Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo PV 444E -53

  • 61 Vastauksia
  • 28285 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ilari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 494
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #15 : 16.09.2012, 09:19:06 »
Hieno puntti, mulla on vm 54 projekti. Mallia ikuisuusprojekti. :D

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #16 : 16.09.2012, 10:05:20 »
Hieno on kyllä. Vielä hienompaa että on täysin kasassa ja katsastuskelpoinen. Oma vm -65 on purettuna korigrillissä maitohorsmapuskassa, sekin mallia ikuisuusprojekti :o

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #17 : 16.09.2012, 10:51:13 »
On kyllä hieno!
Jaksamisia siellä intissä.
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa Karhjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #18 : 30.01.2014, 15:22:13 »
Nyt on päästy hommiin parin vuoden pölynkeräyksen jälkeen. Tänään nousi b4b moottori vaihdelaatikon kanssa ylös. kuvittelin, että olis moottori lähteny ittestää mut vissii suunniteltu tällä tavalla. Hyvää oppia tuli irrottelusta. mm se että vaihekeppi on hyvä ottaa pois ennen irroitusta  :uglystupid2:

Volvo PV 444E -53

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #19 : 30.01.2014, 20:29:55 »
jaha että sellanen parinvuoden tuumaustauko :D

Poissa Karhjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #20 : 30.01.2014, 23:35:35 »
Kyllä  ;), Tämän näköinen tää ny ois.



On muuten pieni ja vaatimaton vaihdelaatikko  :2funny:



purkaminen jatkuu..


Tätä en ymmärrä et miksi on pitänyt moottorin+vauhtipyörän kotelon+vaihteiston yhteen kiinnitys tehä näin vaikeeksi. Se kotelo nimittäin on 4pultilla vauhtipyörän alla kiinni, eikä sitä saa irti ennen vauhtipyörää siksi siis vaihteistokin tuli mukanan  :idiot2: Aluksi luulin, että saa ja ihmettelinki miksi siinä oli vain kaksi pulttia kotelon ulkopuolisia kiinnityksiä.
..Vai onko tää joku vanhusten juttu, muistelin vain että muis loodis oli nopeempi irroitus tapa.
Volvo PV 444E -53

Poissa Karhjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #21 : 01.02.2014, 23:35:44 »
Tänään sai osaset pientä esipesua.







Ei ollu pahasti karstaa venttiileissäkään. Pari pakoventtiiliä pitää uusia ja imuventtiilien ohjurit


Kokeilin teräsharja laikalla ja pitääs vähä kiillotella. ehkä joku kuuman kestävä lakka päälle.


Mites muuten onko tuo volvon rekka-moottorien vihreä sama tai likelläkää tätä b4b sävyä? huomenna vipa päivä ennen kuin pitää ottaa taas taukoa ja alkaa opiskella  >:(
Volvo PV 444E -53

Poissa Karhjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #22 : 02.03.2014, 23:11:37 »
Ei ollu vielä tullut osaset VP:ltä joten aloin purkamaan etupeltejä, Ihan helppo homma jos ei olis ollut näin pahoon lahot :2funny:

-kuskinpuolen lokarin sisäpuolellekki se aurinko kivasti saumoista paistaa, pienen vasaroinnin jälkeen.


- Mukavaa kun näkee työnjäljen. Pitäis jaksaa nuo johot sun muut ottaa vielä pois mut haluais mieluusti tehä jotain kivempaa :nohnoh


-Pahasti lahoa nämäkin. Tuota verkko+kitti-patenttia on tän auton lokarit täynnä, hyvin on kyl pysyny kiinni :P ja onneksi on varalla ehjät alkuperäiset paitsi toinen taakse.


-Lampun koteloki sanoi sopimuksen irti ja lähti mäkeen lokarien mukaan.


-Tätä mä hieman ihmettelin, kun on vedetty niin rumasti tää etuhiekkapelti(?) kiinni. näyttäis olevan limissä saumat ja hitsi täs päällä. kahdenvaiheella otanko irti, isä kyl kehotti jättämään kun ei se ollu alapuolelta mätä muuta kun lokarien liitoskohdasta:


Täs vaihees ajattelin harjotella pellitystä ja tän näköine kappale tuli väännettyä.


Tällästä tänään. huomenna koitan tehä nuo etuhiekkapellin kulmat kuntoon ja raaputella vanhoja massoja irti. massaus oli kyllä hyvin säilyttänyt sisemmät lokapellit ja ne pystyy hyödyntämään.
Volvo PV 444E -53

Poissa Karhjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #23 : 05.03.2014, 22:14:39 »
Tänään sain etuakselin irti ja lahoa löytyy lisää. rungon ja akselin väliin oli kertynyt komiasti n. 4mm hapanta rautaa joka lähti melkee tujulla katseella irti. Pitäiskö siitä tulkita et sen verta pitääs uutta laittaa tilalle ;D.


yllättäen ylätukivarsien kohalta oli runko lahonnut kunnolla. Tähän varmaan voi laittaa paksumpaa peltiä, paljo maalia ja massaa. Jos kestäis vaikka toisen ikuisuuden :buck2:.


Tulihan tuo etualapeltiki hitsattua jo eileen. Saa nähä joutuuko laittaa lasikuitukittiä ja paljonko, että sais siedettävän näköiseks. tuohon sivuun hitsasin viel vahvisteen alle ja tuli kyl jäykkä! mitään kulmaa ei kyl tullu katottua niin saa nähdä rupeeko kaduttaa kasaukses.


Huomisen tavoitteena olis saada etuakseli purettua loppuun ja ehkä noiden happamien kohtien paikkailu, v-käyrän ja taidon mukaan.
Volvo PV 444E -53

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #24 : 05.03.2014, 23:09:27 »
Oikeen siistiä peltihitsausta nuin se pitääkin tehdä :) Elä pistä mitään lasikuitukittiä. Tinaus saumoihin, miksei koko ala jos raaskii tinaa laittaa. Niinhän ne
on ennenkin tehty. Tai sitten saumojen tinauksen jälkeen metallipakkeli muuhun alaan.

Poissa Shikaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #25 : 06.03.2014, 21:17:09 »
Hieno projekti, lopussa kuitenkin kiitos seisoo  :pomo: Seurataan..

Poissa Karhjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #26 : 07.03.2014, 22:11:05 »
Kiitos vain! koritinaa pitää käydä hakemassa. Onkohan motonetti siihen paras vaihtoehto?

Eilen sain purettua akselin ja koitin puhdistaa parhaani mukaan, mutta hullukaa sitä kaikkea rasvaa irti saa. Sitten kokeilin meidän vanhaa hiekkapuhallinta ja silläkää ei oikee rasvaa ja massaa irti saanut.   Taitaa jäädä myöhemmäksi osien lopullinen puhdistaminen.

Tänään tuskailin kokopäivän toisen runkopalkin kanssa joka oli pahasti mätä siitä etuakselin kiinnityskohdalta, vähän jokapuolelta. Ajattelin jos sen kunnolla korjaas ja laittaas niinkuin alunperinki vähä vaan paksumpaa peltiä.

Nyt on sitte se toinenki runkopalkki laitettava yhtä hyvin :idiot2:


Volvo PV 444E -53

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #27 : 08.03.2014, 02:32:47 »
http://www.motonet.fi/fi/tuote/602621/Korrek-Tehopesu-1l kokeiles tommosella lähtee kyllä kaikki paskat pinnoilta :) itellä oli auton oven sisäpinnalla jotain ruskiaa ja tahmeeta ainetta joka ei lähteny sitte millää, hinkkasin sitä hiomapaperilla,lastalla ja kaikilla pesuaineilla mitä löysin mutta tolla sitte lähti vaan pyyhkäsemällä :D

Poissa Karhjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #28 : 15.04.2014, 21:04:44 »
Jotain maalailun yrittämistä menossa tällä hetkellä. Konekki tuli koneistamolta ja kansi lähti vuorostaan sinne ku saatii venttiilit sun muut ruottista. Tässä näitä kuvia:







Puhtaassa ympäristössä jooh  ::) Silmät nii ristissä ja aamuvuoro töissä niin ei jaksa kirjoitella tarkempia kuhan pidetään topikki hengissääzzzzzzzzzzzzZZzzz
Volvo PV 444E -53

Poissa Tomba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo PV 444E -53
« Vastaus #29 : 17.04.2014, 13:25:13 »
Ihan kiva projekti  :pomo:  Se pääskynen konepellillä on ainakin vielä 55-mallisessa H:ssa, sellaisella ajelen kesällä  ;)
S60 2.5T Chromium 2005
V50 2.0 2000
Zündapp Combinette S 423, 1958

 

Kulkukoira  Proturbo