Carcom Oy  Ateho

Volvo C30 autokrossiin

  • 71 Vastauksia
  • 37071 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AnssiHarinen

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #60 : 25.06.2013, 12:13:01 »
Hestec   :-\ Ovat valovuoden monia muita jälessä... valitettavasti. Heidän X32 laatikko ei ilmeisesti ole kovinkaan monessa vaparissa pelannut. Turbois jotenkuten.
Emmää niist mittää tiiä mut ne muut....   :pomo:
Kyseinen auto ei ole X32:lla.
Kyllä on X32:set hyvin toimineet.
Jos ei Hestec toimi, niin kannattaa ottaa yhteyttä niin selvitetään missä vika (info@hestec.fi).
Jos on ongelmia moottorinohjauksen kanssa, useimmiten vika löytyy muualta kuin itse ecusta (koskee myös muita merkkejä).

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #61 : 25.06.2013, 16:52:41 »
Itsellä ei ole ainakaan Harisen kanssa ollut mitään ongelmia, dynotukset on mennyt hienosti.
Mutta mulla onkin MS3 ;)
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa gbs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #62 : 28.06.2013, 12:12:02 »
Kyseinen auto ei ole X32:lla.
Kyllä on X32:set hyvin toimineet.
Jos ei Hestec toimi, niin kannattaa ottaa yhteyttä niin selvitetään missä vika (info@hestec.fi).
Jos on ongelmia moottorinohjauksen kanssa, useimmiten vika löytyy muualta kuin itse ecusta (koskee myös muita merkkejä).

Joku 32 mun mielstä siinä boxissa luki... kait?
Näytti se kaveri tuota tehokäppyrääkin.
Itse en ymmärrä että mistä voi johtua n.5500kierr vääntö ja tehokäyrässä olevat notkahdukset.
Yleensä vääntökäppyröissä ei mun mielestä tuommoisia saisi olla.
Jos tiimiltä löytyisi kuva tuosta niin laittakaa jakoon.

Poissa Nasty

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #63 : 28.06.2013, 22:58:17 »
Rojektia paremmin tuntematta saatika dyno käppyrää nähneenä, villi veikkaus on ettei vtec hässäkät toimi oikein.

Poissa J U N N U

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #64 : 26.07.2013, 20:42:45 »
Kyseinen auto ei ole X32:lla.
Kyllä on X32:set hyvin toimineet.
Jos ei Hestec toimi, niin kannattaa ottaa yhteyttä niin selvitetään missä vika (info@hestec.fi).
Jos on ongelmia moottorinohjauksen kanssa, useimmiten vika löytyy muualta kuin itse ecusta (koskee myös muita merkkejä).

Kun tuota rojektia on jonkin verran tullut "seurattua"

Onhan se vasta kaks kertaa Toijalassa ollut.......... 
Kummallakaan kerralla ei onnistunut jarrutus niin että olisi sovittu päivä ja Mikko olisi voinut olla paikanpäällä.
Vaan... kommentilla: tuo auto tänne niin katotaan jossain välissä.
Ite en ois tuohon lähteny mut Mikolla on onneks lehmän hermot.
Ja noutaessa käteen jäi yhteensä kaks dynolappua eikä mitään muuta.
Eli ei mitään pohdintaa tai keskustelua ongelmista.





Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #65 : 20.12.2013, 23:17:30 »
Jahas, kone on otettu uudelleen pöydälle. Tänään käytiin tehonmittuksessa Rasmus Speed Promotions. Tehoa löytyi pyörältä 230hp /8550rpm ja vääntöä 210Nm/6000 rpm.  Kone tehona n.250hp/230Nm
Hestekin sisäänkin oli tarkoitus kurkata mutta mitää yhteyttä purkkiin ei saatu. No tuttu lupas tsekkaa kuntoon.

No seuraavaks kone auki ja ihmetteleen puuttuvia voimia. Syyniin puristussuhde, nokat ja imukanava volyymi. Niin ja läppärunkoihin syvennytään kans kiihdytyssuppiloiden ja sisäkurkkujen osalta.

Poissa -timppa-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #66 : 21.12.2013, 09:05:25 »
Seurantaan meni tämä projekti. Mukava kun on näitä kilpureitakin projektipäiväkirjas välillä. Onko auto honkajoella 24.5 viivalla?

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #67 : 21.12.2013, 23:42:09 »
Joo tarkoitus olis saada viivalle hiukan useampaan kisaan ku tänä vuonna..
Pistetääs dyno lappui näytille

Mittaustulos Special Tuningista



Perjantain vertailu mittaus



Seosmittaus perjantailta, huomaa seoskäyrä, jossain on matoja sillä piti olla viimmeisen päälle säädetty. Onkohan koneessa jotain vikaa, vai jotain muuta ? Purkkiin ei saanut yhteyttä, joten seoksia ei pääsyt rukkaamaan... No purkki lähtee kaverille korjaukseen.



Tänään tehtiin toiminta suunnitelma koneen eteenpäin viemiseksi, Vääntöä pyritään parantamaan mahdollisimman paljon. Tästä lisää vuoden alusta...

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #68 : 02.02.2014, 23:36:15 »
Pieniä muutoksia koneen kokoonpanoon... Puristussuhde 10,8:1 nostettiin 12,5:1. Imukanavan virtausnopeus 185 m/s nousi 240 m/s, pienen täytön avulla virtauksesta tinkimättä. Nokka-akselina on edelleen samat, niihin ei vielä kajottu..
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=679563688746280&set=a.371845162851469.81122.327096670659652&type=1&theater

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #69 : 23.02.2014, 00:55:38 »
Jahas, tämäkään ei tuonut riittävää parannusta mottiin.. Tosin alue parani jonkin verran, vääntöö puuttuu edelleenkin. No tämä puute on korjattu tänään, nyt Volvoon sujahtaa 330hp/380Nm tehoinen moottori ja luokka vaihtuu samalla. Sitä en tiedä että meneekö auto lujempaa, mutta ei varmasti puudu ja kivee lentää riittävästi :3/4 jättää sen:

Hondan moottori pultataan Rokkiralli 240 Volvoon kiinni ja jalostetaan loppuun asti. Puuttuvat 20hp ja 20nm etsitään nokkalla, imu/pakosarjalla. Kun kone valmis niin pultataan kiinni GT Corollaan tai johonkin muuhun vastaavaan Crossi autoon ;)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #70 : 23.02.2014, 10:51:42 »
No nyt Volvoon tulee ilmeisesti Volvon konekin.

Poissa ksthb

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 153
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo C30 autokrossiin
« Vastaus #71 : 23.02.2014, 22:49:12 »
Juuri niin, sillä C30 oli liki 200kg ylipainoinen autokrossiin, Src luokkaan auto on selkeesti alipainossa... Punttia konttiin niin startaa ainaski..

 

KL-varaosat  Race.fi