Siitähän se on lähdettävä, että levy on hyvin tasapainossa jo lähtötilanteessa. Jos kehälle porataan tasajaolla sen jälkeen esim 30 pientä 4 mm reikää 60 asteen jaolla useampaan riviin, niin ei siitä lähde kovin montaa grammaa tavaraa. Kun kaikki aine lähtee aivan "tasaisesti" ympäri kehää, niin sen takia en ongelmia osaa odottaa tasapainon kanssa
Kuten tiedetään, niin reijäthän on porattu liki tangentin suuntaiseen riviin. Se jakaa rasitusta tasaisemmin levylle ja saattaa ehkä myös auttaa siinä tasapainoasiassa. Mahdollisesti ehkäisee myös kuumuuden aiheuttaamaa kieroontumisilmiötä.
Kun normitilanteessa renkaissa ja vanteissa on varmasti heittoa sekä kuraa ym. ja lisäksi levyn massa ja kehän koko on niihin verrattuna pieniä, niin ei siitä varmaankaan kovin isoa ongelmaa tule.