtaa hiukan öljyä :(
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin ehostus ja koneen vaihto b230 Ruiskuksi + piristys
Kirjoitti: miksu01 - 28.04.2013, 18:57:50
Tänään otettu koe ajot uudella putkella, Ikäväkseni huomasin että pakoputki tuli liian alas. Pakoputki on nyt vain 3-4cm irti maasta, eli ottaa kiinni melkeen kokoajan.. No luultavasti auttaa se kun saa normaalit jouset eteen noiden rälläkkä lyhennettyjen tilalle :)

Tuli samalla läpättyä venttiilit siitä madalletusta kannesta joka tulee myöhemmin b230 koneen päälle ja tähän autoon.

Nyt sai kuviakin laitettua mutta ovat aika huonot ku on ahdasta tallissa :D
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin ehostus ja koneen vaihto b230 Ruiskuksi + piristys
Kirjoitti: Customer - 28.04.2013, 19:02:21
Sen pakoputkenhan saa pultata kardaaniputkeen kiinteästi ja niin lähelle ku mahollista, ei pitäs tulla maakosketuksia. Itelläkin alkaa oleen vakiokamat lyhennetty etutolpista
niin paljon kun kärsii. n. 50/40 madallus ihtellä, putkisto aikalailla pohjan tasalla :hello:


E: Missä kuvia? ::) No nyt. Ihtekki tämän tsekkasin kun tulee nuo pikkuvolvo markkinat katottua säännöllisesti.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin ehostus ja koneen vaihto b230 Ruiskuksi + piristys
Kirjoitti: Teemu- - 28.04.2013, 19:37:23
Eikös ne kuvat oo päivitetty tuohon aloitusviestiin jos en ihan väärin kattonut?
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin ehostus ja koneen vaihto b230 Ruiskuksi + piristys
Kirjoitti: miksu01 - 28.04.2013, 19:38:18
Sen pakoputkenhan saa pultata kardaaniputkeen kiinteästi ja niin lähelle ku mahollista, ei pitäs tulla maakosketuksia. Itelläkin alkaa oleen vakiokamat lyhennetty etutolpista
niin paljon kun kärsii. n. 50/40 madallus ihtellä, putkisto aikalailla pohjan tasalla :hello:


E: Missä kuvia? ::) No nyt. Ihtekki tämän tsekkasin kun tulee nuo pikkuvolvo markkinat katottua säännöllisesti.

Juu kiitos vinkistä ;)

Mun piti ensin ostaa 240 volvo mutta sain sitten tuollaisen päähän piston :D 400e se myyjän lopulta halusi, ja sain 2 subbarii kaupan päälle :)

Yllättävää on se että pohja on massattu ja ruosteeton, Mutta lokasuojissa on hiukan tekemistä..

Harmillista on se että näin 360 ei tunnu löytyvän mistää maailmalta koriin tuning osia, Onneks on edes volvon kone niin sitä pystyy virittelee ja osia on foorumi täynnä :D
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin ehostus ja koneen vaihto b230 Ruiskuksi + piristys
Kirjoitti: Customer - 28.04.2013, 19:43:07
Eikös ne kuvat oo päivitetty tuohon aloitusviestiin jos en ihan väärin kattonut?
Niimpä alko näkymään. En tiiä sitte miksei ne mulla aikasemmin näkynyt. ???
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 28.04.2013, 19:46:15
Tuossa on kuvia siitä moottorista jota rakennan samalla kun volvoa kunnostan :) Sen aikaa kun olen työttömänä niin olen tehny päätöksen että menen arkisin tallille autoa laittamaan kello 8-16 ettei tule kotona maattua :D

Alun perin tuon moottorin piti tulla 740 volvoon mutta myin sen niin laitan sen tähän.

b230f (otettu -89 volvo 740 automaatista) Vielä pitää hankkia männät ja kanget.
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/09082012210.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/miksu01/media/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/09082012210.jpg.html)

-1,5mm laskettu 530-kansi, josta imu-ja pakokanavia muokattu ja siistitty, Venttiilit putsattu ja läpätty sekä V-nokka asennettu
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/Kuva027.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/miksu01/media/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/Kuva027.jpg.html)(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/Kuva002.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/miksu01/media/Volvo%20740%20GL%20b200f%20-90/Kuva002.jpg.html)
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: volsse360 - 28.04.2013, 20:04:48
täältä http://www.volvoclub.org.uk/vin_300.shtml saat selville mikä kone ollut alunperin. ja löytyy moottorin edessä olevasta pellistä missä mm värikoodi
EDIT: linkki vaihdettu tuli vahingossa S60  :-[
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 28.04.2013, 20:45:41
täältä http://www.volvoclub.org.uk/vin_300.shtml saat selville mikä kone ollut alunperin. ja löytyy moottorin edessä olevasta pellistä missä mm värikoodi
EDIT: linkki vaihdettu tuli vahingossa S60  :-[

Voi perkele ku tänään juuri kattelin sitä kilpeä mutta en enää muista niitä lukuja :)

No huomenna tallille tarkastamaan asia :D

Kiitokset avusta  -H-
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: sjs - 29.04.2013, 00:16:46
Alustanumerosta selviää alkuperäisen koneen malli, eli alku tuossa on XLB343 (=3 ovinen 300 sarjalainen) sit tulee 2 numeroinen moottorikoodi 20-27 väliltä, 20/21= B200K, 22-26=B200E ja 27=B200F ja sit vaihdelootan koodi (3=5vaihteinen) ja sen jälkeen vuosimallikoodi (A-M = 1981-1991) ja viimeisenä 6-numeroinen sarjanumero.

Uskon kuvista pääteltynä että on B200K kaasarilla tehtaalta, eli auton alustanumeron alku XLB343213.

Jakopään muovikopassa tosiaan lukee moottorin malli, eli ihan suoraan esim. B200K tai B200F. Samaten tasanteessa lohkossa termarin alapuolella pisterkirjoituksella. Pitää putsata esim. teräsharjalla, ku on ruosteessa.

B200K konetta on myyty ainakin vielä 1989 mallivuoteen, tosin suurin osa on sillon ollut jo ruiskukoneita, eli B200F tai joskus B200E.

Nuo varaosaohjelmat ei yleensä hirveesti tajua näistä olen huomannut. Volvon VADIS ohjelmakaan ei esim. tunnista omassa pihassa seisovaa 1990 mallivuoden 4-ovista B200F koneista (360 ei pitäisi olla kun 1989 asti ja samaten 4-ovinen jne). Ja silloin kyseessä on volvon OMA varaosa-ohjelma. :)

Tuossa volsse360 linkkaamassa VIN-decoderissa on virheitä, esim. vuosimallikoodi G = 1986 eikä 1985 (F=1985).

Räikkälukko muuten kuullostaa kiinnostavalta, ootko varma ettei oo hitsilukko, ei oo näihin näkyny lukkoja muulta valmistajilta kun HöR merkkinen "perinteinen ja nekin kiven alla.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 29.04.2013, 06:55:52
Alustanumerosta selviää alkuperäisen koneen malli, eli alku tuossa on XLB343 (=3 ovinen 300 sarjalainen) sit tulee 2 numeroinen moottorikoodi 20-27 väliltä, 20/21= B200K, 22-26=B200E ja 27=B200F ja sit vaihdelootan koodi (3=5vaihteinen) ja sen jälkeen vuosimallikoodi (A-M = 1981-1991) ja viimeisenä 6-numeroinen sarjanumero.

Uskon kuvista pääteltynä että on B200K kaasarilla tehtaalta, eli auton alustanumeron alku XLB343213.

Jakopään muovikopassa tosiaan lukee moottorin malli, eli ihan suoraan esim. B200K tai B200F. Samaten tasanteessa lohkossa termarin alapuolella pisterkirjoituksella. Pitää putsata esim. teräsharjalla, ku on ruosteessa.

B200K konetta on myyty ainakin vielä 1989 mallivuoteen, tosin suurin osa on sillon ollut jo ruiskukoneita, eli B200F tai joskus B200E.

Nuo varaosaohjelmat ei yleensä hirveesti tajua näistä olen huomannut. Volvon VADIS ohjelmakaan ei esim. tunnista omassa pihassa seisovaa 1990 mallivuoden 4-ovista B200F koneista (360 ei pitäisi olla kun 1989 asti ja samaten 4-ovinen jne). Ja silloin kyseessä on volvon OMA varaosa-ohjelma. :)

Tuossa volsse360 linkkaamassa VIN-decoderissa on virheitä, esim. vuosimallikoodi G = 1986 eikä 1985 (F=1985).

Räikkälukko muuten kuullostaa kiinnostavalta, ootko varma ettei oo hitsilukko, ei oo näihin näkyny lukkoja muulta valmistajilta kun HöR merkkinen "perinteinen ja nekin kiven alla.

Pitää tarkastaa :)

Voihan siellä hitsilukkokin olla, Mutta päättelin että on räikkälukko ku aina kun vähänkin kääntyy niin perästä tulee sellanen räikkä ääni eli nak nak nak :) Ja jostain topiicista luin että räikkä lukko tekee tuollaista ääntä.. Mutta en uskalla sanoa mitään varmaksi :D

Mutta tosiaan joka tapauksessa tuo perä on todella ärsyttävä kun ajan pelkästään kaupunki ajoa niin ärsyttää ku piirtää mustaa viivaa aina ku kääntyy jyrkästi :D
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: Leonidae - 29.04.2013, 11:36:16
Kuulostaa lupaavasti silta etta lukko on mallia Kemppi.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: petes - 29.04.2013, 16:44:09
ai oot tämän ostannu. nettiautosta tätä kahtelinki tosin en itse ollut ostamassa :)
mutta tervetuloa 300-kerhoon 8)

niin ja tuosta lukosta vielä että muistelin että ilmoituksessa olisi lukenut lukko mallia kemppi ???
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 29.04.2013, 17:36:40
ai oot tämän ostannu. nettiautosta tätä kahtelinki tosin en itse ollut ostamassa :)
mutta tervetuloa 300-kerhoon 8)

niin ja tuosta lukosta vielä että muistelin että ilmoituksessa olisi lukenut lukko mallia kemppi ???

Kiitos kiitos  -H-

Muuten on kiva lelu mut harmi vaan ku näihin ei löydy koriin mitään tuning osia mistään niin pakko keskittyy vaan koneen virittämiseen ja korin kunnostukseen :(

Juu kävin hakemassa ku oli tuossa lähellä ja kuitenki melko halvalla :)

Niin siinä luki että kemppi perällä :D
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: volsse360 - 29.04.2013, 20:07:33
Tuossa volsse360 linkkaamassa VIN-decoderissa on virheitä, esim. vuosimallikoodi G = 1986 eikä 1985 (F=1985).
no niimpäs onki. ihemettelin tsekkin kun näytti että olisi 85 vaikka papereissa lukee 86  :) sori OT  :-[
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 09.05.2013, 17:35:43
Alustanumerosta selviää alkuperäisen koneen malli, eli alku tuossa on XLB343 (=3 ovinen 300 sarjalainen) sit tulee 2 numeroinen moottorikoodi 20-27 väliltä, 20/21= B200K, 22-26=B200E ja 27=B200F ja sit vaihdelootan koodi (3=5vaihteinen) ja sen jälkeen vuosimallikoodi (A-M = 1981-1991) ja viimeisenä 6-numeroinen sarjanumero.

Uskon kuvista pääteltynä että on B200K kaasarilla tehtaalta, eli auton alustanumeron alku XLB343213.


Eli nyt tarkistin tuo alustanumeron ja se on XLB34323 eli noiden sun tietojen mukaan auto on alunperin b200e tai b200f koneella eli ruisku, Tuo örumnet ilmoittaa rekkarin mukaan että auto on b200e eli luultavasti tuo b200f tämä ei ainakaan ole.

Tänään tarkastelin sitä autoa enemmän ku nosturille pääsin niin löysin lohkosta seuraavat merkinnät:

-normaali paikalla oli merkintä B200
-Imusarjan alla lohkossa  oli merkintä K, mitäs tuo merkintä tarkoittaa? K-lohkoa kenties?

Eli luultavasti auto on ollu ruisku alunperin mutta jostain syystä sihen on vaihdettu joko pelkkä kaasari tai sitten kokonainen kaasarikone..

Koitin hiukan etsiä autosta jos löytäisin sieltä ruiskun sähköt valmiina, niin olisi helpompi muuttaa auto takaisin ruiskuksi.. ja en oo vielä löytäny mitään mikä antaisi viitteitä ruiskusta ku en tunne näitä 300 volvoja.. eli olis muutama kysymys? :)

1: Missä näissä on alunperin tuo ruiskuboksi?
2: Jos on ruisku niin onko se sähkönen pumppu tankin sisällä?
3: Mitä muita sellaisia releitä, sähköjä ym on mitä kaasari autosta ei pitäisi löytyä?


Otin valokuvan siitä autodatan tiedoista jotka se antaa rekisteritunnuksen mukaan.

(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/09052013346_zps9386e8ac.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/miksu01/media/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/09052013346_zps9386e8ac.jpg.html)

Voisiko tuo ylimääräinen liitin tuolla sulakeboksin vieressä olla joku ruiskuun kuuluva liitin?

(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/09052013349_zps1502fd8c.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/miksu01/media/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/09052013349_zps1502fd8c.jpg.html)
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: sjs - 09.05.2013, 18:42:44
Juu, kyl toi 23 koodi viittaa B200E koneeseen. Jakopään muovikopassa kuten sanottua on 10x8cm valkoinen muovitarra jossa lukee esim: B200K tai B200E ihan selvästi, ja moottorin sarjanumero. Jos ei tarraa tottakai oo otettu veke.

F-koneisissa on moottorikoodi 27 (näitä mulla 2kpl ollut). Mulla on yks B200K peli ollut, ja hämärä muistikuva olis että siinä oli 21 moottorikoodi. Voin tarkistaa kunhan ehdin.

Tyhmä ihminen kun on vaihtanu ruiskun tilalle kaasarin.

K-merkintä valettuna lohkossa kertoo 63mm runkolaakereista (1987->), myöhemmin tuli M ja L lohkoja esim 900 sarjaan, joissa paikat öljyruiskuille mäntien alle, ja muita parannuksia.

Ruiskuboksi on radion alapuolella, hopeanvärinen alulaatikko.
Sähköinen ruiskupumppu on tankinulkopuolella oikealla etupuolella auton alla, about pakoputken päällä olevassa peltilevyssä kiinni, jossa pakoputki menee auton sivusuuntaisesti.
Ruiskupumpun rele on IMM telineessä akun vieressä (peltinen 30cm korkea tolppa), sieltä menee johdot ruiskupumpulle.

Konehuoneen sulakeboksin irtojohtoliitin on jotain lisävarustetta varten, löytyy vain 2,0L peleistä 1985->, sekä kaasari että ruisku.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 09.05.2013, 19:27:32

Tyhmä ihminen kun on vaihtanu ruiskun tilalle kaasarin.

K-merkintä valettuna lohkossa kertoo 63mm runkolaakereista (1987->), myöhemmin tuli M ja L lohkoja esim 900 sarjaan, joissa paikat öljyruiskuille mäntien alle, ja muita parannuksia.

Ruiskuboksi on radion alapuolella, hopeanvärinen alulaatikko.
Sähköinen ruiskupumppu on tankinulkopuolella oikealla etupuolella auton alla, about pakoputken päällä olevassa peltilevyssä kiinni, jossa pakoputki menee auton sivusuuntaisesti.
Ruiskupumpun rele on IMM telineessä akun vieressä (peltinen 30cm korkea tolppa), sieltä menee johdot ruiskupumpulle.

Konehuoneen sulakeboksin irtojohtoliitin on jotain lisävarustetta varten, löytyy vain 2,0L peleistä 1985->, sekä kaasari että ruisku.

Okei suuri kiitos tiedoista :)

Harmittaa kun googlestakaan ei kauheasti löydy tietoa 360 volvoista ja varsinkaan sen rakentamisesta, Siksi näitä kysymyksiä saattaa aina välillä tulla :)

Tutkitaan viikonloppuna taas autoa tarkemmin, purkamalla vähän sisustaa ja kojelautaa :)
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 09.05.2013, 19:34:20
Autokin tuli hiukan laitettua ja tarkasteltua.

Korjattua sain tuulilasinpyyhkijät ja sisätilanlämmittimen jotka lakkasivat toimimasta viime auton laiton yhteydessä,  syyksi paljastui virtalukonpohja, virtalukonpohjan liittimen 1 rauta oli vääntynyt niin että ei ottanut kontaktia.

Auton korin tarkastuksessa selvisi seuraavat laitot.

-Pohjassa hitsattavaa jonkin verran, Ei mahdottomuuksia.
-Pakoputken kiinnike oli hajonnut, uudestaan.
-moottori vuotaa vettä vesipumpusta (luultavasti huonosta laitettu kiinni väitetyn "kansiremontin" yhteydessä)

Nuo pitäisi laittaa kuntoon piakkoin, Matkahuollossa odottaa paketti jossa on pohjamaalia, lakkaa ja värikoodi maalia.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: volsse360 - 15.05.2013, 22:02:21
onkos täällä tapahtunut mitä uutta?  :)
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 17.05.2013, 23:51:34
Eipä juuri kun on ollut niin paljon muita hommia ja tuo muijan renaultti on oikutellut niin paljon että kaikki aika on mennyt sihen :)

Uudet penkit sain talli kaverilta ilmatteeks, pitäis huomenna käydä asentamassa ne :)
Ne on otettu seat ibiza SXI:stä, Kyllä ne menee pahimpaan puutteeseen koska on ainoot taitettavalla selkänojalla varustetut jotka löysin pitkän etsinnän jälkeen :)

Ensi viikolla olisi tarkoitus käydä ostamassa uudet etujouset, pakoputkisto (vakio) ja jotain alustan puslia.

Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 22.05.2013, 19:37:07
No niin poijat, nyt tarttis vinkkejä ja miks ei ideoitakin ;)

Eli koska näihin 300 volvoihin ei tunnu osia löytyvän niin päätin sitten ostaa 740 LH 2.4 ruiskun täydellisenä koska mulla on pakko mielle tehä tuosta autosta ruisku :)

Eli paketissa tuli seuraavat osat mm.
-Imusarja, anturit, 740 johtosarja täydellisenä, ecu boxi siis kaikki mitä ruiskuun kuuluu vauhtipyörää lukuun ottamatta.

Eli mikä seuraavista olis helpoin homma tehdä?

1: saako tuon LH:n jotenki toimimaan niin että se ohjaisi vaan bensaa ja 300 volvon oma renix hoitais sytytyksen?? eli asentais tuosta 740 sähköistä vaan tarvittavat johdot eculle vai oisko järkevämpää hankkia 240 johtosarja.

2: Asentaa tuo 740 johtosarja ja LH täydellisenä, mites saisin sitten LH:lle 60-2 hampaisen tiedon jos ei kerran tuo 740 vauhtipyörä sovi sinne 300 volvoon?? vai saako sen sopimaan?


Eli lyhyesti uusiks.. Mulla on 740 täydellinen LH 2.4 ruisku kaikkineen päivineen, ja pitäis tosta 360 volvosta tehä ruisku.. Mites onnistuu :)
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: Joni- - 22.05.2013, 19:44:14
Jos 740 vp ei sovi ni yks vaihtoehtohan ois ollu ettiä 240 2.2 LH-jet, siinä ku on triggeröinti virranjakajas.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 22.05.2013, 19:52:53
Jos 740 vp ei sovi ni yks vaihtoehtohan ois ollu ettiä 240 2.2 LH-jet, siinä ku on triggeröinti virranjakajas.

Mä aluksi luulin et tää ruisku olisi LH 2.2 mutta se olikin sitten LH 2.4, No ei se mitään.. Pitää nyt meittiä et miten pitkälle näillä pääsee ku ei viitsisi ostaa sitä 2.2 LH:ta ku meni jo tähän rahaa :D

Päätin nyt laittaa tähän 300 volvoon tuon LH 2.4:sen, Enää pitää hankkia Sytytysboksi ja vauhtipyörä anturikehällä.. Siitä tulikin mieleen että kun mun ECU boksi on -561 loppuinen niin kun hankin sytkäboksin niin pitääkö sen olla joku tietty numero loppuinen boksi? Eli sopiiko kaikki LH 2.4 boksit keskenään??
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: TVS - 23.05.2013, 08:12:57
Jos 740 vp ei sovi ni yks vaihtoehtohan ois ollu ettiä 240 2.2 LH-jet, siinä ku on triggeröinti virranjakajas.
Tommosta saatkin tovin aikaa etsiä tältä puolen rapakkoa.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 25.05.2013, 07:12:10
Eilen tuli ostettua uudet jouset, tänään pitäisi mennä laittamaan ne paikalle ja asentaa uudet penkit samalla :)

740 volvon LH johtosarjaa karsittu jo jonkin verran, voi jeesus mikä homma siinäkin on :(

Onko se niin että ne johdot mitkä näkyy LH asennus kaaviossa pitää jättää ja muut voi surutta karsia pois? Eli ainoastaan ne johdot jätetään jotka lähtee ecun ja ezk:n pinneistä, muut voi karsia pois vai?
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 28.05.2013, 23:04:14
No niin nyt on projekti vähän seissyt ku oon haalinu osia :)

Ostettuja mm.

-Etupenkit (Seat Ibiza sxi)
-Vakio etujouset
-Volvo 740 LH 2.4 ruisku täydellisenä (vauhtipyörä puuttuu)
-15" alumiinivanteet
-Kanget ja männät tohon b230 projekti koneeseen.

Viikonloppuna alkaa auto laitto pitkillä päivillä :D
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 29.05.2013, 22:20:19
Tänään sain vaihdettua jouset eteen ku jäin töitten jälkeen laittaa omaa autoa :)

Etupää alko vähän keulimaan, ja huomasin samalla että taitaa olla hammastanko rikki :( Nyt pitää sekin ostaa...
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 22.06.2013, 08:18:14
Juu ei ole projektia kauheasti saatu eteenpäin kun on ollut osien keräys menossa ja olen muijan renault lagunaan tehnyt tekniikan vaihtoa :)

Nyt on seuraavaa hankittu jo valmiiksi

-Volvo 740 2.4LH ruisku, sis: boksit, anturit, suuttimet, johtosarjan jne kaikki tarvittavat
-Volvo 360 Ruiskun, Sis: Johtosarjan ja boksin
-Sähköinen bensapumppu
-Etuiskarien laakerit
-Takaiskarit
-Penkit
-Uudet 15" aluvanteet
-440cc Suuttimet (ostin tulevaisuutta silmällä pitäen ku halvalla sain) :)
-Raidetangonpäät

Nyt pitäisi vielä hankkia mm: Uusi koko pakoputki, pyöränlaakeri, alakerran tiivistesarja ja yläkerrantiivistesarja.

Nyt pitäis vaan miettiä että kumman ruiskun laitan paikalle :D

Tuo 360 ruisku ois helpompi asentaa ku kuuluu tähän autoon, mutta tuo LH 2.4 olisi parempi koska on enemmän virityspotenttiaalia ja turbotus mahdollisuus sitten tulevaisuudessa :D

Kohta alkaa olla auton viat korjattu, enää puuttuu vain perän vaihto, pakoputken uusinta ja ruosteiden hitsaus.

Sain myös tuota "uutta" b230f konetta koottua hieman, sihen pitäisi vielä hankkia uusi jakopää ja tiivistesarjat.

Siitä tulikin mieleen kysymys? onko noissa 530 kansissa nokalla laakereita? ku en muista sillon purkaessa että oliko siellä laakerit vai onko nokka siellä ilman niitä?
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: Make - 22.06.2013, 09:43:25

Siitä tulikin mieleen kysymys? onko noissa 530 kansissa nokalla laakereita? ku en muista sillon purkaessa että oliko siellä laakerit vai onko nokka siellä ilman niitä?
Ei ole erillisiä laakeri liuskoja kuten kampiakselilla.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 22.06.2013, 22:49:29
Ei ole erillisiä laakeri liuskoja kuten kampiakselilla.

Tämä selvä :) Näin mä muistelinkin mutta halusin varmuuden :D kiitos.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 26.06.2013, 06:59:17
Juhannus viikonloppu meni volvon laiton parissa :) Volvo on jääny pikkasen taka-alle tuon muijan renault lagunan mäntien vaihdon takia :(

Sain iskarin laakerit laitettua muutta naksahteleva ääni käännettäessä rattia ei hävinnyt, Yritin kuulostella mistä tulee niin iskarit itse pitää vissiin ääntä eli seuraavaksi ne ja alapallot vaihtoon sitten on kaikki nivelet vaihdettu :)

Tuli tuota b230 konettakin rakennettua hieman.

Lohko on tiivisteitä ja männätien kiinni laittoa vaille valmis
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/24062013395_zpsdc0a7297.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/miksu01/media/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/24062013395_zpsdc0a7297.jpg.html)

Kansi on melkeen valmis, V nokka laitettu momenttiin :)
(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/24062013392_zps151f653b.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/miksu01/media/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/24062013392_zps151f653b.jpg.html)
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 05.10.2013, 08:40:58
Jaahas projektit seissy vaan ku on ollu liikaa vastoin käymisiä.. Nyt on auto vähän seissyt ku tuo perä meni rikki ja autoa ei oo saatu vielä tallille millään :/ Piti katsastukseen laittaa toisen renkaat ja ne oli 205 leveet ja kun lähin katsastuksesta niin perä hajosi.. Ei kestäny tuo hitsilukko noin kovaa kitkaa..

No nyt vaan ettimään jostain uutta perää.. Ja samoin tuo b230 koneen rakentaminen on ollu kesken ku 1 öljyrengas meni rikki asentaessa.. ja rahapula ei oo sallinu ostaa uusia..

Eli jos jollain on volvo 360 perä ja b230 männän/öljyrenkaat niin ottakaa yhteyttä :)
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miikel - 05.10.2013, 08:44:01
Kouvolassa löytyisi koko raato mistä saa perän.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: sjs - 05.10.2013, 20:56:21
Täältä löytyisi perän sisuskaluja, tai oikeastaan ovat 4v periä, mutta sisukset ovat samat (korkeintaan lautaspyörä eri jos muu välitys kun tavallisin 3,64). Jos fiksusti tekee, ni ottaa vaan pikkurattaiston ja vaihtaa sen, saat pidettyä perävälityksen eikä pitäis tarvia shimmailla. Voin tuoda turkuun, kun tulen huomenna tai keskiviikkona.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 08.10.2013, 09:41:28
Täältä löytyisi perän sisuskaluja, tai oikeastaan ovat 4v periä, mutta sisukset ovat samat (korkeintaan lautaspyörä eri jos muu välitys kun tavallisin 3,64). Jos fiksusti tekee, ni ottaa vaan pikkurattaiston ja vaihtaa sen, saat pidettyä perävälityksen eikä pitäis tarvia shimmailla. Voin tuoda turkuun, kun tulen huomenna tai keskiviikkona.

Juu laitoin sulle YV:tä :)

Vikalista menee umpeen kuukauden päästä joten olisi hyvä saada pian kuntoon tuo..

Aika merkillistä ettei katsastusmies sanonut mitään lukkoperästä :D :D Ei se varmaan tajunnu sitä, kehus vaan takajarrujen tasaisuutta :)
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 17.10.2013, 17:53:04
Nyt on perä hankittu kiitos SJS :)

Nyt otettiin vanha perä pois mutta se vaihteiston ja perän välinen tiiviste meni rikki  :(
Onko kellään tietoa mistä sellasen saisi hankittua?? Kun motonet ei ainakaan tunne sitä tiivistettä.. Käsittääkseni sen tiivisteen tarkotus on pitää laatikko ja perä öljyt erillään.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: sjs - 17.10.2013, 19:34:03
Nyt on perä hankittu kiitos SJS :)

Nyt otettiin vanha perä pois mutta se vaihteiston ja perän välinen tiiviste meni rikki  :(
Onko kellään tietoa mistä sellasen saisi hankittua?? Kun motonet ei ainakaan tunne sitä tiivistettä.. Käsittääkseni sen tiivisteen tarkotus on pitää laatikko ja perä öljyt erillään.
Liimaa väliin, pitänyt itsellä. Putsaa pinnat todella huolellisesti vaan, eka terällä kaapien jätteet pois ja sitten esim. asetoonilla tai tinnerillä. Liimaksi vaikka silikoonipohjainen tai sitten joku kovettuva.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: Fuse - 17.10.2013, 20:11:01
Sitä tiivistettä saa myös Volvolta. Tai jos ei jaksa tilata, niin Permatexiltä joku sopiva tahna http://www.permatex.fi/09/tiivistysaineet.html
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: volovo240 - 17.10.2013, 20:49:54
Vai tähän mie myin ruiskun. Oliko hommaa purkaa erilleen auton johtosarjasta poijes? Täälläkin on ollut joskus 360:nen Volvo pihassa  :pomo:
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 18.10.2013, 09:34:06
Liimaa väliin, pitänyt itsellä. Putsaa pinnat todella huolellisesti vaan, eka terällä kaapien jätteet pois ja sitten esim. asetoonilla tai tinnerillä. Liimaksi vaikka silikoonipohjainen tai sitten joku kovettuva.

Selvä juttu :) Kiitos.

pitää sitten liimata ku ei niitä tunnu mistään löytyvän :/
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: sjs - 18.10.2013, 13:41:39
Sitä tiivistettä saa myös Volvolta. Tai jos ei jaksa tilata, niin Permatexiltä joku sopiva tahna http://www.permatex.fi/09/tiivistysaineet.html
Saakohan enään edes sitäkään volvolta, taitaa kohta olla vaan sytytystulpat ja ilmaputsari jne moottorin yleisosat saatavilla näihin. Ei edes GCP:ltä saa mitään muuta osaa 300 sarjaan. :(
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: Fuse - 18.10.2013, 16:24:22
2012 keväällä löytyi ainakin vielä nämä tiivisteet http://koti.kapsi.fi/fuse/images/autot/GLT/General/Parts/vsupplies.JPG

Sisääntuloakselin stefaa ei löytynyt enää, on kohtalaisen eksoottinen stefa niin ei löydy tiivistekeskuksestakaan.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: TeamPiriläRacing - 19.11.2013, 23:27:05
Kävin tätä kanssa kattomassa silloin alku kesästä kun oli myynnis.. en oikeen innostunu jostain syystä..
Nyt vaikuttaa ihan lupaavalta tää rojekti :) O0
Mitäs oot laskenu että puristussuhteeksi tulis tolla b230+530-1,5mm paketilla? Itellä tulossa kaks satkuun kans b230ja 530 -1,5mm mutta moottorin ohjaukseksi weber ;) ja sitten H-nokka siihen vielä....
Seurantaan menee  ELK

Ps. Oliko sulla noi fk.n penkit vielä myynnis?
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 01.12.2013, 19:46:38
Kävin tätä kanssa kattomassa silloin alku kesästä kun oli myynnis.. en oikeen innostunu jostain syystä..
Nyt vaikuttaa ihan lupaavalta tää rojekti :) O0
Mitäs oot laskenu että puristussuhteeksi tulis tolla b230+530-1,5mm paketilla? Itellä tulossa kaks satkuun kans b230ja 530 -1,5mm mutta moottorin ohjaukseksi weber ;) ja sitten H-nokka siihen vielä....
Seurantaan menee  ELK

Ps. Oliko sulla noi fk.n penkit vielä myynnis?

Juu nyt on laiskuun kärpänen purru ku on 3 projektia niin volvo on jääny vähemmälle :/

Tuosta puristus suhteesta en osaa sanoa mitään ku en osaa niitä laskea.. oisko 11 jotain?

Penkkejä ei löydy enää :/
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 24.01.2014, 19:26:42
Kertokaas joku mulla hyvä tapa saada männät lohkoon ilman että ne hajoaa.. mulla ei ole mitään erikoistyökalua tähän hätään. onko täällä ketään joka olisi laitta ne paikalleen ilman että hajoaa?

olen nyt 2 sarjaa rikkonu öljyrenkaita ku olen mäntää koittanu saada paikalleen ruuvimeisselin avulla, vähän ku painaa niin heti katkeaa :/
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: Kaksnelikantti - 24.01.2014, 19:38:22
Eikö vaan kannattas käydä ostamassa biltemasta/motonetistä männänrengasvyö niin ei tarviis osia rikkoa? Helpommalla pääset.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: jaskajokunen - 24.01.2014, 19:39:29
Kertokaas joku mulla hyvä tapa saada männät lohkoon ilman että ne hajoaa.. mulla ei ole mitään erikoistyökalua tähän hätään. onko täällä ketään joka olisi laitta ne paikalleen ilman että hajoaa?

olen nyt 2 sarjaa rikkonu öljyrenkaita ku olen mäntää koittanu saada paikalleen ruuvimeisselin avulla, vähän ku painaa niin heti katkeaa :/

Eihän nuo männänrengastyökalut (http://www.motonet.fi/fi/kategoria/2828/Moottorierikoistyokalut) kullasta ole tehty, muutaman öljyrengas-sarjan hinnalla olisi melkein jo työkalun ostanut  ::)

edit: lisätty linkki, linkkisivun alareunassa on 9.90 € kpl olevia kaluja
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 24.01.2014, 21:35:26
Eihän nuo männänrengastyökalut (http://www.motonet.fi/fi/kategoria/2828/Moottorierikoistyokalut) kullasta ole tehty, muutaman öljyrengas-sarjan hinnalla olisi melkein jo työkalun ostanut  ::)

edit: lisätty linkki, linkkisivun alareunassa on 9.90 € kpl olevia kaluja


joo pitää käydä ostamassa :) mulla oli noi öljyrengas sarjat tallilla jo valmiiksi joten en periaatteessa rahaa menettänyt, nyt ku on viiminen sarja niin pitää hakee se työkalu :D
Mutta aikaa ja hermoja kylläkin :)

Onko teillä kokemusta kumpi olis parempi? Eli koneena on b230

http://www.motonet.fi/fi/tuote/765050/Mannanrengasvyo-o55-125 (http://www.motonet.fi/fi/tuote/765050/Mannanrengasvyo-o55-125)

http://www.motonet.fi/fi/tuote/804045/Mannanrengasvyo-pihtimalli-76-127mm

Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: JoriK - 25.01.2014, 10:25:03
eipä noista kumpikaan mikään oikeesti hyvä ole, mutta tämä vaihtoehto ihan riittävä tälläsen moottorin asennuksille: http://www.motonet.fi/fi/tuote/765050/Mannanrengasvyo-o55-125

kunnon männänrengaspuristimesta saa kyllä yli satasen maksaa  :buck2:

toi toinen vaihtoehto pihtimalli on sellanen rimpula että älä edes harkitse ostoa  :D
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: Timo_R - 25.01.2014, 10:28:01
Mulla on sellanen muistikuva, et tää Biltemalainen  (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Moottori/Mannanrengaspuristin-191330/)olis ollu parempi.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 31.01.2014, 21:13:10
Mulla on sellanen muistikuva, et tää Biltemalainen  (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Moottori/Mannanrengaspuristin-191330/)olis ollu parempi.

juu sama hinta ja biltema on motonettiä lähempänä joten kallistun tähän :) Vieläkö sais ne öljyrenkaat jostain :)

Kaveri on mekaanikkona keskusautohallissa niin lupasi hankkia :)
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 04.02.2014, 07:01:44
Osaako joku sanoa kuinka isot ruisku suuttimet volvo 360:ssä on vakiona? Onko suuttimet samoja mitä käytetään myös 240 ja 740 volvoissa?

Mulla olis yhdet 740 volvon uudet oranssit suuttimet ni ajattelin laittaa ne paikoilleen noiden vanhojen tilalle..
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 05.02.2014, 09:21:18
Sellanen kysymys olisi kun nuo 360 ei ole minulle niin tuttuja, Niin oliko se niin että näissä vekottimissa ruisku ei oo yhteydessä sytytykssen millään tavalla? Vai onko?

Kysyn siksi että kun olen asentamassa ruiskua kaasarin tilalle niin pitääkö vaihtaa vauhtipyörä tai jotain muuta sytytykseen liittyvää?
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: sjs - 05.02.2014, 09:55:00
Vakio ruisku ottaa vaan kierroslukusignaalin renix sytkäboksilta, eli ei tartte vaihtaa mitään, otat vaan kaikki konehuoneen sähkökaapelit luovuttaja autosta, tai kytket kiekkasignaaliulostulosta kaapelin ruiskulle.

Isossa volvossa joissa LH-jet/motronic on 60-2 vauhtipyörä, ja vautipyörän anturi on kai LH-ssa kytketty sytkäboksille ja motronicissa "ruiskuboksi" hoitaa kans sytkän.

Näissä on 44-2-2 vauhtis, ja sen anturi kytketty renix boksille, ja sieltä kierrosnopeustieto Le/Lu ruiskuboksille.
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 05.02.2014, 18:21:14
Vakio ruisku ottaa vaan kierroslukusignaalin renix sytkäboksilta, eli ei tartte vaihtaa mitään, otat vaan kaikki konehuoneen sähkökaapelit luovuttaja autosta, tai kytket kiekkasignaaliulostulosta kaapelin ruiskulle.

Isossa volvossa joissa LH-jet/motronic on 60-2 vauhtipyörä, ja vautipyörän anturi on kai LH-ssa kytketty sytkäboksille ja motronicissa "ruiskuboksi" hoitaa kans sytkän.

Näissä on 44-2-2 vauhtis, ja sen anturi kytketty renix boksille, ja sieltä kierrosnopeustieto Le/Lu ruiskuboksille.

Asia selvä :) Kiitos taas sulle :)

Mä ostin 360 volvosta olevan ruiskun täydellisenä  360 volvon johtosarjoineen, joka olis tarkotus asentaa nyt tohon kaasarin tilalle.
Se on hyvä jos ei vauhtipyörää tarvii vaihtaa :) Tuo ruisku on se lambdaton malli.
tossa mun korissa näytti olevan paikka / liitin ruiskun johtosarjalle.

Piirrustuksienkin mukaan ruiskusta menee vain 1 johto sytytykseen joka taitaa olla juuri tuo kierros-singnaali, loput johdot meneekin sitten antureille ja boxille.
Ei kai siinä sitten muuta kun osat paikoilleen ja kovaa ajoa :D

Tuossa 360 imusarjassa on aika huonon näköiset suuttimet niin miettisin että jos nuo 740 oranssit suuttimet sopisi niin laittaisin ne koska ovat uudet.

Ai niin peräkin on paikoillaan mutta koe ajo suorittamatta. Auton takarajaksi oon laittanu elokuun eli pitäis olla katsastettu ja tuunattu alastaron VRCF- rata päivään  mennessä :D
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 08.02.2014, 00:08:51
Tuossa on pari kuvaa siitä vanhasta rikki menneestä hitsilukkoperästä  ELK
Perä oli ihan täynnä metalli silppua rikkoutuneista hampaista.

En suosittele hitsilukkoa kellekkään on meinaan todella kamala ajettava, mut jos hitsaa niin kannattaa ainakin käyttää kapeita renkaita. 155 renkailla meni joten kuten mutta kun laitoin 205 leveet renkaat niin perä laukes samana päivänä kurvissa.

(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/06022014544_zps05631e32.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/miksu01/media/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/06022014544_zps05631e32.jpg.html)

(http://i1194.photobucket.com/albums/aa379/miksu01/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/06022014543_zps0da3ef12.jpg) (http://s1194.photobucket.com/user/miksu01/media/Volvo%20360%20b200k%20-89%203-door/06022014543_zps0da3ef12.jpg.html)
Otsikko: Vs: Volvo 360 b200K -89 Korin kunnostus ja koneen vaihto piristettyyn b230 ruiskuun.
Kirjoitti: miksu01 - 11.02.2014, 22:25:24
Hei osaako kukaan sanoo mulle et ku mulla on ruiskun asennus kesken tuossa 360 volvossa.. niin mulla on konehuoneen ruiskun johtosarja jossa on myös mukana valojen johdot.. Siinä on ne 3 liitintä mitkä tulee sulakerasiaan kiinni..

Niin kysymys kuuluu että onko kaasarissa ja ruiskussa samat johdot sulakerasian takana eli ne ku menee auton sisään??

mä luulen että tuo ruiskun johtosarja on vanhemmasta 360 volvosta oisko b19e? ku tuon ruiskun mukana tuli pyöreä ilman putsari.. ku eikö noissa 360 volvoissa ole yleensä suorakulman mallinen ilmanputsari? ainakin minun 91 vuotisessa olis sellainen? Onko noita ruiskuja 2 mallia?

Mikä mahtais olla helpoin tapa asettaa tuo ruisku? ku huomasin että ruiskun johdot saa myös eritettyä siitä johtonipusta mutta sitten siitä jää ainakin bensapumpun ja virtalukolle menevä johto pois.. mutta ne vois tietty vetää erikseen.

Miettisin että jättäisin tuon kaasarin johtosarjan autoon hoitamaan sytytystä ja ottaisin ruikun johtosarjasta vaan koneelle menevät johdot.. Ruiskunjohdoista liittyy vaan 2 johtoa auton johtosarjaan mikä menee auton sisälle.. Toinen on vissiin bensapumppu ja toinen virtalukolle..

toinen kysymys olis että millä ihmiset on tukkinu noita ka volvosta ku siinä tuli mukana pyöreän mallinen ilmanputsari.. ku eikö noissa asarimallin kansien vesireikiä? Ku tuossa ruiskun imusarjassa ei ole vesikiertoa??


EDIT: Asia vähän niinku selvis jo.. eli on vanhemmasta koneesta tuo ruisku.. Mä aloin sitä ihmettelee kun tuossa johtosarjassa ei ollut ollenkaan liitintä tuulilasin pyyhkijän moottorille..

Tuollainen se oli http://www.youtube.com/watch?v=VyQkrymhOqs (http://www.youtube.com/watch?v=VyQkrymhOqs)