RallyBaron  Samppasport

850 nokan hammashihnapyörän reijät

  • 5 Vastauksia
  • 143 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
850 nokan hammashihnapyörän reijät
« : 10.05.2024, 20:30:11 »
Moottori on tuossa pöydällä ja laitan samalla hammashihnan ja vaihdan stefat. Huomasin irrotellessa että pakoakseli on hampaan jäljessä, no sitten irrotellessa hihnapyörän huomasin, että ne kolmen pultin reijät ovat pitkulaisia samoin imun puolella, kun kokeilee pultit hieman löysällä niin on jopa kahden hampaan toleranssi molemmissa. Mikä ihme on tarkoitus...? Ei kai ne voi siinä keskellä pysyä ajossa vai miten ne kiritään sitten paikoilleen, pannaanko molemmat vasempaan reunaan tai oikeaan tai keskelle..
mulle on nyt tämä ihan uus asia, enkä nyt ymmärrä, voisiko joku auttaa. ( 850 5252 10 ventt. vm 94 )

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 nokan hammashihnapyörän reijät
« Vastaus #1 : 10.05.2024, 20:53:43 »
youtubesta löysin jutun. akselien perään se rauta, joka mulla jo ennestään on, niihin hahloihin ja hammaspyörät vähän pultit löysällä käännetään myötäpäivään niin että toppaavat pultteihin ne soikeat reijät ja sitten pultit kiristetään ja sitten hihnan laittoon, onko oikein..

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7615
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 850 nokan hammashihnapyörän reijät
« Vastaus #2 : 10.05.2024, 21:27:07 »
Tehtaalta hammaspyörät on kiristetty aika tarkkaan keskelle pultinreikää. Jollei siinä kestä, niin silloin on jätetty pultit löysälle. Mutta jos ajoituksen haluaa varmistaa, laittaa työkalun nokkien takapäähän, löysää nokkapyörien pultit, jakohihna paikalleen ja kiristää pultit.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 nokan hammashihnapyörän reijät
« Vastaus #3 : 15.05.2024, 20:26:10 »
joo kiitos, tein sen työkalun takapäähän, siinähän ovat keskilinjan ylä ja alapuolella ne urat, huomioin sen, nyt on kaikki paikallaan ja soikean reijän keskivaiheilla molemmat ja momentilla kiristetty ja merkit pyörittelyn jälkeen ovat ihan tarkalleen kohdillaan, edellinen säätö oli siten että pakoratas oli merkistä jäljessä, minusta tuntuu että hampaan verran, voiko olla mahdollista, vai oliko rattaiden soikeat reijät suhteessa pultteihin laidoissaan en tiedä sitä koska en tiennyt vielä että reijä ovat soikeat, mutta voiko pakopuoli pyöriä hampaan jäljessä ilman että sitä on mitenkään hoksannut..

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 nokan hammashihnapyörän reijät
« Vastaus #4 : 15.05.2024, 21:39:42 »





Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5149
  • Take the straight way, its the hardest
Vs: 850 nokan hammashihnapyörän reijät
« Vastaus #5 : 15.05.2024, 23:51:08 »
Tuo on kyllä noissa ihan pepusta tuo kiristinrullan kiinnitys torxi. Ei oo sitten yhtään syvempää avaimenpaikkaa osattu tehdä ja kun kone on autossa niin melkeinpä joku oma kikostus tehtävä avaimeksi jota voi samalla painaa kun koittaa vääntää auki.
Mullakin on hand made special tool tuohon jolla uskaltaa vääntää ja vartta löytyy.

Joku kuitenkin on keksinyt laittaa siihen ruuviin lukitetta...
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005, V60 D4-2016          OSTOILMOITUS EUVETOISISSA

 

Carcom Oy  Elekma