Elekma  Autoracing

Volvo PV 444E -53

  • 61 Vastauksia
  • 28295 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Karhjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Volvo PV 444E -53
« : 17.07.2011, 01:30:45 »
Heippa  hyvä volvoväki!

Olen hyvin vihernokkainen veteraaniautoihin hurahtanut kaveri. Ja minulla sattui mahtava sauma pelastaa vanhan, muutaman vuoden seisoneen  Peeveen kotiin ja nyt olen hieman vielä uuden auton hurmoksessa etten ole ihan selvänä mistä minun pitäisi aloittaa.



Auto on teknillisesti hyvässä kunnossa ikäänsä nähden. Tiivisteiden vaihdolla varmaan pääsee pitkälle.  Moottori käy hyvin, mutta muutaman käyttöpäivän jälkeen tyhjäkäynillä ilmeisesti rele(?) alkoi nakuttaa. Tämä vissiin johtuu siitä ettei akku lataa?  Tämän lisäksi ilmeisesti valojen switsi/katkaisin tai mikälie (se joka tulee sieltä sisältä siihen pikku laatikkoon kuskinpuolella sulakerasian ylävasemmalla) on hapettunut kun lamput eivät pala. kynällä katsoessa virta kulkee siihen valojen katkaisimeen asti ja tämän ohittamalla vaikkapa johdon pätkällä saa ainakin parkit palamaan ::) . Onkohan se avattavissa vai pitääkö ostaa uusi? Tuossa on itse isän kanssa huomatut asiat mutta olisi hyvä kuulla oikein enempi näiden kanssa harrastaneiden mielipiteitä mitkä asiat pitäisi ottaa tarkempaan syynäykseen, jotta tietää mitä osia pitää alkuun tilata, jotta auton joskus saa katsastuksesta läpi. Siis normaalista katsastuksesta. Rungoltaan auto on perushyvässä kunnossa, pohja on terve mutta lokareissa on paikkailtavaa. Auto on tuotu Ruotsista, mutta on rekisteröity Suomessa 2005 ja poistettu rekisteristä 2006 jonka jälkeen ilmeisesti on vain pihalla käytettynä ollut.

Huomasin vastaavaa vuosimallia olleiden autojen kuvia katsellesani ettei yhdestäkään löytynyt vastaavaa "lintua" konepellin päältä. tässä mallissa näyttäisi olevan vai onkohan se otettu jostain muusta? Auton kuskin puoleisella kyljellä on myös spottivalo joka on ilmeisesti lisävaruste? ja sivupeilejä löytyy yksi kappale kuskin puoleiselta lokarilta. ikkunoolta löytyy ruotsin pv-clubin tarrat ja ilmeisesti ollut jonkun ruotsalaisen hennossa syleilyssä. Sitten oli vielä se radio.. Autohon on asennettu radio ja se vaikuttaa saman henkiseltä. Eli vanhalta, mutta vaikea uskoa, että jo silloin olisi ollut? vai onko tämä jokin deluxe malli :idiot2: Tuskin sillä huomasin miten tökerösti kauitin roikkui nippusiteellä piilossa apukuskin jalkatilassa ;D

Tarkoituksena olisi pitää auto alkuperäisen tyylisenä normaaliin katsastukseen. Museo-autoksikaan en sitä halua laittaa. Liikaa hommaa ja liian vähän rahaa. Alkuun tavoitteena katsastuskuntoon saattaminen ja myöhemmin kosmeettisten vikojen laitto. Eipä tässä muuta. Kiitos että jaksoitta lukea. Otan mielelläni vastaan neuvoja ja vinkkejä.

Ps. Miten hanskalokeron napin saa asennettua paikoilleen? Löysin koko osapaketin minicrip pussista sieltä hanskalokerosta. siinä oli se nappi, jousi ja se sisäpuolelle tuleva salpakehikkoineen ja ruuvineen. Olen pyöritellyt ja käännellyt sitä käsissä mutten käsitä miten sen sinne asentaisi. Ei ole ilmeisesti edellinenkään omistaja osannut kun sen sieltä pussista vielä löysin.


« Viimeksi muokattu: 13.06.2015, 23:08:10 kirjoittanut Karhjo »
Volvo PV 444E -53

Poissa Karhjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #1 : 17.07.2011, 21:17:27 »
Öljyä se vuotaa muutaman ruokalusikan aina sammutuksen tai paikalleen jättämisen yhteydessä, mutta piti vähän päästä kuulemaan lämpimän koneen ääntä niin vaihdoon öljyt. Kun tiedossa ei ollut alkuperäisiä öljyjä niin laitoin traktorin moottoriöljyä tilalle. Sitä ainakin paikalliset vanhaat miehet kehuu käyttäneensä aikanaan omissa autoissaan.

muutamankymmentä kilomeetriä kylätietä ajellessa ja takasin kotia tullessa kone hyrräsi oikeen mukavasti. jokin laakeri vaan kuuluu hieman taustalta mutten tiedä mikä, mutta moottorista se ainakaan ole.. 

Tästä se varmaan pikkuhiljaa se minunkin tekniikkaan perehtyminen. Kantapäänkautta jos ei muuten.
Volvo PV 444E -53

Poissa Karhjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #2 : 21.07.2011, 18:54:23 »
Jos kuvat herättäisivät edes hieman mielenkiinnostusta:

https://picasaweb.google.com/Joni.Karhu/VolvoPV444E?authuser=0&feat=directlink
Volvo PV 444E -53

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #3 : 21.07.2011, 21:07:03 »
Jos kuvat herättäisivät edes hieman mielenkiinnostusta:

https://picasaweb.google.com/Joni.Karhu/VolvoPV444E?authuser=0&feat=directlink

Varmasti :) Kuvia voi linkittää myös suoraan topkiin, niin tulee vähän eloa päiväkirjaan.

Ohjeita
« Viimeksi muokattu: 21.07.2011, 21:13:12 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #4 : 21.07.2011, 21:22:06 »
Onkohan vanha poliisiauto? Tuli tosta lisävalosta mieleen, ja värikin sopis... Toisaalta ei taida olla muita siihen viittaavia merkkejä.
Komea PV joka tapauksessa.

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #5 : 21.07.2011, 21:30:00 »
Ryhdikkään oloinen yksilö, hanttarin eturenkaana näyttäs olevan Esso, mulla samanmoinen amazonin vararenkaana  ::) Ja kyllä ton ikäsessä voi hakuvalo olla muutenki ku poliisikäytössä...
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa StoLA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 148
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #6 : 21.07.2011, 21:36:18 »
Nyt on komee pv!  S* Tuli vanhat mafia leffat mieleen tosta spotti valosta  ;D
Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestäkään aivan varma

Poissa Karhjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #7 : 21.07.2011, 22:51:46 »
Onkohan vanha poliisiauto? Tuli tosta lisävalosta mieleen, ja värikin sopis... Toisaalta ei taida olla muita siihen viittaavia merkkejä.
Komea PV joka tapauksessa.

Ilmeisesti ollut ihan lisävaruste tuohon aikaan. Ainakin moni fiisaampi on minulle niin toitottanut. Tosin ei toimintakunnossa. Säätökahvasta(sisäpuolella) roikkuu yksi piuha ja se kahva on ikävästi ratin kääntämisen tiellä. Onnistuinkin pihalla autoa pyöritellessäni rystysilläni särkemään sitä lisää (teippiviritys)

Hienosti on säilynyt onneksi ja onneksi tää näyttää noissa kuvissa paremmalta kuin luonnossa  :D

Ryhdikkään oloinen yksilö, hanttarin eturenkaana näyttäs olevan Esso, mulla samanmoinen amazonin vararenkaana  ::) Ja kyllä ton ikäsessä voi hakuvalo olla muutenki ku poliisikäytössä...

Tosiaan. Nuosta renkaista minulla ei ole mitään hajua mistä ovat ja kenen ovat alunperin. Mulla olis viel toiset neljä vannetta ja niissä on jotain valkokylkisiä renkaita joista kahdessa on isommat renkaat. Edellinen omistaja on nuota haalinu talteen ja sain ne sit kaupanpäälle. Voisko ne olla Duetin?
Voisin niistä näpsäästä kuvia tänne jotta voidaan selvittää niiden alkuperä. Kuhan jouran.

Nyt on komee pv!  S* Tuli vanhat mafia leffat mieleen tosta spotti valosta  ;D

Nyt on hyvä paukutella henkseleitä  8).

Ja sitten vielä kun muistan. Onko teillä kokemusta ratin korjaamisesta? Pakko laittaa tuo rattikuntoon ennenku alkaa murenemaan tuo muovi(?) pinnoite lopullisesti tuosta, kun pitää käännellä vähän eri momentilla kun nykyautoos. jossain V8-lehdessä kuulemma joskus ollut ratinkorjauksesta artikkeli.
Volvo PV 444E -53

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #8 : 22.07.2011, 09:52:43 »
Upean näköinen vanhus! :pomo:

Ja mitä tuohon pääskyyn tuossa kyljessä tulee, on se ihan PV:n oma juttu. Muistaakseni myös -54-mallissa tuollainen?
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa Jani O.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 396
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #9 : 22.07.2011, 16:05:53 »
On ollut mm. veekasissa juttua ratin korjaamisesta. Pääpiirteittän menee niin että esim rautasahan terällä halkeemat läpi jotta roskat ja irtotavara lähtee ja sitten jotain kestävää kittiä täyteen, hionta ja maali päälle.
Nykyiset: '64 PV B18, '66 Amazon B20 chopattu, levitetty, jatkettu, sheivattu yms. pakolliset taikinoinnit, '64 Valiant 225cid, '59 Dodge Sierra Wagon 361cid, '86 245 B200K, '90 740 GLE, '04 V70 D5
Entiset Volvot: '80 244 B19A TOV-XXX, '86 245 B200E AUG-XXX, '87 244 B200E BCX-XXX, '91 965 B6304F RIV-XXX, '67 Amazon B20 ZEO-XX, '00 V70 Mk2 2,5TDI SIZ-XXX

Poissa Karhjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #10 : 25.07.2011, 21:00:41 »
Noniin. Tänään meinasin aloittaa sen ratin laittamisen. Ostin ebox 2-komponentti liimaa ja vesihiomapaperia 350-1000 karkeuteen. Sitten aloin pähkimään, että miten sen ratin saisi irti? Kait se torvi siitä jotenki pitäisi saada irti, mutta kauheesti en uskaltanu väännellä tai käännellä. Minkähänlainen niksi tuossa on?
« Viimeksi muokattu: 25.07.2011, 21:02:36 kirjoittanut Karhjo »
Volvo PV 444E -53

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #11 : 25.07.2011, 21:09:56 »
pirun nätti pv  S*

Poissa Karhjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #12 : 14.09.2012, 23:15:47 »
Huoh. Laitto kuume on kova, mutta ei auta ku inttissä vielä kärvistellää ens tammikuulle asti. Hyvin on sotku syöny vuoden aikana säästöt :( . Ei auta ku hommia paiskia alkuvuodesta viel enne ku tippuu.

Kiinnostusta ylläpitääkseni, tulostin ja kansioin kaikki maholliset PV-manuaalit yhteen mitä googlella löysin. Ja "taiteellinen" puoli töhersi kantee jotai musteläiskiä.


Harmikseni en löytänyt mistää B4B moottorista mitää dokumenttejä. B16:t ja suuremmat löytyy kyllä joka sivuilta. Onko tietoo saako ilmasena mistää? en oo löytäny.

Myös erehdyin tilaamaan volvopienoismalleja, nyt mulla on sitte volvopyhäkkö olkkaris telkkarin päällä. Saa nähä kauanko se siinä saa olla ja kauniimmalta puoliskolta kysytään  :idiot2:


Levottomia unia tullu aina välillä, kun on auto säilössä isän hallissa yli 300 km päässä tästä nykyysestä asunnosta. No eipähä mee pilalle ku lämpimäs saa olla. Viimeksi sen päälle oli alkanu kyl uhkaavasti kertyä pölyä ja muitte autojen varaosalaatikoita. kun kävin koettamassa. Aikaahan nuo vie tunnetusti. Mutta kuume ei oo silti yhtää laantunu ::)

Volvo PV 444E -53

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #13 : 15.09.2012, 11:03:55 »
Ai täälä o tällänenki. Toi hakuvalo on makee  :P
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #14 : 15.09.2012, 19:09:18 »

Tarkoituksena olisi pitää auto alkuperäisen tyylisenä normaaliin katsastukseen. Museo-autoksikaan en sitä halua laittaa. Liikaa hommaa ja liian vähän rahaa. Alkuun tavoitteena katsastuskuntoon saattaminen ja myöhemmin kosmeettisten vikojen laitto. Eipä tässä muuta. Kiitos että jaksoitta lukea. Otan mielelläni vastaan neuvoja ja vinkkejä.



Komia Volvo vanhus! Oikia on meininki auton tyylin ylläpitämiseen... Seurantaan ehdottomasti! :hello:
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron