Race.fi  Puotilan autokorjaamo

B200f Ei käy lämpimänä. Toimii nyt.

  • 17 Vastauksia
  • 7346 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa reynolds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
B200f Ei käy lämpimänä. Toimii nyt.
« : 26.11.2012, 19:08:39 »
Kyseessä vm 90 740 b200f moottorilla. Olin menossa katsastus remppaa tekemään ja laitoin auton pihalla käymään ja n.15min kuluttua takaisin tullessani Volvo kävi todella väkinäisesti n. 500rpm tyhjäkäyntiä. Kaasuun ei vastaa kunnolla ollenkaan, vain kaasua pumppaamalla saa kierrokset jonnekkin 2t tuntumaan ja siitä kun laskee samalla kaasua pumpaten niin välillä yskii ilmanpuhdisimeen päin. Vaihdoin tulpat, pyörijän, jakajan kannen. Ei vaikutusta. Sitten meni polttoainesuodatin uusiksi, olikin täynnä mustaa möhnää. Bensaa kaadettu tankkiin yli 20l. Ihmettelin aikani ja purkasin pensakiskon ja suuttimet irti, putsasin suurimmat möhnät suuttimista ja uusin o-renkaat ja kasasin. Sitten kone käyntiin noin 4-5 tunnin seisomisen jälkeen, kävi suht nätisti hetken kunnes taas lämpesi ja alkoi oireilla. IMM johdon otin irti vian ollessa päällä niin sammui välittömästi, viittaisiko sen olevan ehjä? Vauhtiksen anturin johdon kun irrotti niin ei lähtenyt käymään ollenkaan. Tänään vaihdoin uuden lambada anturin, ei toimi.. Ja kylmänä ollessaan tulee pakoputkesta aika sankka pensanhajuinen pilvi. Rahnaa mennyt jo jonniinverran turhaan niin mitäkös sitä seuraavaksi vaihtelemaan? Loppuu neuvot kesken. Auto on seissyt noin 1.5 vuotta vain silloitällöin käynnistellen mutta tähän asti aina lähtenyt nätisti. Apuva.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2012, 21:24:57 kirjoittanut reynolds »

hevonen

  • Vieras
Vs: B200f Ei käy lämpimänä.
« Vastaus #1 : 26.11.2012, 19:15:14 »
Kuules Burtti reynolds, tuo kuulostaa imuvuodolta.
Letkujen tsekkaus mutta veikkaan kuitennii imusarjan tiivistettä.
Jarrupesua ruuttaa käydessä imusarjan tiivisteeseen, veikkaan että käynti muuttuu.
Jos ei muka ole imuvuoto niin lämpöanturi on entinen(ruiskun, kolmosimukanavan alla)

Sulla on siinä lh 2.4? Lue vikakoodit.(faqissa ohje)

Poissa reynolds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: B200f Ei käy lämpimänä.
« Vastaus #2 : 26.11.2012, 19:43:11 »
Tuttujako? Unohdin vallan mainita että koodien luku ei onnistu, punainen valo palaa niin niin kauan kun nappia pitää pohjassa siinä kaikki. Klitoriksen ollessa  reiässä 2.

hevonen

  • Vieras
Vs: B200f Ei käy lämpimänä.
« Vastaus #3 : 26.11.2012, 20:49:58 »
Tuttujako? Unohdin vallan mainita että koodien luku ei onnistu, punainen valo palaa niin niin kauan kun nappia pitää pohjassa siinä kaikki. Klitoriksen ollessa  reiässä 2.
No viat on ainakin tuttuja... :D Klitoris..? :))
Vaiha se vitosen(5€) imusarjantiivari, aikaa menee n. 15min.
Ei tarvii otta bensalinjaa auki eikä sähkötöpsiäkään. Imusarjan tuki vääntyy kun väännät sarjaa koneesta poispäin, menee myös takas.
Ainoot mitä joutuu poisteleen on huohotus/alipaineletkuja.
Ok, myös sen pakokaasun kierrätyksen putki jos on fk.
Voila! vika korjattu.

Poissa reynolds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: B200f Ei käy lämpimänä.
« Vastaus #4 : 26.11.2012, 22:40:27 »
Klitoriksella tarkoitin sitä natsaa mitä työnnellään sen lukuhärvelin reikiin. :P Senverran kävin penkomassa että kaivoin sen lämpöanturin johdon irti sieltä 3:sen kohdalta, oli lievästi sanoen vmäinen. Käynnistin piruuttani ja ihan yhtä huonosti 
kävi kun johto kiinnikkin. Ruiskin starttipilottia pitkin imusarjaa ja tiivistettä ympäriinsä mutta ei vaikuttanu käyntiin mitenkään. Tiiviste menee vaihtoon kyllä kun ei paljoo maksa ja helppo vaihtaa. Sen anturin vaihto melkeen edellyttää imusarjan irrotusta myös, jos senkin siinä samalla sit vaihtas. Vai millasia vastuksia siitä tarttis saada mitattua jotta voisi todeta ehjäks tai paskaks?

Poissa seiskanelonen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 286
  • www.vrcf.fi
Vs: B200f Ei käy lämpimänä.
« Vastaus #5 : 27.11.2012, 00:12:10 »
Ihan samat oireet on pojan 740-90 (230f) ja vasta sytytyspuoli on tarkistettu/korjattu. On myös seissyt n.vuoden ajamatta,joten kertoile miten ja mitä korjasit/uusit varsinkin jos tuli/tulee kuntoon. Sais vähän vihiä viasta. Eihän se kyllä oikeestaan voi paljon muuta olla kun mitä edellä jo on arvailtu.
sisäänajettuja volvoja
144Gl-74, 244 Dl-79,  244 Dl-83,  244 Gle-84,
740 Gle-90, 940 Ft-94

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B200f Ei käy lämpimänä.
« Vastaus #6 : 27.11.2012, 07:28:05 »
Imusarjan tuki vääntyy kun väännät sarjaa koneesta poispäin, menee myös takas.
Voi ne pari tai sen yhden pultinkin avata niin ei tarvi väännellä mutkalle sitä tukea.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

hevonen

  • Vieras
Vs: B200f Ei käy lämpimänä.
« Vastaus #7 : 27.11.2012, 11:25:27 »
Voi ne pari tai sen yhden pultinkin avata niin ei tarvi väännellä mutkalle sitä tukea.
:) Voi toki mutta kääntyyhän se takasin kun vetäsee sarjan kiinni, ei siihen mitään mutkia jää.
Se mun pointti tässä oli että se tukee sen sarjan oikeaan asentoon kun vääntää sarjan pois paikoiltaan, ei pääse letkujen/johtojen varaan mitenkään eikä tarvi kannatella sitä.
Sitä mää tällä tarkotin.

reynoldsille, tuolla anturin arvoja http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.0

Poissa reynolds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: B200f Ei käy lämpimänä.
« Vastaus #8 : 28.11.2012, 17:48:44 »
Mittasin vastuksen anturista joka oli 20c lämpötilassa n 850 ohm. Totesin että siinähän se. Tänään vaihdoin anturin uuteen, suurin odotuksin vulva käyntiin, ja paskat. Sama laulu jatkuu.. Tod näk huomenna vaihtuu imusarja tiiviste uuteen. Josko se siitä. Edit: No eihän se siitä. Vaihdoin illanpäälle imusarjan tiivisteen ja käynti kyllä hieman parani mutta ei ole lähelläkään normaalia. Mitäs tässä enään voi olla? Mitens sellanen ilmamäärä mittarin toimivuus mitataan? Tai vauhtiksen ykk anturin vastus? Vai voisko olla että ecu on pimentynyt? Ma ei tea..
« Viimeksi muokattu: 28.11.2012, 22:40:30 kirjoittanut reynolds »

Poissa reynolds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: B200f Ei käy lämpimänä.
« Vastaus #9 : 30.11.2012, 22:54:44 »
Senverta kävin vielä illanpäälle tuolla tuiskussa ja pakkasessa ihmettelemässä että koneen lämmettyä 3 pytyn tulpanjohdon kun rytkäs irti niin käynti ei muuttunut. Tarttee hakee huomenna uudet tulpanjohdot. Jos ei se siitä tokene niin voisko sitten viitata kansipahviin? Tarvii vielä huomenna puristukset mittailla mjootorista. Pikkasen tekee painetta paisariin, nesteet on omilla puolillaan eikä savuta homona.

Poissa reynolds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: B200f Ei käy lämpimänä.
« Vastaus #10 : 04.12.2012, 21:56:56 »
Nakkelin uudet tulpanjohdot paikalleen eikä se tuosta miksikään muuttunut. Käydessä kun pisti handun putken taakse niin oli koko hanska ihan kosteen nihkee ilmeisesti palamattomasta bensasta mitä sumutti putkesta. Mikähän sviddu tota röhnää viel vaivaa. Voisko jossain olla imuvuoto sit kuitenkin? Imm on ehjä ainakin johdon irrotus testin perusteella. Voisko moott. ohjainyksikkö olla död?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: B200f Ei käy lämpimänä.
« Vastaus #11 : 04.12.2012, 22:23:28 »
Otas käydessä bensanpaineensäätimeltä letku irti, hikoileeko bensaa läpite?

Toinen testi on, että vetäses lampaadan piuha irti (se yksinäinen abico, ei sitä kaksinastaista liitintä) ja seuraile, vaikuttaako käyntiin. Jos käynti tuolla paranee jonkunverran, mutta edelleen reilummin kaasua painamalla booaa, kokeilisin toista puolaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa reynolds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: B200f Ei käy lämpimänä.
« Vastaus #12 : 06.12.2012, 12:51:53 »
On nyppästy pensapaineen säätimeltä letku irti, ei hikoile läpi. Puola on toimivasta rautasiasta lainattu, ei helppaa. Sain eräältä forumilaiselta varmasti ehjän imm:in lainaan, kokeilin eilen ehtoolla, ja paskat ei vaikuta mopon ohjattavuuteen. Ja se tässä vielä hämää että kesällä kun räpläsin sitä vikakoodiluku aparaattia niin se toimi kyllä. Nyt kun auto ei skulaa niin ei toimi se diagnostiikkahärvelikään.

hevonen

  • Vieras
Vs: B200f Ei käy lämpimänä.
« Vastaus #13 : 06.12.2012, 14:01:21 »
Resetoipa se boksi nyt ens alkuun, kato sitten uusiksi. Akunkenkä irti tupakin ajaksi tai se engine conntrol sulake.(helpompi)

Oot nyt säätänyt siinä niin paljon että ei toi boksikaan pysy mukana.

Jos se kolmosen tulpanjohdon nyppäsy ei vaikuttanut käyntiin ja uudellakaan johdolla ei käy niin voisko olla sitten niin vaikee vika kuin paska tulppa?

Joo, vaihdoit ne mutta ruuvaa ne käytön jälkeen irti ja kato onko joku märkä tjms.
Jos on, kipuna puuttuu tai venttiilivika.
Tai se kansipahvi joka päästää painetta pois tai nestettä pyttyyn.

Poissa reynolds

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: B200f Ei käy lämpimänä.
« Vastaus #14 : 06.12.2012, 14:20:23 »
Akku ollut irti monet kerrat kun oon lataukseen laitellut. Jos vodaa menis pyttyyn niin höyry perässä olis aika infernaalinen. Eikä nesteet oo vajunu paisarissa yhtään. Eikä se tee painetta kun aivan pienen aavistuksen.  Ja se mikä mua hämää on se että kylmäkäynti on täydellinen. Tarttee viel uus tulppa tuikkaa siihen 3:seen mutta en jaksa uskoa että se siitä on kiinni. Tarttis vanhassa Volvossa olla kovat tulpanjohdot niin ois varmempi. :)

 

KL-varaosat  Race.fi