Elekma  Autoracing

"Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic

  • 73 Vastauksia
  • 29892 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
"Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« : 28.05.2011, 13:35:35 »
Jospa tänne mahtuisi vielä yksi tälläinen projekti. Tapaushan on seuraavanlainen, huomasin kesällä 2010 Volvolandian sivuilla myynnissä olevan vm.-87 740 2.3 tic.in. Auto oli myynnissä varaosapuolella mutta otin kuitenkin yhteyttä myyjään ja joskos auto olisi pelastettavissa. Myyjä ilmoitti auton olevan paperillinen ja hänellä itsellään ollut käytössä, mutta tosin sittemmin jäänyt seisomaan ja joitain varusteita oli jo kerennyt siitä myymään ja myyjä ilmoitti myös tarvitsevansa moottorin itse joten loppu auto myydään rullaavana. Tämän ei annettu lannistaa koska olihan muuten auto suht`hyvässä alkuperäiskunnossa ja hyvää vauhti tulemassa aikansa klassikoksi. Joten auto haettiin uuteen kotiin Oulusta tänne Kempeleen lakeuksille ja tästä alkoi uusi projektini ;) Tarkoitukseni on käyttökunnostaa auto harrastepeliksi pienellä budjetilla, joten ei tästä ainakaan näillä näkymin ole tulossa mikään katukilleri. Mutta laittelen kuveja ainakun mahdollista koska nehän on mahottoman mukavia katsella ja jotain raporttia myös miten projektini etenee.

Tässäpä olisi muutama kuvatus projektista:






« Viimeksi muokattu: 21.01.2012, 17:44:07 kirjoittanut juriihi »
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #1 : 28.05.2011, 13:48:55 »
Nuo alun kuvat on otettu syksyllä 2010 kun autosta oli purettu matot pois pesua varten ja samalla kävi ilmi että olisi mittavat peltityöt tiedossa :-\ Projektini hidastui tässä vaiheessa jonkin verran kun kuutioin jotta mitenkä teen, hommaanko jostain "elinten" luovuttajan vai rupianko vääntämään "suorasta" pellistä uutta lattiaa autoon ja päädyin viimeiseen vaihtoehtoon ja kevät-auringon lämmittäessä sai projektini uutta potkua..

Muutama otos pääsiäisenä 2011:












« Viimeksi muokattu: 28.05.2011, 15:26:33 kirjoittanut juriihi »
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa Timo-M

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #2 : 28.05.2011, 14:26:13 »
Kyllä on mukava rojekti meneillään, siisti klassikko tulossa. Itellä on kanssa jossain vaiheessa tulollaan:)

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #3 : 28.05.2011, 14:32:14 »
Kiitos! Kommentit ja vinkit ovat tervetulleita. Vielä löyty pari kuvaa auton hakureissulta (puhelimella näpätyt) ennen uutta kotia  8)



Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #4 : 28.05.2011, 16:51:13 »
minkälaista tekniikkaa meinaat tähän pukata ? kiva rojekti !

Poissa 940 TURBO

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #5 : 28.05.2011, 20:39:31 »
 :)  No siellähän se mun EX-turbo näyttäis olevan hyvissä käsissä ::)  Ikävän näköisiä nuo ruostehommat... ne olikin suurin syy siihen että luovuin ko. Volvosta.  Tämä yksilö on jälkituotu Tukholmasta 2006, ja oli huippuvarusteltu. Sähköikkunat, ilmastointi, sähköinen kattoluukku, ABS-jarrut, vakionopeussäädin, . Volvolla ei ole ajettu kuin n274tkm, mutta ilmeisesti suolan käyttö ruotsinmaalla on hallussa koska pohja oli mitä oli :-\. Aikaisemmat sepät oli tunaroineet ratsupaikkoja sinnetänne, ja koska auto oli minulla ihan käyttiksenä, ei aikani riittänyt tämän klassikon entisöintiin.   Siitähän tämä on mainio että kattia ei ole, eikä vähäpäästöisyys-merkintää vaikeuttamassa edelleen viritystä.... ::)  Tsemppiä Jussille IPG:n kunnostukseen :hello:

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #6 : 28.05.2011, 21:21:50 »
Niin tosiaakin autohan on aikoinaan varusteltu melekosta mukavasti niinkuin jo nimerk. 940TURBO kertoi, lisätään vielä sähköpeilit, keskuslukko, puolinahka sisustus ja etusumuvalot monessakohan tuon ikäisessä on moinen arsenaali "himmeleitä" 8).

Eli tällähetkellä tilanne on seuraava ruostehommat rupiaa olemaan loppu suoralla, kaksi neliötä on mennyt ja kuten kuvista näkee paikat ovat meleko kookkaita johtuen niin sanotuista ratsupaikoista jotka olivat lahonpäälle hitsattuina ja huonolla saumalla(valo paistoi läpi ja vesi tullut sisällä) menin niin pitkälle ja laajalle että löytyi ehyttä mihinkä hitsata. Myös runkoon jouduin rakentamaan tervettä mutta nyt on saumat pyritty tekemään asiallisesti ja jonka jälkeen ne on niin sanotusti "liimattu" varmuuden maksimoimiseksi. Korjatut lattiat on lopuksi vielä maalattu ja punaiseksi tietenkin. Se mikä ihmetyttää, niin kaikki kotelot ovat ilman kotelonsuoja-ainetta :-\

Korjattu ja maalattu varapyöränkotelo:


Ja niin tekniikasta sen verta kun sitä tiedusteltiin niin voin kertoa että kone on jo olemassa. Tosin se on oikeen kootut teokset mutta alkuun sillä päästään. Eli b230 lohko, ET männillä ja paksummilla(13mm veiveillä), pikkukannella 530 poiketen alkuperäisestä joka on 531, polttoaineen syöttö omalla 230ET järjestelmällä ja moottorin ohjauksella(Motronic) Taisipa olla joku lastukin jo olemassa?? Tulppien kipunointi hoituu myös auton omalla järjestelmällä, niin ja ahdin on kunnostettu ja malliltaan TD05-12b ja kiinnitetty Vollen valuhalkosarjaan.. Ilmaa jäähdytetään Volovon omalla coolerilla(kait siitä vähän apua on)?? Kytkimenä toimiin alkuperäin kokoonpano. Mutta näillä mennään nyt ja
tosin tilanteet voipi muuttua enekuin saan koneen keulille nostettua... ;)
« Viimeksi muokattu: 01.06.2011, 21:07:11 kirjoittanut juriihi »
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #7 : 01.06.2011, 17:36:04 »
Laitetaampa tännekkin. Sain hommattua puuttuvia osia autoon. Huhuilin osia tuolla VL-sivuilla ja tarjontaa oli, kiitos siitä. Mutta miksi kirjoittelen tänne niin mikä tuuri kävikään, sain takaisin sellaiset osat jotka oli juuri tästä minun autostani myyty ennen minulle tuloa tuonne etelämmäs Raahen seudulle. Kattoluukunmoottori peitelevyineen ja johtoineen, kattovalo sekä auton oma mittaristo... O0 Ajokilometrin näyttäisi olevan 271000km. Kiitokset GT-79.lle osista :hello:

Projekti on edennyt siten että sisustaa on nyt kasattu paikoilleen pikkuhiljaa:


Ainut mikä alkuperäisistä varusteista puuttuu enään on cruise kokonaisuudessaan  :pomo:
« Viimeksi muokattu: 01.06.2011, 21:26:53 kirjoittanut juriihi »
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa Timo-M

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #8 : 01.06.2011, 18:50:24 »
Hianoa ;)

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #9 : 01.06.2011, 21:09:56 »
Tämmösetkin tuli tehtyä käännetyt 7"x16:


Odottavat vientiä puhallettavaksi 8)
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #10 : 20.08.2011, 20:11:03 »
Laitetaampa pikkasen tilanne katsausta tännekkin :). Tällä hetkellä rojekti on edennyt hitaasti mutta varmasti. Sisusta on kasattu täysin ja nyt touhuillaan kone huoneen puolella, ja sieltä on otettu ruosteet kiinni ja pintoja maalailtu. Seuraavaksi pitäisi ruveta kampeamaan koneen alakertaa paikoilleen, kun tulevalla viikolla käyn hakemassa kytkimen hilippeet ;). Ja tekniikan puolelle sen verta päivitystä jotta posti toi viikolla 531-kannen A-nokalla, joka pikku hiplailun jälkeen nostetaan fixatun"puna"-lohkon päälle 8).
« Viimeksi muokattu: 20.08.2011, 20:24:36 kirjoittanut juriihi »
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #11 : 21.08.2011, 13:54:20 »
Nostetaan hattua kun työläs projekti on edennyt näin pitkälle -H-

Komia tulossa ;)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #12 : 21.08.2011, 19:48:23 »
Parit kuvat Koneen alakerrasta :)







Ja "Tuuninkia" Venttiilikopankansi  ;)

Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa juriihi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 236
  • www.vrcf.fi
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #13 : 21.08.2011, 19:56:36 »
Nostetaan hattua kun työläs projekti on edennyt näin pitkälle -H-

Komia tulossa ;)

Kiitoksia tälläiset kommentit ovat aina tervetulleita :hello: On siinä tuota "hiplaamista" tosiaankin ollut, nyt rupiaa jo helepottamaan. Takarajojahan ei kanttaisi projekteille laitella, mutta jos ensi keväänä saisi leimattua ja yritän saada vanhat IPG-... kilvet takaisin. Eli tämä syksy ja tuleva talavi on aikaa ;).
« Viimeksi muokattu: 21.08.2011, 19:59:08 kirjoittanut juriihi »
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä ne uudestaan.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: "Rojekti" Volvo 740 -87 2.3 tic
« Vastaus #14 : 21.08.2011, 20:18:29 »
mahtavan näköinen kone! mikäs on öljynpaluun sisähalkaisia tuossa mutkassa ja letkussa?
Volvo 242 -77 B230
Garaget

 

Proturbo  Autodiagnoosi