Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Sawon käyttöautohuoltomuistio V60 D6 PHEV '15 ja EX-V70 2.4i Classic '00

  • 5 Vastauksia
  • 2145 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Aloitetaanpas tämmöinenkin, kun talouden kaikki autot on tätä nykyä Volvoja.

Volvo V60 D6 Plug-In Hybrid R-Design 2015
Keväällä 2020 iski autokuumeen ykskaks yllättäen päälle, kun sattumalta näin paikallisen Kamux-liikkeen pihassa kyseisen Volvon. Pari-kolme kertaa kävin autoa katsomassa ja lopulta kahdesti koeajamassa jonka jälkeen päädyin vaihtamaan Toyota Auriksen tähän kyseiseen autoon.
Volvohan on 2015 alkuvuoden mallia, Kamuxin 2020 keväällä Hollannista maahantuoma. Kilometrejä oli ostaessa noin 120tkm. Ennen kauppoja tehtiin hybridiakuston testi, joka kertoi akkujen kunnoksi 91% joka oli omamekaanikon mukaan kelpo tulos pitkään seisseelle autolle. Myös jakopääremontti oli vuosien puolesta ajankohtainen, joten sekin tehtiin myyjäliikkeen piikkiin.
Varusteiltaan auto on aika perus R-Desgin ilman VOCia.











Nuo kuvissa näkyvät Ixionit jäi talvivanteiksi, syksyllä ostin niille Continentalin VikingCont7 kitkarenkaat koossa 235/45R18.

Kesälle ostin XC90 orkkisvanteet koossa 20x9, joilla oli jo valmiina 235/35R20 Kumholaiset kesärenkaat.


20" vanteilla auto muistuttaa enemmän xc60 mallia, joten siihen lääkkeeksi tilasin JM-Tuonnilta BC-Racing V1-alustasarjan 29.4.

Minun omistusaikana tehtyjä huoltoja ja korjauksia:
-6.7.2020 126378km ilmastoinnin kompressorin vaihto myyjäliikkeen piikkiin.
-22.2.2021 135562km "150tkm" määräaikaishuolto, lisäksi uusi orig.akku, ilmansuodatin ja polttoainesuodatin.
-19.6.2021 140250km Bc-Racing V1 alustasarja asennettu+uudet sachs merkkiset etuyläpäät+laakerit.



Volvo V70 2.4i 170hp Classic autom. 2000
Alkukesästä 2020 työmatkakulkineen virkaa toimittaneen Toyota Corollan ajoaika oli lopuillaan ja katsastuksessa auto paljastui todella läpimädäksi joten meidän yhteinen taival oli päättymässä. Tilalle löytyi omalta kylältä reilut 410tkm ajettu kaukaa siistinnäköinen V70 B5244S moottorilla ja automaattilaatikolla. Nopea koeajo ja todella kattava huoltohistoria sinetöi ostopäätöksen.
Varusteita löytyy ne normaalit classicin varusteet eli vakkari, 2-alueinen automaatti-ilmastointi ja kuskinpenkki sähköllä. Verhoiluksi on valittu jostain kumman syystä nahan sijasta tuommonen outo kangas/plyyssi :D

Ostohetkellä kesäkuu 2020


Elokuussa 2020 napattiin emännän kanssa repullinen seikkailumieltä ja pakattiin Volvon konttiin patja ja makuupussit ja lähdettiin kiertämään Lappia ja hieman Pohjois-Norjaa.



Ennen reissuun lähtöä olin ajanut autolla noin 500km, joten ilman suuria odotuksia reissuun lähdettiin ;D Mutta Volvohan vaan porskutti reissun lähes ongelmitta. Sallasta lähtiessä alkoi nykiminen ja päästiinkin nippanappa nilkuttamaan Kemijärvelle, jossa Kalotin korjaamo Oy oli ainoa korjaamo joka suostui matkalaisilta vikakoodit lukemaan ilman ajanvarausta. Syyksi paljastui sytytyskatkokset nelospytyssä, joten eikun Rovaniemen motonettiin nilkuttamaan josta löytyikin sopivasti 1kpl Boschin puolia :D 2 kappaletta otin varalle jotain nimettömiä tarvikepuolia, mutta niitä ei onneksi sitten tarvittukkaan.

Talvella laitoin keulalle 3xSIM3227 lisävaloja 100w halogen tuikuilla.

Kesälle hommasin työkaverilta tuommoset Imagen 17x8 tinat joille pyöräytin 205/45R17 Sailunit.

Tässäkin autossa meinaa vaivata korkeanpaikankammo, johon lääkkeeksi tilasin Skruvatilta budjettimallin -60/-40mm jousisetin.

Minun aikanani tehtyjä huoltoja/korjauksia:
-Elokuu 2020 4.pytyn sytytyspuola(Bosch).
-19.1.2021 424285km Jakohihnasarja+vesipumppu ja loput sytytyspuolat(Bosch).
-Huhtikuu 2021 Katsastus
-10.5.2021 425492km Moottoriöljyt+suodatin.
-22.5.2021 Skruvatin -60/-40mm madallusjouset asennettu.

V70 ja minun yhteinen taival päättyi elokuun alussa ja möin auton jonnekkin Etelä-Suomeen.
« Viimeksi muokattu: 24.08.2021, 08:01:21 kirjoittanut Sawo »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
V60 sai viikonloppuna alleen Bc-Racingin V1 alustasarjan ja uudet etuiskarien yläpäät+kääntölaakerit.






Takapäähän vaatii jäykemmät jouset kuten arvelinkin ja täytyy vielä hieman säädellä esijännitystä, kun jäi iskarit liian pitkiksi pienen aivopierun vuoksi.

Samalla laitoin moottorin peitemuoviin uuden Volvo-logon

Poissa hakkesi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Saako noita logoja marmorilta vai onko joku nettikauppa mistä vois tilailla? Itelläki ois nimittäi tarvetta  ::)
Nykyinen S60 T6 AWD Black R -12
Entinen S80 D5 AWD -07
Entinen S80 D5 -03
Entinen V40 1.6

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Saako noita logoja marmorilta vai onko joku nettikauppa mistä vois tilailla? Itelläki ois nimittäi tarvetta  ::)
Itse tilasin Skandixilta saksasta. Postikulut on kovat, jos pelkän merkin tilaa. En usko, että maksaa marmorillakaan paljoa mutta tää on vaan arvaus :D


Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
https://www.nettiauto.com/volvo/v70/12232440

Laitoin V70 myyntiin. Tuli äkillinen mielenhäiriö ja keksitty tarve saada pakettiauto, jotenka kävin ostamassa Hiacen ::) :idiot2: :D

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
V60:iin hommasin taakse jäykemmät jouset, ja koska ne on myös nykyisiä lyhyemmät piti keksiä sinne jotain koroketta kaveriksi. Ratkaisuksi löytyi Bc-Racingilta tuommoset 15mm paksut korokepalat ja apujouset jotka nostaa lisäksi n.sentin verran.


Jouset+korokkeet odottaa vielä asennusta...

V70 lähti maailmalle tuossa elokuun alusta, sen tilalle tuli Hiace ::) :D

 

Ateho  Elekma