Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: far960 - 29.02.2024, 11:23:44

Otsikko: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 29.02.2024, 11:23:44
5syl.142kw Turbo.
Syksyllä tulpat pois,putsaus,nyt on taas öljyä kolmessa kaivossa.
Ne tulpat ruskean sävyisiä kuumuudesta.
Pitänee olla huolissaan?
Kannet,lohko,mitä?
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: laatikkovika - 29.02.2024, 11:56:26
Niitten kaivojen tiivisterenkaat. Vaatii venttiilikannen irroituksen jos niitä vaihtaa+ uudelleen liimaus.
Jos jakopään vaihto lähenee niin kannattaa ajoittaa samaan remppaan.

Oothan tuon ennenkin tehnyt, muistelisin.
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 29.02.2024, 20:49:16
Okei.
Ne siis:(
Empä "ehtinyt"irrottaa imusarjaakaan,talvisäiden takia.
Joo jakopää tullut tehtyä neloseen ja kutoseen,josta
jäi seuraava vaihto-sekä jakopään uudet osat,kun pöllivät katin.
Sopineeko..
Tämän rotiskon myyjä sanoi vaihtaneensa hihnan.No,huoltokirjassa että reilu 4v,ja 50tkm sitten,mutta ei pumppua.Kiristintä,rullia?
Ne joo on vaihdettava/tutkittava.
Otan puristuspaineet kansipahvin takia,ehkä,jos sitä vielä vaihtaa?
Ja muutenkin padan kunto.
Ei taida olla itua jälki kiristää kansipultteja,kun näkyvät,löysätä ja uudestaan momenttiin? :idiot2:
Venyvät pultitko siellä on?
Ei ne tietty pitäisi löystyä.
Yleensä tulee pultteja ja ruuveja koitettua,onko tiukkaamistarvetta?
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 04.03.2024, 00:18:01
Niitten kaivojen tiivisterenkaat. Vaatii venttiilikannen irroituksen jos niitä vaihtaa+ uudelleen liimaus.
Jos jakopään vaihto lähenee niin kannattaa ajoittaa samaan remppaan.

Oothan tuon ennenkin tehnyt, muistelisin.
Moi.
Nyt kysymys:imunokan hammaspyörän ajoitusmerkki suojakopan kolon kohdalla,1 mäntä EI ole ykk.!?
Kampuran merkki kohillaan.
Pakonokan-VVT-rattaassa mitään metkkiä olekaan.
En lukinnut mitään mitenkään,hihna pois,,ei muuttunut merkeistä hammapyörät.Oisiko pitänyt?
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 04.03.2024, 11:34:38
Moi.
Nyt kysymys:imunokan hammaspyörän ajoitusmerkki suojakopan kolon kohdalla,1 mäntä EI ole ykk.!?
Kampuran merkki kohillaan.
Pakonokan-VVT-rattaassa mitään metkkiä olekaan.
En lukinnut mitään mitenkään,hihna pois,,ei muuttunut merkeistä hammapyörät.Oisiko pitänyt?
merkkiä.
Imunokan hammaspyörän merkki
kääntyy myötään paljon kuin myös kampuran sama,ennenkuin ykkösen mäntä on yläkuolokohdassa
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 05.03.2024, 12:27:08
Tuo,voisi kasata jakopään,vielä kun on osat tallella.Kysyn noista ajoitus merkeistä varmistukseksi.
Kun tulpat on pois,tökkäsin ruuvarin ykköspyttyyn,josta selvisi
männän olemattomuus ykk:ssa.
Se vaivaa tietämätöntä.
Netin käyttö on huonompaa
Jos joku vastaisi?
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: Scraab - 05.03.2024, 15:32:44
En ihan ymmärrä kaikkea ulosantiasi, mutta jos kampiakselilla merkki on kohdallaan, homma on sen osalta ok.

Omassa B5234T3 ei ole VVT murheita, ja hihnan vaihdossa riittää, että akselien merkit ovat kohdillaan. Ei ole edes tullut pieneen mieleen ryhtyä tutkiskelemaan männät sijaintia ko tilanteessa ELK.
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 05.03.2024, 19:33:50
Tää kosla on liikennekäytöstä poistettu.
Ja monta kohdetta olen purkanut.
Aina löytynyt uusia fiksauskohteita.
Tulpat on pois myös.
Edellinen sanoi laittaneensa uuden jakohihnan-reilu 4v.ja 52tk m sitten.
Ennen moottoreissa;tappikone,vinokone,pienempi ja isompi tinakone,1 ykkösmäntä ajoituksen ollessa merkeissä on ollut yläkuolokohdassa.
Alfamer opas myös kertoo ohjeen.
Tässä padassa on vain kampuran,ja imunenän rattaassa ajoitusmerkki.
VVT-pyörästä ei tarvi välittää.
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: laatikkovika - 05.03.2024, 19:45:37
Kyllä kai siellä pakonokan rattaassakin merkki on?
Vvt pyörästä ei tarvi välittää paitsi jos sen jostain syystä irrotat.
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: Scraab - 05.03.2024, 20:59:47
Sattui tuossa olemaan Gatesin hihnan mukana tullut asennusohje, ja merkit kohdalleen -ei muuta. Yläkuolokohdasta ei puhuta siinä mitään, ei myöskään Haynesin tai Alfamerin oppaissa. Mikä sen merkin paikan olisi muuttanut? Rane viilannut uuden kiilauran :o?

TC vitonen on vähän eri juttu, kuin nuo vanhemman polven moottorit.
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 05.03.2024, 23:39:45
Kyllä kai siellä pakonokan rattaassakin merkki on?
Vvt pyörästä ei tarvi välittää paitsi jos sen jostain syystä irrotat.
Moi.Ei tosiaan ole.
Molemmissa joku M-syherö?tehtaalla meistetty
Sitä vvt-tä on jäljistä päätellen availtu.Ehkä akselitiivarin takia.
Kolmea kympin kannalla olevia pultteja on löysäilty,säätövaraa n.15 mm verran.
Auto sytytteli vikavaloa myyjä meinasi että kaasuläppäkotelossa
on matoja.
Jos jako on poskellaan?
Siksi katsonut yläkuolokohtaa.
Moottori kyllä veti hyvin.
,Ehkä 150 km ajanut koslalla.
Bensan hajun vuoksi jäi talviteloille.
Tankit.
Tämä tapaus on nyt moni ongelmainen.
Mm.pakari vuotaa heti katin takaa,
Tuulilasi vuotaa,kaikki toppaukset  vettyneet kunnolla.
Tähän oli vaihdettu lämppärin kenno mutta ei ole glykolia mielestäni.
Jarrukilvet..
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 07.03.2024, 00:56:22
Sattui tuossa olemaan Gatesin hihnan mukana tullut asennusohje, ja merkit kohdalleen -ei muuta. Yläkuolokohdasta ei puhuta siinä mitään, ei myöskään Haynesin tai Alfamerin oppaissa. Mikä sen merkin paikan olisi muuttanut? Rane viilannut uuden kiilauran :o?

TC vitonen on vähän eri juttu, kuin nuo vanhemman polven moottorit.
Tässä padassa on kaksi ajoitusmerkkiä,imunokan ja kampiakselin rattaassa.
Alfamer vm.1996-2000 tosiaan vain kertoi että ykkössylinteri ensimmäinen jakopäästä.
Miksikö?siksi kun nokka-akselien ajoitus määritetään-tarvittaessa- ykkösen männän yläkuolokohdasta.
mm.virranjakajallisessa pyörijä osoittaa kannen ykkösen nastaa ,eli mäntä on yläkuolokohdassa,on ajoitus on oikein.
Tässä viitos moottorissa  1-mäntä Ei ole yläkuolokohdassa,
ajoitusmerkkien ollessa kohdillaan,siis imunokan sekä kampiakselin.
Jotain varmaan,mitä en tajua? :D
Kerroin koslan liikenteestä käytön poistosta,tarkoittaa että tässä ei ole mikään kiire remppailun kanssa, tutkia siis ajan kanssa.

Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: laatikkovika - 07.03.2024, 08:36:09
Vedät nyt tähän vertailuun mukaan jo virranjakajankin ja sen miten pyörijä osoittaa ykkösen nastaan.
Osoittaahan se silloin kun sytytys tapahtuu mutta kun siinäkin on ennakko eikä kipinä tule silloin kun mäntä on ykk.

Olen myös jakopään tuohon 193 heppaiseenkin tehnyt ja voin vannoa että siellä on merkki pakopuolen rattaassakin.
Remppailun iloa!
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: Scraab - 07.03.2024, 09:23:55
Tässä padassa on kaksi ajoitusmerkkiä,imunokan ja kampiakselin rattaassa.
..
Tässä viitos moottorissa  1-mäntä Ei ole yläkuolokohdassa,
ajoitusmerkkien ollessa kohdillaan,siis imunokan sekä kampiakselin.
Jotain varmaan,mitä en tajua? :D

Mihin pakonokan merkki on hävinnyt? Korvakuuloltako ajattelit sen kohdistaa ELK?

Et ehkä tajua, että ajoituksen kannalta riittää, kun kaikki kolme akselia ovat keskenään oikeassa suhteessa -eli merkit kohdallaan. Tämä kohta ei ole riippuvainen 1. sylinterin yläkuolokohdasta.

Sytytyksen ajoitusmerkit ovat asia erikseen, ne alkavat olla jo historiaa. Sytytys säädettiin ensin staattisen merkkiin, jolla koneen sai käyntiin ja sen jälkeen strobolla dynaaminen merkki ilman alipainesäätöä kohdalleen. Oi niitä aikoja...
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 08.03.2024, 20:27:30
 :arkkupakastin:
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: 8-pätkä - 08.03.2024, 20:42:44
Tinakoneissa ajoitusmerkit ei ole ykkönen yläkuolokohdassa, olikohan tyyliin 60 astetta jompaan kumpaan suuntaan, en nyt muista ihan tarkalleen. Lieneekö jotain tekemistä sen kanssa että kannen voi näin ollen kasata mihin vaan asentoon ja pyöritellä nokat sitten oikein ilman että on vaaraa tulla kontaktia venttiilien ja mäntien välillä.
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: laatikkovika - 08.03.2024, 21:09:02
Tuo olis tietysti ihan järkeenkäypä selitys. ::)
En ole asiaan pysähtynyt syventymään kun ei tarvitse. Merkit kohilleen ja nippuun.
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 09.03.2024, 18:18:20
Kyllä kai siellä pakonokan rattaassakin merkki on?
Vvt pyörästä ei tarvi välittää paitsi jos sen jostain syystä irrotat.
Moi vaan.Koitin ottaa kuvaa,käänsin pakorattaan merkin näkösälle,jotta sai kuvaan: "M"kirjain ylösalaisin on ainoa merkki.
Peilillä katoin rattaan kyljen.
Imunnokan rattaassa sen sijaan on hampaassa lyhyt pystyviiva,joka osoittaa muovikotelon koloon.
Myös siinä "M"kirjain  ylösalaisin,joka on 8 hammasta myötäpäivään  muovikotelon kolon kohdilla.
Tää täytyy vielä varmistaa nokkien takapäästä ennen hammashihna
a.
(https://i.ibb.co/0rTHhQJ/IMG-20240309-173652249.jpg) (https://ibb.co/0rTHhQJ)

(https://i.ibb.co/7g0Lxjd/IMG-20240309-173305839.jpg) (https://ibb.co/7g0Lxjd)
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 09.03.2024, 18:24:15
Tinakoneissa ajoitusmerkit ei ole ykkönen yläkuolokohdassa, olikohan tyyliin 60 astetta jompaan kumpaan suuntaan, en nyt muista ihan tarkalleen. Lieneekö jotain tekemistä sen kanssa että kannen voi näin ollen kasata mihin vaan asentoon ja pyöritellä nokat sitten oikein ilman että on vaaraa tulla kontaktia venttiilien ja mäntien välillä.
Kiitos viestistä.
Sanoisin kokemukseni perusteella,että on näin.
Muki ei tosiaan ole ykk:ssa ajoitusmerkkien suhteen.
Pyörittelin äsken 360 astetta pakonokkaa,käsin,kuvausta varten.
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 09.03.2024, 18:31:22
Mihin pakonokan merkki on hävinnyt? Korvakuuloltako ajattelit sen kohdistaa ELK?

Et ehkä tajua, että ajoituksen kannalta riittää, kun kaikki kolme akselia ovat keskenään oikeassa suhteessa -eli merkit kohdallaan. Tämä kohta ei ole riippuvainen 1. sylinterin yläkuolokohdasta.

Sytytyksen ajoitusmerkit ovat asia erikseen, ne alkavat olla jo historiaa. Sytytys säädettiin ensin staattisen merkkiin, jolla koneen sai käyntiin ja sen jälkeen strobolla dynaaminen merkki ilman alipainesäätöä kohdalleen. Oi niitä aikoja...
Jos katsot äsken liittämäni kuvat?Suurentamalla näkee.
Tilan ahtauden takia ei saa täysin kokonaan rattaita kuvaan.
Mutta usko pois niissä kuvissa näkyy kaikki merkit.
En ole sokea.
Imunokan merkin löytämiseksi rapsuttelin ruuvarilla jälkeä.
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: Scraab - 09.03.2024, 18:44:16
Miksei se M kelpaa sinulle ajoitusmerkiksi? Kuvassa ei näy merkeille kohdistuspisteitä eli niitä muovikotelon koloja.
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: razori - 10.03.2024, 10:55:12
Hae biltemasta tinakoneen ajoitustyökalu ja pistä sillä jako kohdilleen
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: Huikkoster - 10.03.2024, 12:34:12
Tuossahan toi on?
(https://i.ibb.co/x2DR5NB/Screenshot-2024-03-10-12-32-24-17-40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg) (https://ibb.co/x2DR5NB)
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 10.03.2024, 13:22:20
Miksei se M kelpaa sinulle ajoitusmerkiksi? Kuvassa ei näy merkeille kohdistuspisteitä eli niitä muovikotelon koloja.
Vastaus;ne "ämmät"eivät käy mihinkään jakoon,ei muovi koteloidenkaan.
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 10.03.2024, 13:25:58
Hae biltemasta tinakoneen ajoitustyökalu ja pistä sillä jako kohdilleen
Valitettavasti viesteilyni ei ole sitten ollut selkeää.
Jaon asettaminen ei ole mikään ongelma.
Alun pitäenkään
En ole nyt edes halunnut käynnistää,edes osia ei ole vielä:)
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 10.03.2024, 13:41:34
Tuossahan toi on?
(https://i.ibb.co/x2DR5NB/Screenshot-2024-03-10-12-32-24-17-40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg) (https://ibb.co/x2DR5NB)
Kiitos
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 10.03.2024, 16:52:32
Kiitos
Ei ollut ihme etten nähnyt tuota merkkiä.
Kuva valehtelee huolella.
Kulma mistä tiirailee pakopuolta vaikuttaa niin paljon,että ensin ei mitään,kynnellä kiersin rattaan reunaa,niin ei.M antoi sijaintia,mutta silti moneen kertaan voimakkaalla valolla ja suurentavalla peilillä,+3 laseilla.
Näytti roska hituselta,ettei muuten kuin oikein terävällä pikkuruuvarilla nippa nappa tunsi jotain.
Melkein mitätön kolo.
M eikä merkki kohdistu kopan loveen,välimaille jää.
Säädetty, selvästi,hahloista näkee.miksi,en tiedä?
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: Scraab - 10.03.2024, 18:17:26
Näissä on näköjään kahdenlaisia merkkejä. Tämä tapaus on varmaankin uudempaa(?) mallia, jossa nokka-akselien merkit kohdistetaan klo 12 suuntaan?

Vanhemmassa(?) merkit ovat kohdillaan muovikotelon laipan koloja kanssa suunnilleen kello 14 ja 10.

Olisikohan sinulla joku siirtymävaiheen malli, jossa ajoitusmerkki on raapaistu joten kuten näkyville? Ainakaan omassani merkkejä ei tarvinnut kovasti tiirailla. Mahtaisivatko M-stanssit sopia vanhemman kotelomallin merkkeihin...
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: laatikkovika - 10.03.2024, 21:52:25
Mahtaisivatko M-stanssit sopia vanhemman kotelomallin merkkeihin...
Jos noita viiva merkkejä katsoo ja pistää ne pystyyn niin on kyllä ämmä kaukana vanhan mallin kotelon merkistä pakopuolella.

(https://i.ibb.co/s3zcvZ9/images.png) (https://ibb.co/s3zcvZ9)
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 11.03.2024, 00:01:36
Näissä on näköjään kahdenlaisia merkkejä. Tämä tapaus on varmaankin uudempaa(?) mallia, jossa nokka-akselien merkit kohdistetaan klo 12 suuntaan?

Vanhemmassa(?) merkit ovat kohdillaan muovikotelon laipan koloja kanssa suunnilleen kello 14 ja 10.

Olisikohan sinulla joku siirtymävaiheen malli, jossa ajoitusmerkki on raapaistu joten kuten näkyville? Ainakaan omassani merkkejä ei tarvinnut kovasti tiirailla. Mahtaisivatko M-stanssit sopia vanhemman kotelomallin merkkeihin...
Vm. -99 on.
Kyllä klo 12 on kotelon merkit.Katoin tänään.Taas
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 11.03.2024, 00:16:03
Jos noita viiva merkkejä katsoo ja pistää ne pystyyn niin on kyllä ämmä kaukana vanhan mallin kotelon merkistä pakopuolella.

(https://i.ibb.co/s3zcvZ9/images.png) (https://ibb.co/s3zcvZ9)
Juu.Tuo olisi vanhempaa mallia,ilman VVT pyörää?
Omassa merkit klo 12.
Nokkien takapäitä aion kyllä "ihailla" hihnan laiton yhteydessä.
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 11.03.2024, 10:44:35
Tuossahan toi on?
(https://i.ibb.co/x2DR5NB/Screenshot-2024-03-10-12-32-24-17-40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg) (https://ibb.co/x2DR5NB)
Tästä,vielä:
Näköjään olen tuijottanut kuvaa missä ei näy kolomerkkiä pakorattaan sisäreunalla.Mun puhelin "hakkeroi":()
Huikkoster,ei ole kiirettä;katoppa alkuperäistä toista kuvaa jonka liitän:
(https://i.ibb.co/ZKtbhPT/IMG-20240309-173305839.jpg) (https://ibb.co/ZKtbhPT)
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 15.03.2024, 20:21:55
Magneti Marelli kaasuläppäkotelo onko se asiallista ruuvailla levälleen putsausta varten?
Tossa se roikkuu johdossaan kiinni,kun en saa sitä isoa harmaata liitintäkään irti.
Jaksa aina rikkoa niitä ruuvarilla kampeamalla:(
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: Juzi - 15.03.2024, 21:23:56
älä vaan koita auki sitä.. putsaa se läppä osa vaan ja pistä takas kiinni imusarjaan.
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 15.03.2024, 22:00:47
Aa,hyvä juttu tietää ettei vaan taas purkaa lisää osia
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 17.03.2024, 23:52:47
Vähän jäässä työmaa nyt.
En löytänyt huohotuspöntön kakkia kiinnityspisteitä.Yksi 10-12mm? hylsyllä poistui yläpäästä sekä kumiputkia.
Kiinni istuu vaan.
Toinen:960 startti sopii hienosti paikalleen, maassa kaapeleilla pyöri,muttei solenoidi liikuttanut bendixiä.
Eikö miinus kuulu herätteeseen sekä solenoidi napaan,plus sitten akku ja laturi-punaisten napaan?
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: Huikkoster - 18.03.2024, 06:54:42
Starttiin tulee pelkkiä plus piuhoja. Maadoittaa rungosta lohkoon.
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 18.03.2024, 08:42:16
Starttiin tulee pelkkiä plus piuhoja. Maadoittaa rungosta lohkoon.
Okei,irrallaan starttia testaan,ennen kiinnitystä,-jakopää ei ole vielä kasattu-käynnistys-kaapeleilla.
.Miinus-kenkään ja startin runkoon.
Mikä tuo naaras ampi liitos on?
Vihreä johto siellä oli kiinni.
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: laatikkovika - 18.03.2024, 10:26:35
Solenoidin persuuksissa?
Se on startin heräte.
Kokeillessa vaikka se - startin runkoon, + iso ruuvi solenoidissa, sitten vaikka yhdistät sen + siihen abikoon niin pitäs vetää ja pyöriä.
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 19.03.2024, 20:07:18
 Alkoi startti potkimaan.Vaihdoin solenoidin 960 starttiin 1,7 kw tämän alkuperäisestä 1,4 kw startista.
Pientä eroavaisuutta on solenoidien männän haarukan koossa.
Et saa nähdä miten tulee toimimaan.
Ennen imusarjan laittoa testattava.
Onko se pitkä eristetty metalliputki huohotinkoteloon volvonumero1271988 liittyvä?
Onko Motonetin huohotin putkisetti oikea?Oliko n.135€ hintaa
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: LexT5 - 20.03.2024, 01:41:28
5syl.142kw Turbo.
Syksyllä tulpat pois,putsaus,nyt on taas öljyä kolmessa kaivossa.
Ne tulpat ruskean sävyisiä kuumuudesta.
Pitänee olla huolissaan?
Kannet,lohko,mitä?

tsekkaa aluksi pikkujutut, esim öljykorkin tiiviste, huohotusjärjestelmä.
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 20.03.2024, 07:45:52

tsekkaa aluksi pikkujutut, esim öljykorkin tiiviste, huohotusjärjestelmä.
Ne o-renkaat kansien välissä falskaa.
Jos käärmeöljy;tuo Redlinen Sealsaver auttaisi?
Moottorin kylki purettu näkösälle,Huohotin systeemi menee uusiksi.
On järjettömän likaista,ruuvarilla saa kaivaa valurivoituksista senttikaupalla hiekkaa,öljymössöä,oravan varastoja ym.
Voimakas imurikaan ei riitä yksinään.
Liuotinlitkua pari litraa,tiskiharjaa.
Koneen olettaisi käyneen ylikuumana?
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 22.03.2024, 10:16:55
Tainnut nostajat valua tyhjiksi 4 kk-n käyttämättömyydestä.
Kahdesta koitin,paineita nolla.
Imusarja ei ole kiinni,bensaa ei mene.
Haittaako kun kaasuläppäkotelo
on kytkettynä?
En saa harmaata isoa töpseliä irti.


Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: Mustalaatikko - 22.03.2024, 13:31:59
KL-varaosat osasi neuvoa minua oikean huohotinsetin valintaan, en olisi itse osunut täysin oikeaan. Sininenkin varmaan pystyisi samaan.
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 24.03.2024, 11:07:40
KL-varaosat osasi neuvoa minua oikean huohotinsetin valintaan, en olisi itse osunut täysin oikeaan. Sininenkin varmaan pystyisi samaan.
Ok kiitos.
Lontootako ne KL pamlaa?
Minä en
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 24.03.2024, 11:09:45
Ok kiitos.
Lontootako ne KL pamlaa?
Minä en
Offtotopic:Taas jätti vastaus pois viesteistä loppuosan,ei ymmärrä.
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: Mustalaatikko - 24.03.2024, 13:26:00
En kyllä ymmärrä sanaakaan mut suomeksi ne soitti ja sähköpostitteli hyvin asiallisesti
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: laatikkovika - 24.03.2024, 15:16:52
https://www.kl-varaosat.fi/
Otsikko: Vs: Tulppakaivoihin kerääntyy öljyä
Kirjoitti: far960 - 25.03.2024, 11:18:34
Ai semmosta;Kiitos linkistä