Carcom Oy  Ateho

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 877936 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #45 : 28.03.2011, 22:40:02 »
Laikkamadalluksen kanssa on ihan sama kuin muutenkin eli iskarien pitää pelata yksiin jousien kanssa, muuten ei tule hyvää. Oikean pituinen iskari auttaa jo paljon ja jäykkyyssäädettävä vielä enemmän.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #46 : 03.04.2011, 17:21:10 »
Käyttöautona toimivasta 945:sta pitäisi saada keulaa hieman alaspäin. Tällä hetkellä perä hieman keulaa alempana ja toisinpäin pitäisi saada. Olisiko ihan hullu ajatus ottaa etujousista kierros pois? Ainakin tietääkseni vakioalusta, takana ilmeisesti kuormajouset kun on huomattavasti jäykempi mitä kaverin vastaava sedani.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #47 : 03.04.2011, 19:59:42 »
Jos tuo Volvon perä tipahtaa liikaa alaspäin keulaan nähden noilla Astran iskareilla, niin mitenhän mahtaisi toimia multilinkissä samanlainen viritys kuin tässä Taunuksessa? http://www.taunusfinland.com/galleria/albums/userpics/Iskarien_asennus2.jpg ja http://www.taunusfinland.com/galleria/albums/userpics/Iskarien_asennus1.jpg
Eli siis ostaisin jotkut korkeapainekaasut tms ja tuollaiset "madalluspalikat" tekisi iskarin alapäihin, kun näyttäis olevan samantapainen tuossa Taunuksessakin.

honkala motors: Joko olet saanut rojektiasi etenemään ollenkaan? Ja onko sulla multilinkki siinä 740 diisselissä? (onko noita ees multilinkkeinä :D )

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1607
  • It's Hip To Be Square
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #48 : 03.04.2011, 20:06:47 »
Käyttöautona toimivasta 945:sta pitäisi saada keulaa hieman alaspäin. Tällä hetkellä perä hieman keulaa alempana ja toisinpäin pitäisi saada. Olisiko ihan hullu ajatus ottaa etujousista kierros pois? Ainakin tietääkseni vakioalusta, takana ilmeisesti kuormajouset kun on huomattavasti jäykempi mitä kaverin vastaava sedani.
Ite nappasin vastaavassa tilanteessa etupäästä kierroksen pois, onnistui näppärästi jousia irrottamatta. Jouset pysyy edelleen nätisti kupeissa, ajettavuus ei muuttunut ainakaan huonompaan suuntaan, todennäköisesti parani kun rengaskulmat muuttui lähemmäs optimia. Etujousten alkuperä on vieläkin hieman hämärän peitossa, kun olivat niin pirun pitkän oloiset... ???
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1607
  • It's Hip To Be Square
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #49 : 03.04.2011, 20:32:16 »
Tuleekos tuollaisesta laikkamadalluksesta millainen ajaa? Isotpojat vaan puhuu että menee huonompaan suuntaan kun, lyhentelee lentävällä.
Riippuu ihan siitä, mitä sillä lyhentämisellä haetaan ja millä sitä huonontumista perustellaan. Jousihan jäykistyy sitä lyhennettäessä, ja sopiva pituus ja jäykkyys riippuu ihan autosta ja alustageometriasta. Joidenkin mielestähän laikattu jousi on automaattisesti pilalla ja madallusjousista pitää löytyä joku hieno valmistajan nimi...

Hyvä esimerkki toisaalta; autoon, jonka vakiojousen pituus on vaikka 30cm, myydään madallusjousia jotka on 30mm matalampia ja 10% jäykempiä. Vedät siitä vakiovieteristä abaut kierteen pois niin se on 3cm matalampi ja 10% jäykempi... ::)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa honkala motors

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #50 : 04.04.2011, 11:05:04 »
Sawo: En ole vielä saanut iskareita sorvarille, kun se on vuorotyösä kanssa niinkuin minäkin. Mutta tällä viikolla vien sille uudet iskarit niin sadaan homma eteen päin :) Sitten kun on keula kasassa niin perseen kimppuun :D Siis auton ei oman ;D Tossa on tosiaan jäykkä akseli ei ole multilinkki :)

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #51 : 04.04.2011, 11:11:47 »
Ostin tässä taanoin 740 turbo volen ja sieltä löytyy joku alustasarja. Haluaisin mielummin vakio jouset autoon, koska nuo madallus jouset ovat niin jäykät, että auto ei ole mukava ajaa edes maantiellä.
Näin talven jälkee ainakaan kun tie on routinu ja on sitte jos jonku näköstäpomppua tiellä. Lisäksi Volvoon tuli kesäpyörät mukaan kokoa 225/35 r18 alutecin alumiini vanteilla ja löytyy sitte 25-30mm raideväliä leventävät palaset napoihin. Mielummin laittasin tuohon volvoon r15 levitetyt peltivanteet kesäks.



Lauseisiin lisätty välimerkkejä ja isoja kirjaimia. Oli niin sekavaa ettei pystynyt lukemaan. Koitetaan seuraavaksi vähän edes jaksottaa tekstiä.  t:usu   ;)
« Viimeksi muokattu: 04.04.2011, 12:36:08 kirjoittanut usu »
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #52 : 11.04.2011, 18:59:39 »
Nyt jos ystävällisesti voisitte linkittää kuvia yms niistä tekemistänne kiinnikkeistä, joilla ootte vaihtanu nivomaattien tilalle normaalit iskarit?? Asialla ois ihan pikkunen kiirus, googlella en löytäny pahemmin mittään toimivia kuvalinkkejä. Onnistuuko ihan jostain L-muotoisesta kulmaraudasta, jos leikkaa kaks palasta, jotka iskarin alapään kiinnityksestä läpipultilla toisiinsa kiinni ja sitten laittaa tukivarteen kiinni kuten nivotkin? KIIRE!!!

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #53 : 18.04.2011, 19:17:22 »
Nyt jos ystävällisesti voisitte linkittää kuvia yms niistä tekemistänne kiinnikkeistä, joilla ootte vaihtanu nivomaattien tilalle normaalit iskarit?? Asialla ois ihan pikkunen kiirus, googlella en löytäny pahemmin mittään toimivia kuvalinkkejä. Onnistuuko ihan jostain L-muotoisesta kulmaraudasta, jos leikkaa kaks palasta, jotka iskarin alapään kiinnityksestä läpipultilla toisiinsa kiinni ja sitten laittaa tukivarteen kiinni kuten nivotkin? KIIRE!!!
NOOH??

Poissa Shaker

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #54 : 21.04.2011, 00:23:03 »
Onko kenelläkään kokemuksia http://www.chassit.se/? Kauanko kestää suunnilleen että saavat rojut toimitettua?

Tilasin uudempikeulaiseen 960:iin tuollaisen GE:n madallussetin.

Tällä hetkellä edessä KAWin madallusjouset + paskat iskarit ja takana viimesiään vetelevät nivomaatit, niin aattelin tuollaista kokeilla josko sais kerralla ajettavuuden kuntoon.

Mahtaako nuo taakse tulevat lyhyemmät nivot toimia normaalin komposiittijousen kanssa, vai pitääkö noille hommata kaveriksi vielä se volvon Sport-jousi?

Poissa juhnu-79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #55 : 21.04.2011, 00:36:17 »
mulla on nyt paikallaan tommonen satsi ja volvon omalla sporttijousella noh ja etuiskarit on volvon limomallisen
kuvan voin laittaa huomenna :P
kyl mää ny jotain siinä sitten koitin oikeinkin tehdä..:)

Poissa Shaker

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #56 : 21.04.2011, 00:48:29 »
Okei.  :)

Kokeilis nyt ensiksi tuon normijousen kera ku näyttäisi olevan ton jousenvaihdon kans niin hel*etinmoinen savotta äkkiseltään...

Poissa MikkoAntero

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #57 : 21.04.2011, 15:07:41 »
Tervehdys kaikille!

Jopas se myrkyn lykkäs...

Nyt on uudet kesägummit 760:n alla, huomattiinpa vaihtohötäkässä vain että vanha takajousi olikin särki eli poikki.

Ja ei kun uutta tilalle mutta kun on madallettu niin alkaakin ilmeisesti menemään vaikeaksi...

Lueskelin tuolta vanhalta foorumilta aiheesta olevan pitemmän litanjan mutta siitä nyt ei tullut hullua hurskaammaksi.

Muutaman kerran puhuttiin kuormajousista joista pätkäisee sitten tarvittavan verran pois, Lesjöförsseistä ja Cobrista vähän enemmänkin...

Mutta mitkäs alle ja mistä?...Perä nyt ei saisi ainakaan laahata joten olisko se nyt sitten tuo kuormajousi + rälläkkä sitten paras vaihtoehto ja napsii sitä mukaa poikki miten alas perän halajaa / että auto on vaaterissa?

Auto on siis 760 farmari, 2.3 litrainen turboplussa (140 kW) vuosimallia -90.

Madallukset on papereissa, ilmeisesti tiputettu ainakin sen 30 milliä kun peippöreissä lukee madalluksesta seuraavaa: keskiöstä lokarin reunaan edessä 35,5 cm. Peräpäästä ei sitten olekaan mainintaa kun teksti loppuu kesken...

Iskarit olivat ainakin viime kesänä ihan ok kun meni katsastuksestakin läpi että heilahti, taakse pitäisi saada vaan nyt nuo jouset...

Urputtaako ne konttorilla noista rälläkkämadalluksista kuinka helpolla? Tietysti osuu kohdille just se kusipäisin katsastusmies joten kaippa se on tapauskohtaista...

Pirkanmaalla (Tampere tai Kangasala) kenellään asiantuntemusta ko. asiasta? Apu tulee tarpeen...

Kiitos vastauksista jo näin etukäteen!

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #58 : 21.04.2011, 18:41:38 »
Laikkamadallus on ok siihen asti kun eivät pyöri/lähde irti nostaessa ilmaan  ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #59 : 21.04.2011, 19:01:35 »
mulla on ainaki 740 ylä ja alapäästä joset kiinni pulteilla.
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

 

Elekma  Autoracing