Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: SanttuM - 07.09.2011, 22:22:35
-
Laitetaas omakin projekti tänne kun rupesin herätteleen henkiin vanhaa käyttispakuani. ELK
Eli autona 245 vapari dieseli, joka katsastettu pakuksi.
Syöttöpumpun hajottua auto jäi seisomaan.
Tämä kuva kesältä 17.6.-10
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/e2b5c4d9-orig.jpg)
Tuli jo aikaisemmin ostettua D24TIC tekniikalla oleva varaosa auto josta oli tarkoitus siirtää tekniikka tähän.
Nyt kun prätkäkelit alkaa oleen lopussa, otin volvon työn alle.
Tässä Volvo on seissyt koko talven.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/muokattu.jpg)
Karu totuus konehuoneesta ja vanha moottori
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/Snapbucket/8e054163-orig.jpg)
Tuleva woimanlähde irrotettuna luovuttaja autosta.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0660.jpg)
-
Purkasin uuden moottorin osiin että saan tarkistaa mitä palikoita uusitaan.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0675.jpg)
Purettu ja pesty lohko
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0676.jpg)
Aukaisussa selvis että lohko on hyvässä kunnossa kuten männätkin. Kampiakselin kaulat oli priimat myös.
Laakeriliuskat oli kuluneet joten tilasin kiertokangenlaakerit, runkolaakerit ja männänrenkaat.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0677.jpg)
Kansi irrotettuna ja taustalla näkyy siistitty pakosarja, joka odottaa black silkkiä pintaan.
Kannessa oli tyypilliset halkeamat venttiilien väleissä, mutta muuten kansi oli onneksi kunnossa.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0680.jpg)
Lohkokin on saanut uuden värin pintaansa
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0688.jpg)
-
Hyvännäköinen lohko tuli :)
-
Tänks! Oma koktailini vihreää ja hopeaa vasaralakkaa ;D
-
Ei huono koktail :o :hello:
-
Laitetaas lisää kuvia.
Lohko laakeroituna ja rengastettuna
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0694.jpg)
Alakerta alkais olemaan kasassa. Melkein kaikki osat alkais olemaan haalittuna,
jopa 12mm nestepää tuli hommattua. Täytyy laitattaa se vasta muutoskatsastuksen jälkeen.
Oikeastaan puuttuu enää suutinkärjet ja kytkin.
Mitä suutinkärkiä muut on käyttäny?
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0700.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0701.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0734.jpg)
Venttiilit puhdistin sorvissa ja ajoin kulmat kohdilleen. Koeläppäyksessä totesin ohjureiden olevan ihan loppu,
joten tilasin nekin. Onko kukaan vaihtanu deekuun ohjureita ite?
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0725.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0727.jpg)
Uusi peltipahvikin saapui Tammerdieseliltä.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0735.jpg)
Kansi menee vielä oikaistavaksi. Kanavista siistein valupykälät pois.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0720.jpg)
-
Ohjureiden vaihtoa olen seurannut moottorikoneistamolla
Suoraan kuumasta pesusta 80 asteinen kansi pöydälle ja paineilmavasaran + sopivan lyöntikappaleen avulla vanha irti ja uusi crc:n + tavan vasaran kanssa paikalleen. Muistaa vaan katsoa etäisyyden työntömitalla että miten syvällä alkuperäinen on :)
-
Ok jotain tällaista ajattelinkin. Kiitos :)
-
Ja tietysti helpottaa jos ohjurit on pakkasessa. Mutta siinä pitää olla aika jämpti kun ne lyö paikalleen. Viimeiset millit voi olla aika kovassa.
Niin ja ne poistetaan siten että lyödään pois sylinterin puolelta ja uudet tilalle nokka-akselin puolelta :)
-
Juup sen sentään tajusin, en ihan niin tollo oo.... ;D
-
Oikasuvarojahan noissa kaxneljän kansissa ei ole juuri ollenkaan, eli toivotaan, jotta suoraa kamaa on.... Uus kansi maksaa maltaita, ja työllistävä vaikutus on tarpeeks iso, jos venttiilejä joudutaan pudottamaan...
Kait varmuudeksi koeponnistutat kannen myös ??
-
Jos oikein muistan niin d24 kantta ei saa oikaista yhtään. tai ainakin tehdas on ilmoittanut sen niin. Ilmeisesti sen verran pehmeää kamaa kansi ja eihän se kyllä kestävimmän kannen maineessa ole ::)
-
Jos oikein muistan niin d24 kantta ei saa oikaista yhtään. tai ainakin tehdas on ilmoittanut sen niin. Ilmeisesti sen verran pehmeää kamaa kansi ja eihän se kyllä kestävimmän kannen maineessa ole ::)
Eipä tuo yhtään sen heikompi ole, kuin mikään muukaan dieselin alumiinikansi, onpa noilla ajeltu liki sen millinkin ilman kansivikoja. Paistamisestahan ei mikään tykkää, ja sillähän noita on rikottu, samoin jos kylmäkäynnistyksen ennakonsäätö ei toimi.
Volkkarissahan tuo jälkimmäinen oli toteutettu mekaanisesti vaijerilla, Volvossa taas nestekierron kautta.
Työstövara on onneton juuri siksi, että venttiilit tulevat liian liki kannen pintaa, jos työstetään yli 0,2/0,05 millin yli. Silloinhan sitten tarvii upottaa venat syvemmälle, enkä ainakaan minä tuohon alkaisi.
Raakakannen hinta taitaa pyöriä siinä tonnin tietämissä nykyään.
-
690€ raakakansi mekaanisille nostajille, 1160€ täysi kansi
mekaniisille nostajille. Hydraulikannella hintaa noin +100€ ja +200€
-
Mihin tuo perustuu että jos kylmäkäynnistys ei pelitä niin kansi ei kestä?
Transportteria saa kyllä kihnuttaa hyvän aikaa jos ei sitä vipua vedä ylös. Ajossa sitä ei huomaa mitenkään jos se unohtuu päälle ::)
-
Nyt kantta paremmin tutkittuani tulin siihen
tulokseen ettei kantta ole tarvetta plaanata.
Ja lämpö sen kannen tosiaan tappaa. Sama juttu muissakin
Pitkissä kutosen kansissa. Kunnon lämmitys ennen polkemista
Ja tarpeeksi jälkikäyntiä niin ongelmia ei pitäisi olla.
Ja tietysti maltilliset pakopaineet turbolla.
-
Omassakin oli varmaan se kylmäkäynnistin hajalla ties miten kauan koska se vipu ei liikkunut mihinkään, oli kone sitten kylmä tai kuuma...kansi ei ole vieläkään hajonnut ::)
-
Päivitystä.
Nyt on ohjurit saapuneet, ja pitäis alkaa vaihtamaan niitä kun iskis inspiraatio.
Auto on nyt tallissa nostettu pukeille alustanpäivityksen vuoksi ja samalla
aloin tekemään pohjatöitä tai korjaamaan ns. kosmeettisia virheitä.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0781.jpg)
Moottoritila on maalattu.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0774.jpg)
Hieman sieltä sanomistakin löyty maalin ja pakkelin alta
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0776.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0778.jpg)
Vanhat recarotkin on saatu istumaan paikalleen, pesua vailla ovat
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0790.jpg)
Ovipahvit karvattu, kylläkin jo vuosi sitten
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0791.jpg)
Jäähdytetyt etusatulat huollettuna
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0758.jpg)
-
Päivitetääs välillä, vaikka ilman kuvia toistaseks.
Nyt on ohjurit vaihettu ja täytyy vielä lainata töistä kalvain niin
saan avarrettua uuet ohjurit. edit.
(ei ollu töissä kasimillistä kalvainta niin tilasin leikkikaluässästä oman)
Uudet suutinkärjetkin olis hommattuna ja kaveri lupas säätää ne.
Minkäslaiset avautumispaineet kannattais laittaa kun tehotavote olis jotain 100hp/litra.
Isompi ahdin on hankintalistalla.
-
Ohjurit on kalvattu ja venttiilien läppäys aloitettu.
En oo ehtiny kantta paljon tekeen ku alustan päivitys vieny melkeen kaiken
vapaa-ajan.
Morsiankin vähän jo hermostuu ku ei mies käy ku syömässä kotona ja painuu tallille :nohnoh
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/2831087f-orig.jpg)
Etu iskarit on lyhennetty ja madallusjouset hankittu.
Etupäähän tuli uudet puslat ja kaikki nupit, ja eteen tulee tuplavakaajat.
Taakse tilasin tänään ruotsista kaikki uretaanipuslat.
Pitäis hiekkapuhaltaa ja maalata vielä tuo taka-akseli ennen
puslien asennusta.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/fdde03bd-orig.jpg)
-
Ja pientä päivitystä.
Alustan osia on hiekkapuhallettu ja maalailtu, ja osia pulttailtu kiinni.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/fcbc2d14-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/bf22d444-orig.jpg)
Uudet madallusjouset tuli. Aika radikaalisti lyhempi on tuo etujousi vakioon nähden. ;)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/a4042a00-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/e5f19805-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/aea3a7e2-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/dca0619b-orig.jpg) (http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/d14e626e-orig.jpg)
Uretaanipuslat tuli ruotsista ja osa jo asennettu.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/5abfebfd-orig.jpg)
-
Hienolta näyttää :hello: Mites noi ovi pahvit on karvattu? :o
-
En tiedä hämääkö kuva, mutta näyttääkö uudet jouset ohuemmille? Luulisi että madallusjouset on aina vähän paksumpaa ainesta. No lopputuloksen toimivuushan tossa ratkasee. :)
-
mitäs vuasimallia tämä pirssi on ja mistä iskarit?
-
Kiitosta vaan.
Auto on siis vuosimallia -82
Ja madallusjouset on millin paksummalla langalla, eli silmä hämää.
Iskarit on ihan perus monroet joista sorvissa otettiin 50mm pois.
Näkee sitte miten pelaavat ja kuinka kauan.
Ovipahvit tein niin että erillissarjalle tein mdf levystä korokerenkaat
Ja laminoin ne lasikuidulla kiinni. Sitte postikin kontaktiliimaa ovipahviin
Ja bilteman kaiutinhuopaa päälle.
Nyttemmin sikaosastoa verhoillessa
totesin että sprayliima toimii jopa paremmin.
-
Hienolta näyttää :hello: Mites noi ovi pahvit on karvattu? :o
olisko vedetty jotain kaiutinkangasta ovipahvin päälle ja paineltu muatoonsa
-
;D enkös sen tossa aiemmin kertonutkin....
-
;D enkös sen tossa aiemmin kertonutkin....
ahaa empä huamannu :D
-
Tänään tuli taas jotain tehtyä.
Sain toisenki etutolpan hiekkapuhallettua, maalattua ja kasattua.
Nyt olis molemmat tolpat paikallaan. Niin joo uusin tietenkin molemmat pyöränlaakeritkin. :P
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/SAM_0974.jpg)
Sain tehtyä kiinnikkeet tuplavakaajillekkin ja mielestäni istuu ihan hyvin nuo vakaajat. ::)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/SAM_0976.jpg) (http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/SAM_0975.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/SAM_0973.jpg) (http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/SAM_0972.jpg)
Mallailin talvivannettakin.... näkyy kivasti satulat :) On vaan sellanen et että joutuu spacerit hommaamaan.
(vanne on vasta hiekkapuhallettu)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/SAM_0979.jpg)
-
Ilohan näitä on katella ja seurailla, hyvää työtä!
Mistä puljusta länsinaapurista noita alustanosia tilailit?
-
http://www.kgtrimning.com
Tuolta puslat. Suosittelen ko. firmaa volvon osille.
-
Pitäis hyökätä seuraavaks taka-akselin kimppuun.
Pitäis irrottaa puslat akselista.
En pikaisella haulla löytäny enää sitä sivua missä oli ohjeet siihen puslanvaihtotyökaluun.
Muistaako kukaan?
-
Kansi viimeistelty ja uuden peltipahvin kans tempastu paikalleen.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/08f37d3c-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/4c518193-orig.jpg)
Pitäsi vaan vielä hommata joku pitävä kytkin niin sais nostaa koneen paikalleen
-
olisit nyt maalannu ton loppuosanki samalla värillä
-
Ei oo valmis vielä. :nohnoh ei saa arvostella keskeneräistä.
-
Itellä oli aikoinaan vakio asetelman kans sintteri levy, piti paremmin ku vakio eikä ollu kovin kallis. tosin ois voinu ehkä paremminki pitää jos se ois ollu saman paksunen ku vakio levy (en muista oliko paksumpi vai ohuempi). Levy löytyy vieläki jos haluut sen ostaa. mutta pitäs tosin palat vaihtaa siihen ku on vähä joutunu luistattaan ku ei ykkönen toiminu :)
ei kyllä varmaankaan pelkkä levy riitä jos tulee isompaan np:tä yms yms.
Mutta eipähän laatikko hajoa :D vai mikä laatikko tähän tulee ku en äkkiseltään huomannu että ois jossain lukenu?
-
:D Joo tiedossa on ettei laatikko kestä, mutta pakko kasata tolla 47:lla alkuun ku ei muutakaan ole.
Kyllä siihen täytyy keksiä joku toinen loota myöhemmin, mutta nyt olis vaan kiire saada auto liikenteeseen.
- arppari - Pystytkö laittamaan mulle kuvaa siitä levystä vaikka s-postiin? niin joo ja montako pooria siinä on?
santtu(piste)maattala(at)gmail.com
-
Noniin.
Tuli nyt sitte tilattua uusi nelilapanen sintterilevy. :idiot2: ?
Säästetään rahaa siihen SRE asetelmaan, ja laitetaan se sit ku isompi turbo ja nestepää on asennettu.
Nyt täytyy vaan saaha auto kasaan ja leima papereihin.
Alkaa nuo kelit jähtymään ni tympäsee polkea sykkelillä töihin.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/a3c44927-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/b9ed78bf-orig.jpg)
Piti laittaa jakoremmin koteloon pala peltiä ku viskon laakerijalka poistettiin ni olis jääny ruma aukko.
-
Mielenkiintoinen projekti, seurataan mitä tapahtuu ja kerrankin joku linkittää kuvia sivulle suoraan ettei tarvitse napsutella linkkejä auki tuhansittain -H-
-
Kerta ollaan jo tolla värilinjalla,
värivalinnan ois pitäny olla Detroit diesel green, eli " detroit alpine green"
(http://crbest.com/blocks/block02.jpg)
-
;D Tottamuuten.
No mutta tuo on omalaatunen ja niinku sanoin oma koktail.
Kävin tossa isällä sorvaamassa sovitepalaa vauhtipyörälle
että saan sen sorviin kii. On niin pilalle lasittunu et
pakko ottaa lastu pois.
Täytyypä vähä mittailla tuota vakioasetelman jousivoimaa
että saako levylle lisää painetta jos sorvais asetelman kiinnityspaikasta lastun pois.
Joskus jokkisautossa saatiin siinä pidon rajamailla oleva kytkin pitämään.
-
holysmoken puolelta löysin tietoo että se ois 0.6mm vahvempi tuo sintteri tuohon vakio levyyn verrattuna. siis jos se vaan on apen levy :) ja mikäli nuo mitat tuola piti paikkansa :D että joutuu varmaan sorvaan matalammalle tuota levyn kohtaa. ja ota samalla vähä sielä vauhtipyörän ulko reunaltaki pois ;)
-
Onhan se apen levy. Täytyy kattoo pitääkö ottaa matalammaksi.
Justiinsa sopi isukin pikkusorviin pyörimään.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/d38db927-orig.jpg)
On muuten ihan saakelin kovaa nuo lasittuneet läikät.
-
Keraamisella terällä saattaisi mennä paremmin kuin kovametallilla tuo pinta.
-
Noniin.
Nyt on vauhtipyörä valmis. 3mm joutu ottaa pois ennenku
tuli tasanen. Saas nähä pitääkö shimmata painelaakeria.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/52668713-orig.jpg)
Kytkinlevykin tuli.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/2a2e0b9b-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/f5165ce9-orig.jpg)
Lauhduttimenkin hain postista eilen, liittimet ei vaan ollu oikeanlaiset
eli ne joutuu hakemaan JonHydrolta.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/b9ab54ca-orig.jpg)
Huomenna pitäis jatkaa kasaamista
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/d576e26e-orig.jpg)
-
Komeeta jälkeä tulee täälläkin!! O0
Pirteän keltaisia nuo alustan osat!
-
Kiitos vaan. :)
Itekki tykkäsin ku kokeilin tota väriä.
-
Nyt on vauhtipyörä ja jakoremmi paikallaan.
Vaihelaatikko pestiin kaverin työpaikalla pesuhallissa.
Seuraavaks pitäs nostaa kone paikalleen, eli huomena jatkuu...
-
Nyt olis kone ja laatikko paikallaan.
Täytyy jatkaa huomenna kasaamista.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/fc3762bd-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/e294ad00-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/4897a200-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/0d61274c-orig.jpg)
-
Ai j*malauta ku on nättiä! :hello:
Ja nyt tuli nähtyä, että tuo musta keltanen toimii, itelle tulossa sama väritys alustan osiin, kuhan joskus saan rojektin käyntiin ;D
-
Ois btw ihan mukava tietää mitä tällanen kustantaa!
Ei tartte ihan tarkkoja lukuja, mutta jotain suuntaa-antavaa.
-
Juu laitan kustannuksia ylös sitte ku on vähä valmiimpi.
-
vähä valmiimpi.
Vähän valmiimpi=vähän kalliimpi!
-
Taas tuli eilen jotain puuhasteltua.
Runkopalkkiin joutu tekemään tilaa ahtimelle.
Nyt alkuun 3 garretti paikoilleen ennen holsetin hankkimista.
Tuossa jo olikin puhetta kustannuksista niin rahaa on palanu ihan kivasti,
niin että täytyy koittaa haalia jostain rahat HX35:seen. Tuo jouluki tulossa ja kaikkee... Muija ei vissiin ymmärrä jos ostan sille Holsetin joululahjaks V:>
Tässä nyt kuitenkin muutama kuva sovituksesta
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/401c3627-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/80f5173b-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/dac5de20-orig.jpg) (http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/6d1eab5c-orig.jpg)
Jää hyvin rakoa ainaki vakio ahtimelle.
-
Holsetin kanssa saatkin sitten tehdä tuon runkopalkin uusiksi ;) Josset sitten tee uutta pakosarjaa?
-
Juu pakosarja tulee uusi kunhan saan joskus holsetin hommattua.
-
Juu pakosarja tulee uusi kunhan saan joskus holsetin hommattua.
Niin no sitten voi selvitä vähemmällä. Ajattelin vaan kun 900 sarjassakin joutui tekemään hiukan lisää tilaa kompurakotelolle ja muutenkin meni melko tiukille, vaikka tilaa on paremmin kuin 200 sarjassa.
Hyvältä näyttää kyllä projekti. Oikea meininki :)
-
Tuo jouluki tulossa ja kaikkee... Muija ei vissiin ymmärrä jos ostan sille Holsetin joululahjaks V:>
Ei vissiin ymmärrä! :D
Mutta ainahan sitä holsettia voi toivoo joulupukilta?!
-
Niin no sitten voi selvitä vähemmällä. Ajattelin vaan kun 900 sarjassakin joutui tekemään hiukan lisää tilaa kompurakotelolle ja muutenkin meni melko tiukille, vaikka tilaa on paremmin kuin 200 sarjassa.
Hyvältä näyttää kyllä projekti. Oikea meininki :)
Juu ei oo kyllä liikaa tilaa kakssatkussa. Ja kiitos!
Mukavaa että miellyttää.
Ei vissiin ymmärrä! :D
Mutta ainahan sitä holsettia voi toivoo joulupukilta?!
Tuotapa en tullu ajatelleeksi ;D
-
Täytyy tänään rueta väsään ja sovittelemaan downpipeä.
Ei oo liikaa tilaa 3"selle putkellekkaan, mutta eiköhän se paikkansa hae.
Suutinkärjet kaveri lupas vaihtaa ja säätää tälläviikolla. Sitte ei pitäis ensisavut olla enää kaukana.
Tietty sähköt pitää uusia ku oli siirtomoottorin johtosarjassa sulaneita johtoja
ja oman johtosarjan oli nafta pilannu ku kaikki eristeet ihan haperoja.
Mistä kannattais hommata tuo alucuuleri?
Ja meneekö tuo 600x300 kenno kaksatasen keulalle?
-
Täytyy tänään rueta väsään ja sovittelemaan downpipeä.
Ei oo liikaa tilaa 3"selle putkellekkaan, mutta eiköhän se paikkansa hae.
Suutinkärjet kaveri lupas vaihtaa ja säätää tälläviikolla. Sitte ei pitäis ensisavut olla enää kaukana.
Tietty sähköt pitää uusia ku oli siirtomoottorin johtosarjassa sulaneita johtoja
ja oman johtosarjan oli nafta pilannu ku kaikki eristeet ihan haperoja.
Mistä kannattais hommata tuo alucuuleri?
Ja meneekö tuo 600x300 kenno kaksatasen keulalle?
kyllä sinne 3" rööri sopii melko nätisti.
jos jaksaa ootella niin saksasta halvalla cooleri, sopii 600x300 kun hivenen laikkaa näyttää 8)
Komeeta jälkee kaikkiaan ;)
-
Nonni.
Hyvinhän se tosiaan sinne passas.
Downpipe olis nyt valmis.
Muutama kuva.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/4b65531e-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/b6b9031c-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/d0f379bc-orig.jpg) (http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/739cd9d5-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/79fef1dd-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/c0aede86-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/3dc41bac-orig.jpg)
Kaunis se ei ehkä oo, mutta ajaa asiansa.
-
asiallisen näkönen tuo alku pätkä ku on oikeista kurveista tehty, eikä rälläkällä viistelty suorasta putkesta:D
ainakin bilteman perän ylitykseen joutuu loveja tekemään ja varmasti monen muunki firman myymään.
-
Juu sai helposti sovitettua nuista valmiista 45asteen mutkista.
Nuo on juurikin bilteman kamaa. Tosi hyvää hitsata migillä.
Niin juu kiitti vinkistä sen ylityksen kans.
Pitää mallata se vasta sitte ku akseli on paikallaan.
-
Työstövara on onneton juuri siksi, että venttiilit tulevat liian liki kannen pintaa, jos työstetään yli 0,2/0,05 millin yli. Silloinhan sitten tarvii upottaa venat syvemmälle, enkä ainakaan minä tuohon alkaisi.
Raakakannen hinta taitaa pyöriä siinä tonnin tietämissä nykyään.
Tästä perustinkin jo aiheen tuonne: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12581.0
Eli mihin tuo perustuu että ei saisi työstää? Ja miksi venttiilit ei saisi tulla tasopinnan yli?
-
Hommat seisoo paikallaan :P
Huomenna vaihdetaan suutinkärjet ja sit olis melkolailla käyntikunnossa,
lukuunottamatta cooleria joka on saksanmaalta tulossa 8)
Niin joo tänään pitäis rakentaa tuo uusi öljynpaluulinja turbolle, kun vanha letku oli niin saakelin hapristunu ja rutussa.
Moottorin johtosarja pitää kans tänään kunnostaa.
-
Nyt olis pumppu ja suuttimet paikallaan.
Vielä olis tekemistä että saan savut pihalle.
Turbon öljynpaluulinja ei oo vielä valmis, mutta jos huomen sais sen valmiiks.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0905.jpg)
Sähköpumppukin löysi paikkansa konehuoneesta
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0907.jpg)
Se muokattu laturiteline ei sitte ollukkaan enää linjassa kampiakselin hihnapyörän kanssa joten,
jouduin tekemään kiinnikkeen kokonaan uusiksi.
Laturi paikallaan uudella kiinnikkeellä ja sopivan mittanen remmikin löyty
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0908.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0909.jpg)
Ei ihan hirveesti jääny tilaa turbon imuputkelle vaikka laturi tuli ihan lähelle lohkoa
Täytyy ettiä ne liittimet lauhduttimeen niin saan laittaa öljyt koneeseen.
Sähkötkin aiheuttaa vähän päänvaivaa.
Ei kellään sattuis olemaan -82 diesel 240:sen sähkökaaviota???
Niin joo ja 740 tdn sähkökaaviota?
-
Hyvältä näyttää remontti O0
Ei se deeku niin montaa johtoa tarvi et joutuis sähkökaavioita lukemaan ::)
Itselläni ainakin toimii ihan hyvin kun vaihoin bensa koneen tilalle deekun. Ja joku 6 johtoa plus hehkun releen piuhat siihen vaan joutu kytkemään ;)
Eli startille, laturille, pumpulle, lämpömittarille ja sit tuo hehkun rele. Ja jos välijäähdyttimen laitat keulille ni itse ainaki vaihtaisin tuon imusarjan tilalle 200srj vaparin imusarjan.
-
Jaa miksi vaparin sarja???
-
Näkeehän sen jo sokeekin et on virtaukseltaan parempi ku tuo mikä sulla nyt on kiinni :2funny:
Ja samalla voisit jättää tuon blowoff venttiilin pois. Tämä siis oli vain minun mielipiteeni. Noo mutta kukin taaplaa tyylillään vai miten se meni...
-
No joo kyllä tuo venttiili lukitaanki jumiin, ja eiköhän se ilma paineella tuostakin osaa sylintereihin.
Vaihtaa sit ku isompaa turboo ja nestepäätä vaihtaa.
Nythän on tarkotus vaan saada leima autoon ja liikenteeseen
ja myöhemmin viilata lisää kun rahaa vähän karttuu hankintoihin
-
>:( Iski sittee kuumeen päälle! prkl...
Ei oikeen jaksa mitään tehä, muutako maata soffalla ja surffata netissä.
Tänä aamuna kuljetusfirman lähetti toi kotiovelle paketin.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0910.jpg)
600x300 kokonen cooleri ja turboruuvi kotiovelle kannettuna 130€ ei paha mun mielestä.
Niin joo en jaksanu ettii liittimiä siihen lauhuttimeen ni hitsautin työkaverilla äkkiä liittimet.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0912.jpg)
Paluupuolelle tei reiän ja kierteen öljynläpötila anturille. saa mitata moottoriin palaavaa öljyn lämpöä.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0913.jpg)
-
Noh eikai sitä näin saa herneitä nokkaan vetasta. :D
Kai sitä meinaa tulla hulluks ku on koko viikon maannu kuumeessa neljän seinän sisällä...
Onneks nyt on kuume takana eli rojekti jatkukoon. :)
-
Noniin sitähän minäkin :)
Onks toi muuten joku bensa vehkeen ahdin ku on niin paljo erilainen molempiin deekun t03:siin verrattuna... (mm. hukkaportin kello, downpipen laippa, imupesä)
-
Noniin sitähän minäkin :)
Onks toi muuten joku bensa vehkeen ahdin ku on niin paljo erilainen molempiin deekun t03:siin verrattuna... (mm. hukkaportin kello, downpipe, imupesä)
Samanlainen on mullakin deekun kyljessä...
-
Juuh. Ilmeisesti ahdin on jostain muusta vehkeestä.
En oo saanu mitään aikaan puoleentoista viikkoon ku oon ollu
sairas ja motivaatio hukassa
-
Nyt olis sähköt tehty siihen malliin, että konetta on pyöräytetty startilla.
Turbon öljynpaluuletku ja lauhutin paikalleen niin saan laskettua öljyt koneeseen ja tankki paikalleen
ja polttoaineletkut kiinni niin pitäis koittaa käyntiin.
Täytyy mennä töittenjälkeen tallille väsäämän, jos vaikka savut sais tänään pihalle. :)
-
Ei mee kaikki niinku elokuvissa s**tana >:(
Eilen sain öljyt koneeseen ja koitin pyörittää startilla öljynpaineita, niin eihän ne s**tana noussu.
Mulla on mekaaninen mittari kellon lisäksi ja koitin ottaa mittarinki irti, mutta letkustakaan ei tullu nolkun nolkkua???
Tuskin oon onnistunu öljypumppuakaan väärin kasaamaan? Tympäsee vaan että jos pitää ottaa taas pumppu auki niin se on nostettava pata pois.
Sellanenki kävi mielessä että jos imuputki vuotaa ja hörppii ilimaa? Mutta ei öljypohjaakaan saa irti kone paikallaan.
Tää harrastustoiminta syö miestä rotan lailla....
-
Nyt on öljynpaineongelma selätetty.
Otin pumpulta paineenrajoitusventtiilin
irti ja täytin pumpun tippakannulla niin johan rupes paineita löytymään :P
Käyntiin ei vaan suostunu lähtemään. Ei ees luvannu.
Puskee kyllä putkesta valkoista dieselinkatkuista savua.
-
ei taida olla ennakot kohdillaan ? ???
-
Käyntiin ei vaan suostunu lähtemään. Ei ees luvannu.
Puskee kyllä putkesta valkoista dieselinkatkuista savua.
Olisko pumpussa ilmaa sen verran ettei ruuttaa riittävästi tavaraa? Ja onhan pumpun ajotus oikein?
Itse ilmasin pumpun imemällä imuvaihtajalla pumpun läpi paluuletkun lähdöstä, kunnes alkoi ainetta tulla ja johan lähti.
-
Ajoitus ei oo vissiin kohillaan, mutta ilmaa ei pitäis olla.
Meinaan ku on toi sähkönen pumppu ennen sitä ja siitä pumpun paluu
puolelta tuli jo naftaa.
-
No nyt kun on joulut, uudet vuodet ja loppiaiset juhlittu, on aika jatkaa volvo rojektia.
Eilen tekasin coolerille tilaa keulaan ja aloin tekeen kiinnikkeitä sille.
Täytys saaha ttuo taka-akseli maalattua ja laitettua paikalleen niin sais auton taas rattailleen.
-
Muutama kuva coolerin asennnuksesta. Taka-akselitöillä jatkuu rojekti seuraavaksi.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/5b0d4851-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/b824649a-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/a8368118-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/5047f5ba-orig.jpg)
-
Mielenkiintonen projekti..täytyy seurata! :)
Meikällä on samanlainen tulossa työn alle.. autolle en oo tehny mtn viel, pumpun osia hankkinu. Lauantaina lähtee voimanpesä irti, pitää päästä vaihtaan kytkin vähä pitävempään! ;) Se vaan on orkkis 240 diesel, volkkarinlohkolla.
-
Sen verran päivitystä projektin tiimoilta että taka-akseli lähtee maanantaina
puhallukseen. Ja omaa tyhmyyttäni en koneen kasauksessa mitannu venttiilien
välyksiä niin teettää töitä tässävaiheessa. Mittasin tänään välykset niin niinhän se
sitten oli että neljä imuventtiiliä kantaa ja pahasti. :-[ Ei ihme ettei saanu käymään.
Pakoventtiilienkin välykset oli turhan pienet. Täytyy ens tallireissulla nostaa nokka pois
ja vaihtaa lätkiä. Eiköhän se sitte herää henkiin ku saa venasäädöt kohilleen ja pumpun ennakot oikein.
-
Nyt on sitte alotettu venttiilien säätö ja osa saatu säädettyä. Loppu vaan sopivat säätölätkät kesken :-[
Huomenna saan onneksi lisää kaverilta niin voi homma jatkua.
Takatukivarret on hiekkapuhallettu ja maalattu osittain.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0140.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0139.jpg)
Akseli on puhalluksessa, saa nähä millon pääsee sitä maalaamaan ja kasaamaan.
Loppuun vielä yksi huono kuva siitä kuinka kenttään keula on nyt asettunu.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/IMAG0136.jpg)
-
Meikällä on samanlainen tulossa työn alle.. autolle en oo tehny mtn viel, pumpun osia hankkinu. Lauantaina lähtee voimanpesä irti, pitää päästä vaihtaan kytkin vähä pitävempään! ;) Se vaan on orkkis 240 diesel, volkkarinlohkolla.
Tee toki projektipäiväkirja sinäkin, olis mielenkiintoista nähä saman sorttisia projekteja. :)
-
Nyt on venttiilit säädöissä ja pumppu laitettu tönärillä ainakin sinnepäin. ...mutta :'(
Eihän se per***e ees lupaa....????
Loppuu ideat kesken. Suutinputkista tulee tavaraa,
pakoputkesta tulee vaaleaa "savua" joka haisee dieselin katkulle, mutta kone ei lähe tulille??? >:( >:( >:(
Mikähän ristus tuota oikeen vaivaa?
-
Nyt on venttiilit säädöissä ja pumppu laitettu tönärillä ainakin sinnepäin. ...mutta :'(
Eihän se per***e ees lupaa....????
Loppuu ideat kesken. Suutinputkista tulee tavaraa,
pakoputkesta tulee vaaleaa "savua" joka haisee dieselin katkulle, mutta kone ei lähe tulille??? >:( >:( >:(
Mikähän ristus tuota oikeen vaivaa?
hehkuttaako se olleskaa ?
-
Hehkun merkkivalo ei pelaa. Eikä mittaristokaan ole nyt kiinni,
mutta se koelaudan alla oleva hehkurele kyllä naksahtaa???
Ja ajattelin että eikö sen pitäis kummiski lämpimässä tallissa tartata ilman hehkujakin?
-
Hehkun merkkivalo ei pelaa. Eikä mittaristokaan ole nyt kiinni,
mutta se koelaudan alla oleva hehkurele kyllä naksahtaa???
Ja ajattelin että eikö sen pitäis kummiski lämpimässä tallissa tartata ilman hehkujakin?
Täysin ilman hehkuja voi olla hieman nahkealla etenkin jos akussa ei riitä potku kunnolla eikä starttikaan ole paras mahdollinen eli pyöritä riittävän rivakasti. Saati jos pumpun ajoituskaan ei ole presiis oikein.
-
Ok. Hehkut on uudet mutta mitenkäs voin helposti tarkistaa niiden toimimisen?
-
Ei käytännössä lähde ilman hehkuja, mittaa tuleeko hehkulle +12 kun käännät virrat päälle. Ja meneekö soppa oikeaan pyttyyn, mulla on ollut 2kpl kolmesta omistamastani deekusta semmosella syöttöpumpulla, josta hihnapyörä on syystä tai toisesta 180 astetta pielessä, eli ajotusohjeen mukaan(ykkösen nokat ylös ja pumpun merkki kiinnitysraudan loveen) laittamalla on menny just puoli kierrosta poskelleen. En kyllä tiedä, miten tuo on mahdollista, mutta tämmösiä on tullu vastaan.
-
Ahaa. Täytyy huomenna tutustua asiaan syvemmin, nyt
Nukuttaa....
Kiitos paljon neuvoista!!!
-
Mikä turbo sul tos on? Onko millaset lukematavotteet?
-
Mikä turbo sul tos on? Onko millaset lukematavotteet?
Aikaisemmista kuvista katsottuna näyttäisi olevan tavallinen T3 pakokaasujarru...
-
Se Käy sittenkin!!!! :) *taavih->
Kiitos vinkeistä, hehkut ei pelannu, ei tullu hehkun pääreleelle herätevirtaa.
Vedin sisäreleeltä uuden johdon niin johan rupes hehkuttaan.
Ajoituskin oli ihan missä sattuun, mut saatiin käymään.
Sitte tsekattiin isukin kans kellolla kohalleen niin johan rokkaa.
Kännykkälaatuinen (huono) videonpätkä
http://www.youtube.com/watch?v=A6P_HuzwVE0&feature=youtu.be
Mikä turbo sul tos on? Onko millaset lukematavotteet?
Juu tällähetkellä on tosiaan t03 mutta uusin hankinta näkyy tässä:
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/4556d2af-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/cdf389c4-orig.jpg)
Ja ihan oikean merkkisestä autostakin, billet pyörällä.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/ad4e40d7-orig.jpg)
Ja ne lukematavoitteet on 250+ hp
-
Onnea savuista. Tätä rojektia seuraillu, ja aikasemmin näytti hyvältä ja nyt näyttää tosi hyvältä :P
-
Perhana tuli tossa yhtäkkiä mieleen että täytyy säätää tuo ennakko uusiksi,
oli meinaan tuo kylmäkäynnistin vahapatruuna tsydeemi kiinni kun eilen värkättiin. :nohnoh
Täytyy siis vapauttaa se tänään ja säätää uusiksi.
Ahtoputken osia olis matkahuollossa, täytyy hakea tänään.
Ja sitte alkaa armoton auton kasaus. Toivottavasti sais pian sen taka-akselin puhalluksilta niin sais paikalleen.
Pystyisin tekemään tuon takasillan ylityksenkin pakoputkeen.
Jospa pian pääsisi :sundaydriver: :3/4 jättää sen:
-
Juu tällähetkellä on tosiaan t03 mutta uusin hankinta näkyy tässä:
Ja ne lukematavoitteet on 250+ hp
Oukei, no itellä lukematavote on joku 200+ hp niin aattelin et toi T3/T4 ois iha sopeva.. Tarkotus on kuitenki hakea ajo-ominaisuuksia, että turbo heräis suht aikasin. Mut t03 "pakokaasujarrua" en laita.. :D Sillä alkaa olla tommoset lukemat aika hikisiä jo..tuskin ees saa irti noin paljoo..?
-
Perhana tuli tossa yhtäkkiä mieleen että täytyy säätää tuo ennakko uusiksi,
oli meinaan tuo kylmäkäynnistin vahapatruuna tsydeemi kiinni kun eilen värkättiin. :nohnoh
Täytyy siis vapauttaa se tänään ja säätää uusiksi.
Sen kylmäkäynnistimen voi suosiolla ottaa pois käytöstä ja 0.95-1.00mm ennakoilla kyllä käynnistyy kylmänäkin ihan hyvin ilman sitä..
-
Sen kylmäkäynnistimen voi suosiolla ottaa pois käytöstä ja 0.95-1.00mm ennakoilla kyllä käynnistyy kylmänäkin ihan hyvin ilman sitä..
Minä taas olen eri mieltä. Itsellä kylmäkäynnistys eliminoitu, ennakot 0.95-1.00mm ja lähtee kyllä käyntiin mutta rynkyttää niin pirusti ja savuttaa tolkuttomasti jonkun aikaa. Tarkoitus olisi kiristää vaijeria hiukan, että saa ennakonsäädön toimimaan, kierrosluvulla ei niinkään väliä. Tämä siis -10c ja siitä kylmemmillä keleillä.
-
Kyllähän tuokin vähän rynkyttää kylmänä ja samaa tekee kuulema yksi toinenkin D24.... :P
-
Sen kylmäkäynnistimen voi suosiolla ottaa pois käytöstä ja 0.95-1.00mm ennakoilla kyllä käynnistyy kylmänäkin ihan hyvin ilman sitä..
Kyllähän tuokin vähän rynkyttää kylmänä ja samaa tekee kuulema yksi toinenkin D24.... :P
Eikös tässä ole jo aika suuri ristiriita? Kyllä se kylmäennakkosydeemi oikeasti kannattaa pitää käytössä, itse mittailin joskus tuommosia 1.25-1.3mm ennakoita, kunnes tajusin unohtaneeni jotakin :P.
-
Eikös tässä ole jo aika suuri ristiriita? Kyllä se kylmäennakkosydeemi oikeasti kannattaa pitää käytössä, itse mittailin joskus tuommosia 1.25-1.3mm ennakoita, kunnes tajusin unohtaneeni jotakin :P.
tuo 0.95-1.00mm ennakko on kyllä mitattu ilman sitä kylmäkäynnistintä...eli vaijeri irrallaan siitä vivusta...
-
No nyt on ennakot 0.95 ja kytkin kylmäkäynnistimen takaisin.
-
Nonni. Akseli tuli puhalluksesta ja on maalattu.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/edb92516-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/698283f4-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/36d832ca-orig.jpg)
-
Eilen sain taas vähän puuhasteltua. Saatiin tehtyä uudet kuoret isoille puslille,
ja nyt on taka-akselissa kaikki uretaanipuslat paikallaan.
Imusarja on vaihtunut vaparin sarjaan, johon hitsuutin toisen päätyn kiinni.
Olis tarkoitus puhaltaa imusatsi tänään Soodalla, kun sain sitä tukusta hommattua.
Kuvia työvaiheista kun taas tallille pääsen.
-
Tautisen hieno tuo akseli, sopis munki 242 värimaailmaan :) Millasilla vehkeillä soodapuhallat?
-
Tautisen hieno tuo akseli, sopis munki 242 värimaailmaan :) Millasilla vehkeillä soodapuhallat?
Juuh, aikas seksikäs takalisto :D :D
Nooh, näin OT:na vain sitä tuumin, et hiton vähässä on viel tuo sooda-puhallus näillä autopalstoilla, vaikka isot on edut perinteiseen hiekkapuhallukseen verraten...
Ite oon moisten laitteiden hankintaa koittanu pitävästi perustellatuolle Hallitukselle.... ::)
-
Juuh, aikas seksikäs takalisto :D :D
Nooh, näin OT:na vain sitä tuumin, et hiton vähässä on viel tuo sooda-puhallus näillä autopalstoilla, vaikka isot on edut perinteiseen hiekkapuhallukseen verraten...
Ite oon moisten laitteiden hankintaa koittanu pitävästi perustellatuolle Hallitukselle.... ::)
Tuumasta toimeen sitten vaan ja investoimaan.
http://harvelit.proboards.com/index.cgi?board=esittelyt&action=display&thread=1320&page=3
-
Tuumasta toimeen sitten vaan ja investoimaan.
http://harvelit.proboards.com/index.cgi?board=esittelyt&action=display&thread=1320&page=3
::) ::)
Tarkotus olis kyllä puhaltaa peltitöitä ihan riikkisen isommassa mitassa, ku vaan maitotölkillisellä .... Mutta et se olis harrastajille ja itellekin sivutoimena kannattavaa, nii siin o pähkimistä.
Jatkossa o osaamattomille harrastajille tarkotus tarjota apuja harrastajahintaan, samoin myös mobilisteille.
Työt pidetään erillään, vaikkei niidenkää tuntihinta päätä huimaa (vakuutusyhtiöt nyt hinnottelee kolaritöissä tunnit ihan ite edelleen, joten niitä ei lasketa... )
Mut annetaan OT:n olla, tää on proggis-ketju :)
-
Mää mitään eilen tallille jaksanu. On niin perhanan kylmä,
ja kurkku kipiä :'(
Mutta tohon soodapuhallukseen, niin ajattelin ihan tollasessa
bilteman hiekkapuhalluskaapissa pöläyttää.
Katotaan töitten jälkeen että miten jaksaa tallille.
-
No joo... en saanu oikeen mitään aikaseks ku oon niin pirun flunssainen.
mutta tulli kokeiltua soodapuhallusta ja todettua ettei tuo stanan "yksi helvetti" riitä tuottamaan tarvittavaa ilmamäärää. >:(
Huomena taas kokeilua isommalla kompuralla. Tässä nyt kumminki pari kuvaa millaista jälkeä tulee.
Hioin ensin lamellilaikalla valujälkiä pois ja sitte puhalsin.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/a35e1904-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/6e18e781-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/edb460fb-orig.jpg)
-
Päivitetääs välillä.
Auto on aika hyvällä mallilla, ahtoputket on valmiit,
muutamaa klemmaria lukuunottamatta.
Pakoputki on valmis. Oikeastaan takajarrut, kardaani ja öljyt perään ja laatikkoon,
niin pääsis testaan.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/a7c9e8e1-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/790f2acc-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/0ff1e8cd-orig.jpg)
-
Juups.
Kardaanin tukikumi ja laakeri tulee huomenna ja samoin jarrusatulan männät.
Jos lauantaina ei oo pää kipiä :buck2: niin pitäis pajottaa volvo liikuntakuntoon.
-
Ja pientä päivitystä.
Alustan osia on hiekkapuhallettu ja maalailtu, ja osia pulttailtu kiinni.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/fcbc2d14-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/bf22d444-orig.jpg)
Uudet madallusjouset tuli. Aika radikaalisti lyhempi on tuo etujousi vakioon nähden. ;)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/a4042a00-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/e5f19805-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/aea3a7e2-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/dca0619b-orig.jpg) (http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/d14e626e-orig.jpg)
Uretaanipuslat tuli ruotsista ja osa jo asennettu.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/5abfebfd-orig.jpg)
Onko noi ihan dieseliin tarkotetut madallusjouset..? Luulin ettei siihen saa, vain bensavehkeisiin ja ne käy vähä heikosti dieseliin ku on niin raskas keula.
-
Jos lauantaina ei oo pää kipiä :buck2: niin pitäis pajottaa volvo liikuntakuntoon.
Pää on ilmeisesti vieläkin vähän kipee, kun on jo keskiviikko? :D :juhau:
-
Heh. Ei oo pää kipiä, mutta oon työreissussa.
On ne jouset ihan bensavehkeeseen, mut vahvemmalla langalla
kuin dieselin vakiot.
-
Heh. Ei oo pää kipiä, mutta oon työreissussa.
On ne jouset ihan bensavehkeeseen, mut vahvemmalla langalla
kuin dieselin vakiot.
Mistä tilasit ja paljonko tuli hintaa? onko ne 60/40 vai jotku muut? Vai onko molemmissa päissä samat ?
-
Ihan mätänetistä tilasin. en muista hintaa.
Laski etupää ihan sopivasti, mutta takapäähän joutuu laittaa jääkiekot. ;D
-
Nyt on takana uudet käsijarrukengät ja vaijerit paikalla.
Niin ja uudet jarrulevyt. Satuloihin tuli uudet männät,
täytyy huomenna kasata ne.
Kartaanin tukikumi ja laakerikin on.
Mikä virka sillä pienellä jjousella on siinä?
Takajousien alle joutuu laittaan ne jääkiekot ku tippu liian alas.
Koitan lisätä huomenna kuvia ku saan otettua, niin ei mene romaaniksi
tämä projektipäiväkirja.
-
Ihan mätänetistä tilasin. en muista hintaa.
Laski etupää ihan sopivasti, mutta takapäähän joutuu laittaa jääkiekot. ;D
no ne on varmaan sit 40/40... sehän tossa 240:ssä on paska ku se perä on niin pirun matalalla.. tai ainaki ite oon kuullu et toi 60/40 on paras yhdistelmä.. voi olla et teen rälläkkäjouset ite.. :D
-
Taas sain jotain aikaan.
Kardaani on uusine laakereineen paikalla ja käsijarrut säädetty.
Ahtomittarinkin laitoin paikoilleen, mutta siitä en vielä laita kuvia.
On vielä niin kesken tuo koelauta.
Kuvia ahtoputkistosta.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/b9aa5570-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/ad5b17ba-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/9edbd152-orig.jpg)
-
Täytyy kirjottaa vaan että onpahan törkysen hieno :P Pellipakosarja vielä ni ois O0
-
Kiitos!!!
Keväällä kun vaihtuu holsetti niin tulee ns. Pellisarja ;D
-
Nättimys ahtoputkistomus <-- Latinaa ja suomennettuna : Hienoa työn jälkeä O0
Oliko toi sun Cooleri 600x300x75 ???
Jaa kait tuo pakopaine mittari tulee autoon sisälle ? :buck2:
-
Kiitos.
Cooleri on tosiaan just sen kokoinen. Ja kyllä tulee pakopaine
mittari auton kabiiniin,
ei oo vaan tullu vielä hommattua sopivaa
letkua putken jatkoksi ni tulppasin mittarilla ton ku oon käytelly.
-
Eipä oo oikeen kerenny värkkään ku on ollu lumihommia ja työt päälle.
Ilmanputsarille toki aloitin tekemään raitisilma koteloa. :idiot2:
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/a8549b13-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/bfccc5f7-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/e5414647-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/42cb3c01-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/37c448ab-orig.jpg)
Täytyy vielä hitsailla koteloa tuohon, ja keksiä joku hillitty tyylikäs ilmanottoaukko lokasuojaan tuohon kohtaan. Ideoita? ???
-
Ompas mukavan näköiset nuo tuplavakaajat, jouset ja alatukivarret keltaisena S* Samaa väriteemaa aattelin omaankin kehitellä 8)
-
olikohan transporterin lokasuojassa semmonen pelkistetty ilma-aukko, tosin joutuu vaihtamaan siipeen palan peltiä :-\
http://www.mascus.fi/Kuljetuskalusto/Kaytetyt-Minibussit/VW/Transporter+2.4+Diesel+88+PS+AHK/images/gf9bdg7b.html (http://www.mascus.fi/Kuljetuskalusto/Kaytetyt-Minibussit/VW/Transporter+2.4+Diesel+88+PS+AHK/images/gf9bdg7b.html) tuosta saa jonkinlaisen osviitan
-
ja mersuissa kans samanmoinen , tuollaista olisin itsekki ehdottanut , vaati toki hitsaamista mut sitähän näyttää olevan muutenkin projektissa =)
-
900 saabin konepellistä saa siistin ilmanottoritilän takanurkan kohdilta, ja semmosen pellistä varmaan saa siivun laikata melko pienellä korvauksella..
-
Jos suuntaa on uudellemaalle päin ni kaverilta saat rööki askilla veidä vaik koko pellin palan mukanas ;)
EDIT: Siis konepellin 900 saabista
-
Eka koeajo suoritettu :)
Ei ollu muita jarruja ku käkkäri nii ei oikeen tohtinu vetää.
Pelittää kyllä makiasti.
Ei ainakaan 0,6 paineilla ollu kytkimenkans mitään merkkejä luistamisesta,
vaikka lähti isolla vaihteella vejättään.
Iso remontti työmaalla työllistää viikonlopun ni ei kerkee autoo viimeistelemään.
Muutama kuva keskeneräisestä rojektista:
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/cb87776d-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/6a64c2dd-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/134132be-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/7d5ebac0-orig.jpg)
Niin joo.
Jos jollakin on ylimääräisenä vanhan mallin konepeltiä niin saa tarjota.
Tähän on vaihdettu tuo uudempi malli, eikä se istu mun silmään.
-
ja mersuissa kans samanmoinen , tuollaista olisin itsekki ehdottanut , vaati toki hitsaamista mut sitähän näyttää olevan muutenkin projektissa =)
Joo kolmesatasen td mesen etulokasuojasta tuo ajatus lähtikin.
Ku löytäs sellasen lokasuojan jostain nii laikkaisin sen palan ja istuttaisin sen volvoon.
Auto on nyt siirretty isäukon talliin nosturille. pitäis ilmata jarrut tänään ja kunnostaa ohjaustehostin.
-
Joko väri on valittu?
-
Mulla olis yks flathood pelti
-
Joko väri on valittu?
On juu...
Pysyköön salaisuutena vielä hetken.
Kesämmällä vetastaan väri päälle.
-
Mulla olis yks flathood pelti
Laitoin yv:tä
-
Joo ongelma jarrujen ilmauksen kanssa... :-\
Oon yrittäny ilmata oikeassa järjestyksessä, mutta toisesta takasatulasta ei tuu ilmaa eikä nestettä.
Samoin etusatuloiden alemmista nipoista ei tuu mitään, eli ylemmät männät liikkuu jo mutta alemmat ei.
Heräs sellanen kysymys että mitä jos mulla on ne etusatuloihin tulevat putket väärässä järjestyksessä?
Vaikuttaako se ilmaus järjestykseen.? :buck2:
-
ihan JÄRKYTTÄVÄ....N SIISTI volssi! :D tykkään tälläsistä projekteista mitkä etenee! kumpa itellääki sais nyt etenemään taas :S
onnea prokkikselle!
-
Kiitos.
Oon mökillä rentoutumassa oikeen tosissaan.
Maanantaina jatkuu taas projekti. Epäilen ilmausongelmien aiheuttajaksi
jakotukin venttiiliä. Korjatkaa tietävät jos oon väärässä.
-
Hei taas pitkästä aikaa.
Nyt iski taas kesän jälkeen inspiraatio ja halu laittaa volvo valmiiksi ja katsastettua.
Jarrut autoon saatiin, ihan hiukkasen ilmaa tuntuu vieläkin olevan, täytyy kattoo josko saisin ne pois.
-
Hei taas pitkästä aikaa.
Nyt iski taas kesän jälkeen inspiraatio ja halu laittaa volvo valmiiksi ja katsastettua.
Jarrut autoon saatiin, ihan hiukkasen ilmaa tuntuu vieläkin olevan, täytyy kattoo josko saisin ne pois.
Hei vallan loistavaa O0 Tätä on odotettu :)
-
Mukavaa kuulla että on ootettu. :)
Eilen sain laatikkoon öljyt vaihdettua ja sisälokarit paikalleen.
Olisko kellään ehjää ohjaustehostajan pumppua ylimääräisenä?
Sellanen tarvis hommata jostain ja laittaa auto katsastuskuntoon.
Tänään koitan ilmata ne jarrut valmiiksi ja kiinnittää etupuskurin.
Laitan kuvia iltasella ku talliin pääsen.
-
Eipä oo tullu paljon kuvia räpsittyä, mutta tässä pari.
Joo näette ihan oikein, puskuri on nippusiteellä sovitteilla. :D
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/f2a4cca7-orig.jpg)
Kuva ilmanottoaukosta, kai se nyt ilimaa luulis saavan.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/f608888e-orig.jpg)
-
;D Tuppaa naamaa naurattaan... se taitaa sittenkin valmistua joskus.
Ainakin niin pitkälle että saa talven ajella töihin ja keväällä piristää lisää.
Nyt ulkoinen habitus on hmm.. mitenköhän sen sanois öö no RatLooker on kai oikea sana.
Keväällä maalataan yli asti jos... niin jos. ;)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/cde541de-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/5b1b98ca-orig.jpg)
Mitä tykkäätte vanteista ja niitten värityksestä?
-
Siistit on vanteet!
Eikös toin imusarja soodapuhalluksen yhteydessä olis kantsinut kiillottaa se kokonaan :pomo:
Työläs homma, mutta sen tehneenä tulee kyllä komian näkönen
-
Noh tuo soodapuhallus oli kokeilu, ja totesin että kompressorin ilmamäärä ei riitä alkuunkaan,
niin homma jäi sen vuoksi kesken.
-
Tekosyitä :D Itse hinkkasin hapettumat pois teräsharjalla ja 320 -> 1000 käsin ja lopuksi puuvillalaikalla. Kesti yhteensä 8h
Siirrä kilpi tuohon lippaan keskelle? Näyttää itsestä vähän hölmöltä tossa sivussa :S
-
Mitä sitä maalaileen, komiahan se on :P
-
Noniin, nyt on huomisaamuksi penkkiaika varattu.
-
Ei menny kaikki ihan putkeen.
Tehoja jäi puuttumaan paljon, pumpusta ei saa enempää soppaa.
Muutos katsastus meni läpi, mutta vuosikatsastus ei.
Pikku puutteita kuten töötti, lasinpesuri ym.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/38eefe58-orig_zps943728df.jpg)
-
Ei menny kaikki ihan putkeen.
Tehoja jäi puuttumaan paljon, pumpusta ei saa enempää soppaa.
Muutos katsastus meni läpi, mutta vuosikatsastus ei.
Pikku puutteita kuten töötti, lasinpesuri ym.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/38eefe58-orig_zps943728df.jpg)
Ehkä tehoja sais olla enemmän, mut tosta vääntöalueesta voi olla ilonen..oispa mullaki maksimi vääntö 2600rpm nurkilla.. Tosin mulla se vääntö on tod. näk. enemmän mut silti se on liian korkeella.. penkitystä odotellessa.. :D
Mut eipä sulla toi kytkinkään pidä paljoa enempää..eiks täs ollu vakio kytkin? et se vaihtoon ja sitte 12mm nestepää ja sopeva fööni sekä paineitta se 1,0baria ainaki. :pomo:
-
Onhan sielä sintteri, ja asetelman jousivoimaa vähä pännätty.
12mm nestepääkin on (kiinalainen) paketissa. Pitäis vaan saada joku asentaan se.
-
Onhan sielä sintteri, ja asetelman jousivoimaa vähä pännätty.
12mm nestepääkin on (kiinalainen) paketissa. Pitäis vaan saada joku asentaan se.
Koita kysellä jostain pienemmistä dieselhuolloista, jospa ne vaihtais.. jos et haluu maksaa sitä min. 500€ siitä, että joku iso pulju sen vaihtaa ja "säätää". Ja parasta jos tiedät jonku "tutun" joka virittää dieselkoneita.
-
Nyt on volvossa tuore leima.
-
Mut eipä sulla toi kytkinkään pidä paljoa enempää..eiks täs ollu vakio kytkin? et se vaihtoon ja sitte 12mm nestepää ja sopeva fööni sekä paineitta se 1,0baria ainaki. :pomo:
:D Tässähän näitä.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/f5165ce9-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/2a2e0b9b-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/4556d2af-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/cdf389c4-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/ad4e40d7-orig.jpg)
12mm nestepääkin on vielä paketissa, ja ostin just toisen pumpunkin, eli saa viedä johonki verstaalle
hiplattavaksi. ja sachsin asetelman hommaan vielä.
Eiköhän se nuilla päivity viimeistään keväällä. ;)
-
Mistä volvosta tuo on peräisin :) !
-
Mistä volvosta tuo on peräisin :) !
D7 koneisista ainakin löytyy.
-
:D Tässähän näitä.
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/f5165ce9-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/2a2e0b9b-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/4556d2af-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/cdf389c4-orig.jpg)
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/ad4e40d7-orig.jpg)
12mm nestepääkin on vielä paketissa, ja ostin just toisen pumpunkin, eli saa viedä johonki verstaalle
hiplattavaksi. ja sachsin asetelman hommaan vielä.
Eiköhän se nuilla päivity viimeistään keväällä. ;)
no voi jukra..sait mullekin holsetti -kuumeen.. :D kyllä se noilla liikkuu.
-
no voi jukra..sait mullekin holsetti -kuumeen.. :D kyllä se noilla liikkuu.
Ruotsista saa edullisesti huollettuja holsetteja. Sieltä itekki ton ostin
-
Paljonko kerty hintaa? Ja koskas laitat hyrrän pyörimään ;)
-
Nyt alkaa näyttää todella hyvältä :)
Onko tavoitteita tehojen/vääntöjen suhteen? :3/4 jättää sen:
-
Se oli jotain 350 kuluineen.
Hyrrä tulee paikalle viimeistään keväällä, mutta riippuu syöttöpumpusta,
että millon saan siihen nestepään vaihatettua.
-
Mistä nuo mustat pellivanteet käännetyillä keskiöillä on alun perin?
-
Tehotavote hmm.. 250+.
Ja vanteet omin pikkukätösin käännetyt. ;D
-
Ja vanteet omin pikkukätösin käännetyt. ;D
Mutta onko ne 240 vai jonkun muun?
-
Olikohan ne s60 sestä?
-
Niinhän siinä sitte kävi, että ku laitoin vahvat moottorin tukityynyt
Ja vaihdelaatikon tyynyksi uuden tarviketyynyn. Se porsi jo.
Nyt on vaihdettu siihenkin jäykempi. Ei ota enää keppiteline tunneliin kii.
Samalla pakoputki koki muokkauksen, epähuomiossa se vaimenninki
Jäi pois...
Nyt on matalalta vejättäessä ääni ku kuorma-autossa.
-
Niinhän siinä sitte kävi, että ku laitoin vahvat moottorin tukityynyt
Ja vaihdelaatikon tyynyksi uuden tarviketyynyn. Se porsi jo.
Nyt on vaihdettu siihenkin jäykempi. Ei ota enää keppiteline tunneliin kii.
Samalla pakoputki koki muokkauksen, epähuomiossa se vaimenninki
Jäi pois...
Nyt on matalalta vejättäessä ääni ku kuorma-autossa.
Onko suora putki? ;) Ite haluisin kans kuorkin äänet alas, mutta ei tuolla mun bilteman pitkällä vaimentimella saa.. pitäs varmaan laittaa lyhkäsempi.
-
Suora on ja murisee kivasti :)
-
Volvon kanssa pikku ongelmia. Startti lakkas pelaamasta.
Tympäsi irrottaa ku joutu irrottaan turbon että mahtu startti pois.
Koko startti ei pyöri edes suoralla virralla. Toinenkin startti löytyy, mutta siitä oli solenoidi paskana.
Uusi solenoidi ja pendixi tilattu ja tänään pitäis saapua.
Valoihin hommasin kans vähän vahvistusta, mutta siitä lisää myöhemmin. ::)
-
On vierähtäny jonkin aikaa siitä ku viimeks kirjottelin.
Nyt on startti kunnossa ja valoihin tuli bilteman valon"vahvistinsarja" ja 100/90W polttimot.
Irrallaan olevaan pumppuun asensin sen 12mm nestepään.
Pumpun akselin stefan vaihtaisin samalla, mutta ei taho löytyä mistään.
Saas nähä onko paljonkin vaikutusta ku saa tän pumpun paikoilleen, toivottavasti piankin. :)
-
On vierähtäny jonkin aikaa siitä ku viimeks kirjottelin.
Nyt on startti kunnossa ja valoihin tuli bilteman valon"vahvistinsarja" ja 100/90W polttimot.
Irrallaan olevaan pumppuun asensin sen 12mm nestepään.
Pumpun akselin stefan vaihtaisin samalla, mutta ei taho löytyä mistään.
Saas nähä onko paljonkin vaikutusta ku saa tän pumpun paikoilleen, toivottavasti piankin. :)
Kyllä sieltä varmasti lisää tehoa löytyy jos vain pumppu on kunnossa.. ;)
valon vahvistinsarja..? :idiot2: paraniko valot sit paljonki ja oliko millanen urakka panna paikalleen? Itekki kaipais lähivaloihin (ja mielellään myös pitkiin..) lisää potkua.. lisävalot laitan nytte talven ajaksi ku ne meikäläisen ajot on talvella aika vähäisiä. Sattuu yhet ylimääräset pyörimään nurkissa.. :)
-
No siis kaks relettä ja johtoja :)
-
No siis kaks relettä ja johtoja :)
Ok..eli ei kovinkaan hankala. :) Pitää kattoo jos ens viikolla ehtis käydä kaupoilla ennen ku lähtee joululomille rentoutumaan JA autoa ruuvaamaan.. 8)
-
Rupes kova meteli ottaan aivoon niin laitoin tänään volvoon
Bilteman isoimman 3" äänenvaimentimen perälle.
Kyllä täytyy sanoa että nyt on mukavampi ajella. Ääni on
Hiljasempi, mutta silti murisee pehmeesti vejätettäessä.
-
Rupes kova meteli ottaan aivoon niin laitoin tänään volvoon
Bilteman isoimman 3" äänenvaimentimen perälle.
Kyllä täytyy sanoa että nyt on mukavampi ajella. Ääni on
Hiljasempi, mutta silti murisee pehmeesti vejätettäessä.
Mä aattelin kokeilla lähes suoraa putkea..on sieltä mutkia. :D vertaan vähän tohon isoon bilteman vaimentimeen, itellä on kans samanlainen. kattoo sit kyllästyykö siihen meluun..
-
12mm nestepää paikallaan, mutta pumpusta ei tuu naftaa.
Mikähän siinä nyt oikeen on??? :-\
-
Kai ne helpoimmat kannattaa katsoa ensin, eli
-Tuleeko sammutinsolenoidiin varmasti +12v? Johdot on näissä usein hauraita ja saattaa katketa pumppua irrottaessa ja kiinnittäessä ja itse onnistuin jopa kerran laittamaan väärän johdon solenoidille ja ihmettelin kun ei tullut löpöä.
-Eihän siellä varmasti ole enää ilmaa? Jos omistaa jonkin sortin alipainepumpun niin hyvä konsti on imeä pumpulta lähtevästä paluuputkesta niin kauan että tulee dieseliä.
Sitten se ikävempi homma on että joillakinhan on ollut ongelmia jonkun tietyn valmistajan nestepäiden kanssa, siis että nestepää on liian väljä. Tuntuiko tuo nestepää miten väljältä? Ja mistä se on peräisin? Tosin ajattelisi sieltä silti jotain tulevan, kun ottaa suutinputken irti ja pyörittää. Onko sulla ollut suutinputki irti kun olet kokeillut vai miten totesit ettei ainetta tule?
-
Solenoidille tulee virta, se naksahtaa.
Kiinalainen nestepää, en osaa sanoa tosta väljyydestä, kun oletin uuden
kikottimen olevan tiheä.
Ja suutinputket oli auki. Ja pumpun keskeltä sen pienen ruuvin ku avasin niin
kyllä sieltä ainaki naftaa tuli.
Mites ne takaiskut jokka on nestepäässä, onko niissä ne jousen alla
olevat shimmit kuin tarkkoja saada oikeisiin paikkoihin?
-
Solenoidille tulee virta, se naksahtaa.
Kiinalainen nestepää, en osaa sanoa tosta väljyydestä, kun oletin uuden
kikottimen olevan tiheä.
Ja suutinputket oli auki. Ja pumpun keskeltä sen pienen ruuvin ku avasin niin
kyllä sieltä ainaki naftaa tuli.
Mites ne takaiskut jokka on nestepäässä, onko niissä ne jousen alla
olevat shimmit kuin tarkkoja saada oikeisiin paikkoihin?
Mitä kautta sen nestepään hommasit? Jossain kimppatilauksessa tulleissa nestepäissä oli tuota väljyysongelmaa porukalla eikä jaksanut työntää tarpeeksi löpöä muistaakseni. Eli kiinanpojilla ilmeisesti hiukan liian suuret toleranssit. Tuosta taisi olla jossain tuolla d24 viritystopicissa juttua. Muistaakseni tilaaja yritti noista reklamoida mutta ei ainakaan sillon ollut saanut mitään vastausta kyselyihinsä tuolta firmasta kun viimeksi jutusta luin. Ikävä homma jos tässä on se kyseessä :(
Muistaakseni AtAi:n kimppatilauskamat on olleet priimaa ainakin mitä minun tietooni on tullut.
Noista shimmeistä ei ikävä kyllä minulla ole parempaa tietoa.
Siis siitä ruuvin reiästä mistä ajoitus säädetään, tuli ainetta mutta suutinputkista ei kun ruuvin laittoi kiinni?
-
Joo siitä tuli naftaa. Putkista ei tuu.
Foorumilta tilasin, en muista keneltä. Oli hommannut kimppatilauksessa,
mutta olikin sitte saanu koko pumpun jostain. Myi sitte ton nestepään.
muoviämpäri onkohan se nyt sitä paskaerää....
Tympäsee mennä taas ruuvaamaan vakioumppua takasi.
-
Joo siitä tuli naftaa. Putkista ei tuu.
Foorumilta tilasin, en muista keneltä. Oli hommannut kimppatilauksessa,
mutta olikin sitte saanu koko pumpun jostain. Myi sitte ton nestepään.
muoviämpäri onkohan se nyt sitä paskaerää....
Tympäsee mennä taas ruuvaamaan vakioumppua takasi.
Eihän se vaan multa oo? :-[ Mä ainakin myin joskus omani jollekin kun ostin kokonaisen PP-dieselin pumpun. En vaan muista yhtään kenelle se meni, mutta muistaakseni puhelimessa tehtiin kaupat ja lähetin matkahuollolla tai postilla johonkin.. Se ainakin mikä mulla oli, on peräisin AtAi:n tilauksesta, joista kai kaikki tähän mennessä ovat toimineet.
Outoa kyllä että siitä keskeltä tulee ainetta mutta suutinputkista ei. Tuliko sitä oikein voimalla siitä keskeltä vai ihan vain tiputtamalla? Kuvittelisi villoin vian olevan jossain muualla kuin nestepäässä.. Tosin en ole vieläkään tuohon pumpun toimintaan joutunut perehtymään, kun tuli itselle se valmis pumppu, eli en kyllä varmaksi osaa sanoa.
-
Olikohan se sitte sulta. Mulla ku on se sähkönen siirtopumppu, niin se
pumppas löpöä siitä keskiruuvista. Eli sen nestepään männälle tulee aine,
mutta putkista ei, täytyy koittaa löysätä yks takaisku siitä pumpun päästä,
jos sitte tulee aine niin se nestepää on väljä.
-
Olikohan se sitte sulta. Mulla ku on se sähkönen siirtopumppu, niin se
pumppas löpöä siitä keskiruuvista. Eli sen nestepään männälle tulee aine,
mutta putkista ei, täytyy koittaa löysätä yks takaisku siitä pumpun päästä,
jos sitte tulee aine niin se nestepää on väljä.
Omani myin joskus syksyllä 2011, eli sopisi vissiinkin olla sama?
Tuleeko paluupuolen letkusta ainetta kun sähköpumppu on käynnissä?
Muut tuosta AtAi:n kimppatilauksesta tilatut nestepäät tosiaan on toimineet kaikki ok, eli luulisi että tuonkin pitäisi toimia, mutta toisaalta mikäänhän ei ole niin varmaa kuin epävarma. Onko pumppu 100% varmasti kasattu oikein?
-
Meen tallille testaileen jonkunajanpäästä. Pumpun nestepään kasasin
ite vepikun ohjeiden mukaan.
-
Pitikös sillä päätytulpalla olla joku tietty kireysarvo..? :idiot2:
Mulla on kans AtAi:n erästä nestepää, ostin sen joltakin foorumilaiselta.
Harmi jos on väljä.. :-\
Joskus joku osa saattaa mennä väärin tai jtn.. mulla oli tuo sama nestepää ite kasatussa pumpussa ja ei toiminut..mut ku "pulling-tuttu" sen laitto niin ei mtn ongelmaa.. :idiot2: ja silloinkin mielestäni kasasin sen oikein ja pidin paikat puhtaana.
-
Nyt on vakiopumppu taas paikoillaan ja auto pelaa hienosti.
Vähän pienemmällä ennakolla ku ennen ja syöttö niin tapissa ku saa.
Tuntuu vetäväm ihan jees.
Täytyy ottaa tuo "viripumppu" auki ajan kans ja tehä testipenkki.
Saa turkia sen mikä siinä on vikana.
Mutta nyt sauna lämpiään ja <Kippis>
-
(http://i1180.photobucket.com/albums/x403/SanttuM/d7bbe075-orig.jpg)
Siinä talvinen kuva volvosta nykyisessä habituksessa
-
Joko pian Holsettia ja 12mm np pumppua paikalleen? ;)
-
Kirjotellaas taas pitkästä aikaa.
Eli auto ei ole ollut liikenteessä pariin vuoteen.
Toissatalvena autosta purettiin sisusta ja asennettiin kuppipenkki, tankki korvattiin pienellä jerrykannulla ja perä hitsattiin lukkoon.
Alle nakattiin piikkipyörät ja ajettiin jääradalla niin pirusti.
Viimetalvena ei jäitä ollu mutta jos tänä talvena.
Tarkoitus on rakentaa autoon turvakaaret ja ympätä mottiin lisää ruutia.